1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 25 квітня 2018 р. № 411
Київ
Деякі питання електронної системи охорони здоров’я
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 526 від 19.06.2019 № 348 від 15.04.2020 № 1200 від 17.11.2021 № 1229 від 24.11.2021 № 100 від 09.02.2022 № 106 від 09.02.2022 № 325 від 20.03.2022 № 598 від 17.05.2022 № 628 від 27.05.2022 № 837 від 26.07.2022 № 143 від 17.02.2023 № 279 від 30.03.2023 № 422 від 02.05.2023 № 641 від 24.06.2023 № 653 від 30.06.2023 № 1244 від 24.11.2023 № 315 від 22.03.2024 № 756 від 28.06.2024 )
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я;
Порядок опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я.
2. Установити, що передбачені Порядком функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженим цією постановою, функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я впроваджуються відповідно до етапів реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення". З дня набрання чинності цією постановою функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я поступово впроваджуються для реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення на рівні первинної медичної допомоги.
2-1. Установити, що:
1) функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я в частині функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф впроваджуються з дня забезпечення:
підключення електронних медичних інформаційних систем всіх центральних оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (крім тих, які зруйновані внаслідок ведення бойових дій або розташовані на територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій) до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
передачі даних, накопичених до дня впровадження зазначених функціональних можливостей, з електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
2) дані електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф становлять сукупність відомостей електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф як складової частини центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
( Постанову доповнено пунктом 2-1 згідно з Постановою КМ № 422 від 02.05.2023 )
3. Установити, що до моменту запровадження електронної взаємодії центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я з державними електронними інформаційними ресурсами розпорядники таких ресурсів подають на запити Міністерства охорони здоров’я та Національної служби здоров’я інформацію в електронній формі, що міститься у відповідних державних інформаційних ресурсах та необхідна для функціонування електронної системи охорони здоров’я, протягом 10 робочих днів з моменту надходження таких запитів з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".
3-1. Установити, що на період дії воєнного стану вимоги Порядку опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я, затвердженому цією постановою, не застосовуються.
( Постанову доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 325 від 20.03.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року )
4. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
5. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 6 червня 2012 р. № 546 "Про затвердження Положення про електронний реєстр пацієнтів" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 47, ст. 1832).
6. Міністерству охорони здоров’я:
розробити повну архітектуру та нормативно-правові акти, необхідні для функціонування електронної системи охорони здоров’я в рамках реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення на рівні вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої) та інших видів медичної допомоги відповідно до етапів реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення";
забезпечити створення, функціонування, фінансування центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я та передачу Національній службі здоров’я до 1 січня 2019 р. майнових прав на програмне забезпечення центральної бази даних;
забезпечити включення до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я даних, що містяться в електронній системі обміну медичною інформацією, створеній на підставі Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 2, ст. 50), та плану заходів з реалізації Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 821, а також верифікацію відповідних даних;
забезпечити створення комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
забезпечити організацію передачі даних, які містяться в електронній медичній інформаційно-аналітичній системі з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 422 від 02.05.2023 )

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 квітня 2018 р. № 411
ПОРЯДОК
функціонування електронної системи охорони здоров’я
( У тексті Порядку слова "інформаційно-телекомунікаційна система" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "інформаційно-комунікаційна система" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 100 від 09.02.2022 )
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування електронної системи охорони здоров’я та її компонентів, реєстрації користувачів, внесення та обміну інформацією і документами в електронній системі охорони здоров’я відповідно до Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) адміністрування центральної бази даних (далі - адміністрування) - здійснення організаційних, технічних та інших заходів, необхідних для забезпечення функціонування центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
2) володілець відомостей реєстру - уповноважений орган державної влади, який визначає мету та порядок обробки даних у відповідному реєстрі центральної бази даних;
3) верифікація - комплекс заходів з порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, з відомостями, що містяться в тих самих або інших реєстрах центральної бази даних або інших державних інформаційних ресурсах, а також відомостями, одержаними, зокрема шляхом електронної взаємодії, від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних у результаті заходів з моніторингу виконання умов договорів та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, і договорами про медичне обслуговування населення, іншими даними;
