- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 25 квітня 2012 р. № 341 Київ |
Про затвердження Порядку організації робіт із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки під час проведення футбольних матчів
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок організації робіт із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки під час проведення футбольних матчів, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Прем'єр-міністр України |
М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 квітня 2012 р. № 341
ПОРЯДОК
організації робіт із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки під час проведення футбольних матчів
( У тексті Порядку слова "територіальних органів та підрозділів МНС, органів Держтехногенбезпеки" замінено словами "територіальних органів та підрозділів ДСНС" згідно з Постановою КМ
№ 380 від 29.05.2013 )
( У тексті Порядку слова "внутрішніх справ" замінено словами "Національної поліції" згідно з Постановою КМ
№ 437 від 13.07.2016 )
У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в зазначених законах.
2. Функції з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки під час проведення футбольних матчів на території України під егідою ФІФА, УЄФА, Федерації футболу України (далі - Федерація) та її колективних членів покладаються на організаторів матчів, операторів спортивних споруд, футбольні клуби, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, органи Національної поліції, територіальні органи та підрозділи ДСНС та інші органи відповідно до компетенції (далі - суб'єкти забезпечення громадського порядку та громадської безпеки).
Для виконання допоміжних функцій із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки під час проведення футбольних матчів можуть залучатися обслуговуючий персонал оператора спортивної споруди (волонтери, стюарди, контролери) (далі - обслуговуючий персонал), працівники суб'єктів охоронної діяльності, що мають відповідні ліцензії, а також члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону.
3. Футбольні матчі поділяються на матчі підвищеного та звичайного ступеня ризику.
До футбольних матчів підвищеного ступеня ризику належать:
фінальні етапи клубних змагань УЄФА, півфінали і чвертьфінали Кубка УЄФА, матчі Ліги чемпіонів, відбіркового та фінального турнірів чемпіонату світу і Європи, півфінали та фінали розіграшу Кубка України, матчі розіграшу Суперкубка України і Золотий матч за звання чемпіона України;
матчі, де передбачається присутність посадових та інших осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
матчі, під час яких передбачається повне заповнення спортивної споруди глядачами або на яких очікується присутність більш як 15 тис. таких осіб;
матчі, на яких передбачається велика кількість глядачів-уболівальників з держави, команда якої бере участь у матчі (далі - команда-гостя), і глядачів-уболівальників, що проживають у державі, де проводиться такий матч.
До матчів звичайного ступеня ризику належать усі інші футбольні матчі.
4. Суб'єкти забезпечення громадського порядку та громадської безпеки відповідно до компетенції забезпечують безпеку глядачів, представників футбольних клубів, арбітрів, делегатів міжнародних організацій та в разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі на спортивній споруді та прилеглій до неї території їх евакуацію.
5. Організатор футбольного матчу, оператор спортивної споруди та футбольний клуб забезпечують громадський порядок та громадську безпеку на території спортивної споруди, її трибунах, а органи Національної поліції - на прилеглій до спортивної споруди території, шляхах евакуації глядачів та в громадських місцях населеного пункту, де проводиться футбольний матч, якщо іншого не вимагає характер матчу або перебіг подій під час його проведення.
Територіальні органи та підрозділи ДСНС здійснюють нагляд (контроль) за забезпеченням пожежної та техногенної безпеки, станом шляхів евакуації глядачів під час проведення планових та позапланових перевірок (заходів) (у тому числі оперативно-технічних оглядів спортивної споруди та прилеглої до неї території до початку футбольних матчів), організацію виведення постраждалих осіб з осередку ураження в разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі на спортивній споруді та прилеглій до неї території, ліквідують надзвичайну ситуацію або пожежу та окремі їх наслідки.
6. Місцеві держадміністрації в межах визначених
Конституцією і законами України повноважень здійснюють на відповідній території державний контроль за додержанням громадського порядку у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів, фінансування заходів, пов'язаних з охороною громадського порядку, а також реалізують інші передбачені законом повноваження щодо забезпечення громадського порядку, у тому числі сприяють діяльності аварійно-рятувальних служб.
Органи місцевого самоврядування реалізують передбачені законом повноваження щодо забезпечення законності та правопорядку, у тому числі здійснюють у встановленому законом порядку контроль за забезпеченням громадського порядку під час проведення футбольних матчів, а також вживають необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону.
7. Для взаємодії сил і засобів, що залучаються до забезпечення громадського порядку та громадської безпеки під час проведення футбольного матчу, утворюється координаційний штаб із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки (далі - координаційний штаб) у складі представників організатора футбольного матчу, органів Національної поліції (СБУ, Управління державної охорони, якщо заплановано участь посадових та інших осіб, щодо яких здійснюється державна охорона), територіальних органів та підрозділів ДСНС, служби безпеки спортивної споруди (футбольного клубу), оператора спортивної споруди, місцевої держадміністрації, органу місцевого самоврядування, органу охорони здоров'я та інших осіб.
Члени координаційного штабу повинні бути забезпечені засобами зв'язку і спостереження для своєчасного реагування на непередбачувану ситуацію.
