1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про забезпечення прозорості у видобувних галузях
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 44, ст.354) ( Із змінами, внесеними згідно із Законами № 440-IX від 14.01.2020, ВВР, 2020, № 28, ст.188 № 1974-IX від 16.12.2021 № 2849-IX від 13.12.2022 )
( У тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері енергетики та вугільної промисловості" у всіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі" у відповідному відмінку згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
( У тексті Закону слова "засоби масової інформації" в усіх відмінках і числах замінено словом "медіа" згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
Цей Закон визначає правові засади регулювання та організації збирання, розкриття та поширення інформації з метою забезпечення прозорості та запобігання корупції у видобувних галузях в Україні.
Цей Закон спрямований на виконання міжнародних зобов’язань України у зв’язку з приєднанням до Ініціативи щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях (далі - ІПВГ), а також на імплементацію актів законодавства Європейського Союзу в частині підвищення прозорості господарської діяльності у видобувних галузях, а саме Директиви 2013/34/ЄС Європейського Парламенту і Ради про щорічну фінансову звітність, консолідовану фінансову звітність та пов’язані з ними звіти певних типів компаній, що вносить зміни до Директиви 2006/43/ЄC Європейського Парламенту і Ради та скасовує Директиву Ради 78/660/ЄEC і 83/349/ЄEC, Директиви 2013/50/ЄС Європейського Парламенту і Ради, що вносить зміни до Директиви 2004/109/ЄС Європейського Парламенту і Ради про гармонізацію вимог до прозорості стосовно інформації про емітентів, чиї цінні папери допущені до торгів на регульованому ринку, Директиви 2003/71/ЄС Європейського Парламенту і Ради про проспект торгів, що публікується у випадках, коли цінні папери пропонуються для продажу приватним особам або допущені до торгів, та Директиви Комісії 2007/14/ЄC , що встановлює детальні правила для імплементації окремих положень Директиви 2004/109/ЄC.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені терміни вживаються в такому значенні:
багатостороння група з імплементації ІПВГ - постійно діюча група, утворена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, з метою здійснення нагляду за процесом розкриття інформації у видобувних галузях відповідно до вимог ІПВГ;
видобувні галузі - галузі промисловості, пов’язані з геологічним вивченням надр, у тому числі з дослідно-промисловою розробкою родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, видобуванням корисних копалин загальнодержавного значення, реалізацією видобутої продукції, діяльність у яких здійснюється відповідно до спеціального дозволу на користування надрами та угоди про умови користування надрами, на підставі договору (угоди) щодо користування надрами, та/або пов’язані із діяльністю з транспортування трубопроводами природного газу, нафти та газового конденсату, у тому числі з метою транзиту;
( Абзац третій частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
звіт ІПВГ - звіт, що готується незалежним адміністратором за результатами проведення аналізу та звірки інформації, наданої суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, та отримувачами платежів, відповідно до технічного завдання та в рамках ІПВГ;
звіт про отримані платежі - документ, що містить узагальнену інформацію про платежі, що були сплачені або належні до сплати отримувачеві платежу певним суб’єктом господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях, у звітному періоді;
звіт про платежі на користь держави - документ, що містить узагальнену інформацію про діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях у звітному періоді, а також деталізовану інформацію про податки і збори, інші платежі, сплачені або належні до сплати отримувачам платежів такими суб’єктами у звітному періоді;
звітний період - календарний рік, за який узагальнено інформацію про фінансовий стан та результати діяльності суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях;
Ініціатива щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях - добровільне об’єднання держав, створене з метою формування принципів та вимог для забезпечення прозорості у сфері видобування нафти, газу та інших корисних копалин, участь у якому від держав беруть представники урядів, а також підприємства, що здійснюють діяльність у видобувних галузях, та неурядові громадські організації;
( Абзац восьмий частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
консолідований звіт про платежі на користь держави - документ, що містить консолідовану на рівні материнського підприємства у видобувних галузях інформацію про діяльність підконтрольних такому материнському підприємству суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, та інформацію про податки і збори, інші платежі, що були сплачені або належні до сплати отримувачам платежів такими суб’єктами господарювання;
материнське підприємство у видобувних галузях - підприємство, що зареєстроване в Україні та здійснює контроль над принаймні одним суб’єктом господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях;
незалежний адміністратор - суб’єкт господарювання, який здійснює аналіз та звірку інформації, наданої суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, та отримувачами платежів та надає послуги з підготовки звіту ІПВГ відповідно до технічного завдання;
