1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 квітня 2013 р. № 238
Київ
Про затвердження Порядку проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 551 від 07.08.2013 № 485 від 23.09.2014 № 718 від 22.07.2020 )
Відповідно до статей 8 і 9 Закону України "Про особливості приватизації вугледобувних підприємств" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств, що додається.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 квітня 2013 р. № 238
ПОРЯДОК
проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств
( У тексті Порядку слово "Міненерговугілля" у всіх відмінках замінено словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ № 718 від 22.07.2020 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
2. Підготовка до продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств (далі - пакети акцій), на аукціоні, інвестиційному конкурсі здійснюється з урахуванням вимог, установлених для відповідної групи об’єктів приватизації, що визначена згідно із класифікацією об’єктів приватизації, наведеною в статті 5-1 Закону України "Про приватизацію державного майна".
3. Укладення договору купівлі-продажу єдиного майнового комплексу, пакета акцій між переможцем аукціону, інвестиційного конкурсу та державним органом приватизації здійснюється на підставі затвердженого Фондом державного майна примірного договору купівлі-продажу у визначеному законодавством порядку.
4. Терміни в цьому Порядку вживаються в такому значенні:
1) бізнес-план інвестиційного проекту (техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку об’єкта) - документ, що містить відомості про комерційні, технічні, технологічні, фінансові, соціальні, економічні, екологічні та інші аспекти інвестиційного проекту та етапи його реалізації;
2) застава для участі в інвестиційному конкурсі (далі - застава) - сума коштів у розмірі 10 відсотків початкової ціни єдиного майнового комплексу або пакета акцій уперше оголошеного аукціону;
3) конкурсна комісія - колегіальний орган, утворений з метою визначення умов інвестиційного конкурсу та переможця такого конкурсу. Склад конкурсної комісії затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 782;
4) реєстраційний внесок - кошти, що вносяться за подання заяви про участь в аукціоні, інвестиційному конкурсі, у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законодавстві з питань приватизації.
Порядок проведення аукціону
5. Інформаційне повідомлення про проведення аукціону з продажу єдиного майнового комплексу публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення аукціону в офіційних друкованих виданнях державного органу приватизації, місцевих друкованих виданнях, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна.
Інформаційні повідомлення про проведення аукціону з продажу єдиного майнового комплексу та про його результати готуються і опубліковуються державним органом приватизації з урахуванням вимог, установлених законодавством з питань приватизації для відповідної групи об’єктів приватизації.
6. Особи, які виявили бажання взяти участь в аукціоні з продажу єдиного майнового комплексу, подають державному органові приватизації заяву у письмовій формі за місцезнаходженням об’єкта у порядку, встановленому Фондом державного майна для відповідної групи об’єктів приватизації.
7. Продаж єдиного майнового комплексу на аукціоні здійснюється за наявності не менше ніж двох учасників аукціону.
8. Прийняття заяв про участь в аукціоні з продажу єдиного майнового комплексу припиняється не пізніше ніж за три дні до початку аукціону.
9. Аукціон з продажу єдиного майнового комплексу проводиться організатором аукціону.
Договір між державним органом приватизації та юридичною особою, залученою таким органом для виконання функцій організатора аукціону, повинен передбачати:
строк проведення аукціону;
початкову ціну продажу єдиного майнового комплексу;
крок аукціону;
розмір і порядок виплати винагороди;
взаємні зобов’язання, умови розірвання такого договору та майнову відповідальність сторін;
інші умови на розсуд сторін договору.
10. Для участі в аукціоні з продажу єдиного майнового комплексу особа, що зареєстрована його організатором, одержує картку учасника аукціону, яка містить такі відомості:
номер, під яким учасник аукціону бере участь у торгах;
найменування і номер єдиного майнового комплексу (комплексів), у торгах щодо якого бере участь учасник аукціону;
умови проведення аукціону.
Порядок реєстрації учасників аукціону, а також підстави для відмови в такій реєстрації визначаються організатором аукціону.
11. Аукціон з продажу єдиного майнового комплексу проводиться безпосередньо ліцитатором. До початку торгів ліцитатор описує єдиний майновий комплекс та умови його продажу.
12. Ліцитатор оголошує зазначений на картці учасника аукціону номер кожного єдиного майнового комплексу, що виставляється для продажу на аукціоні, початкову ціну продажу та крок аукціону.
13. Учасники аукціону повідомляють під час торгів про готовність придбати єдиний майновий комплекс, що виставляється для продажу на аукціоні, за оголошеною ліцитатором ціною, піднімаючи картку учасника або одночасно піднімаючи таку картку і пропонуючи свою ціну.
