1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2024, № 39, ст.246)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. У Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 24, ст. 170 із наступними змінами):
1) частину першу статті 26 доповнити пунктом 59 такого змісту:
"59) затвердження місцевих енергетичних планів та середньострокових цільових програм з їх виконання";
2) пункт "а" статті 30 доповнити підпунктом 15-1 такого змісту:
"15-1) розроблення та реалізація місцевих енергетичних планів та середньострокових цільових програм з їх виконання";
3) частину першу статті 43 доповнити пунктами 41 і 42 такого змісту:
"41) прийняття рішення про запровадження системи енергетичного менеджменту, затвердження положення про систему енергетичного менеджменту;
42) затвердження місцевих енергетичних планів та середньострокових цільових програм з їх виконання";
4) частину першу статті 44 доповнити пунктами 20 і 21 такого змісту:
"20) забезпечення функціонування системи енергетичного менеджменту;
21) розроблення та реалізація місцевих енергетичних планів та середньострокових цільових програм з їх виконання".
2. У Законі України "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 20, ст. 278 із наступними змінами):
1) у пунктах 2 і 5 статті 1 слова "центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
2) у статті 8:
у частині першій слова "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд)" замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
частину четверту викласти в такій редакції:
"Перелік вторинних енергетичних ресурсів, які можуть бути використані для виробництва електричної та теплової енергії у когенераційних установках, встановлюється уповноваженим Кабінетом Міністрів України центральним органом виконавчої влади в порядку, визначеному законодавством";
3) у статті 11:
у частині першій слова "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд)" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині другій слова "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині шостій слова "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд)" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині дев’ятій слова "у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині одинадцятій слова "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині дванадцятій слова "центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
4) у статті 11-1:
у частині другій слова "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині дев’ятій слова "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд)" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частинах тринадцятій і чотирнадцятій слова "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
частину шістнадцяту викласти в такій редакції:
"Рішення про відмову у наданні гарантії походження або несвоєчасне прийняття рішення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності, щодо надання або відмови у наданні гарантії походження може бути оскаржено заявником до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині сімнадцятій слова "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у частині дев’ятнадцятій слова "Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності".
3. У частинах шостій - десятій статті 20 Закону України "Про теплопостачання" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 28, ст. 373; 2017 р., № 17, ст. 207) слова "що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності".
4. Пункт 4 частини другої статті 22-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 34, ст. 343; 2023 р., № 17, ст. 76) викласти в такій редакції:
"4) кваліфікаційний сертифікат виконавця робіт, зміни до нього, рішення про допуск/відмову в допуску до проведення професійної атестації, видачу/відмову у видачі кваліфікаційного сертифіката та позбавлення кваліфікаційного сертифіката; сертифікат енергоаудитора будівель, зміни до нього".
5. У Законі України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 26, ст. 220 із наступними змінами):
1) у пункті 3 частини третьої статті 3 слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
2) у статті 6 слова "який реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності".
6. У Законі України "Про ринок природного газу" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 27, ст. 234; 2016 р., № 44, ст. 749):
1) частину шосту статті 12 викласти в такій редакції:
"6. Постачальники зобов’язані створювати страховий запас природного газу в розмірі не більше 10 відсотків запланованого місячного обсягу постачання природного газу споживачам на наступний місяць. Розмір страхового запасу встановлюється Кабінетом Міністрів України щорічно на однаковому рівні для всіх постачальників. Порядок визначення місячного обсягу постачання та формування страхового запасу затверджується Кабінетом Міністрів України";
2) частину першу статті 56 викласти в такій редакції:
"1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі, розробляє і за погодженням з Регулятором затверджує правила доступу суб’єктів ринку природного газу до газопроводів, що становлять частину інфраструктури родовища нафти і газу або призначені для переміщення видобутого природного газу від місця видобутку до точок входу/виходу оператора газотранспортної системи та/або оператора газорозподільчої системи та/або оператора газосховищ".