( Абзац одинадцятий частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
отримувач платежів - орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування, що отримує платежі, а також будь-яке державне або комунальне підприємство, установа, організація або господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, а також господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належить іншому господарському товариству, у статутному капіталі якого 100 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді;
платіж - будь-який платіж, здійснений суб’єктом господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях, у грошовій або натуральній формі на користь державного або місцевих бюджетів, фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування або отримувача платежів безпосередньо у зв’язку з діяльністю у видобувних галузях, а саме:
загальнодержавні податки та збори, місцеві податки, загальнодержавні внески;
( Абзац чотирнадцятий частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
дивіденди, які сплачуються на користь держави;
частина прибуткової продукції;
платежі (виплата, премія, бонус), передбачені договорами, угодами та іншими не забороненими законодавством правочинами, які регулюють правовідносини між сторонами щодо користування надрами, а саме: договорами про спільну діяльність, угодами про розподіл продукції, договорами оренди чи концесії цілісного майнового комплексу;
збори та інші платежі за надання, продовження строку дії, переоформлення, видачу дубліката, внесення змін, зупинення дії чи анулювання спеціального дозволу на користування надрами, ліцензій та інших документів дозвільного характеру на користування надрами;
інші платежі, які здійснюються суб’єктами розкриття інформації для користування надрами, а саме: плата за придбання прав на геологічну інформацію, плата за користування (тимчасове зайняття) земельними ділянками, плата (тарифи) за доступ до об’єктів інфраструктури, витрати на покращення інфраструктури, орендні платежі, фінансові санкції за порушення законодавства, що регулює користування надрами;
проектна діяльність - діяльність з геологічного вивчення надр, у тому числі з дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, видобування корисних копалин загальнодержавного значення, реалізації видобутої продукції, яка здійснюється відповідно до спеціального дозволу на користування надрами та угоди про умови користування надрами, на підставі договору (угоди) щодо користування надрами, та/або діяльність з транспортування трубопроводами природного газу, нафти та газового конденсату, у тому числі з метою транзиту;
( Абзац двадцятий частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях, - фізична особа - підприємець чи юридична особа, яка здійснює діяльність у сфері геологічного вивчення надр, у тому числі з дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, видобування корисних копалин загальнодержавного значення, реалізації видобутої продукції, відповідно до спеціального дозволу на користування надрами та угоди про умови користування надрами, на підставі договору (угоди) щодо користування надрами, та/або діяльність з транспортування трубопроводами природного газу, нафти та газового конденсату, у тому числі з метою транзиту. До суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, також відносяться суб’єкти господарювання - учасники договору про спільну діяльність незалежно від їх володіння спеціальним дозволом на користування надрами, на підставі якого здійснюється відповідна проектна діяльність;
( Абзац двадцять перший частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
технічне завдання - вимоги, які мають бути дотримані при підготовці звіту ІПВГ, з урахуванням вимог цього Закону, зокрема щодо визначення обсягу інформації такого звіту, узгодження проміжних результатів та обов’язків незалежного адміністратора при його підготовці на кожному етапі, та які є невід’ємною частиною договору закупівлі послуги з підготовки звіту ІПВГ з незалежним адміністратором;
( Абзац двадцять другий частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
угода про умови користування надрами - документ, що є невід’ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами та визначає умови користування надрами, види, обсяги, джерела фінансування та строки виконання робіт;
( Абзац двадцять третій частини першої статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
договір (угода) щодо користування надрами - угода про розподіл продукції, договір про спільну діяльність або інші договори (угоди), включаючи додатки до них, на підставі яких здійснюється проектна діяльність та які укладаються між державою в особі Кабінету Міністрів України або іншого суб’єкта управління об’єктами державної власності, який згідно із Законом України "Про управління об’єктами державної власності" здійснює управління об’єктами державної власності, та суб’єктом господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях. До договорів (угод) щодо користування надрами не належать угоди про умови користування надрами;
( Частину першу статті 1 доповнено абзацом двадцять четвертим згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
стандарт ІПВГ - добровільно підтримуваний Україною документ, прийнятий Міжнародним правлінням ІПВГ та затверджений Глобальною конференцією ІПВГ, який визначає принципи та вимоги щодо забезпечення прозорості у сфері добування нафти, газу та інших корисних копалин.
