- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 березня 2023 р. № 256 Київ |
Про реалізацію експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості та Міністерства цифрової трансформації стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва, що додається.
3. Установити, що:
1) на період реалізації експериментального проекту:
під час провадження діяльності представництвами державних замовників у сфері оборони на підприємствах, які провадять діяльність з розроблення та виробництва безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам, положення щодо здійснення контролю за якістю товарів, робіт і послуг оборонного призначення на всіх етапах їх розроблення, виробництва, модернізації, а також контролю за цільовим використанням коштів, встановлені
Порядком здійснення контролю за якістю товарів, робіт і послуг оборонного призначення на всіх етапах їх розроблення, виробництва, модернізації, ремонту та утилізації, а також за цільовим використанням коштів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 781 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 62, ст. 3920), та
Положенням про представництва державних замовників у сфері оборони на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2009 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 81, ст. 2737; 2021 р., № 21, ст. 942), не застосовуються;
положення щодо визначення ціни державного контракту (договору) на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів та щодо порядку здійснення платежів, встановлені
Порядком формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 309 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1737),
Порядком планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916), постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р.
№ 1070 "Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64), а також заборона, визначена пунктом 15-1
постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 63, ст. 2029, № 99, ст. 3224), не застосовуються;
( Абзац третій підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 792 від 28.07.2023 )
допуск до експлуатації безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам здійснюється відповідно до
Порядку постачання товарів оборонного призначення під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 345 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 44, ст. 1372; 2021 р., № 20, ст. 855; 2023 р., № 85, ст. 4919), з урахуванням особливостей, встановлених Порядком реалізації експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2023 р. № 256 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 36, ст. 1910, № 99, ст. 5912), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2024 р. № 769;
положення
Порядку кодифікації предметів постачання, затвердженого наказом Міноборони від 18 грудня 2017 р. № 673, Інструкції з реєстрації штатно-табельних предметів, затвердженої наказом Міноборони від 8 січня 2019 р. № 8, щодо погодження, затвердження технічних умов Міноборони не застосовуються;
Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації (уповноваженими нею службами державного замовника) під час здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва відповідно до цієї постанови положення пунктів 20-27 Порядку постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 345 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 44, ст. 1372; 2021 р., № 20, ст. 855), не застосовуються;
2) оборонні закупівлі, розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою;
3) погодження вітчизняному виконавцю державного контракту (договору) на виготовлення та поставку безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам звіту про цільове використання товарів, ввезених на митну територію України із звільненням від оподаткування, передбаченого пунктом 5 Порядку ввезення, першого постачання та цільового використання товарів, визначених частиною восьмою статті 287 Митного кодексу України, для використання у виробництві товарів оборонного призначення, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р. № 170 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 23, ст. 907; 2022 р., № 96, ст. 5968), не здійснюється, крім випадків, коли у зазначеного державного замовника утворено представництво державного замовника у сфері оборони.
3-1. Міністерству оборони разом з Генеральним штабом Збройних Сил протягом одного місяця:
затвердити технічні вимоги до типів безпілотних систем із зазначенням тактико-технічних характеристик за кожним типом безпілотної системи;
затвердити технічні вимоги до засобів радіоелектронної боротьби та визначити поточну потребу в них за кожним типом засобу радіоелектронної боротьби;
за умови зміни радіоелектронної обстановки або вимог до безпілотних систем вносити зміни до технічних вимог, але не частіше одного разу на місяць, крім випадків встановлення технічних вимог до нових типів засобів радіоелектронної боротьби або безпілотних систем.
4. Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту подати Кабінетові Міністрів України:
1) звіт про результати реалізації експериментального проекту;
2) пропозиції щодо внесення відповідних змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів за результатами його реалізації.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 49 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 березня 2023 р. № 256
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1116 від 27.10.2023,
№ 769 від 02.07.2024 )
( Текст Порядку, крім абзацу восьмого пункту 6, після слів "засоби радіоелектронної боротьби" у всіх відмінках і формах числа доповнено словами ", активні засоби протидії технічним розвідкам" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ
№ 769 від 02.07.2024 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів) (далі - безпілотні системи), засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва (далі - експериментальний проект).