4) електронна медична інформаційна система - інформаційно-комунікаційна система, яка забезпечує функціонування електронних кабінетів користувачів, автоматизацію їх роботи, створення, перегляд інформації, обмін інформацією в електронній формі, зокрема із центральною базою даних (у разі підключення);
( Підпункт 4 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 756 від 28.06.2024 )
4-1) електронна медична карта пацієнта - структурована сукупність медичної інформації про пацієнта (медичних записів, записів про направлення, рецептів та медичних висновків), яка внесена до центральної бази даних;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 4-1 згідно з Постановою КМ № 641 від 24.06.2023 )
5) електронний кабінет - персоніфікована веб-сторінка або інтерфейс, за допомогою яких користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, обмінюватися інформацією та документами в електронній системі охорони здоров’я відповідно до цього Порядку;
6) інформаційна система НСЗУ - сукупність інформаційних підсистем щодо укладення та виконання договорів і накопичення інформації про них, аналізу даних, формування аналітичних та фінансових звітів, обміну інформацією між користувачами, метою функціонування яких є забезпечення виконання покладених на НСЗУ функцій щодо реалізації державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;
( Підпункт 6 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 641 від 24.06.2023 )
7) користувачі - фізичні та юридичні особи, які зареєстровані в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я і мають права доступу відповідно до цього Порядку;
( Підпункт 7 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 756 від 28.06.2024 )
8) медична інформація - інформація про стан здоров’я пацієнта, його діагноз, відомості, одержані під час медичного обстеження, зокрема відповідні медичні документи, що стосуються здоров’я пацієнта;
9) місце надання медичних послуг - фактична адреса провадження суб’єктом господарювання у сфері охорони здоров’я господарської діяльності з медичної практики, за якою особам, на яких розповсюджуються державні гарантії медичного обслуговування населення згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" (далі - пацієнти), надаються медичні послуги;
10) оператор - юридична особа або фізична особа - підприємець, яка є:
власником електронної медичної інформаційної системи;
розпорядником електронної медичної інформаційної системи з правом підключення такої системи до центральної бази даних на підставі договору із власником електронної медичної інформаційної системи;
технічним адміністратором Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія);
( Підпункт 10 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 756 від 28.06.2024 )
11) набір даних - перелік структурованої інформації, яка обробляється в електронній системі охорони здоров’я;
11-1) особистий кабінет пацієнта - сукупність функціональних можливостей центральної бази даних та електронних кабінетів пацієнта, які функціонують у складі центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем, підключених до центральної бази даних відповідно до цього Порядку, і забезпечують реалізацію права доступу пацієнтів до інформації та документів у центральній базі даних і використання пацієнтами електронних сервісів, впроваджених відповідно до законодавства;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 11-1 згідно з Постановою КМ № 756 від 28.06.2024 )
12) програмний модуль - сервіс в електронній системі охорони здоров’я, який забезпечує наповнення та обмін інформацією між реєстрами, інформаційною системою НСЗУ;
13) розпорядник реєстру - уповноважений орган державної влади, відповідальний за верифікацію інформації у відповідному реєстрі центральної бази даних;
14) центральна база даних - інформаційно-комунікаційна система, яка містить передбачені цим Порядком реєстри, програмні модулі, електронну медичну інформаційно-аналітичну систему з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, електронні кабінети пацієнтів і посадових осіб НСЗУ та МОЗ, інформаційну систему НСЗУ в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, а також забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами.
( Підпункт 14 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 756 від 28.06.2024 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законах України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", "Про інформацію", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації у інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні документи та електронний документообіг", " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я", Положенні про систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" та Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455), Порядку організації надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1268 "Питання організації реабілітації у сфері охорони здоров’я" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 97, ст. 6315), інших актах законодавства.
( Абзац шістнадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1229 від 24.11.2021, № 598 від 17.05.2022; в редакції Постанови КМ № 279 від 30.03.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 756 від 28.06.2024 )
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
3. До складу електронної системи охорони здоров’я входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРI).
( Пункт 4 виключено на підставі Постанови КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
5. Власником центральної бази даних, у тому числі майнових прав на програмне забезпечення центральної бази даних, є держава у особі НСЗУ.
Володільцем відомостей Реєстру медичних спеціалістів, Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, Реєстру медичних висновків є МОЗ. Розпорядником Реєстру медичних спеціалістів, Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, Реєстру медичних висновків є НСЗУ.
( Абзац другий пункту 5 в редакції Постанов КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року, № 1229 від 24.11.2021, № 598 від 17.05.2022 )
Розпорядником інших реєстрів та володільцем їх відомостей та іншої інформації у центральній базі даних є НСЗУ, якщо інше не визначено законодавством.