( Частину першу статті 1 доповнено абзацом двадцять п'ятим згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
2. Інші терміни вживаються в цьому Законі у таких значеннях:
терміни "кінцевий бенефіціарний власник", "політично значущі особи" - у значеннях, наведених у Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
термін "контроль"у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції";
термін "контролюючі органи" - у значенні, наведеному в Податковому кодексі України;
термін "квазіфіскальні операції" - у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України;
термін "суб’єкт господарювання державного сектора економіки" - у значенні, наведеному у статті 22 Господарського кодексу України.
( Частина друга статті 1 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
3. Інші терміни вживаються в значеннях, наведених в інших законах України.
Стаття 2. Сфера дії Закону
1. Цей Закон поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, материнські підприємства у видобувних галузях незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, а також на отримувачів платежів.
Розділ II
ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ
Стаття 3. Мета розкриття інформації
1. Метою розкриття інформації у видобувних галузях є надання громадськості доступу до повної та об’єктивної інформації щодо платежів суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, на користь отримувачів платежів, створення передумов для суспільно відповідального використання такими суб’єктами корисних копалин загальнодержавного значення, а також для суспільного ознайомлення та обговорення питань, пов’язаних із використанням та управлінням державою і територіальними громадами корисними копалинами загальнодержавного значення.
Стаття 4. Суб’єкти розкриття інформації
1. Суб’єктами розкриття інформації є:
суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях;
материнські підприємства у видобувних галузях;
отримувачі платежів;
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі;
центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
2. Суб’єкти розкриття інформації зобов’язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та іншими актами законодавства України.
Стаття 5. Способи розкриття інформації
1. Розкриття інформації здійснюється у такий спосіб:
1) суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, та материнськими підприємствами у видобувних галузях:
подання звіту про платежі на користь держави та у випадках, встановлених законом, консолідованого звіту про платежі на користь держави до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, шляхом надсилання електронної версії, а якщо це неможливо - у паперовому вигляді поштовим відправленням з описом вкладення, або розміщення в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи);
розміщення на своєму веб-сайті (за наявності такого веб-сайту) електронної версії звіту про платежі на користь держави та у випадках, встановлених законом, консолідованого звіту про платежі на користь держави;
надання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, або розміщення в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи) інформації про істотні умови договорів (угод) щодо користування надрами, укладених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також змін до істотних умов таких договорів (угод) разом з відповідними витягами з таких договорів (угод);
надання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, або розміщення в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи) копій договорів (угод) щодо користування надрами, що укладаються з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також змін до них;
( Пункт 1 частини першої статті 5 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
2) отримувачами платежів:
подання звіту про отримані платежі до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, та незалежного адміністратора шляхом надсилання електронної версії, а якщо це неможливо - у паперовому вигляді поштовим відправленням з описом вкладення;
розміщення електронної версії звіту про отримані платежі на власному веб-сайті (за наявності такого веб-сайту) або в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи);
3) центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі:
розміщення на своєму офіційному веб-сайті або в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи) електронної версії звітів про платежі на користь держави та у випадках, встановлених законом, консолідованих звітів про платежі на користь держави, електронної версії звіту про отримані платежі, електронної версії звіту ІПВГ;
розміщення на своєму офіційному веб-сайті або в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи) інформації про істотні умови договорів (угод) щодо користування надрами, укладених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також змін до істотних умов таких договорів (угод) разом з відповідними витягами з таких договорів (угод);
розміщення на своєму офіційному веб-сайті або в електронній системі подання та аналізу звітності (за наявності такої системи) копій договорів (угод) щодо користування надрами, що укладаються з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також змін до них;
( Пункт 3 частини першої статті 5 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
4) центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр:
розміщення на своєму офіційному веб-сайті інформації про заяви на отримання спеціальних дозволів на користування надрами та заяви про проведення підготовки ділянок надр до аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами, що надійшли від суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, про видані спеціальні дозволи на користування надрами, укладені угоди про умови користування надрами (з відповідними додатками, включаючи програми робіт, виконання яких передбачено угодами);
5) суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, материнськими підприємствами у видобувних галузях та отримувачами платежів:
надання інформації про платежі на запит центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, та незалежного адміністратора.