7. У Законі України "Про ринок електричної енергії" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 27-28, ст. 312 із наступними змінами):
1) у частині четвертій статті 29 слова "не пізніш як за шість місяців" замінити словами "не пізніш як за три місяці";
2) частину сьому статті 30 викласти в такій редакції:
"7. Виробники електричної енергії з відновлюваних джерел енергії мають право отримувати гарантії походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, продавати та передавати такі гарантії походження іншій особі на підставі цивільно-правових договорів, у тому числі на електронних аукціонах торговельних площадок, з урахуванням особливостей, встановленихстаттею 9-7 Закону України "Про альтернативні джерела енергії" для виробників, яким встановлено "зелений" тариф, якщо об’єкти електроенергетики або черги їх будівництва (пускові комплекси) таких виробників включені до балансуючої групи гарантованого покупця, та виробників, які за результатами аукціону набули право на підтримку, виробників, яким встановлено "зелений" тариф, якщо такі об’єкти електроенергетики або черги їх будівництва (пускові комплекси) виробника не перебувають у балансуючій групі гарантованого покупця та щодо них укладено договір виробника про надання послуги за механізмом ринкової премії";
3) у частині другій статті 62:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1) забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, включаючи забезпечення підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії за механізмом ринкової премії";
абзац сьомий замінити шістьма новими абзацами такого змісту:
"Спеціальні обов’язки із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії покладаються на:
гарантованого покупця;
постачальників універсальних послуг;
оператора системи передачі;
виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, яким встановлено "зелений" тариф, на строк застосування "зеленого" тарифу;
виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, які за результатами аукціону набули право на підтримку, - на строк дії підтримки таких виробників".
У зв’язку з цим абзаци восьмий - десятий вважати відповідно абзацами тринадцятим - п’ятнадцятим;
4) у статті 65:
абзац перший частини першої викласти в такій редакції:
"1. Кабінет Міністрів України з метою забезпечення загальносуспільних інтересів та виконання гарантій держави щодо купівлі всієї електричної енергії, виробленої на об’єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (а з використанням гідроенергії - виробленої лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), за встановленим "зеленим" тарифом, придбання послуги за механізмом ринкової премії, що надається суб’єктами господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, щодо об’єктів електроенергетики або черг їх будівництва (пускових комплексів), які не перебувають у балансуючій групі гарантованого покупця, та суб’єктами господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, визначає суб’єкта господарювання державного сектору економіки для виконання функцій гарантованого покупця електричної енергії. Фінансування діяльності гарантованого покупця здійснюється в межах кошторису, що затверджується Регулятором";
абзац перший частини другої викласти в такій редакції:
"2. Гарантований покупець зобов’язаний купувати у суб’єктів господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, всю відпущену електричну енергію, вироблену на включених до складу балансуючої групи гарантованого покупця об’єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - виробленої лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), у тому числі відпущену з установки зберігання енергії у складі таких об’єктів (у разі якщо електрична енергія, що відбирається, зберігається і відпускається такою установкою, вироблена з альтернативних джерел енергії), за встановленим їм "зеленим" тарифом з урахуванням надбавки до нього протягом всього строку застосування "зеленого" тарифу, обсяг якої не перевищує обсяг електричної енергії, який може бути відпущений відповідним об’єктом електроенергетики або чергою його будівництва (пусковим комплексом) у кожному розрахунковому періоді (годині) згідно із встановленою потужністю електрогенеруючого обладнання, зазначеною в ліцензії на виробництво електричної енергії. При цьому в кожному розрахунковому періоді (місяці) обсяг відпуску електричної енергії, виробленої на об’єкті електроенергетики або черзі його будівництва (пусковому комплексі) з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), визначається за вирахуванням обсягу витрат електричної енергії на власні потреби в електричній енергії відповідного об’єкта згідно з показниками приладів обліку на власні потреби";
у частині четвертій:
абзац перший викласти в такій редакції:
"4. Гарантований покупець зобов’язаний придбавати у суб’єктів господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, якщо такий об’єкт електроенергетики або черга будівництва (пусковий комплекс) такого виробника не перебуває у балансуючій групі гарантованого покупця, та у суб’єктів господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, послугу за механізмом ринкової премії протягом всього строку застосування "зеленого" тарифу суб’єктами господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, або строку дії підтримки суб’єктів господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, за умови що такі суб’єкти господарювання уклали з гарантованим покупцем договір про надання послуги за механізмом ринкової премії. Послуга придбавається за обсяг електричної енергії, відпущеної об’єктами електроенергетики з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - виробленої лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями) та проданої за двосторонніми договорами, на ринку "на добу наперед", на внутрішньодобовому ринку у кожному розрахунковому періоді (годині), який не перевищує обсяг електричної енергії, що може бути відпущений відповідним об’єктом електроенергетики або чергою його будівництва (пусковим комплексом) згідно із встановленою потужністю електрогенеруючого обладнання, зазначеною в ліцензії на виробництво електричної енергії. Обсяг виробленої та проданої такої електричної енергії у встановленому періоді (місяці) визначається за вирахуванням обсягу витрат електричної енергії на власні потреби в електричній енергії відповідного об’єкта електроенергетики згідно з показниками приладів обліку на власні потреби";
в абзацах п’ятому і шостому слово "виробленої" замінити словом "відпущеної";
абзац сьомий викласти в такій редакції:
"Розрахунок вартості послуги за механізмом ринкової премії, що надається суб’єктами господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, якщо об’єкт електроенергетики або черга будівництва (пусковий комплекс) такого виробника не перебуває у балансуючій групі гарантованого покупця, та суб’єктами господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, здійснюється гарантованим покупцем відповідно до затвердженого Регулятором порядку визначення вартості та оплати послуги за механізмом ринкової премії, що надається гарантованому покупцю такими суб’єктами господарювання";
у частині шостій:
абзац третій викласти в такій редакції:
"Умовою укладання договору про участь у балансуючій групі гарантованого покупця є наявність укладеного договору про надання послуги із зменшення навантаження, у разі якщо необхідність укладення такого договору передбачена статтею 68 цього Закону";
в абзаці сьомому слова "на врегулювання небалансу електричної енергії балансуючої групи" виключити;
абзац тринадцятий викласти в такій редакції:
"Гарантований покупець та виробник за "зеленим" тарифом при виникненні взаємної однорідної заборгованості мають право проводити зарахування зустрічних однорідних вимог між собою за взаємною згодою сторін, у тому числі мають право здійснювати зарахування зустрічних однорідних вимог щодо заборгованості за відпущену електричну енергію за "зеленим" тарифом та заборгованості виробників за "зеленим" тарифом з оплати частки відшкодування вартості врегулювання небалансу електричної енергії гарантованого покупця";
пункт 4 частини дев’ятої викласти в такій редакції:
"4) придбавати у виробників, яким встановлено "зелений" тариф, якщо об’єкти електроенергетики або черги їх будівництва (пускові комплекси) не перебувають у балансуючій групі гарантованого покупця та щодо таких об’єктів укладено договір про надання послуги за механізмом ринкової премії, та виробників, які за результатами аукціону набули право на підтримку, послугу за механізмом ринкової премії із забезпечення збільшення частки виробництва енергії з альтернативних джерел енергії, якщо такі виробники уклали з ним договір про надання послуги за механізмом ринкової премії";
5) абзац четвертий частини п’ятої статті 68 викласти в такій редакції:
"Виробники, які здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) встановленою потужністю від 1 МВт, включених до балансуючої групи гарантованого покупця (крім виробників, що відповідно до правил ринку не зобов’язані укладати договір про надання послуги із зменшення навантаження), зобов’язані надавати оператору системи передачі пропозиції (заявки) щодо надання послуги із зменшення навантаження виробником, який здійснює продаж електричної енергії за "зеленим" тарифом, в обсягах, що відповідають добовому графіку виробництва електричної енергії на відповідних об’єктах виробників";
6) абзаци третій і четвертий частини 4-1 статті 71 викласти в такій редакції:
"Суб’єкти господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії на об’єкті (об’єктах) електроенергетики або черзі (чергах) його (їх) будівництва (пускових комплексах) та яким встановлено "зелений" тариф, мають право укласти з гарантованим покупцем договір про надання послуги за механізмом ринкової премії щодо такого об’єкта (таких об’єктів), за умови що такий об’єкт (такі об’єкти) не перебуває (не перебувають) у балансуючій групі гарантованого покупця.
