1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 14 червня 2002 р. N 339-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003 рік
Схвалити Концепцію Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003 рік (додається).
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 18
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 червня 2002 р. N 339-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003 рік
I. Загальні положення
Ця Концепція визначає принципи формування, пріоритети та ключові завдання Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003 рік (далі - Державна програма).
Метою Державної програми є визначення на основі аналізу результатів соціально-економічного розвитку країни за попередній та поточний роки нагальних проблем, цілей економічного і соціального розвитку України в 2003 році, дій Кабінету Міністрів України, що забезпечать їх досягнення, а також формування відповідної взаємоузгодженої та комплексної системи заходів, що здійснюватимуться органами законодавчої і виконавчої влади.
Державна програма повинна бути тісно пов'язана з Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, конкретизувати його дії на 2003 рік, а також узгоджуватися з пропозиціями до Державного бюджету України на 2003 рік та сприяти більш ефективному використанню бюджетних коштів.
Державна програма розробляється відповідно до цієї Концепції та з урахуванням положень таких документів:
Послання Президента України до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного та соціального розвитку на 2000-2004 роки";
Послання Президента України до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України "Про основні напрями бюджетної політики на 2002 рік";
Послання Президента України до Верховної Ради України "Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002-2011 роки "Європейський вибір";
Указ Президента України "Про Програму інтеграції України до Європейського Союзу";
Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2001 році";
Програма діяльності Кабінету Міністрів України (проект);
Державна програма економічного і соціального розвитку України на 2002 рік.
Державна програма є складовою частиною системи прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку та розробляється щороку з урахуванням проекту Державного бюджету України на. відповідний рік. У Державній програмі конкретизуються заходи, передбачені Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, та завдання, визначені у щорічному Посланні Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище.
II. Принципи формування проекту Державної програми
Державна програма грунтується на пріоритетних напрямах здійснення Кабінетом Міністрів України внутрішньої та зовнішньоекономічної політики і конкретизує дії Кабінету Міністрів України у 2003 році. Структура Державної програми базується на основі структури Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Такий підхід забезпечить прозорість взаємозв'язку цих двох урядових програмних документів, полегшить здійснення контролю за виконанням Програми діяльності Кабінету Міністрів України шляхом проведення щокварталу моніторингу реалізації Державної програми.
Пріоритетні напрями внутрішньої політики:
1. Підвищення рівня життя населення, зменшення масштабів бідності, становлення середнього класу
Ключові завдання Державної програми:
Грошові доходи та заробітна плата:
запровадження починаючи з 2003 року обов'язкового для всіх секторів економіки соціального стандарту - мінімальної погодинної заробітної плати;
поступове наближення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних соціальних гарантій до рівня прожиткового мінімуму;
зменшення нарахувань на фонд оплати праці;
здійснення комплексу заходів, передбачених для виконання на другому етапі реалізації Стратегії подолання бідності.
Ринок праці:
створення умов для розвитку підприємницької ініціативи, самозайнятості населення, малого підприємництва з метою підвищення зайнятості населення;
створення нових робочих місць шляхом розвитку малого та середнього бізнесу;
удосконалення механізму працевлаштування неконкурентоспроможних на ринку праці верств населення, зокрема молоді та випускників навчальних закладів.
Соціальний захист та пенсійна реформа:
поступова заміна пільг і субсидій, що надаються відповідно до актів законодавства, адресною грошовою соціальною допомогою;
поступове наближення призначеної соціальної допомоги до рівня прожиткового мінімуму;
створення інформаційно-технічної бази для запровадження обов'язкової накопичувальної системи пенсійного забезпечення;
створення системи державного регулювання та контролю у сфері пенсійного страхування;
створення ефективної системи зберігання та управління пенсійними активами.
Здоров'я населення, фізична культура та спорт:
розширення доступності та збільшення обсягів спеціалізованої медичної допомоги, розроблення та виконання з цією метою державних цільових програм, спрямованих на лікування хвороб з використанням медичних технологій, що потребують значних коштів;
виконання комплексу заходів щодо запобігання інфекційним, передусім соціальне небезпечним, захворюванням - ВІЛ-інфекції/СНІДу і туберкульозу;
реформування первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, насамперед у сільській місцевості;
пріоритетне забезпечення охорони материнства та дитинства; забезпечення якісної підготовки спортсменів України для успішного виступу на чемпіонатах Європи, світу, літніх Олімпійських та Параолімпійських іграх 2004 року;
розроблення та затвердження державних соціальних стандартів і гарантій щодо обсягів фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності;
проведення робіт з реконструкції Національного спортивного комплексу "Олімпійський", баз олімпійської підготовки, розташованих в Автономній Республіці Крим та Карпатському регіоні.
Освіта:
запровадження нових вимог (стандартів) освіти, що відповідають рівню провідних країн;
забезпечення переходу до 12-річної загальної середньої освіти;
значне поліпшення забезпечення підручниками учнів загальноосвітніх шкіл;
інформатизація закладів освіти та комп'ютеризація загальноосвітніх шкіл.