2. Усі електронні версії та копії документів, зазначені в частині першій цієї статті, надсилаються або розміщуються у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до них, а також їх подальше використання.
Звіти, зазначені в частині першій цієї статті, розміщуються в електронній системі подання та аналізу звітності з накладенням електронного підпису уповноваженої особи суб’єкта розкриття інформації в порядку, визначеному Законом України "Про електронні довірчі послуги".
( Частину другу статті 5 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
3. При реалізації проектної діяльності на підставі договору про спільну діяльність інформація про істотні умови договорів про спільну діяльність, укладених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також зміни до істотних умов таких договорів та копії договорів про спільну діяльність, що укладаються з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях", а також копії змін до них надаються учасником спільної діяльності, що володіє спеціальним дозволом на користування надрами, на підставі якого здійснюється діяльність за договором про спільну діяльність, або учасником спільної діяльності, уповноваженим здійснювати облік результатів спільної діяльності згідно з умовами договору.
( Статтю 5 доповнено частиною третьою згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
Стаття 6. Звіт про платежі на користь держави
1. Звіт про платежі на користь держави містить таку інформацію:
загальна сума платежів;
загальна сума за кожним видом платежів;
загальна сума платежів із рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, плати за землю та екологічного податку щодо кожної окремої проектної діяльності;
загальна сума платежів із рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, плати за землю та екологічного податку (з визначенням окремо суми платежів за викиди двоокису вуглецю) за кожним видом платежів щодо кожної окремої проектної діяльності;
( Абзац п’ятий частини першої статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
валюта, в якій здійснювалися платежі;
звітний період, в якому здійснювалися платежі;
опис виду діяльності у видобувній галузі, у зв’язку з якою здійснювалися платежі;
перелік окремих видів проектної діяльності, які прямо чи опосередковано реалізуються, та основні характеристики такої діяльності;
участь у соціальних проектах чи програмах та загальна сума платежів щодо кожного соціального проекту чи програми з окремим визначенням тих, що реалізуються в місцях розміщення виробничих потужностей;
обсяги видобутку за видом відповідної проектної діяльності;
середньооблікова кількість працівників, які працювали протягом звітного періоду, з визначенням кількості працівників кожної статі;
( Абзац дванадцятий частини першої статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
обсяги фінансування та допомоги, отриманих від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також підконтрольних їм суб’єктів, зокрема обсяги державної допомоги суб’єктам господарювання;
інформація щодо кінцевих бенефіціарних власників у звітному періоді та належності їх до політично значущих осіб відповідно до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
( Абзац чотирнадцятий частини першої статті 6 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
аудиторський звіт за звітний період (для суб’єктів розкриття інформації, які відповідно до законодавства зобов’язані проводити аудит фінансової звітності).
Суб’єкт господарювання державного сектора економіки додатково розкриває у звіті про платежі на користь держави інформацію про:
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
структуру власності такого суб’єкта господарювання;
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
суб’єктів господарювання, у структурі власності яких такий суб’єкт господарювання є власником істотної участі;
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
органи або осіб, уповноважених здійснювати функції з управління об’єктами державної власності у такому суб’єкті господарювання;
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
фінансові відносини з державою, включаючи, але не виключно, інформацію про сплачені на користь держави дивіденди, здійснені квазіфіскальні операції, залучені під державні гарантії кредити та інші фінансові ресурси;
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
прибуток суб’єкта господарювання, включаючи інформацію про реінвестований прибуток та нерозподілений прибуток, що залишається у розпорядженні такого суб’єкта господарювання.
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
У разі неможливості відображення загальної суми плати за землю та/або екологічного податку (з визначенням окремо суми платежів за викиди двоокису вуглецю) за кожним видом платежів щодо окремої проектної діяльності такі платежі відображаються в розрізі адміністративно-територіальної одиниці, на території якої здійснюється така проектна діяльність. У такому разі загальна сума платежів з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, плати за землю та екологічного податку щодо окремої проектної діяльності відображається лише за тими видами платежів, за якими можливе відображення платежів щодо окремої проектної діяльності.
( Частину першу статті 6 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1974-IX від 16.12.2021 )
Невід’ємною частиною звіту про платежі на користь держави є акти звірки платежів за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування між суб’єктом господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях, та одержувачем платежів, якщо такі акти складалися.
