- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 квітня 2018 р. № 324 Київ |
Про затвердження Порядку надання тимчасової підтримки виробникам, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях
Відповідно до пункту 12 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України
"Про ринок електричної енергії" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок надання тимчасової підтримки виробникам, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях, що додається.
2. Міністерству енергетики та вугільної промисловості розробити та затвердити у шестимісячний строк з дня набрання чинності цією постановою Порядок проведення моніторингу виконання зобов'язань щодо реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралі та строку реалізації етапів виконання проекту реконструкції та/або модернізації.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 квітня 2018 р. № 324
ПОРЯДОК
надання тимчасової підтримки виробникам, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях
( У тексті Порядку слово "Міненерговугілля" у всіх відмінках замінено словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ
№ 718 від 22.07.2020 )
1. Цей Порядок визначає:
умови та процедуру прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо надання тимчасової підтримки виробникам, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях (далі - виробники), для проведення їх реконструкції та/або модернізації;
вимоги до виробників щодо виконання їх зобов'язань з проведення реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралей;
зобов'язання виробників з проведення реконструкції теплоелектроцентралей, умови придбання послуги з підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії;
орієнтовну вартість проведення реконструкції та/або модернізації відповідно до проектної документації стадії "ТЕО";
умови перегляду Кабінетом Міністрів України рішення про тимчасову підтримку виробника;
умови повернення коштів за надані послуги з підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії у разі недотримання виробниками своїх зобов'язань.
2. Дія цього Порядку не застосовується під час виконання зобов'язань з повернення інвестицій, залучених для фінансування проектів реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралей відповідно до міжнародних договорів України, або якщо процедура їх повернення визначена окремим рішенням Кабінету Міністрів України.
3. Терміни, що вживаються цьому Порядку, мають таке значення:
аудит технічного стану теплоелектроцентралі - експертне обстеження основного та допоміжного обладнання, в рамках якого здійснюється обстеження прийнятих в експлуатацію об'єктів будівництва будівель та споруд теплоелектроцентралі відповідно до законодавства, що проводиться з метою визначення реального технічного стану теплоелектроцентралі для підготовки рекомендацій щодо проведення реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралі для оптимізації її виробничих витрат під час виробництва теплової та електричної енергії;
виконання робіт проекту реконструкції та/або модернізації - виконання будівельно-монтажних та налагоджувальних робіт з визначенням строку фактичного початку та закінчення робіт, який підтверджено Держенергонаглядом;
високоефективна когенерація - комбіноване виробництво теплової та електричної енергії, яке забезпечує економію первинної енергії порівняно з відокремленим виробництвом теплової та електричної енергії, яка розрахована відповідно до Методики визначення ефективності процесу когенерації, з урахуванням положень Директиви
2012/27/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 25 жовтня 2012 р. про енергоефективність, яка змінює Директиви 2009/125/EC та 2010/30/EU і скасовує Директиви 2004/8/EC та 2006/32/EC;
експертиза - експертиза проектної документації об'єктів реконструкції та/або модернізації, технічного переоснащення об'єктів виробничого призначення на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект, що проводиться експертними організаціями, які відповідають критеріям, визначеним Мінрегіоном;
експертна організація - суб'єкт господарювання, який має дозвіл Держпраці на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
проект реконструкції та/або модернізації - проект, відповідно до якого виконується реконструкція та/або модернізація електротехнічного, теплотехнічного, загальностанційного обладнання, будівель та споруд теплоелектроцентралі;
проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва відповідно до будівельних норм;
стадія "ТЕО" - проектна документація реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралі на стадії техніко-економічного обґрунтування, розроблена відповідно до цього Порядку та законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про ринок електричної енергії" та інших нормативно-правових актах.
4. Тимчасова підтримка виробникам для проведення реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралей надається з метою підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії для виконання вимог, які висуваються до високоефективної когенерації, що передбачає, зокрема, підвищення рівня надійності та ефективності роботи основних фондів (генеруючого та допоміжного обладнання теплоелектроцентралі), виконання екологічних заходів, які спрямовані на зниження негативного впливу забруднюючих речовин на навколишнє природне середовище, забезпечення безперебійного, стабільного та якісного теплопостачання споживачів, виробництва теплової та електричної енергії, економії первинної енергії.
Теплоелектроцентраль, що здійснює комбіноване виробництво електричної та теплової енергії, може бути віднесена до високоефективної когенерації виключно за результатами розрахунків, здійснених відповідно до Методики визначення ефективності процесу когенерації, що затверджується Держенергоефективності.