2. Метою експериментального проекту є сприяння розвитку виробництва безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва шляхом встановлення особливого порядку здійснення Міноборони та/або Адміністрацією Держспецзв’язку (уповноваженими ними службами державного замовника) оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва, що визначається цим Порядком.
3. Координаторами експериментального проекту є Мінстратегпром та Мінцифри.
4. Учасниками експериментального проекту є:
1) Міноборони та/або Адміністрація Держспецзв’язку (уповноважені ними служби державного замовника) (далі - державні замовники у сфері оборони), які здійснюють оборонні закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва, представництва державних замовників у сфері оборони на підприємствах, в установах, закладах та організаціях, які здійснюють розроблення та виробництво безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам;
2) вітчизняні підприємства, установи, заклади та організації, які здійснюють розроблення та/або виробництво безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам, а також вітчизняні виконавці державних контрактів (договорів) на виготовлення та поставку безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам.
Закупівля безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам державними замовниками у сфері оборони, визначеними підпунктом 1 цього пункту, здійснюється відповідно до вимог цього Порядку.
5. Джерелами фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету, кошти з офіційних рахунків для пожертв на підтримку України "United24", інші джерела, не заборонені законодавством.
6. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
активні засоби протидії технічним розвідкам - технічні пристрої (засоби), які створюють фізичні поля, сигнали або речовини, що впливають на технічний канал збору інформації з метою запобігання або ускладнення добування інформації з обмеженим доступом про об’єкти протидії;
безпілотна система - безпілотні авіаційні комплекси, безпілотні літальні апарати, безпілотні наземні (роботизовані) комплекси, безпілотні водні (плаваючі) комплекси;
безпілотний літальний апарат - повітряне судно, керування польотом якого і контроль за яким здійснюються дистанційно за допомогою спеціальної станції дистанційного пілотування, розташованої поза повітряним судном, або яке здійснює політ автономно за відповідною програмою;
безпілотний авіаційний комплекс - безпілотне повітряне судно, пов’язані з ним спеціальні станції дистанційного пілотування, необхідні лінії керування і контролю та інші елементи, зазначені у затвердженому проекті типу безпілотного авіаційного комплексу. Безпілотний авіаційний комплекс може включати декілька безпілотних літальних апаратів;
безпілотний наземний (роботизований) комплекс - наземний рухомий або стаціонарний засіб, керування і контроль якого здійснюються дистанційно за допомогою спеціальної станції дистанційного керування, або який функціонує автономно за відповідною програмою;
безпілотний водний (плаваючий) комплекс - морське та/або річкове судно, що здійснює рух водною поверхнею в товщі води або по морському дну, керування і контроль якого здійснюються дистанційно за допомогою спеціальної станції дистанційного керування, розташованої поза судном, або яке здійснює рух автономно за відповідною програмою;
засоби радіоелектронної боротьби - обладнання, радарні комплекси, апаратура для виявлення роботи радіоелектронних засобів системи управління військами і зброєю противника, їх радіоелектронного подавлення та радіоелектронного захисту систем і засобів управління сил безпеки та сил оборони, а також здійснення заходів електронної підтримки.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про оборонні закупівлі", постановах Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 р.
№ 159 "Про затвердження Порядку проведення випробувань зразків озброєння та військової техніки" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 20, ст. 853) і від 17 лютого 2021 р.
№ 160 "Про затвердження Порядку проведення випробувань та прийняття на озброєння (постачання) зразків озброєння, військової та спеціальної техніки, засобів і обладнання іноземного виробництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 21, ст. 934),
Правилах технічної експлуатації безпілотних авіаційних комплексів I класу державної авіації України, затверджених наказом Міноборони від 10 серпня 2018 р. № 401,
особливостях здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50, ст. 2800).