2. Підготовка звіту про платежі на користь держави здійснюється суб’єктами розкриття інформації в обсязі та за формою, погодженими багатосторонньою групою з імплементації ІПВГ та затвердженими Кабінетом Міністрів України.
( Частина друга статті 6 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
3. Будь-який платіж, здійснений одноразово або декількома пов’язаними частинами, не враховується у звіті про платежі на користь держави, якщо сума такого платежу протягом звітного періоду є меншою за суму, встановлену багатосторонньою групою з імплементації ІПВГ.
4. При реалізації проектної діяльності на підставі договору про спільну діяльність підготовка звіту про платежі на користь держави в частині виконання договору про спільну діяльність здійснюється всіма суб’єктами господарювання, які є учасниками спільної діяльності, якщо відповідно до договору кожний учасник має право діяти від імені всіх учасників спільної діяльності або такі учасники повинні діяти спільно, незалежно від того, чи здійснюється будь-який платіж такими суб’єктами господарювання безпосередньо, і незалежно від участі (частки участі) таких суб’єктів господарювання у проектній діяльності.
У разі якщо договором про спільну діяльність передбачено ведення обліку результатів спільної діяльності окремим її учасником, підготовка звіту про платежі на користь держави в частині виконання договору про спільну діяльність здійснюється таким учасником.
( Частина четверта статті 6 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
5. У разі здійснення платежу в натуральній формі такий платіж відображається у вартісному та кількісному вираженні з відповідними примітками для пояснення порядку визначення розміру платежу.
6. При розкритті інформації про платежі, зазначеної в цій статті, має відображатися зміст, а не форма платежів чи відповідної господарської діяльності. Платежі та види господарської діяльності не можуть бути штучно розділені чи об’єднані для уникнення застосування вимог цього Закону.
Стаття 7. Звіт про отримані платежі
1. Звіт про отримані платежі включає таку інформацію:
загальна сума платежів;
загальна сума за кожним видом платежів;
загальна сума платежів за кожним видом проектної діяльності;
загальна сума за кожним видом платежів щодо кожної окремої проектної діяльності;
валюта, в якій здійснювалися платежі;
звітний період, в якому здійснювалися платежі;
обсяги фінансування та допомоги, направлених отримувачем платежів суб’єкту господарювання, який здійснює діяльність у видобувних галузях.
2. Підготовка звіту про отримані платежі здійснюється суб’єктами розкриття інформації в обсязі та за формою, погодженими багатосторонньою групою з імплементації ІПВГ та затвердженими Кабінетом Міністрів України.
( Частина друга статті 7 в редакції Закону № 1974-IX від 16.12.2021 )
3. Будь-який платіж, здійснений одноразово або декількома пов’язаними частинами, не враховується у звіті про отримані платежі, якщо сума такого платежу протягом звітного періоду є меншою за суму, встановлену багатосторонньою групою з імплементації ІПВГ.
Стаття 8. Вимоги до створення багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ
1. З метою здійснення нагляду за процесом розкриття інформації у видобувних галузях відповідно до вимог ІПВГ центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, утворює багатосторонню групу з імплементації ІПВГ.
2. Основними принципами діяльності багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ є:
вільне обговорення питань та прийняття рішень;
гласність та прозорість діяльності;
відкритість;
паритетність представництва інтересів заінтересованих осіб;
дотримання законодавства України та стандартів ІПВГ.
3. Персональний склад та положення про багатосторонню групу з імплементації ІПВГ затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі.
4. Формування персонального складу багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ здійснюється з дотриманням принципу рівного представництва в багатосторонній групі з імплементації ІПВГ різних груп заінтересованих осіб, а саме посадових осіб центральних органів виконавчої влади, представників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, та громадських об’єднань.
При формуванні персонального складу багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ забезпечується дотримання принципу представництва однієї статі, що має становити не менше 30 відсотків складу від кожної групи заінтересованих осіб багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ.
5. Головою багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ за посадою є міністр, який очолює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, або його заступник. До складу багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ також делегують по одному представнику центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. У разі необхідності центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі, може запрошувати до складу багатосторонньої групи з імплементації ІПВГ представників інших центральних органів виконавчої влади.

................
Перейти до повного тексту