1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 травня 2020 р. № 401
Київ
Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної, комунальної власності та об’єктів, які належать Автономній Республіці Крим
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести зміни до Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної, комунальної власності та об’єктів, які належать Автономній Республіці Крим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384 "Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 28, ст. 1168, № 61, ст. 2435; 2014 р., № 88, ст. 2530; 2016 р., № 93, ст. 3027; 2019 р., № 90, ст. 3000), виклавши його в редакції, що додається.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 квітня 2011 р. № 384
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 20 травня 2020 р. № 401)
ПОРЯДОК
проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної, комунальної власності та об’єктів, які належать Автономній Республіці Крим
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм підготовки та проведення із застосуванням принципів відкритості, рівності, об’єктивності та відсутності дискримінації конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної, комунальної власності та об’єктів, які належать Автономній Республіці Крим (далі - конкурс), визначення переможця конкурсу та укладення відповідних договорів у рамках здійснення державно-приватного партнерства, передбачених частиною першою статті 5 Закону України "Про державно-приватне партнерство" , крім концесійного договору (далі - договір державно-приватного партнерства).
2. Метою проведення конкурсу є визначення приватного партнера, який забезпечить створення найкращих умов здійснення державно-приватного партнерства.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
балансоутримувач - державне, комунальне підприємство, установа, організація, господарське товариство, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, на балансі або у власності якого перебуває майно, що є об’єктом державно-приватного партнерства;
віртуальна кімната даних - захищений відповідно до законодавства інтернет-ресурс, на якому розміщено інформацію про об’єкт державно-приватного партнерства, балансоутримувача, зокрема про його фінансовий стан, документи та відомості, необхідні для отримання дозволу на концентрацію, інші відомості, у тому числі інформація з обмеженим доступом (крім таємної та службової інформації), а також інша інформація, визначена державним партнером за пропозицією радника (у разі його залучення);
незалежний експерт - особа, яка відповідає встановленим цим Порядком вимогам, володіє спеціальними знаннями у певній галузі та може надати роз’яснення, рекомендації, консультації, висновки з питань, що потребують таких спеціальних знань, під час проведення конкурсу і за договором з державним партнером залучається до роботи конкурсної комісії з правом дорадчого голосу;
претендент - юридичні особи (резиденти та/або нерезиденти) або об’єднання таких юридичних осіб (резидентів та/або нерезидентів), які в процедурі попереднього відбору (прекваліфікації) подали в установленому державним партнером порядку заявку на участь у конкурсі (далі - заявка);
учасник - претендент, який за результатами процедури попереднього відбору (прекваліфікації) в установленому державним партнером порядку допущений до участі в конкурсі, сплатив реєстраційний внесок (за наявності) та уклав з державним партнером договір про конфіденційність наданої інформації (в разі потреби).
Термін " контроль" вживається в цьому Порядку у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції". Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються в значенні, наведеному в Законі України "Про державно-приватне партнерство" .
4. Рішення про проведення конкурсу та затвердження його результатів приймаються відповідно до частини першої статті 13 Закону України "Про державно-приватне партнерство" .
Організація та проведення конкурсу забезпечуються державним партнером.
5. Конкурс проводиться такими етапами:
оголошення конкурсу;
попередній відбір претендентів (прекваліфікація);
подання конкурсних пропозицій учасниками;
оцінка конкурсних пропозицій та визначення переможця конкурсу;
укладення договору державно-приватного партнерства.
Конкурсна комісія
6. Конкурсна комісія (далі - комісія) утворюється державним партнером протягом строку, передбаченого рішенням про доцільність здійснення державно-приватного партнерства, але не пізніше ніж через шість місяців з дня прийняття такого рішення.
7. Комісія діє на підставі загального положення про конкурсну комісію, затвердженого державним партнером. Кількість членів комісії не може бути менше семи та більше 25 осіб і має бути непарною.
До складу комісії обов’язково включаються:
щодо об’єктів державної власності - представники державного партнера, Мінекономіки, Мінфіну, балансоутримувача майна, що є об’єктом державно-приватного партнерства, а також за рішенням державного партнера - представники інших державних органів та органів місцевого самоврядування (за згодою), один представник профспілок балансоутримувача (за наявності);
щодо об’єктів, що належать Автономній Республіці Крим, - представники державного партнера, Мінреінтеграції, балансоутримувача майна, що є об’єктом державно-приватного партнерства, органів місцевого самоврядування територіальної громади (за згодою), якщо об’єкт державного-приватного партнерства стосується інтересів відповідної територіальної громади, а також Фонду державного майна Автономної Республіки Крим, Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим та Уповноваженого органу Автономної Республіки Крим із земельних питань, один представник профспілок балансоутримувача (за наявності);
щодо об’єктів комунальної власності - представники державного партнера, балансоутримувача майна, що є об’єктом державно-приватного партнерства, а також за рішенням державного партнера - представники інших державних органів та органів місцевого самоврядування (за згодою), один представник профспілок балансоутримувача (за наявності).