14. Початком торгів вважається момент оголошення початкової ціни єдиного майнового комплексу. Кожна наступна ціна, запропонована учасниками аукціону, повинна перевищувати попередню на крок аукціону. Якщо протягом 3 хвилин після оголошення чергової ціни не запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об’єкта тим учасником, який запропонував найвищу ціну. У разі коли учасники аукціону не погоджуються з оголошеною ліцитатором початковою ціною єдиного майнового комплексу, торги припиняються.
15. Торги закінчуються у разі, коли після триразового повторення чергової ціни тільки один з учасників аукціону з продажу єдиного майнового комплексу, тримаючи картку учасника, дає згоду на придбання єдиного майнового комплексу.
16. Після закінчення торгів ліцитатор оголошує про продаж єдиного майнового комплексу, називає ціну продажу і аукціонний номер переможця аукціону.
17. Під час проведення аукціону з продажу єдиного майнового комплексу ведеться протокол, до якого вноситься інформація про початкову ціну продажу єдиного майнового комплексу, пропозиції учасників аукціону, відомості про учасників аукціону і результат торгів (ціна продажу, крок аукціону, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання єдиного майнового комплексу).
18. Протокол аукціону з продажу єдиного майнового комплексу підписується ліцитатором та переможцем аукціону (його представником).
Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону (якщо зазначене підтверджується відповідним актом), позбавляється права на подальшу участь у такому аукціоні. За умови достатньої кількості учасників аукціону ліцитатор поновлює торги.
Підписаний протокол аукціону подається у триденний строк відповідному державному органові приватизації на затвердження.
19. У разі коли аукціон не відбувся у зв’язку з відсутністю покупців, державний орган приватизації оголошує аукціон удруге із зниженням початкової ціни об’єкта приватизації на 30 відсотків.
Якщо аукціон повторно не відбувся у зв’язку з відсутністю покупців після зниження початкової ціни об’єкта приватизації на 30 відсотків, державний орган приватизації оголошує аукціон утретє із зниженням початкової ціни об’єкта приватизації на 50 відсотків.
Зазначені аукціони проводяться за процедурою, визначеною цим Порядком.
У разі коли аукціон не відбувся у зв’язку з відсутністю покупців після зниження початкової ціни об’єкта приватизації на 50 відсотків, об’єкт приватизації передається для продажу на інвестиційному конкурсі.
( Пункт 19 в редакції Постанови КМ № 551 від 07.08.2013 )
20. Продаж пакета акцій на аукціоні здійснюється за процедурою відкритості пропонування ціни за принципом аукціону відповідно до Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, затвердженого Фондом державного майна, Антимонопольним комітетом та НКЦПФР.
Порядок проведення інвестиційного конкурсу
21. Проведення інвестиційного конкурсу з продажу єдиного майнового комплексу, пакета акцій (далі - конкурс) здійснюється конкурсною комісією.
22. Конкурсна комісія:
розробляє умови конкурсу та визначає строк його проведення;
розробляє інформаційне повідомлення про проведення конкурсу;
здійснює відбір інвестиційних проектів;
вивчає підтвердні документи;
розкриває конверти та вивчає конкурсні інвестиційні пропозиції;
визначає переможця конкурсу.
23. Конкурсна комісія має право:
вносити під час розроблення умов конкурсу пропозиції Фонду державного майна щодо запитів до державних органів, підприємств, установ та організацій стосовно подання відомостей, документів та інших матеріалів щодо єдиного майнового комплексу, акціонерного товариства;
вносити Фонду державного майна пропозиції щодо подання запитів експертам, консультантам, спеціалістам;
розробляти зміни до умов конкурсу у разі повторного продажу єдиного майнового комплексу, пакета акцій, якщо попередній конкурс не відбувся;
запрошувати потенційного інвестора або уповноважену ним особу на засідання конкурсної комісії для надання роз’яснень з питань, які виникли у комісії під час розгляду отриманих від нього документів, пропозицій;
заслуховувати пояснення експертів, консультантів та інших спеціалістів, залучених до роботи конкурсної комісії.
24. Члени конкурсної комісії:
не можуть перебувати у майнових та немайнових відносинах з потенційними інвесторами;
не мають права розголошувати інформацію про потенційних інвесторів, їх кількість та зміст конкурсних інвестиційних пропозицій, крім випадків, передбачених законодавством;
зобов’язані брати участь у діяльності комісії, виконувати доручення голови комісії.
25. Засідання конкурсної комісії веде голова комісії або його заступник.

................
Перейти до повного тексту