Особливості виконання державного контракту (договору) на виготовлення та поставку безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам
7. Закупівля безпілотних систем (їх складових частин) Міноборони та/або Адміністрацією Держспецзв’язку (уповноваженими ними службами державного замовника) відповідно до цього Порядку може здійснюватися для потреб Генерального штабу Збройних Сил, Командування Сухопутних військ Збройних Сил, Командування Повітряних Сил Збройних Сил, Командування Десантно-штурмових військ Збройних Сил, Командування Військово-Морських Сил Збройних Сил, Командування об’єднаних сил Збройних Сил, Командування Сил безпілотних систем Збройних Сил, Сил спеціальних операцій Збройних Сил, Сил територіальної оборони Збройних Сил, Антитерористичного центру при СБУ, інших складових сил безпеки та сил оборони, інших державних замовників у сфері оборони, зокрема таких, які не є учасниками експериментального проекту (далі - заінтересований державний замовник), на підставі письмового звернення або потреби, в яких зазначаються:
найменування державного замовника у сфері оборони, який повинен здійснити закупівлю безпілотних систем;
найменування заінтересованого державного замовника, для потреб якого буде здійснюватися закупівля безпілотних систем;
вид безпілотної системи (безпілотний авіаційний комплекс, безпілотний літальний апарат, безпілотний наземний (роботизований) комплекс, безпілотний водний (плаваючий) комплекс);
назва безпілотної системи;
найменування виробника безпілотної системи;
кількість одиниць безпілотних систем, які мають бути закуплені.
У разі необхідності закупівлі окремих безпілотних літальних апаратів заінтересований державний замовник зазначає у зверненні, до складу якої безпілотної системи входять зазначені безпілотні літальні апарати із посиланням на технічні умови (із змінами, за наявності).
Звернення про здійснення закупівель безпілотних систем є підставою для проведення закупівель за неконкуретною процедурою, визначеною цим Порядком.
7-1. Заінтересований державний замовник у зверненні про здійснення закупівель безпілотних систем або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) замість відомостей, передбачених абзацами п’ятим і шостим пункту 7, пунктом 10- 1 цього Порядку, має право зазначити інформацію про тактико-технічні характеристики безпілотної системи або засобів радіоелектронної боротьби згідно з додатками 3 і 4.
У такому випадку закупівля безпілотних систем або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) вітчизняного виробництва здійснюється Міноборони та/або Адміністрацією Держспецзв’язку (уповноваженими ними службами державного замовника) відповідно до пунктів 50-95 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50, ст. 2800; 2024 р., № 19, ст. 1224), з урахуванням особливостей, установлених пунктами 8 і 10 цього Порядку щодо прибутку виконавця державного контракту (договору).
Крім документів, що передбачені
особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану", до заявок для участі в кваліфікаційному відборі кандидати додають акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком за формою згідно з додатком 2 або документ, що підтверджує допуск до експлуатації безпілотної системи.
Переможець запиту пропозиції у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти державний контракт (договір), повинен подати державному замовнику у сфері оборони документи, передбачені пунктом 8 цього Порядку, та укласти державний контракт (договір).
7-2. Під час здійснення кваліфікаційного відбору кандидати можуть уповноважувати фізичних осіб, фізичних осіб - підприємців чи юридичних осіб на подання заявок для участі у кваліфікаційному відборі (далі - уповноважені особи).
У такому випадку в заявках для участі у кваліфікаційному відборі зазначається інформація щодо найменування та коду згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи); прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та реєстраційного номера облікової картки платника податку або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (для фізичної особи або фізичної особи - підприємця) уповноваженої особи, яка опубліковується для загального доступу в електронній системі закупівель.
До документів, що подаються уповноваженими особами від імені кандидатів/учасників у складі заявок для участі у кваліфікаційному відборі/пропозиції/тендерній пропозиції, обов’язково додається документ, яким кандидат уповноважує фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу на подання відповідної заявки та документів.
У разі подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі уповноваженою особою державний замовник у сфері оборони у протоколі кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, що розміщується в електронній системі закупівель, зазначає інформацію щодо найменування та ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи); прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та реєстраційного номера облікової картки платника податку або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (для фізичної особи або фізичної особи - підприємця) уповноваженої особи. При цьому до рамкової угоди включається кандидат, який уповноважив фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу на подання відповідної заявки та документів.
8. Вітчизняні виконавці державних контрактів (договорів) на виготовлення та поставку безпілотних систем (їх складових частин) під час проведення переговорів щодо укладення державного контракту (договору) надають державному замовнику у сфері оборони розрахунок ціни за формою згідно з додатком 1 та висновок експерта (подається протягом шести місяців з моменту його видачі та не може бути прийнятий державним замовником у сфері оборони після закінчення цього строку), що визначає можливу орієнтовну (очікувану) вартість безпілотної системи (її складової частини), виданий спеціалізованою судово-експертною установою, яка відповідно до
Закону України "Про судову експертизу" має право на виконання таких робіт. При цьому прибуток виконавця державного контракту (договору) у складі ціни може становити не більше 25 відсотків виробничої собівартості товарів, робіт та послуг. У розрахунку прибутку не враховуються всі передбачені законодавством податки та збори. Відповідальність за неправильність розрахунку ціни несе виконавець державного контракту (договору).