Договір про надання послуги за механізмом ринкової премії укладається на підставі типового договору про надання послуги за механізмом ринкової премії, форма якого затверджується Регулятором. Договір про надання послуги за механізмом ринкової премії укладається на строк дії "зеленого" тарифу, встановленого Законом України "Про альтернативні джерела енергії", за умови що об’єкт (об’єкти) електроенергетики або черги його (їх) будівництва (пускові комплекси) не перебуває (не перебувають) у балансуючій групі гарантованого покупця";
7) у розділі XVII "Прикінцеві та перехідні положення":
в абзаці шостому пункту 12.3 слова "ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "забезпечення енергетичної ефективності";
в абзаці четвертому пункту 13 слова "шести років" замінити словами "семи років";
у пункті 16:
в абзаці шостому слова і цифри "до 31 грудня 2025 року" замінити словами і цифрами "до 31 грудня 2026 року";
в абзаці сьомому слова і цифри "до 1 липня 2024 року" замінити словами і цифрами "до 1 липня 2025 року";
доповнити пунктом 22-2 такого змісту:
"22-2. Оператори системи розподілу, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належать державі, які мають у власності корпоративні права (частки у статутному капіталі) суб’єкта господарювання, що є електропостачальником, який виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, зобов’язані здійснити відчуження таких корпоративних прав (часток у статутному капіталі).
Оператор системи розподілу, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належать державі, протягом трьох місяців з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності" здійснює продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі) суб’єкта господарювання, що є електропостачальником, який виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, що відповідають розміру частки, якою прямо чи опосередковано володіє держава у корпоративних правах такого оператора системи розподілу. Продаж зазначених корпоративних прав (часток) здійснюється визначеному Кабінетом Міністрів України акціонерному товариству, 100 відсотків акцій якого належать державі, за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі. Таке акціонерне товариство повинно мати ліцензію на постачання електричної енергії споживачу і не бути збитковим за останній звітний період. Продаж зазначених корпоративних прав (часток) здійснюється за номінальною вартістю корпоративних прав (часток у статутному капіталі).
Під час продажу корпоративних прав (часток у статутному капіталі) оператор системи розподілу, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належать державі, зобов’язаний запропонувати продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі) електропостачальника, який виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, що відповідають часткам власності інших акціонерів такого оператора системи розподілу, таким акціонерам. Запропонована ціна продажу корпоративних прав (часток у статутному капіталі) має дорівнювати номінальній вартості таких корпоративних прав (часток у статутному капіталі).
Оператори системи розподілу, зазначені в цьому пункті, протягом п’яти днів з дня проведення загальних зборів, на яких прийнято рішення про продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі), мають повідомити акціонерів про можливість купівлі частки, пропорційної належним їм простим акціям, відповідно до абзацу третього цього пункту. Повідомлення вважається врученим належним чином, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням) акціонера рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручено акціонеру (його представнику). У разі якщо повідомлення неможливо вручити у зв’язку з відсутністю акціонера за місцезнаходженням, відмовою акціонера (його представника) прийняти повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) акціонера або з інших причин, документ вважається врученим акціонеру у день, зазначений в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення. Протягом 30 днів з дня вручення повідомлення акціонер повинен звернутися до оператора системи розподілу щодо купівлі корпоративних прав (часток у статутному капіталі). У разі ненадходження від акціонерів звернень протягом зазначеного строку оператор системи розподілу повідомляє акціонерів про продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі) шляхом здійснення публікації на його офіційному веб-сайті. Протягом 30 днів з дня розміщення оператором системи розподілу на офіційному веб-сайті відповідного повідомлення акціонери мають звернутися до оператора системи розподілу щодо купівлі корпоративних прав (часток у статутному капіталі). Акціонери, яким запропоновано купити корпоративні права (частки у статутному капіталі), мають здійснити їх викуп протягом трьох місяців з дня проведення загальних зборів, на яких прийнято рішення про продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі). У разі відсутності звернень акціонерів про намір купівлі корпоративних прав (часток у статутному капіталі) зазначені корпоративні права (частки у статутному капіталі) відчужуються шляхом проведення аукціону. При проведенні аукціону стартова ціна продажу корпоративних прав (часток у статутному капіталі) має дорівнювати номінальній вартості таких корпоративних прав (часток у статутному капіталі).