6. Адміністратором центральної бази даних є державне підприємство "Електронне здоров’я" (далі - адміністратор), крім Інформаційної системи НСЗУ та електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, адміністрування яких забезпечує НСЗУ. Адміністратор не здійснює обробку персональних даних пацієнтів.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року, № 422 від 02.05.2023 )
Завдання та функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я
7. Завданням електронної системи охорони здоров’я є забезпечення створення можливостей використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, зокрема за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (далі - програма медичних гарантій), автоматизація ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією (зокрема про обов’язкові медичні огляди, які проводяться відповідно до законодавства), запровадження електронного документообігу у сфері медичного обслуговування населення, забезпечення даними, необхідними для розроблення програми медичних гарантій, управління охороною здоров’я та формування статистичної інформації у сфері охорони здоров’я.
( Пункт 7 в редакції Постанов КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року, № 641 від 24.06.2023 )
8. Функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я повинні забезпечувати:
1) можливість реєстрації користувачів у центральній базі даних, у тому числі з використанням засобів електронної ідентифікації;
2) розмежування прав користувачів на внесення, перегляд інформації у центральній базі даних, внесення змін та доповнень до неї (далі - права доступу);
3) можливість створення, внесення, перегляду та обміну деклараціями про вибір лікаря, який надає первину медичну допомогу (далі - декларації), рецептами, направленнями, медичними записами, електронними медичними картами пацієнтів, іншою інформацією та документами через електронні кабінети відповідно до прав доступу користувачів;
( Підпункт 3 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 641 від 24.06.2023 )
4) можливість використання електронної системи охорони здоров’я особами з інвалідністю та доступність інформації, яка міститься в електронній системі охорони здоров’я, для осіб з інвалідністю згідно з вимогами ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ" (далі - ДСТУ EN 301 549:2022);
( Підпункт 4 пункту 8 в редакції Постанови КМ № 315 від 22.03.2024 )
5) можливість надання пацієнтами (їх законними представниками) згоди у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди, на доступ до даних про себе (про пацієнта для законних представників), що міститься в електронній системі охорони здоров’я, лікарям, третім особам;
6) отримання пацієнтами відомостей про осіб, які подавали запити щодо надання інформації, що міститься в електронній системі охорони здоров’я, про таких пацієнтів;
7) здійснення пошуку та перегляду відомостей у центральній базі даних відповідно до прав доступу користувача з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
8) можливість укладення, зміни та припинення договорів про медичне обслуговування населення та договорів про реімбурсацію за програмою медичних гарантій (далі - договори за програмою медичних гарантій), формування та подання електронних звітів, первинних, розрахункових та інших документів за договорами (далі - електронні звіти) через центральну базу даних;
8-1) виконання разом з інтегрованими з нею інформаційно-комунікаційними системами функцій, передбачених Законом України "Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові";
( Пункт 8 доповнено підпунктом 8-1 згідно з Постановою КМ № 1229 від 24.11.2021; в редакції Постанови КМ № 598 від 17.05.2022 )
9) збереження, автоматичне резервування і відновлення даних, що передавалися до центральної бази даних, забезпечення безперебійного доступу до центральної бази даних;
10) захист інформації від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
11) облік операцій (внесення, перегляд, внесення змін та доповнень тощо) з інформацією та документами у центральній базі даних та подій, що відбуваються в електронній системі охорони здоров’я і стосуються її безпеки;
12) можливість використання для внесення та систематизації інформації у центральній базі даних державних класифікаторів, номенклатур та довідників, затверджених в установленому законодавством порядку;
13) електронну взаємодію суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я відповідно до законодавства для здійснення електронного документообігу з метою виконання завдання, визначеного пунктом 7 цього Порядку;
( Підпункт 13 пункту 8 в редакції Постанови КМ № 641 від 24.06.2023 )
13-1) підключення до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у встановленому законодавством порядку;
( Пункт 8 доповнено підпунктом 13-1 згідно з Постановою КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
14) сумісність та електронну взаємодію центральної бази даних в установленому законодавством порядку з іншими інформаційними системами та державними інформаційними ресурсами, зокрема з:
Єдиним державним демографічним реєстром;
Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Державним реєстром актів цивільного стану громадян;
Державним реєстром фізичних осіб - платників податків;
( Підпункт 14 пункту 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
інформаційними системами Мінсоцполітики;
( Підпункт 14 пункту 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
Єдиною державною електронною базою з питань освіти;
Єдиним державним реєстром Міністерства внутрішніх справ;
Інформаційно-аналітичною платформою електронної верифікації та моніторингу;
( Підпункт 14 пункту 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 526 від 19.06.2019 )
Державним реєстром лікарських засобів;
( Підпункт 14 пункту 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 837 від 26.07.2022 )
іншими ресурсами, які зазначені у нормативно-правових актах, що регламентують взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів;
15) надання інших електронних сервісів у порядку, встановленому МОЗ.
