1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 січня 2021 р. № 38
Київ
Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі, що додаються.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 січня 2021 р. № 38
КРИТЕРІЇ
оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі
1. До критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі належить:
недопущення суттєвої нерівності умов діяльності конкуруючих між собою суб’єктів господарювання у вугільній галузі;
недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринках виробництва теплової та електричної енергії;
зменшення впливу на навколишнє природне середовище в результаті видобутку вугілля вугільними підприємствами, яким надається допомога на закриття (ліквідацію).
2. У цих критеріях терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", "Про захист економічної конкуренції", "Про особливості приватизації вугледобувних підприємств", "Про охорону навколишнього природного середовища", Гірничому законі України.
3. Надання державної допомоги здійснюється в будь-якій формі на такі цілі:
1) закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів;
2) покриття виняткових витрат;
3) забезпечення доступу до запасів вугілля:
заходи з технічного переоснащення та модернізації вугледобувних підприємств;
покриття поточних витрат.
4. Державна допомога для цілей, передбачених пунктом 3 цих критеріїв, може бути визнана допустимою для конкуренції, якщо вона відповідає положенням цих критеріїв, та повинна покривати тільки витрати, що стосуються вугілля для виробництва електричної енергії, комбінованого виробництва тепла та електричної енергії, виробництва коксу і як пального для доменних печей у сталеливарній промисловості.
5. Витрати, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги, визначаються:
1) планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств та планом покриття виняткових витрат програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджуються відповідним рішенням власника (керівника) вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом;
2) планом перспективного розвитку вугледобувних підприємств програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджується відповідним рішенням власника вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом, із зазначенням показників для кожного вугледобувного відокремленого підрозділу.
6. Повідомлення про державну допомогу на закриття (ліквідацію) та забезпечення доступу до запасів вугілля повинні подаватися Антимонопольному комітетові разом з відповідним планом, передбаченим підпунктом 1 або підпунктом 2 пункту 5 цих критеріїв, та містити всю необхідну інформацію, яка визначена підпунктом 1 пункту 13,
підпунктом 1 пункту 18 та підпунктом 2 пункту 21 цих критеріїв, для перевірки сумісності допомоги відповідно до цих критеріїв.
7. Державна допомога на заходи із забезпечення доступу до запасів вугілля не надається вугледобувним підприємствам, що увійшли до плану закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств або щодо яких прийнято рішення власника вугледобувного підприємства про закриття (ліквідацію).
8. Державна допомога, яка підлягає оцінці згідно з цими критеріями, не може бути поєднана з іншою державною допомогою у разі, коли вона покриває однакові витрати, а сукупний обсяг державної допомоги перевищує обсяги, визначені планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств, планом покриття виняткових витрат та планом перспективного розвитку вугледобувних підприємств.
9. Загальний обсяг державної допомоги вугільній галузі, що надається як допомога для забезпечення доступу до запасів вугілля, повинен щороку скорочуватися відповідно до обсягів, встановлених планом перспективного розвитку вугледобувних підприємств та планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств, за умови стовідсоткового фінансування заходів з державного бюджету за попередній рік та за умови виконання заходів із закриття (ліквідації), передбачених планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств.
10. Державна допомога на покриття поточних витрат не може бути надана після 1 вересня 2022 року.
11. Державна допомога, надана відповідно до пункту 3 цих критеріїв, зараховується на окремий рахунок суб’єкта господарювання. Ведення обліку державної допомоги повинне бути забезпечене таким чином, щоб не допустити використання такої допомоги в інших відокремлених підрозділах, які не включені в план закриття (ліквідації) чи іншої господарської діяльності одного і того ж суб’єкта господарювання.
12. Державна допомога на закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів — це допомога для покриття поточних збитків у разі закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів в період від моменту прийняття власником рішення про закриття (ліквідацію) вугледобувного підприємства або його відокремленого підрозділу до завершення заходів з підготовки до закриття (ліквідації) підприємством або відокремленим підрозділом з обов’язковим припиненням видобутку вугілля в цей період, після доробки підготовлених гірничими роботами запасів вугілля.
13. Державна допомога на закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів може вважатися допустимою за наявності сукупності таких умов:
1) діяльність вугледобувних підприємств або відокремлених підрозділів є частиною плану закриття (ліквідації), затвердженого відповідним рішенням власника вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом, в якому передбачено заходи, спрямовані на остаточне закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств, та який містить таку інформацію: повне найменування вугледобувного підприємства або його відокремленого підрозділу, фактичні виробничі витрати та прогнозовані обсяги видобутку вугілля для кожного вугледобувного підприємства або відокремленого підрозділу за період, встановлений планом закриття (ліквідації), орієнтована сума державної допомоги на закриття (ліквідацію) вугледобувного підприємства або його відокремленого підрозділу;
2) кінцевим строком надання державної допомоги на закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів визначено строк 1 вересня 2022 р. за умови, якщо інший строк закриття (ліквідації) не погоджено в установленому законодавством порядку з органами, що здійснюють гірничий нагляд, органами місцевого самоврядування та іншими заінтересованими органами.
Кінцевий строк надання державної допомоги на закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів може бути продовжено на строк не більше трьох років з моменту погодження проектів закриття (ліквідації);
3) відповідні вугледобувні підприємства або їх відокремлені підрозділи буде закрито (ліквідовано) після остаточного припинення видобутку та продажу вугілля та відповідно до затвердженого плану закриття (ліквідації);
4) максимальний розмір державної допомоги не перевищує різницю між прогнозованими витратами та доходами за відповідний рік видобутку вугілля (якщо такі є). Фактично виплачена сума допомоги може щороку коригуватися до кінця року видобутку вугілля, що настає за роком, на який надавалася допомога, з урахуванням фактичних витрат і доходів. Витрати на виробництво включають витрати, пов’язані з поточною виробничою діяльністю, включаючи роботи з видобутку вугілля, транспортування, переробки, витрати на амортизацію.
14. Державна допомога суб’єктам господарювання, які провадять або провадили діяльність, пов’язану з видобуванням вугілля, спрямована на покриття витрат, що виникають або виникли внаслідок закриття (ліквідації) їх вугледобувних підприємств, та які не пов’язані з поточними витратами виробництва, може вважатися допустимою для конкуренції за умови, що сума сукупного розміру державної допомоги не перевищує відповідних витрат. Така допомога може використовуватися для покриття понесених витрат та планових витрат лише тими суб’єктами господарювання, які закривають (ліквідовують) або закрили (ліквідували) свої вуглевидобувні підрозділи, включаючи суб’єктів господарювання, які є отримувачами допомоги для закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів.

................
Перейти до повного тексту