Загальний строк проведення продажу корпоративних прав (часток у статутному капіталі), з урахуванням строку проведення аукціону, не може становити більше чотирьох місяців з дня проведення загальних зборів, на яких прийнято рішення про продаж корпоративних прав (часток у статутному капіталі).
Укладення та виконання правочинів, передбачених цим пунктом, здійснюються з дотриманням таких умов:
подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), пов’язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, щодо засновника (учасника), який на дату подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, не є підставою для відмови у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
наявність зареєстрованих обтяжень щодо відповідної частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи відповідно до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, встановлена державним реєстратором під час проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи в результаті відчуження її таким засновником (учасником) на підставі правочину не є підставою для відмови у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
дозвіл (попередній дозвіл) Антимонопольного комітету України не потребується".
8. У пункті 11 частини другої статті 6 Закону України "Про Фонд енергоефективності" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 32, ст. 344) слова "у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "у сфері забезпечення енергетичної ефективності".
9. У Законі України "Про енергетичну ефективність будівель" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 33, ст. 359; 2023 р., № 12-13, ст. 28, № 17, ст.76):
1) у статті 2:
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Перелік видів будівель промислового та сільськогосподарського призначення, об’єктів енергетики, транспорту, зв’язку, оборони, складів, будівель, призначених для проведення богослужінь і релігійних заходів релігійними організаціями, та інших будівель, на які не поширюються мінімальні вимоги до енергетичної ефективності будівель та які не підлягають сертифікації енергетичної ефективності, встановлюється Кабінетом Міністрів України";
частину четверту виключити;
2) у статті 4:
назву викласти в такій редакції:
"Стаття 4. Інформаційне забезпечення енергетичної ефективності будівель";
у частині першій:
в абзаці першому слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд)" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
у пункті 1 слова "спожитих паливно-енергетичних ресурсів" замінити словами "спожитої енергії та комунальних послуг";
3) у статті 5:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Енергетична ефективність будівель визначається відповідно до Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності та енергетичного аудиту будівель, що розробляється з урахуванням вимог актів законодавства Європейського Союзу, Енергетичного Співтовариства, гармонізованих європейських стандартів з енергетичної ефективності будівель і затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
абзац другий частини третьої викласти в такій редакції:
"Показник споживання первинної енергії визначається на основі коефіцієнтів (факторів) первинної енергії, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, та переглядаються один раз на п’ять років";
4) у частині шостій статті 6 слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
5) у статті 7:
назву викласти в такій редакції:
"Стаття 7. Сертифікація енергетичної ефективності та енергетичний аудит будівель";
в абзаці сьомому частини першої слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
частину четверту викласти в такій редакції:
"4. Сертифікація енергетичної ефективності та енергетичний аудит будівель проводяться відповідно до Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності та енергетичного аудиту будівель";
пункти 9 і 10 частини п’ятої викласти в такій редакції:
"9) вимоги до звітів з енергетичного аудиту будівель;
10) порядок виготовлення звітів з енергетичного аудиту будівель";
абзац перший частини десятої викласти в такій редакції:
"10. За результатами енергетичного аудиту будівлі складаються звіт з енергетичного аудиту будівлі, енергетичний сертифікат і витяг з енергетичного сертифіката. За результатами сертифікації енергетичної ефективності складається енергетичний сертифікат і витяг з енергетичного сертифіката";
6) у статті 8:
у пункті 12 частини першої слова "що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" виключити;