Якщо у державно-приватному партнерстві братимуть участь декілька державних партнерів, до складу комісії входять представники всіх державних партнерів.
Якщо об’єктом державно-приватного партнерства виступає майно господарських товариств, 100 відсотків акцій (часток) яких належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, до складу комісії обов’язково включається представник такого господарського товариства.
За зверненням державного партнера кандидатури для включення до складу комісії подаються відповідним органом протягом 10 календарних днів з дня надходження звернення.
8. Головою та секретарем комісії призначаються представники державного партнера.
Члени комісії повинні мати досвід з питань державно-приватного партнерства або управління державним чи комунальним майном, або у сфері, в якій реалізується проект, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства, або володіти спеціальними знаннями у відповідній галузі. Члени комісії мають бути неупередженими та незалежними під час виконання своїх обов’язків у рамках конкурсу. Не допускається втручання в діяльність комісії будь-яких органів державної влади, їх посадових осіб.
9. Комісія працює у формі засідань. Засідання комісії є відкритими, крім засідань, на яких проводиться оцінка конкурсних пропозицій чи розглядається конфіденційна інформація.
Засідання комісії є повноважними за умови присутності двох третин загального складу комісії. Кожний член комісії має один голос. Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів від загального складу комісії. Якщо голоси розподіляються порівну, вирішальне значення має голос головуючого на засіданні. Рішення комісії оформлюються протоколами, що підписуються всіма членами комісії, присутніми на засіданні. Член комісії у разі незгоди з прийнятим рішенням або із змістом протоколу може викласти у письмовій формі свою окрему думку (додається до протоколу), про що робиться відповідний запис у протоколі.
10. До завдань комісії належать:
визначення строків проведення конкурсу, зокрема строку для проведення попереднього відбору (прекваліфікації);
розроблення конкурсної документації та подання її на затвердження державному партнеру;
реєстрація заявок;
забезпечення претендентів і учасників необхідною інформацією (документами) для підготовки та подання заявки та конкурсної пропозиції;
надання претендентам або учасникам роз’яснень щодо конкурсної документації;
подання на затвердження державному партнеру рішення щодо допущення (недопущення) претендентів до участі в конкурсі;
повідомлення претендентів про допущення (недопущення) до участі в конкурсі;
реєстрація, розгляд та оцінка конкурсних пропозицій учасників;
подання протоколу про результати конкурсу (про визначення переможця конкурсу, про відхилення всіх конкурсних пропозицій без визначення переможця чи про оголошення конкурсу таким, що не відбувся) на затвердження державному партнеру;
повідомлення переможця та інших учасників про результати конкурсу;
отримання в установленому порядку від органів державної влади, підприємств, установ і організацій документів та інших матеріалів, необхідних для виконання покладених на комісію завдань;
інші завдання, пов’язані з організацією та проведенням конкурсу.
11. До роботи комісії на підставі договору з державним партнером з правом дорадчого голосу можуть залучатися незалежні експерти. Незалежні експерти обираються державним партнером на конкурсних засадах у порядку, встановленому Мінекономіки. Оплата послуг незалежного експерта здійснюється за рахунок коштів реєстраційного внеску.
Незалежними експертами не можуть бути:
громадяни держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, або особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах з такими громадянами;
засновники, учасники юридичних осіб, які подали заявку або залучені як радники, або особи, пов’язані з ними відносинами контролю, а також особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах з такими юридичними особами.
Конкурсна документація
12. Конкурсна документація розробляється комісією самостійно або із залученням радників.
Радники обов’язково залучаються, якщо вартість майна, що є об’єктом державно-приватного партнерства, перевищує 250 млн. гривень, що підтверджується даними фінансової звітності за останній звітний рік або результатами оцінки, проведеної в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна, майнових прав та оціночну діяльність, а також якщо очікувана вартість новоствореного (новозбудованого) об’єкта державно-приватного партнерства перевищує 250 млн. гривень. Радники обираються державним партнером на конкурсних засадах у порядку, передбаченому Законом України "Про концесію" .