8-1. Електронна система охорони здоров’я дає змогу, зокрема, здійснювати виконання таких функцій, пов’язаних з реабілітацією у сфері охорони здоров’я:
1) ведення медичних записів з урахуванням моделі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я;
2) забезпечення оперативного, прозорого, неупередженого та якісного ведення обліку потреб осіб у реабілітації;
3) забезпечення ефективного надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я;
4) інформаційна взаємодія з Єдиною інформаційною системою соціальної сфери;
5) проведення моніторингу та оцінювання якості та результативності надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я;
6) унеможливлення подвійного фінансування реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я з різних джерел.
( Порядок доповнено пунктом 8-1 згідно з Постановою КМ № 106 від 09.02.2022 )
8-2. Електронна система охорони здоров’я в інформаційно-комунікаційному комплексі системи крові забезпечує виконання таких функцій, пов’язаних з донорством крові та компонентів крові:
1) забезпечення ведення первинної облікової медичної документації щодо результатів медичного обстеження донора, допуску до донації, забору та трансфузії крові та/або її компонентів;
2) ведення обліку зразків крові реципієнтів, які передаються суб’єктам системи крові для проведення спеціалізованих досліджень та/або індивідуального підбору компонентів крові для певного реципієнта, шляхом забезпечення ведення відповідної первинної облікової медичної документації;
3) здійснення фіксації суб’єктами господарювання у сфері охорони здоров’я фактів виникнення серйозних несприятливих реакцій та/або серйозних несприятливих випадків, пов’язаних з донорством або трансфузіями, щодо пацієнтів шляхом забезпечення ведення відповідної первинної облікової медичної документації, а також забезпечення можливості передачі до інформаційно-комунікаційної системи донорства крові повідомлень, що містять деперсоналізовані відомості про такі серйозні несприятливі реакції та/або серйозні несприятливі випадки, з метою забезпечення гемонагляду;
4) здійснення взаємодії з інформаційно-комунікаційною системою донорства крові для забезпечення виконання функцій, пов’язаних з донорством крові та компонентів крові.
( Порядок доповнено пунктом 8-2 згідно з Постановою КМ № 143 від 17.02.2023 )
9. Захист інформації у центральній базі даних здійснюється відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
10. Обробка персональних даних у електронній системі охорони здоров’я здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".
11. Технічні засоби центральної бази даних повинні перебувати у межах території України.
( Пункт 12 виключено на підставі Постанови КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
( Пункт 13 виключено на підставі Постанови КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
Загальні вимоги до інформації та документів у електронній системі охорони здоров’я
14. Створення, внесення, перегляд інформації та документів у центральній базі даних, внесення змін та доповнень до них здійснюються користувачами відповідно до прав доступу, встановлених цим Порядком та нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення відповідних реєстрів.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
15. Інформація та документи створюються та вносяться до центральної бази даних українською мовою. У разі коли використання літер української абетки призводить до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери і спеціальні символи, зокрема для запису адреси в Інтернеті та адреси електронної пошти.
16. Документообіг в електронній системі охорони здоров’я здійснюється відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На електронні документи та інформацію, що вносяться до електронної системи охорони здоров’я, накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" з урахуванням вимог, передбачених порядками ведення відповідних реєстрів, що ведуться у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я.
( Пункт 16 в редакції Постанов КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року, № 628 від 27.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 756 від 28.06.2024 )
17. Для внесення інформації та документів до центральної бази даних використовуються національні та державні класифікатори, номенклатури та довідники, затверджені в установленому законодавством порядку, зокрема спеціальні класифікації та переліки, затверджені МОЗ. Адміністратор здійснює технічну підтримку застосування таких класифікацій, номенклатур, довідників та переліків.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
18. Про кожен документ та інформацію, що внесені до центральної бази даних, автоматично робиться унікальний запис у відповідному реєстрі.
19. Ідентифікатором фізичної особи є унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі наявності).
Реєстри центральної бази даних
20. У центральній базі даних ведуться такі реєстри:
1) Реєстр пацієнтів, що містить інформацію про пацієнтів.
