- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Казахстан про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом
N 2485-III від 29.05.2001, ВВР, 2001, N 33, ст.174 )
Дата підписання: Дата ратифікації Україною: Дата набрання чинності для України: 27.02.2009 | 17.09.1999 29.05.2001 |
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Казахстан, далі - Сторони,
усвідомлюючи небезпеку, яку несуть для обох держав надзвичайні ситуації;
визнаючи, що співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків може сприяти добробуту і безпеці обох держав;
враховуючи користь, яку може мати для Сторін обмін науково-технічною інформацією в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків;
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з Сторін, і потребу за цих обставин у скоординованих діях Сторін з метою попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків,
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
Терміни, що використовуються в цій Угоді, мають такі значення:
Сторона, яка запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення аварійно-рятувальних формувань з відповідними оснащенням і матеріалами забезпечення;
Сторона, яка надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення аварійно-рятувальних формувань з відповідними оснащенням і матеріалами забезпечення;
аварійно-рятувальні формування - групи фахівців, у тому числі військовослужбовці військ цивільної оборони, воєнізовані та не воєнізовані формування, які беруть участь у заходах щодо попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій;
оснащення - техніка, транспортні засоби, спеціальне обладнання, інструменти та прилади, необхідні для рятувальних та аварійно-відновлювальних робіт;
матеріали забезпечення - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке потерпіло внаслідок стихійного лиха або аварії;
надзвичайна ситуація - обстановка на певній території, яка вклалася в результаті аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного або іншого лиха, які можуть викликати або вже викликали людські жертви, завдали шкоду здоров'ю людей або довкіллю та об'єктам господарювання, значні матеріальні збитки та порушення умов життєдіяльності населення;
зона надзвичайної ситуації - певна територія, на якій оголошена надзвичайна ситуація;
попередження надзвичайних ситуацій - комплекс заходів, які проводяться завчасно і спрямовані на максимально можливе зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій, а також на збереження здоров'я та життя людей, зменшення розмірів шкоди довкіллю та матеріальних збитків у разі їх виникнення;
ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій - аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, які проводяться при виникненні надзвичайних ситуацій та спрямовані на рятування життя та збереження здоров'я людей, зменшення розмірів шкоди довкіллю та матеріальних збитків, а також на локалізацію зон надзвичайних ситуацій, припинення дії характерних для них небезпечних чинників;
компетентні органи - органи, які призначаються Сторонами для координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди;
держава транзиту - держава, через територію якої перевозяться аварійно-рятувальні формування, оснащення та матеріали забезпечення у треті країни.
Стаття 2
Компетентні органи
1. Сторони для реалізації положень цієї Угоди призначають компетентні органи:
з Української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з Казахстанської Сторони - Агентство Республіки Казахстан з надзвичайних ситуацій.
2. Кожна із Сторін негайно письмово повідомить іншу Сторону про позбавлення її компетентного органу повноважень з виконання покладених на нього функцій, та в найкоротший строк, але не пізніше 60 днів з моменту повідомлення, повідомить письмово іншу Сторону про правонаступника компетентного органу.
