- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 26, ст.220)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 922-VIII від 25.12.2015, ВВР, 2016, № 9, ст.89
№ 1980-VIII від 23.03.2017, ВВР, 2017, № 18, ст.220
№ 2621-VIII від 22.11.2018, ВВР, 2019, № 2, ст.9
№ 1818-IX від 21.10.2021, ВВР, 2022, № 2, ст.8
№ 3764-IX від 04.06.2024 )
( У тексті Закону слова "оголошення про проведення процедури закупівлі" та "оголошення про проведення процедури публічної закупівлі" у всіх відмінках замінено словами "оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 1818-IX від 21.10.2021 )
Цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності.
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
1) базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг - усереднене значення обсягів річного споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг (у натуральних показниках) об’єктом енергосервісу із зазначенням обсягів споживання кожного виду паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг середньорічних за три роки, що передують року, в якому здійснюється публічна закупівля енергосервісу;
2) енергосервіс - комплекс технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів;
3) енергосервісний договір - договір, предметом якого є здійснення енергосервісу виконавцем енергосервісу, оплата якого здійснюється за рахунок досягнутого в результаті здійснення енергосервісу скорочення споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів;
3-1)об’єкт енергосервісу - будинок, будівля, споруда, їх комплекс, об’єкт та/або елемент (частина) об’єкта благоустрою населених пунктів, група будівель (споруд), комплекс (будова), які перебувають у державній або комунальній власності та щодо яких центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності), виконавчим органом місцевої ради або місцевим органом виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності) прийнято рішення про закупівлю енергосервісу;
4) щорічні платежі виконавцю енергосервісу - платежі, визначені учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі), які замовник енергосервісу зобов’язаний щорічно сплачувати виконавцю відповідно до умов енергосервісного договору. Щорічний платіж визначається як сума платежів за розрахунковий (щомісячний) період;
5) щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу - щорічне скорочення витрат замовника (у грошовій формі) на споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг у результаті здійснення енергосервісу, що зазначається учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу розраховується учасником процедури закупівлі як розрахункове скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно з базовим рівнем споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг, помножене на ціни (тарифи) на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, чинні на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
2. У цьому Законі термін "паливно-енергетичні ресурси" вживається у значенні, наведеному в
Законі України "Про енергозбереження", термін
"житлово-комунальні послуги" - у значенні, наведеному в Законі України "Про житлово-комунальні послуги", терміни
"головні розпорядники бюджетних коштів",
"розпорядник бюджетних коштів" і
"місцевий фінансовий орган" - у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, термін "об’єкт" - у значенні, наведеному в
Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності", терміни "об’єкт благоустрою населених пунктів" і "елемент (частина) об’єкта благоустрою" - у значенні, наведеному в
Законі України "Про благоустрій населених пунктів", а термін "публічні закупівлі" та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про публічні закупівлі".
Стаття 2. Сфера застосування цього Закону
1. Публічні закупівлі енергосервісу (далі - закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому
Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
2. Цей Закон застосовується до всіх замовників, які здійснюють закупівлі енергосервісу, незалежно від вартості предмета закупівлі.
Стаття 3. Особливості здійснення закупівель енергосервісу
1. Закупівлі енергосервісу здійснюються шляхом застосування процедури відкритих торгів або переговорної процедури закупівлі, яка застосовується виключно у випадках, передбачених пунктом 1 частини другої
статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. У разі здійснення закупівлі енергосервісу за процедурою відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій встановлюється відповідно до абзацу другого частини третьої
статті 20 Закону України "Про публічні закупівлі", розкриття тендерних пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацом третім частини першої
статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються у порядку, передбаченому частинами другою та дванадцятою
статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі".
3. Тендерна документація має містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до
статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених частинами п’ятою - шостою статті 3 цього Закону, вимоги, встановлені
статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі", та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
( Пункт 2 частини третьої статті 3 набирає чинності з 1 січня 2022 року - див.
пункт 1 розділу II Закону № 1980-VIII від 23.03.2017 )
3) базовий річний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Базовий річний рівень затверджується виконавчим органом відповідної місцевої ради або місцевим органом виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності), центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності), шляхом прийняття у встановленому порядку відповідних актів. Якщо протягом періоду, щодо якого здійснюється розрахунок обсягів споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг, на об’єкті енергосервісу комісією, створеною виконавчим органом відповідної місцевої ради або місцевим органом виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності), центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності), виявлено недотримання повітряно-теплового режиму, рівня освітлення, інших вимог утримання будівель, що визначені санітарними нормами та правилами в галузі організації праці, утримання будинків, будівель, споруд, базовий річний рівень визначається відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності;
4) повну інформацію про об’єкт енергосервісу та обладнання, що використовується на об’єкті енергосервісу для постачання і споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг, необхідну учаснику процедури закупівлі для підготовки тендерної пропозиції. Замовник забезпечує безперешкодний доступ учасника процедури закупівлі до такого об’єкта для перевірки та уточнення зазначеної в цьому пункті інформації (у тому числі до технічних паспортів, специфікацій, планів, креслень, рисунків, технічних та якісних характеристик, копій договорів з постачальниками паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг);
5) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв, якщо замовником прийнято рішення включити інші критерії, крім показника ефективності енергосервісного договору;
6) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
7) інформацію про мову (мови), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;
8) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
9) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі;
10) формулу розрахунку показника ефективності енергосервісного договору;
11) вимоги про зазначення учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції такої інформації:
пропонований строк енергосервісного договору;
щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору;
щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу;
рівень скорочення споживання відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, який має бути досягнуто в результаті здійснення енергосервісу, за кожний рік дії енергосервісного договору (у натуральних показниках та відсотках до базового рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг);
фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу;
ціна енергосервісного договору.
4. Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі енергосервісу обов’язково оприлюднюється на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель додатково англійською мовою.
Замовник не зазначає в оголошенні про проведення відкритих торгів для закупівлі енергосервісу інформацію, передбачену пунктами 3, 4, 5 і 11 частини другої
статті 21 Закону України "Про публічні закупівлі". Замовник зазначає в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів для закупівлі енергосервісу інформацію про розмір мінімального кроку підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час електронного аукціону у відсотках та математичну формулу, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки (у разі їх застосування).
5. Замовник не встановлює кваліфікаційний критерій, передбачений пунктом 3 частини другої
статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів. У разі встановлення такого критерію та переліку документів, що підтверджують інформацію учасників процедури закупівлі про відповідність їх такому критерію, вони зазначаються замовником у тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
( Частина п'ята статті 3 набирає чинності з 1 січня 2022 року - див.
пункт 1 розділу II Закону № 1980-VIII від 23.03.2017 )
( Частина п'ята статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом
№ 1818-IX від 21.10.2021 )
6. Учасник процедури закупівлі може підтвердити інформацію про його відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним
статтею 16 Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, у тому числі шляхом надання замовнику договорів з підприємством (підприємствами), установою (установами) чи організацією (організаціями), які відповідають таким кваліфікаційним критеріям та які учасник буде залучати для здійснення енергосервісу.
( Частина шоста статті 3 набирає чинності з 1 січня 2022 року - див.
пункт 1 розділу II Закону № 1980-VIII від 23.03.2017 )
7. Замовник під час проведення переговорів (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) вимагає від учасника процедури закупівлі подання ним:
1) документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до
Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом;
( Пункт 1 частини сьомої статті 3 набирає чинності з 1 січня 2022 року - див.
пункт 1 розділу II Закону № 1980-VIII від 23.03.2017 )
2) інформації, зазначеної у пункті 11 частини третьої статті 3 цього Закону.
8. Повідомлення про намір укласти договір, що безоплатно оприлюднюється на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття замовником рішення про намір укласти договір за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) (у разі застосування переговорної процедури закупівлі енергосервісу) має містити таку інформацію:
1) найменування та місцезнаходження замовника;
2) найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким (якими) проведено переговори;
3) строк дії енергосервісного договору;
4) щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням строку дії енергосервісного договору;
5) щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу; рівень скорочення споживання відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, який має бути досягнуто в результаті здійснення енергосервісу, за кожний рік дії енергосервісного договору (у натуральних показниках та відсотках до базового рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг);
6) фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу; показник ефективності енергосервісного договору; ціна енергосервісного договору;
7) обґрунтування застосування переговорної процедури.
9. У звіті про результати проведення процедури закупівлі енергосервісу замість цінових пропозицій учасників тендера, цінових пропозицій на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) зазначаються показники ефективності енергосервісного договору учасників тендера або показники ефективності енергосервісного договору, зазначені учасниками у пропозиціях на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Стаття 3-1. Особливості проведення закупівлі енергосервісу щодо об’єктів, які перебувають у віданні різних розпорядників бюджетних коштів
1. Виконавчий орган відповідної місцевої ради або місцевий орган виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності), центральний орган виконавчої влади (щодо об’єктів державної власності), до сфери управління якого належить замовник енергосервісу, мають право прийняти рішення про проведення закупівлі енергосервісу щодо окремих будівель (споруд) об’єкта енергосервісу, які перебувають в оперативному управлінні або господарському віданні різних розпорядників бюджетних коштів, визначивши відповідальним за проведення такої закупівлі одного з таких розпорядників бюджетних коштів (далі - уповноважений замовник).
2. Уповноважений замовник проводить процедуру закупівлі та обирає переможця процедури закупівлі відповідно до вимог цього Закону та з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.
3. Розпорядники бюджетних коштів та уповноважений замовник кожний окремо укладають енергосервісні договори з переможцем процедури закупівлі, проведеної уповноваженим замовником закупівлі, щодо об’єктів, які перебувають в їх оперативному управлінні чи господарському віданні, на умовах, визначених у тендерній документації та відповідно до поданої тендерної пропозиції.
Стаття 4. Особливості оцінки і розгляду пропозицій учасників процедури закупівлі енергосервісу
1. Під час проведення процедури закупівлі енергосервісу для оцінки пропозицій учасників процедури закупівлі та визначення найбільш економічно вигідної пропозиції замовник замість критерію оцінки тендерних пропозицій та пропозицій на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) "ціна" застосовує критерій "показник ефективності енергосервісного договору".
................Перейти до повного тексту