Конкурсна документація подається на затвердження державному партнеру у визначений ним строк, але не пізніше ніж через 180 календарних днів з дня затвердження складу комісії. За рішенням державного партнера зазначений строк може бути продовжений, але не більше ніж на 180 календарних днів.
13. Конкурсна документація складається з:
умов проведення конкурсу;
висновку за результатами проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства;
інструкції для претендентів;
інструкції для учасників;
проекту договору державно-приватного партнерства;
інших документів за рішенням державного партнера.
14. Державний партнер може внести запропоновані комісією зміни до конкурсної документації не пізніше ніж за 45 днів до дати закінчення строку для подання конкурсних пропозицій. Зміни до конкурсної документації публікуються на офіційному веб-сайті державного партнера та у віртуальній кімнаті даних (у разі її створення).
15. В умовах проведення конкурсу обов’язково зазначаються:
опис об’єкта державно-приватного партнерства, зокрема відомості щодо наявності обмежень та/або обтяжень щодо об’єкта державно-приватного партнерства;
строк проведення конкурсу;
загальний опис вимог до кваліфікації претендентів та критеріїв обрання переможця конкурсу;
перелік робіт та послуг, що повинні виконуватися (надаватися) приватним партнером за договором державно-приватного партнерства, та прогнозовані джерела доходу приватного партнера;
розмір реєстраційного внеску, що підлягає сплаті претендентом (за наявності);
граничний обсяг та форма державної підтримки (якщо така підтримка передбачена);
вимоги до розміру та форми забезпечення конкурсної пропозиції (за наявності);
утворення юридичної особи - резидента України для укладення договору про партнерство у разі, коли переможцем конкурсу буде визначено нерезидента або об’єднання юридичних осіб, учасниками якого є нерезиденти;
інші умови за рішенням державного партнера.
16. Умовами проведення конкурсу можуть бути передбачені обов’язки приватного партнера щодо:
працевлаштування в рамках виконання договору державно-приватного партнерства певної кількості працівників балансоутримувача або інші соціальні зобов’язання, що покладаються на приватного партнера (за наявності);
фінансування будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів суміжної інфраструктури (залізничних, автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), які не є об’єктом державно-приватного партнерства, але необхідні для реалізації проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства, а також умови повернення таких інвестицій;
відшкодування обґрунтованих, справедливих і належним чином задокументованих витрат, що виникли внаслідок підготовки пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства, а також відшкодування витрат на залучення радників та витрат на розроблення (виготовлення) землевпорядної документації і проведення її експертизи відповідно до підтвердних документів (у разі наявності);
інших зобов’язань за рішенням державного партнера.
У разі включення зазначених умов до умов проведення конкурсу вони мають бути обґрунтовані у пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства та міститися у висновку за результатами аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства.
17. Інструкція для претендентів повинна містити таку інформацію:
вимоги до претендентів для допущення їх до участі в конкурсі, перелік документів, необхідних для подання комісії у складі заявки для підтвердження відповідності претендентів кваліфікаційним вимогам;
вимоги до оформлення та змісту заявок (порядок підписання і завірення документів, внесення виправлень; вимоги до пакування, нанесення надписів і опечатування документів тощо);
порядок подання заявок та їх реєстрації;
порядок отримання додаткової інформації, необхідної для подання заявки;
порядок внесення змін до заявки та порядок її відкликання;
порядок розгляду заявок та прийняття рішення про допущення (недопущення) претендентів до участі в конкурсі пропозицій;
порядок повідомлення претендентів про результати розгляду їх заявок;
критерії попереднього відбору;
розмір реєстраційного внеску (за наявності);
інші відомості за рішенням державного партнера.
