1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода між Урядом України і Урядом Киргизької Республіки про співробітництво в галузі цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 236-XIV від 05.11.98 )
Уряд України і Уряд Киргизької Республіки, далі - Сторони,
прагнучи зміцнити традиційні дружні відносини між двома народами відповідно до положень Договору про дружбу та співробітництво між Україною та Киргизстаном від 02.04.1991 року,
визнаючи, що співробітництво в галузі цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків може сприяти добробуту і безпеці обох держав,
усвідомлюючи небезпеку, яку несуть для обох країн надзвичайні ситуації;
враховуючи користь, яку може мати для Сторін обмін науково-технічною інформацією в галузі цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків,
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з Сторін, і потребу за цих обставин у скоординованих діях Сторін з метою запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їхніх наслідків,
погодились про таке:
Стаття 1
Визначення
Терміни, що використовуються в цій Угоді, мають такі значення:
Сторона, яка запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення і матеріалів забезпечення;
Сторона, яка надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення і матеріалів забезпечення;
аварійно-рятувальні формування - групи фахівців, у тому числі військовослужбовці військ цивільної оборони, які призначені для надання допомоги і забезпечені необхідним оснащенням;
оснащення - матеріали, технічні та транспортні засоби, спорядження аварійно-рятувальних формувань і особисте спорядження, яке використовується для надання допомоги;
матеріали забезпечення - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке потерпіло внаслідок стихійного лиха або аварії;
надзвичайна ситуація - обстановка на певній території, яка склалася в результаті аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного або іншого лиха, які можуть викликати або вже викликали людські жертви, завдали шкоду здоров'ю людей або довкіллю, значні матеріальні збитки та порушення умов життєдіяльності людей;
попередження надзвичайних ситуацій - комплекс заходів, які проводяться завчасно і спрямовані на максимально можливе зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій, а також на збереження здоров'я людей, зменшення розмірів шкоди довкіллю та матеріальних збитків у разі їх виникнення;
ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій - аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, які проводяться при виникненні надзвичайних ситуацій та спрямовані на рятування життя та збереження здоров'я людей, зменшення розмірів шкоди довкіллю та матеріальних збитків, а також на локалізацію зон надзвичайних ситуацій, припинення дії характерних для них небезпечних чинників;
аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи - дії по рятуванню людей, матеріальних і культурних цінностей, захисту довкілля у зоні надзвичайних ситуацій та подавлення або доведення до мінімально можливого рівня характерних для них небезпечних чинників;
компетентні органи - органи, які призначаються Сторонами для координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди;
держава транзиту - держава, через територію якої перевозяться аварійно-рятувальні формування, оснащення та вантажі допомоги у треті країни.
Стаття 2
Компетентні органи
1. Сторони для реалізації положень цієї Угоди призначають компетентні органи:
з Української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з Киргизької Сторони - Міністерство з надзвичайних ситуацій та цивільної оборони Киргизької Республіки.
2. Кожна із Сторін негайно письмово повідомить іншу Сторону у випадку, якщо компетентний орган буде позбавлений повноважень по виконанню покладених на нього функцій, та в найкоротший строк, але не пізніше 60 днів з моменту повідомлення, повідомить письмово іншу Сторону про правонаступника компетентного органу.
Стаття 3
Форми співробітництва
Співробітництво в рамках цієї Угоди включає види діяльності за такими напрямками:
Попередження надзвичайних ситуацій:
Прогнозування надзвичайних ситуацій та оцінка їхніх наслідків.
Організація та здійснення моніторингу небезпечних природних і техногенних процесів та явищ.
Спільне планування, розробка та здійснення науково-дослідницьких проектів, проектно-винахідницьких та конструкторських робіт, обмін та впровадження сучасних технологій, розробка навчально-методичних матеріалів.
Реалізація проектів з попередження надзвичайних ситуацій з застосуванням високоточних, науковоємних, передових технологій.
Готовність до надзвичайних ситуацій:
Організація підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях.
Організація взаємодії зацікавлених державних структур з попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків.
Забезпечення зв'язку та обмін інформацією між компетентними органами Сторін, у тому числі заходи, що спрямовані на попередження виникнення надзвичайних ситуацій, оповіщення та ліквідацію їхніх наслідків.
Поставка та забезпечення ресурсами щодо зміцнення сил і засобів.
Спільне планування і проведення заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків, включаючи спільні навчання і тренування.
Підготовка фахівців у навчальних закладах іншої Сторони, обмін стажерами, викладачами, фахівцями.
Організація системи взаємного раннього попередження і оповіщення.
Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій:
3.1. Надання взаємної допомоги з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
3.2. Будь-яку іншу діяльність, пов'язану з попередженням надзвичайних ситуацій та ліквідацією їхніх наслідків, яка може бути узгоджена компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Співробітництво між організаціями та закладами
Сторони будуть заохочувати співробітництво між державними органами, урядовими та неурядовими організаціями і закладами, юридичними та фізичними особами, які здійснюють діяльність, пов'язану з реалізацією цієї Угоди.
Стаття 5
Спільна комісія
Для реалізації положень цієї Угоди компетентні органи Сторін засновують Спільну комісію з питань співробітництва в галузі цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їхніх наслідків (далі - Спільна комісія).
Спільна комісія проводить свої засідання по черзі в Україні та в Киргизькій Республіці, як правило, один раз на рік, а в разі необхідності - за узгодженням компетентних органів Сторін.
Стаття 6
Надання допомоги
1. Вся діяльність щодо реалізації цієї Угоди здійснюється відповідно до законодавства держави кожної із Сторін і наявності у кожної з них необхідних засобів.
Органами, які здійснюють запити про надання допомоги, є Сторони.
Допомога надається на підставі запиту, в якому Сторона, яка запитує, надає інформацію про ситуацію, що склалась, зазначає вид та обсяг необхідної допомоги.
Сторона, що надає, у найкоротші терміни приймає рішення по запиту Сторони, яка запитує, та інформує Сторону, яка запитує про можливості, обсяг та умови надання допомоги.
Керівництво діями всіх сил, які виконують аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи в зоні лиха, здійснюється компетентним органом Сторони, яка запитує, а в зоні лиха, що включає території держав обох Сторін, керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами здійснюється компетентними органами обох Сторін спільно.
Стаття 7
Види допомоги
У разі виникнення надзвичайних ситуацій допомога після офіційного звернення Сторони, що запитує, надається шляхом негайного направлення в ту зону, де це відбулося, аварійно-рятувальних формувань для рятування людей, матеріальних цінностей та захисту довкілля.
Сторона, що запитує, інформує керівників аварійно-рятувальних формувань Сторони, що надає, про обстановку, що склалась в зоні надзвичайної ситуації та конкретних ділянках робіт, і, за необхідністю, забезпечує ці формування перекладачами та засобами зв'язку з штабом, який здійснює загальне керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами, а також надає аварійно-рятувальним формуванням охорону, безкоштовне медичне обслуговування та здійснює координацію їх дій.
Матеріально-технічне забезпечення аварійно-рятувальних формувань має бути достатнім для ведення автономних дій на місці протягом 72 годин. Забезпечення цих формувань всім необхідним для їхнього подальшого функціонування, включаючи розміщення, харчування та медичну допомогу, здійснюється Стороною, що запитує.
Стаття 8
Транзит
Сторона держави транзиту сприяє забезпеченню безперешкодного пропуску через територію своєї держави аварійно-рятувальних формувань, оснащення і матеріалів забезпечення Сторін, які надають, у треті країни відповідно до угод, що укладені з цими країнами, про співробітництво в галузі цивільної оборони, попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків.

................
Перейти до повного тексту