Житлова політика та житлово-комунальне господарство:
забезпечення доступності та підвищення якості житлово-комунальних послуг і комфортності житла;
проведення виваженої цінової політики у сфері житлово-комунальних послуг.
Культура:
збереження та розвиток існуючої мережі закладів культури;
збереження та відтворення національної історико-архітектурної спадщини;
сприяння діяльності національних творчих спілок, їх місцевих творчих осередків, державна підтримка творчої молоді;
забезпечення дальшого розвитку культур національних меншин;
стимулювання розвитку національного книговидання, матеріально-технічної бази видавничо-поліграфічного комплексу, створення всеукраїнської мережі книжкової торгівлі.
Розбудова інформаційного простору:
розширення національного інформаційного простору України, формування ринку інформаційних послуг;
удосконалення економічного механізму та фінансового забезпечення діяльності засобів масової інформації.
Розвиток туристичної та рекреаційно-курортної сфери:
удосконалення нормативно-правової бази з питань розвитку туристичної та рекреаційно-курортної сфери;
інвентаризація всіх об'єктів туристичної сфери, розроблення та затвердження стандартів і запровадження обов'язкової сертифікації закладів, у яких розміщуватимуться туристи, а також пунктів, де вони харчуватимуться та обслуговуватимуться;
забезпечення комплексного розвитку туристичних центрів і курортополісів.
Охорона навколишнього середовища:
забезпечення виконання природоохоронних заходів, визначених у державних програмах екологічного спрямування.
Природна і техногенна безпека, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи:
зміщення акцентів на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру;
мінімізація наслідків Чорнобильської катастрофи;
соціальний захист постраждалого населення.
2. Створення макроекономічних умов для сталого розвитку національної економіки
Ключові завдання Державної програми:
Грошово-кредитна політика:
удосконалення законодавчої бази з питань захисту прав кредитора;
досягнення більш високого рівня капіталізації комерційних банків;
сприяння зменшенню вартості кредитних ресурсів.
Податково-бюджетна політика:
забезпечення збалансованості державного бюджету;
зниження податкового тиску.
Інвестиційна політика:
створення сприятливих умов для залучення в економіку країни вітчизняних та іноземних інвестиційних ресурсів;
підвищення привабливості інвестиційного іміджу України.
3. Запровадження інноваційної моделі розвитку.
Ключові завдання Державної програми:
розбудова національної інноваційної системи шляхом оптимального поєднання приватного капіталу та державних важелів регулювання економічних процесів;
реалізація пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, спрямованих на подолання технічного відставання, переорієнтацію наукового і виробничого потенціалу на створення і впровадження новітніх технологій, зокрема ресурсо- та енергозберігаючих машин, приладів, матеріалів, засобів інформатизації, шляхом формування і виконання державних наукових і науково-технічних програм;
створення ефективних схем фінансування інноваційної діяльності, запровадження державного замовлення на впровадження пріоритетних інновацій у виробництво;
розроблення на 2003-2011 роки державної цільової програми розвитку інфраструктури інноваційної діяльності, зокрема щодо створення технопарків, технополісів, інноваційних бізнес-інкубаторів, інноваційних бірж і центрів, центрів консалтингу, інжинірингу, маркетингових, рекламних, аудиторських, сертифікаційних фірм.
4. Спрямування структурних зрушень в економіці на забезпечення ефективного функціонування реального сектору
Ключові завдання Державної програми:
Формування конкурентного середовища та удосконалення відносин власності:
подальше формування активного ділового середовища на засадах вільної конкуренції;
забезпечення захисту прав та інтересів інвесторів і акціонерів;
фінансове оздоровлення підприємств.
Ефективне використання промислово-технологічного потенціалу:
розроблення та виконання заходів щодо стимулювання оновлення основних фондів і технічного переоснащення промислового виробництва;
забезпечення конкурентоспроможності продукції промисловості на внутрішньому та зовнішньому ринку, передусім продукції з високим ступенем переробки;
створення економічних умов для розширення попиту на продукцію підприємств сільськогосподарського машинобудування;
реформування національної системи технічного регулювання та вдосконалення систем стандартизації і метрології.
Оптимізація процесів структурних перетворень у паливно-енергетичному комплексі:
модернізація та оновлення газотранспортної системи;
забезпечення в повному обсязі розрахунків за спожиті енергоносії виключно грошима;
удосконалення державного регулювання діяльності природних монополій в енергетичній сфері;
реструктуризація вугледобувних підприємств на основі концентрації виробничого потенціалу та фінансових ресурсів згідно з Програмою "Українське вугілля".
Створення конкурентоспроможного агропромислового комплексу:
розвиток інфраструктури ринку, нарощування виробництва та підвищення конкурентоспроможності продукції аграрного сектору на зовнішньому ринку;

................
Перейти до повного тексту