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Енергетичний сертифікат є витягом із звіту з енергетичного аудиту будівлі. Енергетичний сертифікат виготовляється енергоаудитором будівель з використанням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Енергетичний сертифікат вважається таким, що набрав чинності, з дня присвоєння йому реєстраційного номера в зазначеній системі. Присвоєння реєстраційного номера здійснюється протягом періоду, визначеного Порядком проведення сертифікації енергетичної ефективності та енергетичного аудиту будівель, під час якого енергоаудитор будівель, що виготовив такий енергетичний сертифікат, може вносити зміни до нього. Доступ до енергетичних сертифікатів є відкритим та безоплатним через портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва";
7) у статті 9:
абзац другий частини першої після слів "кваліфікаційними центрами до" доповнити словами "бази даних енергоаудиторів будівель, ведення якої здійснюється у складі";
пункти 3 і 4 частини другої викласти в такій редакції:
"3) вимоги до процедури професійної сертифікації;
4) перелік відомостей, що зазначаються в сертифікаті енергоаудитора будівель";
частину третю доповнити пунктом 3 такого змісту:
"3) отримали сертифікат про присвоєння/підтвердження/визнання кваліфікаційним центром, акредитованим Національним агентством кваліфікацій, професійної кваліфікації енергоаудитора будівель";
абзац перший частини четвертої викласти в такій редакції:
"4. Видача сертифіката енергоаудитора будівель здійснюється за результатами професійної сертифікації шляхом внесення кваліфікаційним центром відповідного запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва";
в абзаці першому частини шостої слова "таких сертифікатів та/або звітів" виключити;
частини сьому і восьму викласти в такій редакції:
"7. Професійну підготовку осіб, які мають отримати професійну кваліфікацію енергетичного аудитора будівель, здійснюють:
заклади вищої освіти;
саморегулівні організації у сфері енергетичної ефективності будівель;
інші установи та організації, акредитовані Національним агентством кваліфікацій.
8. Порядок обміну інформацією між центральними органами виконавчої влади, кваліфікаційними центрами, закладами вищої освіти та саморегулівними організаціями у сфері енергетичної ефективності будівель затверджується Кабінетом Міністрів України";
8) статтю 10викласти в такій редакції:
"Стаття 10. Саморегулівні організації у сфері енергетичної ефективності будівель
1. Саморегулівними організаціями у сфері енергетичної ефективності будівель є добровільні неприбуткові об’єднання фізичних та/або юридичних осіб за напрямом господарської чи професійної діяльності у сфері енергетичної ефективності будівель, які здійснюють повноваження з регулювання діяльності у сфері енергетичної ефективності будівель (далі - саморегулівні організації).
2. Саморегулівна організація набуває свого статусу з дня її реєстрації центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
Саморегулівна організація припиняє свій статус через п’ять робочих днів з дня прийняття центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, рішення про скасування реєстрації саморегулівної організації.
3. Саморегулівні організації є юридичними особами, які діють на засадах самоврядування.
4. Об’єднання, що має набути статус саморегулівної організації, повинно відповідати таким критеріям:
1) кількісний склад становить не менше 50 фізичних осіб, які відповідно до цього Закону є енергоаудиторами будівель;
2) не менше 90 відсотків кількісного складу провадять на постійній основі професійну діяльність у сфері сертифікації енергетичної ефективності будівель та/або енергетичного аудиту будівель, та/або обстеження технічних установок відповідно до цього Закону.
5. Порядок набуття та припинення статусу і примірний статут саморегулівної організації затверджуються Кабінетом Міністрів України.
6. Саморегулівна організація здійснює повноваження з регулювання щодо:
1) контролю за дотриманням законодавства щодо енергетичної ефективності будівель, забезпеченням сертифікації енергетичної ефективності, енергетичного аудиту будівель, обстеженням технічних установок, які відповідно до цього Закону здійснюють члени саморегулівної організації;
2) участі в розробленні нормативно-правових актів з питань енергетичної ефективності будівель;
3) участі у професійній підготовці енергоаудиторів будівель;
4) захисту прав своїх членів з питань досудового та судового вирішення спорів щодо енергетичної ефективності будівель відповідно до законодавства;
5) сприяння розвитку конкуренції серед енергоаудиторів будівель;
6) сприяння розвитку інформаційних технологій щодо енергетичної ефективності будівель;
7) сприяння інформуванню суспільства про акти законодавства з питань енергетичної ефективності будівель, вітчизняний і міжнародний досвід у цій сфері.
