- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 березня 2002 р. № 302 Київ |
Про затвердження Порядку проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи
Відповідно до
статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи, що додається.
2. Міністерству охорони навколишнього природного середовища:
за погодженням з Міністерством охорони здоров'я протягом 2002 року розробити і затвердити Інструкцію про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців;
за погодженням з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції визначити до 1 липня 2002 р. вартість робіт, пов'язаних з розробленням документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
затвердити:
у тримісячний термін - план робіт з видачі підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
у двомісячний термін - порядок обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
3. Установити, що дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, які були видані до прийняття цієї постанови підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям в установленому законодавством порядку, діють протягом зазначеного у них терміну.
Прем'єр-міністр України |
А. КІНАХ |
Інд. 33 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 березня 2002 р. № 302
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОРЯДОК
проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи
Загальні питання
1. Цей Порядок встановлює єдиний механізм проведення робіт, пов’язаних з видачею, відмовою у видачі, анулюванням, переоформленням, зупиненням і поновленням дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, та обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) висновок Держпродспоживслужби (її територіальних органів) щодо можливості (неможливості) видачі дозволу на викиди - документ, який видається дозвільному органу за результатами оцінки документів, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дотримання суб’єктом господарювання вимог санітарного законодавства під час експлуатації об’єктів, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші;
2) дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл на викиди) - це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші;
3) дозвільний орган - Міндовкілля та обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, що здійснюють видачу дозволів на викиди;
4) інвентаризація викидів - систематизація інформації про технологічне устаткування, його параметри, зокрема пилогазоочисне обладнання, розміщення джерел утворення та викидів на об’єкті, видів і кількості забруднюючих речовин, що надходять з таких джерел в атмосферне повітря;
5) користувачі - суб’єкти господарювання, посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, які пройшли процедуру ідентифікації та автентифікації;
6) об’єкт - одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та експлуатуються одним суб’єктом господарювання;
7) облік суб’єктів господарювання, які отримали дозволи на викиди, - облік суб’єктів господарювання, які отримали документи про видачу, анулювання, переоформлення, зупинення та поновлення дозволів на викиди, ведення якого здійснюється в електронній формі;
8) промисловий майданчик - це частина земної поверхні з визначеним місцем розташування (географічними координатами), на якій розташований об’єкт;
9) стаціонарне джерело - установка, цех, агрегат або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і з якого надходять викиди.
Терміни
"електронний інформаційний ресурс",
"електронна взаємодія" вживаються у значенні, наведеному у Положенні про електронну взаємодію електронних інформаційних ресурсів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455).
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Цивільному кодексі України, Законах України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності",
"Про адміністративні послуги",
"Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг",
"Про охорону атмосферного повітря",
"Про інформацію",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про оцінку впливу на довкілля",
Положенні про Єдину екологічну платформу "ЕкоСистема", затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1065 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 82, ст. 5264).
3. Видача дозволу на викиди здійснюється відповідно до
Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених
Законом України "Про охорону атмосферного повітря", в паперовій або електронній формі.
4. Суб’єкт господарювання отримує дозвіл на викиди до початку експлуатації об’єкта, у тому числі до проведення пусконалагоджувальних робіт.
5. Дозвіл на викиди видається суб’єкту господарювання після отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, в якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, яка відповідно до
Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" підлягає оцінці впливу на довкілля та визначає екологічні умови її провадження.
6. Дозвіл на викиди суб’єкту господарювання видається дозвільним органом або через центри надання адміністративних послуг (у разі, коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг) за наявності висновку щодо можливості видачі дозволу на викиди Держпродспоживслужби, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, та суб’єкту господарювання, об’єкт якого розташований на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, або її територіального органу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої та третьої групи.
7. У разі зміни параметрів стаціонарних джерел, їх кількості, кількісного та якісного складу забруднюючих речовин, впровадження заходів щодо скорочення викидів до дозволів вносяться відповідні зміни шляхом отримання нового дозволу на викиди з урахуванням змін, що сталися на об’єкті.