Під час закупівлі окремої складової частини безпілотної системи пункт 2 додатка 1 не застосовується.
Крім документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, вітчизняні виконавці державних контрактів (договорів) на виготовлення та поставку безпілотних систем під час проведення переговорів щодо укладення державного контракту (договору) надають державному замовнику у сфері оборони один з таких документів:
сертифікат відповідності стандартам або технічним умовам (із змінами, за наявності);
свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета;
документ, що підтверджує допуск до експлуатації безпілотної системи;
акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком за формою згідно з додатком 2.
Дія документа, що підтверджує допуск до експлуатації безпілотної системи, поширюється на всі її складові, зазначені у технічних умовах (із змінами, за наявності), виданих на таку безпілотну систему. Наявність зазначеного документа, виданого одним заінтересованим державним замовником, є достатньою підставою для проведення державним замовником у сфері оборони закупівлі безпілотних систем для інших заінтересованих державних замовників, зазначених у пункті 7 цього Порядку.
У разі здійснення закупівель безпілотних систем відповідно до пункту 7 цього Порядку акт про проведення спільних відомчих випробувань підписується заінтересованим державним замовником, який організував відповідні випробування, та виробником відповідної безпілотної системи.
Наявність акта про проведення спільних відомчих випробувань, яким підтверджено відповідність технічним умовам тактико-технічних характеристик та комплектації безпілотної системи, виданого одним із заінтересованих державних замовників, є підставою для проведення заінтересованими державними замовниками, зазначеними у пункті 7 цього Порядку, закупівлі безпілотних систем.
Вимагати інші документи щодо визначення ціни, крім тих, що передбачені цим Порядком, забороняється.
9. Під час розрахунку ціни враховуються всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням безпілотних систем (їх складових) та/або засобів радіоелектронної боротьби, активних засобів протидії технічним розвідкам, крім:
організаційних витрат, витрат на проведення річних зборів, представницьких витрат, витрат на участь у виставках;
витрат на службові відрядження працівників апарату управління суб’єкта господарювання, безпосередньо не пов’язаних з виконанням державного контракту (договору) чи оперативним контролем за його виконанням;
витрат на страхування майна, а також винагороди за послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо), які не є обов’язковими відповідно до законодавства або умов договорів;
витрат від браку (крім технічно неминучого браку та витрат на виправлення такого технічно неминучого браку);
нестачі незавершеного виробництва, нестачі і витрат від псування матеріальних цінностей у цехах (якщо інше не передбачено договором);
оплати простоїв;
сум безнадійної дебіторської заборгованості та відрахування до резерву сумнівних боргів;
витрат від знецінення запасів;
визнаних штрафів, пені, неустойки;
комісійної винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам структурних підрозділів суб’єкта господарювання, що забезпечують збут;
витрат на рекламу та дослідження ринку (маркетингу);
витрат на дослідно-конструкторські роботи, що не стосуються державного контракту (договору) на виготовлення та поставку безпілотних систем та/або засобів радіоелектронної боротьби, активних засобів протидії технічним розвідкам, або виконані до укладення цього контракту (договору), якщо інше не визначено положеннями державного контракту (договору);
збитків, пов’язаних з утриманням об’єктів соціальної сфери (крім розумних витрат на експлуатацію об’єктів соціальної сфери, які розташовані на території виконавця, які виконують функції, що вимагаються законодавством (медичні пункти тощо);
витрат на проведення експертизи визначення можливої орієнтованої (очікуваної) вартості безпілотної системи та/або засобу радіоелектронної боротьби, активного засобу протидії технічним розвідкам спеціалізованою судово-експертною установою відповідно до цього Порядку.
10. Попередня оплата за державними контрактами (договорами) на виготовлення та поставку безпілотних систем та їх складових частин та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) (в тому числі партіями) здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів вітчизняним виконавцям державних контрактів (договорів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Казначейства у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів вітчизняними виконавцями державних контрактів (договорів) з таких рахунків виключно на цілі, визначені державними контрактами (договорами). Для здійснення платежів з небюджетного рахунка виконавці державного контракту (договору) надають органам Казначейства платіжну інструкцію із зазначенням реквізитів державного контракту (договору) та копію договору на закупівлю товарів, робіт і послуг, на виконання якого проводиться платіж.