Стаття 3
Форми співробітництва
Сторони на основі принципів рівноправності та взаємної допомоги відповідно до чинного законодавства своїх держав здійснюють співробітництво у таких напрямках:
1) розробка спільної системи заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків;
2) прогнозування надзвичайних ситуацій і оцінка їхніх наслідків;
3) організація і здійснення моніторингу небезпечних техногенних і екологічних процесів, а також природних явищ;
4) розробка спільної системи раннього оповіщення про надзвичайні ситуації;
5) організація оперативного обміну інформацією про запити і пропозиції Сторін щодо взаємодопомоги в разі надзвичайних ситуацій, які мали місце на території їхніх держав;
6) надання взаємної допомоги у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли;
7) обмін інформацією і технологіями;
8) обмін фахівцями і вченими;
9) організація спільних конференцій, семінарів і робочих нарад;
10) спільне планування, розроблення і здійснення дослідницьких проектів та їх демонстрація;
11) оцінка ризику для довкілля та здоров'я населення у зв'язку з можливими забрудненнями в результаті надзвичайних ситуацій;
12) оцінка транскордонного впливу надзвичайних ситуацій на довкілля;
13) підготовка публікацій, доповідей і тематичних досліджень;
14) забезпечення зв'язку між компетентними органами Сторін;
15) підготовка кадрів;
16) будь-яка інша діяльність, пов'язана з попередженням надзвичайних ситуацій та ліквідацією їх наслідків, яка може бути узгоджена компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Співробітництво між організаціями та закладами
Сторони будуть заохочувати співробітництво між державними органами, закладами, юридичними і фізичними особами, які здійснюють діяльність, пов'язану з реалізацією цієї Угоди.
Стаття 5
Спільна комісія
Для реалізації положень цієї Угоди компетентні органи Сторін створюють Спільну комісію з питань співробітництва в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їхніх наслідків (далі - Спільна комісія).
Спільна комісія проводить свої засідання по черзі в Україні та в Республіці Казахстан, як правило, один раз на рік, а в разі необхідності - за узгодженням компетентних органів Сторін.
Стаття 6
Надання допомоги
1. Вся діяльність щодо реалізації цієї Угоди здійснюється відповідно до законодавства держави кожної із Сторін і наявності у кожної з них засобів, необхідних для реалізації цієї Угоди.
2. Сторони здійснюють запити про надання допомоги через свої компетентні органи.
3. Надання допомоги здійснюється на підставі запиту, в якому Сторона, яка запитує, надає інформацію про ситуацію, яка склалась, вказує вид та обсяг необхідної допомоги.
4. Сторона, яка надає, у найкоротші строки приймає рішення за зверненням Сторони, яка запитує, та інформує її про можливості, обсяг та умови надання допомоги.
5. Керівництво діями всіх сил, що здійснюють аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи в зоні лиха, здійснюється компетентним органом Сторони, яка запитує, а в зоні лиха, яка включає в себе території держав обох Сторін, керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами здійснюється компетентними органами обох Сторін спільно.
Стаття 7
Види допомоги
1. У разі виникнення надзвичайних ситуацій надається допомога після офіційного звернення Сторони, яка запитує, і прийняття рішення Сторони, яка надає, шляхом негайного направлення в зону надзвичайної ситуації аварійно-рятувальних формувань, оснащення та матеріалів забезпечення.
2. Сторона, яка запитує, інформує керівників аварійно-рятувальних формувань Сторони, яка надає, про обстановку, яка склалась у зоні надзвичайної ситуації і на конкретних ділянках робіт, і, за необхідністю, забезпечує ці формування перекладачами та засобами зв'язку із штабом, який здійснює загальне керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами, а також забезпечує аварійно-рятувальним формуванням охорону, безкоштовне розміщення, харчування і медичне обслуговування та здійснює координацію їхніх дій.
3. Матеріально-технічне забезпечення аварійно-рятувальних формувань повинно бути достатнім для ведення автономних дій в зоні надзвичайної ситуації протягом 72 годин. Забезпечення цих формувань всім необхідним для їх подальшого функціонування, включаючи розміщення, харчування та медичну допомогу, здійснюється Стороною, яка запитує.
Стаття 8
Транзит
Сторона держави транзиту відповідно до чинного митного законодавства сприяє безперешкодному переміщенню через територію своєї держави аварійно-рятувальних формувань, оснащення і матеріалів забезпечення Сторони, яка надає, у треті країни на підставі укладених з цими державами угод про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків.
Стаття 9
Умови перетинання державного кордону аварійно-рятувальними формуваннями та режим їхнього перебування
1. Сторона, яка запитує, зобов'язується організувати перетинання державного кордону держави-транзиту аварійно-рятувальними формуваннями Сторони, яка надає.
................Перейти до повного тексту