18. Інструкція для учасників має містити:
інформацію про процедурні питання (адресу, за якою комісія приймає конкурсні пропозиції, умови реєстрації та відхилення конкурсних пропозицій);
вимоги до оформлення конкурсної пропозиції (вимоги щодо повноти документації, яка надається; порядок підписання і завірення документів, внесення виправлень; вимоги до пакування, нанесення надписів і опечатування документів, порядок внесення змін до конкурсних пропозицій тощо);
строк подання конкурсної пропозиції, який повинен становити не менше 60 днів з дня повідомлення всіх претендентів про допущення (недопущення) до участі в конкурсі;
строк, протягом якого конкурсні пропозиції вважаються чинними;
вимоги до інформації та документів, що мають міститися в технічній та фінансово-економічній частинах конкурсної пропозиції;
вимоги щодо досягнення приватним партнером показників результативності проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства;
критерії оцінки конкурсних пропозицій та питому вагу кожного з них;
методику здійснення оцінки конкурсної пропозиції;
соціальні зобов’язання, що покладаються на приватного партнера (за наявності);
інформацію про необхідність отримання згоди органу Антимонопольного комітету у випадках, передбачених законодавством. У такому разі комісія надає претендентові необхідні для отримання такої згоди документи та інформацію;
інформацію про розмір, форму, строк дії забезпечення конкурсної пропозиції та перелік випадків, коли забезпечення конкурсної пропозиції не повертається учаснику (за наявності забезпечення конкурсної пропозиції);
умови відшкодування витрат на підготовку пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства, що належним чином документально підтверджені, витрат на залучення радників, а також витрат на розроблення (виготовлення) землевпорядної документації та проведення її експертизи відповідно до підтвердних документів (у разі наявності);
іншу інформацію за рішенням державного партнера.
19. Розмір забезпечення конкурсної пропозиції не може перевищувати 1 відсоток очікуваного обсягу капітальних інвестицій проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
Забезпечення конкурсної пропозиції реалізується:
у разі відкликання конкурсної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як закінчився строк, протягом якого конкурсні пропозиції вважаються чинними;
у разі непідписання учасником, який став переможцем конкурсу, договору державно-приватного партнерства (крім випадків форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що засвідчені відповідно до законодавства України);
в інших випадках, визначених інструкцією для учасників.
Кошти, що надійшли в результаті реалізації забезпечення конкурсної пропозиції (у разі коли вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до державного бюджету або до відповідного місцевого бюджету.
20. Істотними умовами договору державно-приватного партнерства, зокрема, можуть бути:
сторони договору;
об’єкт державно-приватного партнерства (склад майна та/або технічні і фінансові умови створення, будівництва об’єкта державно-приватного партнерства та період його експлуатації);
порядок та умови набрання чинності договором чи окремими його положеннями;
предмет договору, включаючи вид, обсяг та опис робіт та/або суспільно значущих послуг, які виконуються/надаються відповідно до такого договору;
права та обов’язки сторін, що визначаються, зокрема, з урахуванням розподілу ризиків між сторонами;
перелік земельних ділянок, необхідних для реалізації проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства (із зазначенням площі та кадастрового номера (за наявності), та порядок забезпечення приватного партнера цими земельними ділянками;
строк дії договору, дата, місце підписання та порядок набрання ним чинності;
порядок зміни та припинення договору;
порядок повернення об’єкта державно-приватного партнерства та земельних ділянок, що надані для потреб, пов’язаних із здійсненням договору, після його припинення;
умови встановлення і зміни цін (тарифів) на товари (роботи, послуги), що створюються (виконуються, надаються) приватним партнером, - у випадках реалізації проектів, що здійснюються на умовах державно-приватного партнерства, на ринках, що перебувають у стані природної монополії;
умови та розмір надання державної підтримки (у разі її надання);
порядок списання майна, що входить до складу об’єкта державно-приватного партнерства;
порядок, розмір та умови внесення платежів сторонами договору;
підстави, процедури і наслідки розірвання договору, зокрема платежі, пов’язані з достроковим розірванням договору;
відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання зобов’язань, що випливають із договору;
порядок здійснення державним партнером контролю за виконанням договору;
вимоги щодо відшкодування обґрунтованих, справедливих і належним чином задокументованих витрат, що виникли внаслідок підготовки пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства, але не більш як 2,5 відсотка вартості проекту, що реалізується на умовах державно-приватного партнерства, а також відшкодування витрат на залучення радників для підготовки конкурсної документації та витрат на розроблення (виготовлення) землевпорядної документації і проведення її експертизи відповідно до підтвердних документів;
порядок вирішення спорів між сторонами договору.
21. Договір державно-приватного партнерства може включати інші умови, погоджені сторонами, зокрема:
умови заміни приватного партнера;
порядок та умови розподілу між сторонами договору доходу та/або продукції, якщо такий розподіл передбачено умовами договору;
надання пільг для користувачів (споживачів);
умови використання вітчизняних сировини, матеріалів, технологій, техніки та обладнання;
умови найму та працевлаштування громадян України, зокрема щодо рівня заробітної плати та соціального забезпечення найманих працівників;

................
Перейти до повного тексту