Державний контроль за діяльністю саморегулівних організацій здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
9) у статті 11:
назву викласти в такій редакції:
"Стаття 11. Права та обов’язки енергоаудиторів будівель";
у частині першій:
пункт 1 після слів "енергетичної ефективності" доповнити словами "енергетичного аудиту будівель та";
пункт 2 після слів "енергетичної ефективності" доповнити словами "енергетичного аудиту будівель";
у частині другій:
пункт 3 після слів "енергетичної ефективності" доповнити словами "енергетичного аудиту будівель";
у пункті 5 слова "у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива" замінити словами "у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
10) у статті 12-1:
назву і частину першу викласти в такій редакції:
"Стаття 12-1. Забезпечення енергетичної ефективності будівель через системи енергетичного менеджменту
1. З метою організації та здійснення енергоефективних заходів у будівлях суб’єкти, визначені частинами другою і третьою статті 12 Закону України "Про енергетичну ефективність", впроваджують і забезпечують функціонування систем енергетичного менеджменту.
Керівник уповноваженого підрозділу, відповідальний за впровадження та функціонування системи енергетичного менеджменту (уповноважена особа), підзвітний і підконтрольний керівнику відповідного суб’єкта, визначеного абзацом першим цієї частини";
у частині другій:
у пункті 1 слово "будівель" виключити;
у пункті 2:
в абзаці першому слова "будівель у бюджетних установах" виключити;
в абзаці третьому слова "будівлях бюджетних установ" замінити словами "відповідних будівлях";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"врахування розрахунку базового рівня споживання енергії та комунальних послуг у відповідних будівлях бюджетних установ, його затвердження належним органом чи особою, підготовка та виконання передбачених законом процедур щодо здійснення енергосервісу у відповідних будівлях бюджетних установ";
у пункті 4 слово "будівель" виключити;
у частині четвертій слова "будівель у бюджетних установах" виключити;
11) у статті 13:
в абзаці першому частини другої слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
частину шосту викласти в такій редакції:
"6. За результатами обстеження технічних установок складається звіт про результати такого обстеження, що містить інформацію про рівень енергетичної ефективності технічної установки, відповідність потребам споживачів, рекомендації щодо підвищення енергетичної ефективності обстеженої технічної установки (за потреби), реєстраційний номер та дату реєстрації звіту в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, ідентифікатор об’єкта будівництва або закінченого будівництвом об’єкта (для об’єктів, яким присвоєно ідентифікатор об’єкта будівництва до складення звіту), а також іншу інформацію, що встановлюється методикою, передбаченою частиною другою цієї статті";
12) у статті 14:
у частині першій:
абзац перший викласти в такій редакції:
"1. Незалежний моніторинг енергетичних сертифікатів та звітів про результати обстеження технічних установок здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
в абзаці третьому слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";
частину другу викласти в такій редакції:
"2. У разі якщо за результатами моніторингу енергетичних сертифікатів або звітів про результати обстеження технічних установок виявлено, що сертифікати або звіти не відповідають вимогам законодавства або не були підготовлені незалежно (зокрема за наявності прямої чи опосередкованої заінтересованості енергоаудитора будівель у результатах сертифікації чи обстеження), центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності, надсилає повідомлення про виявлення порушення енергоаудитору будівель.
Інформація про невідповідність сертифіката, витягу із звіту з енергетичного аудиту будівель або звіту про результати обстеження технічних установок вимогам законодавства, виявлена за результатами незалежного моніторингу, надається замовнику сертифікації енергетичної ефективності чи обстеження технічних установок";
13) у частинах другій і третій статті 15 слова "державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель" замінити словами "та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності";

................
Перейти до повного тексту