( Абзац перший підпункту 1 пункту 20 в редакції Постанови КМ № 628 від 27.05.2022 )
До зазначеного Реєстру включаються такі відомості про пацієнта:
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
прізвище, ім’я, по батькові;
дата та місце народження;
адреса фактичного місця проживання або перебування;
серія та номер (у разі наявності) документа, що посвідчує особу (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку), посвідка на постійне проживання в Україні, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідка на тимчасове проживання), орган, що видав документ, дата видачі, строк дії;
( Абзац восьмий підпункту 1 пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 628 від 27.05.2022 )
номер телефону, адреса електронної пошти (далі - контактні дані) (у разі надання);
інформація про законного представника особи (прізвище, ім’я, по батькові, документи, що посвідчують його особу та повноваження законного представника відповідно до законодавства) (у разі наявності);
інші відомості, визначені МОЗ.
Відомості з Реєстру пацієнтів є інформацією з обмеженим доступом;
2) Реєстр декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, що містить записи про декларації, внесені до зазначеного реєстру.
( Абзац перший підпункту 2 пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 628 від 27.05.2022 )
До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:
посилання на запис про пацієнта у Реєстрі пацієнтів;
посилання на запис про медичного працівника, обраного пацієнтом (його законним представником) як лікаря, який надає первинну медичну допомогу, у Реєстрі медичних працівників;
посилання на запис про надавача медичних послуг у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
посилання на запис про місце надання медичних послуг, обране пацієнтом, у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
інші відомості, визначені МОЗ;
3) Реєстр суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, що містить інформацію про заклади охорони здоров’я, фізичних осіб - підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та лабораторії, які уклали або мають намір подати заяву про укладення договору за програмою медичних гарантій або залучені надавачами медичних послуг до надання медичних послуг (далі - суб’єкти господарювання у сфері охорони здоров’я).
До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:
повне та скорочене (у разі наявності) найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця;
код згідно з ЄДРПОУ чи реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я;
форма власності (для юридичних осіб);
місцезнаходження;
прізвище, ім’я, по батькові, найменування посади, контактні дані керівника суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я;
прізвище, ім’я, по батькові, найменування посади осіб, яким суб’єкт господарювання у сфері охорони здоров’я надав права доступу до електронної системи охорони здоров’я, передбачені пунктом 43 цього Порядку (далі - уповноважені особи суб’єкта господарювання), із зазначенням обсягу таких прав;
відомості про чинні та анульовані ліцензії, акредитацію, інші дозвільні документи суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я;
інформація про місця надання медичних послуг або відокремлені підрозділи аптечних закладів (адреса, контактні дані);
інші відомості, визначені МОЗ;
4) Реєстр медичних спеціалістів, що містить інформацію про осіб, які надають медичну та/або реабілітаційну допомогу (далі - медичні спеціалісти).
( Абзац перший підпункту 4 пункту 20 в редакції Постанови КМ № 279 від 30.03.2023 )
До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:
посилання на запис про медичного спеціаліста у Реєстрі пацієнтів;
освітньо-кваліфікаційний рівень медичного спеціаліста;
спеціальність медичного спеціаліста;
дата початку роботи за спеціальністю та інформація про періоди, протягом яких медичний спеціаліст не працював за спеціальністю;
інформація про підвищення кваліфікації та перепідготовку медичного спеціаліста;
інші відомості, визначені МОЗ.
Інформація до зазначеного Реєстру вноситься, зокрема, шляхом електронної взаємодії та обміну відомостями з Єдиною державною електронною базою з питань освіти;
5) Реєстр медичних працівників, що містить інформацію про професійно підготовлених осіб, які відповідно до законодавства мають право здійснювати медичне обслуговування (далі - медичні працівники).
( Абзац перший підпункту 5 пункту 20 в редакції Постанови КМ № 348 від 15.04.2020 - застосовується з 1 квітня 2020 року )
До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:
посилання на запис у Реєстрі медичних спеціалістів про медичного працівника;
посилання на запис про суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
найменування посади та спеціалізація медичного працівника;
контактні дані медичного працівника для запису на прийом до нього;
інші відомості, визначені МОЗ;
( Підпункт 6 пункту 20 виключено на підставі Постанови КМ № 641 від 24.06.2023 )
( Підпункт 7 пункту 20 виключено на підставі Постанови КМ № 641 від 24.06.2023 ) ( Додатково див. Постанову КМ № 653 від 30.06.2023, якою передбачено зміни до абзацу п'ятого підпункту 7 пункту 20 )

................
Перейти до повного тексту