8. Оператор спортивної споруди та/або відповідний футбольний клуб створюють службу безпеки спортивної споруди (футбольного клубу), яка відповідає за здійснення заходів безпеки під час проведення футбольного матчу, та визначають відповідальну за здійснення таких заходів особу (далі - керівник служби безпеки), на яку покладаються функції із загального керівництва обслуговуючим персоналом.
Керівник служби безпеки безпосередньо взаємодіє з керівниками органів Національної поліції, територіальних органів та підрозділів ДСНС.
Не пізніше ніж за чотири години до початку футбольного матчу залежно від ступеня ризику та інших обставин суб'єкти забезпечення громадського порядку та громадської безпеки в межах своїх повноважень, визначених законодавством, розпочинають здійснювати заходи щодо забезпечення охорони громадського порядку та громадської безпеки на спортивній споруді та прилеглій до неї території.
9. Проведення футбольного матчу на спортивній споруді здійснюється за наявності:
1) стратегії забезпечення громадського порядку та громадської безпеки спортивної споруди, яка переглядається не рідше одного разу на три роки;
2) акта про відповідність спортивної споруди встановленим нормам, який складається щороку за участю представників місцевого органу виконавчої влади, органів Національної поліції та територіальних органів ДСНС;
3) плану забезпечення громадського порядку та громадської безпеки футбольного матчу, розробленого перед футбольним матчем оператором спортивної споруди за участю суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки;
4) протоколу про можливість проведення на спортивній споруді футбольного матчу, який підписується за результатами оперативно-технічного огляду такої споруди представниками всіх суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки перед кожним матчем;
5) правил поведінки глядачів на спортивній споруді (далі - правила поведінки глядачів), затверджених у встановленому порядку;
6) правил пожежної безпеки (інструкції з пожежної безпеки на спортивній споруді) (далі - правила пожежної безпеки), порядку надання медичної допомоги постраждалим особам, евакуації осіб у разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі.
10. Організатор футбольного матчу не менш як за шість годин до його початку проводить з представниками Федерації, футбольних клубів, оператора спортивної споруди, органів Національної поліції, територіальних органів та підрозділів ДСНС, інших залучених до забезпечення громадського порядку та громадської безпеки органів (далі - залучені органи) нараду, під час якої уточнюються завдання всіх суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки і залучених органів, визначається порядок взаємодії в разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі.
Утворена з числа представників усіх суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки робоча комісія проводить не пізніше ніж за чотири години до початку футбольного матчу (залежно від його характеру, погодних та інших умов, що можуть вплинути на забезпечення безпеки учасників матчу, глядачів та інших осіб) оперативно-технічний огляд спортивної споруди та прилеглої до неї території, перевірку стану підготовки обслуговуючого персоналу, узагальнює інформацію про кількість проданих квитків та виданих оператором спортивної споруди дозволів на в'їзд на територію споруди транспортних засобів, здійснює заходи щодо усунення виявлених недоліків.
11. Оператор спортивної споруди обладнує на ній диспетчерський пункт та забезпечує його функціонування.
Повідомлення, які оголошуються диктором на спортивній споруді, повинні бути лаконічні і не можуть використовуватися для політичних заяв та підтримки футбольних команд.
Глядачі, присутні на спортивній споруді, повинні бути поінформовані про необхідність дотримання громадського порядку і правил пожежної безпеки та про недопущення їх переходу з одного сектору до іншого.
На випадок виникнення чи загрози виникнення надзвичайної ситуації або пожежі організатори футбольного матчу заздалегідь розробляють тексти повідомлень, що погоджуються із спеціальними суб'єктами забезпечення громадського порядку та громадської безпеки і залученими органами.
Для оголошення повідомлень під час проведення міжнародного футбольного матчу залучається диктор, який володіє відповідною іноземною мовою.
До диспетчерського пункту забезпечується доступ представників органів Національної поліції, територіальних органів та підрозділів ДСНС для невідкладних повідомлень у разі виникнення чи загрози виникнення надзвичайної ситуації або пожежі.
12. Оператор спортивної споруди забезпечує такий її стан, щоб усі ворота для заїзду (виїзду) транспортних засобів спеціалізованого та спеціального призначення і проходу глядачів відчинялися назовні для вільного виїзду і виходу та залишалися відчиненими протягом усього часу перебування їх на спортивній споруді.
З метою недопущення проникнення на спортивну споруду осіб, які не мають квитків, або порушників громадського порядку ворота спортивної споруди можуть зачинятися за допомогою замкових механізмів, що не повинні відчинятися (зачинятися) ключем.
Біля воріт спортивної споруди під час проведення футбольного матчу і після його закінчення повинні постійно перебувати контролери для забезпечення вільного проходу глядачів у разі їх евакуації.
13. Пропуск на спортивну споруду глядачів - уболівальників команди-гості та їх розташування у відведених секторах проводиться завчасно, як правило, з окремого входу на спортивну споруду.
................Перейти до повного тексту