5. З метою оцінки виконання виробником обов'язкових вимог для отримання тимчасової підтримки, визначених
Законом України "Про ринок електричної енергії", та формування висновку про доцільність надання тимчасової підтримки або про відмову у наданні тимчасової підтримки Кабінет Міністрів України утворює комісію.
Посадовий склад та положення про комісію затверджуються Кабінетом Міністрів України.
6. Виробник перед зверненням до комісії повинен:
провести аудит технічного стану обладнання теплоелектроцентралі відповідно до вимог, визначених пунктом 7 цього Порядку;
розробити проектну документацію стадії "ТЕО" відповідно до вимог, визначених пунктом 8 цього Порядку;
провести оцінку впливу на навколишнє природне середовище об'єктів у випадках, визначених
Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" та постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 р.
№ 1010 "Про затвердження критеріїв визначення планованої діяльності, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля, та критеріїв визначення розширень і змін діяльності та об'єктів, які не підлягають оцінці впливу на довкілля" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 3, ст. 115).
7. Аудит технічного стану теплоелектроцентралі проводиться експертною організацією, що повинна відповідати таким вимогам:
не має конфлікту інтересів, не є афілійованою структурою із суб'єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з виробництва електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралі;
наявність досвіду проведення робіт з експертного обстеження устаткування об'єктів електроенергетики не менше п'яти років та не менш як на п'яти об'єктах електроенергетики, в тому числі на електростанціях із встановленою електричною потужністю не менш як 50 МВт в Україні та/або в інших державах;
має необхідну виробничо-технічну базу, склад працівників за професійним та кваліфікаційним рівнем, технологію обстеження, інформаційно-правове забезпечення, наявну систему контролю якості виконання робіт.
Експертна організація, що відповідає вимогам, визначеним в абзацах другому - четвертому цього пункту, має право залучати до проведення аудиту технічного стану теплоелектроцентралі на договірних умовах іншого суб'єкта господарювання як субпідрядника, який відповідає вимогам, визначеним в абзацах другому і четвертому цього пункту.
Аудит технічного стану теплоелектроцентралі повинен включати, зокрема:
загальні технічні характеристики роботи теплоелектроцентралі;
аналіз стану загальностанційного, станційного та допоміжного обладнання, теплових мереж теплоелектроцентралі та загальні технічні характеристики теплових мереж (за наявності), до яких приєднана теплоелектроцентраль, з відображенням показників ефективності та надійності роботи обладнання;
аналіз стану будівельних конструкцій та технологічних споруд теплоелектроцентралі;
аналіз паливовикористання та основних технічних показників на теплоелектроцентралі;
аналіз стану роботи обладнання теплоелектроцентралі щодо дотримання вимог законодавства з охорони навколишнього природного середовища;
оцінку залишкового строку експлуатації загальностанційного, станційного та допоміжного обладнання теплоелектроцентралі.
Результатом проведення аудиту технічного стану теплоелектроцентралі є висновок, що встановлює реальний технічний стан теплоелектроцентралі та надає рекомендації щодо поліпшення конкурентоспроможності теплоелектроцентралі і оптимізації її операційних витрат на вироблену електричну та теплову енергію.
Аудит технічного стану теплоелектроцентралі проводиться на замовлення та за рахунок виробника та/або власника (співвласника) такої теплоелектроцентралі.
8. Технічне завдання на розроблення проектної документації стадії "ТЕО" розробляється за результатами проведеного аудиту технічного стану теплоелектроцентралі.
Розроблення, затвердження та експертиза проектної документації стадії "ТЕО" здійснюються відповідно до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. Оплата за розроблення та експертизу даної проектної документації здійснюється за рахунок виробника та/або власника такої теплоелектроцентралі.
Проектна документація стадії "ТЕО" повинна визначати, зокрема:
аналіз та прогноз забезпечення паливом;
аналіз та прогноз електричної та теплової потужності;
аналіз продовження ресурсу роботи обладнання;
аналіз та прогноз питомих витрат палива на виробництво електричної та теплової енергії;
оцінку зниження впливу на навколишнє природне середовище та дотримання екологічних вимог, передбачених законодавством;
оцінку використання елементів обладнання новітніх технологій, що забезпечить підвищення коефіцієнта корисної дії об'єкта реконструкції та/або модернізації;
оцінку доцільності впровадження спалювання різних видів палив, зокрема розгляд трьох сценаріїв реконструкції: використання природного газу, використання вугілля місцевої ресурсної бази або іншого виду палива, який передбачено технологічними процесами теплоелектроцентралі, та використання відновлювальних ресурсів;
оцінку зміни електричної та теплової потужності з урахуванням щонайменше десятирічного прогнозу (плану) розвитку системи передачі (розподілу) електричної енергії та інфраструктури передачі теплової енергії, а також іншої інфраструктури населених пунктів;
................Перейти до повного тексту