У державних контрактах (договорах) на виготовлення і поставку безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) може передбачатися попередня оплата в обсягах до 70 відсотків їх вартості на строк не більше 12 місяців. Розмір та строк попередньої оплати товарів у зазначених межах визначаються з урахуванням необхідності, що обґрунтовується, зокрема, циклом виробництва товару.
Державний контракт (договір) на виготовлення і поставку безпілотних систем та їх складових частин та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) може укладатися на строк, що перевищує бюджетний період, але не більше ніж на період реалізації експериментального проекту.
Істотні умови державних контрактів (договорів) на виготовлення і поставку безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) не можуть змінюватися після їх укладення до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
коригування обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків державного замовника;
поліпшення якісного стану предмета закупівлі за умови, що таке поліпшення не призведе до збільшення суми вартості (ціни), визначеної в державному контракті (договорі);
продовження строку дії державних контрактів (договорів) на виготовлення і поставку безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, істотної зміни обставин, затримки фінансування замовником, - за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми вартості (ціни), визначеної в державному контракті (договорі);
погодження зміни вартості (ціни) в державних контрактах (договорах) на виготовлення і поставку безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) в бік зменшення - у разі встановлення в державному контракті (договорі) порядку зміни вартості (ціни);
зміни вартості (ціни) в державних контрактах (договорах) на виготовлення і поставку безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) у зв’язку із зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов надання пільг з оподаткування - пропорційно зміні таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно зміні податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
зміни загальної вартості державного контракту (договору) в бік зменшення у разі, коли прибуток виконавця державного контракту (договору) у складі ціни перевищує встановлені пунктами 8 і 10- 3 цього Порядку розміри, або збільшення кількості безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин), що поставляються, у разі настання таких обставин;
зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни розміру мінімальної заробітної плати та/або прожиткового мінімуму, зміни курсу іноземної валюти, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку "на добу наперед".
Підтвердження об’єктивних обставин, зазначених у цьому пункті, засвідчуються висновком Торгово-промислової палати та іншими підтвердними документами з можливістю продовжити строк дії таких державних контрактів (договорів) не більше ніж на 60 календарних днів, але не більше 12 місяців з дня здійснення попередньої оплати.
При цьому в державному контракті (договорі) зазначається загальна вартість державного контракту (договору), а також вартість виготовлення і поставки безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин), визначена відповідно до календарного плану на кожний бюджетний період.
Облік та реєстрація в органах Казначейства бюджетних зобов’язань за державним контрактом (договором), строк дії якого перевищує бюджетний період, здійснюється в установленому законодавством порядку.
У разі коли строк кінцевої поставки за державним контрактом (договором) на виготовлення та поставку безпілотних систем та їх складових частин та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) (зокрема партіями) перевищує два місяці з дати укладення такого державного контракту (договору), вітчизняні виконавці державного контракту (договору) уточнюють розрахунок ціни, на підставі якого було укладено державний контракт (договір), у тому числі розмір прибутку, виходячи із фактичних витрат, та за місяць до закінчення строку кінцевої поставки товарів надають державному замовнику у сфері оборони уточнений розрахунок ціни за формою згідно з додатком 1.
Розмір прибутку виконавця державного контракту (договору) у складі ціни в уточненому розрахунку має відповідати вимогам, встановленим пунктами 8 і 10- 3 цього Порядку.
Остаточні розрахунки за державним контрактом (договором) здійснюються після надання уточненого розрахунку ціни, передбаченого абзацом п’ятнадцятим цього пункту. Відповідальність за неправильність уточненого розрахунку ціни несе виконавець державного контракту (договору).
У разі коли прибуток виконавця державного контракту (договору) у складі ціни перевищує встановлені пунктами 8 і 10- 3 цього Порядку розміри, сторони вносять зміни в державний контракт (договір) щодо зменшення загальної вартості (ціни) державного контракту (договору) або за погодженням з державним замовником у сфері оборони щодо збільшення кількості безпілотних систем (їх складових частин) та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин), що поставляються.
................Перейти до повного тексту