8. Для отримання дозволу на викиди суб’єкт господарювання:
встановлює необхідність взяття об’єкта на державний облік у галузі охорони атмосферного повітря, у разі потреби вживає заходів до взяття об’єкта на державний облік відповідно до порядку, затвердженого Міндовкіллям;
готує документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оформлені відповідно до вимог, затверджених Міндовкіллям, з урахуванням даних інвентаризації викидів;
інформує громадськість про намір одержати дозвіл на викиди та, якщо суб’єкт господарювання не враховує зауваження та пропозиції громадськості, отримані з повідомленням від обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, суб’єкт господарювання організовує публічне обговорення згідно з вимогами, передбаченими пунктами 20-27 цього Порядку.
9. Повноваження уповноваженої особи суб’єкта господарювання підтверджується довіреністю (у разі потреби), що повинна містити:
найменування юридичної особи або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, якого представляє уповноважена особа;
прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) уповноваженої особи, посаду та місце роботи;
серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України уповноваженої особи, ким і коли виданий;
адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) уповноваженої особи, номер телефону, адресу електронної пошти;
обсяг наданих повноважень та строк дії.
10. Суб’єкт господарювання, який надає інформацію як інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну, таємну), повинен зазначити, яка саме інформація має обмежений доступ, у тому числі які саме документи або частини документів містять інформацію з обмеженим доступом.
Суб’єкт господарювання надає обґрунтування віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом із обґрунтуванням причин, через які її не можна розголошувати або оприлюднювати, зазначає порядок та умови, за яких вона може поширюватися.
На кожній сторінці документа, що містить конфіденційну інформацію, повинно бути зазначено "Містить конфіденційну інформацію".
Таємна інформація повинна бути відокремлена від конфіденційної інформації та на кожній сторінці документа повинно бути зазначено "Містить таємну інформацію".
11. Подання суб’єктом господарювання заяви та документів для отримання, анулювання, переоформлення та поновлення дії дозволу на викиди в електронній формі, а також видача, відмова у видачі, анулювання, переоформлення, зупинення та поновлення дії дозволу на викиди в електронній формі здійснюється через електронний кабінет користувача Єдиної екологічної платформи "ЕкоСистема", що пройшов електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису та/або печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або інших засобів електронної ідентифікації, що забезпечують аналогічний рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, відповідно до вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги".
12. Структура, формат та перелік відомостей інформаційних файлів, що передаються та приймаються у порядку взаємодії електронних інформаційних ресурсів або систем між Міндовкіллям та держателями ресурсів та систем, оформляються договором щодо інформаційної взаємодії.
13. У разі коли суб’єкт господарювання подає документи для отримання дозволу на викиди в паперовій формі, то разом з ними у разі потреби подає оригінали відповідних електронних документів.
Інформація та відомості, що подаються в електронній формі, повинні відповідати інформації та відомостям, що подаються в паперовій формі.
14. Документи та інформація, викладені іноземною мовою, подаються з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально.
Участь громадськості у процесі видачі дозволу на викиди та механізм проведення публічного обговорення
15. З метою інформування громадськості суб’єкт господарювання публікує в місцевих друкованих засобах масової інформації повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди (далі - повідомлення про намір) із зазначенням адреси обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, до якої можуть надсилатися зауваження та пропозиції громадськості щодо дозволу на викиди. Сфера розповсюдження засобів масової інформації повинна охоплювати адміністративно-територіальну одиницю, яка може зазнати впливу.
16. Повідомлення про намір повинно містити загальну інформацію про отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості:
повне та скорочене найменування суб’єкта господарювання;
ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ;
місцезнаходження суб’єкта господарювання, контактний номер телефону, адресу електронної пошти суб’єкта господарювання;
місцезнаходження об’єкта/промислового майданчика;
мету отримання дозволу на викиди;
відомості про наявність висновку з оцінки впливу на довкілля, в якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, яка згідно з вимогами
Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" підлягає оцінці впливу на довкілля;
загальний опис об’єкта (опис виробництв та технологічного устаткування);
відомості щодо видів та обсягів викидів;
заходи щодо впровадження найкращих існуючих технологій виробництва, що виконані або/та які потребують виконання;
перелік заходів щодо скорочення викидів, що виконані або/та які потребують виконання;
дотримання виконання природоохоронних заходів щодо скорочення викидів;
відповідність пропозицій щодо дозволених обсягів викидів законодавству;
адресу обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, до якої можуть надсилатися зауваження та пропозиції громадськості щодо дозволу на викиди;
строки подання зауважень та пропозицій.
17. Протягом трьох робочих днів після опублікування в місцевих друкованих засобах масової інформації повідомлення про намір суб’єкт господарювання подає його в електронній формі до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, на території яких розташовано об’єкт, стаціонарне джерело, та до Міндовкілля для подальшого його публічного розміщення на своїх офіційних веб-сайтах протягом трьох робочих днів з дня його находження.
Суб’єкт господарювання протягом трьох робочих днів повідомляє обласній, Київській, Севастопольській міській держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, адреси яких зазначено у повідомленні про намір, про опублікування в місцевих друкованих засобах масової інформації для надсилання зауважень та пропозицій громадськості, надає в електронній формі повідомлення про намір для подальшого його публічного розміщення на своїх офіційних веб-сайтах, а також надає в електронній формі інформацію про одержання дозволу для ознайомлення з нею громадськості, яка є частиною документів, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
18. Обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, на території яких розташовано об’єкт, стаціонарне джерело, забезпечують ознайомлення громадськості з повідомленням про намір та з інформацією про отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості з дня їх надання суб’єктом господарювання.
19. Протягом 30 календарних днів з дня публікації суб’єктом господарювання повідомлення про намір в місцевих друкованих засобах масової інформації громадськість може надати до відповідної обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища зауваження та пропозиції до дозволу на викиди у письмовій або електронній формі.
20. У разі отримання зауважень та пропозицій громадськості обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища повідомляють про них суб’єкту господарювання з наданням відповідних сканованих копій зауважень та пропозицій протягом п’яти робочих днів після закінчення строку, встановленого для надання зауважень та пропозицій громадськості, та пропонують врахувати їх у документах для отримання дозволу на викиди або організувати проведення їх публічного обговорення.
Суб’єкт господарювання враховує зауваження та пропозиції громадськості, отримані з повідомленням від обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, у документах для отримання дозволу на викиди або протягом 60 календарних днів з дня отримання такого повідомлення публікує в місцевих друкованих засобах масової інформації, сфера розповсюдження яких повинна охоплювати адміністративно-територіальні одиниці, які можуть зазнати впливу, повідомлення про проведення публічного обговорення.
У разі отримання зауважень та пропозицій громадськості, які не стосуються дозволу на викиди, або у разі відсутності зауважень та пропозицій громадськості обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрації, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища повідомляють про це суб’єкту господарювання та дозвільним органам протягом п’яти робочих днів після закінчення строку, встановленого для надання зауважень та пропозицій громадськості. У такому разі суб’єкт господарювання формує заяву та документи для отримання дозволу на викиди відповідно до пунктів 30 і 31 цього Порядку.
21. Публічне обговорення проводиться не раніше ніж через 14 календарних днів та не пізніше 30 календарних днів з дня публікації суб’єктом господарювання повідомлення про їх проведення.
Організатором публічного обговорення є суб’єкт господарювання, який узгоджує дату, час, місце проведення та формат проведення публічного обговорення з обласною, Київською, Севастопольською міською держадміністрацією, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища протягом двох робочих днів з дня ініціювання суб’єктом господарювання узгодження.
Публічне обговорення у режимі відеоконференції з використанням відповідного програмного забезпечення, зокрема через Інтернет (онлайн-засідання), може проводитися за рішенням обласної, Київської, Севастопольської міської держадміністрації, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища.
................Перейти до повного тексту