- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 березня 2006 р. N 229 Київ |
Про затвердження Державної програми стандартизації на 2006-2010 роки
( Додатково див. наказ
N 429 від 04.11.2010 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Державну програму стандартизації на 2006-2010 роки, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Ю.ЄХАНУРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2006 р. N 229
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
стандартизації на 2006-2010 роки
Загальна частина
Стандартизація відіграє значну роль у забезпеченні виробництва конкурентоспроможної і доброякісної продукції, захисту навколишнього природного середовища, ощадливого використання природних та інших ресурсів як основи сталого розвитку національної економіки.
Національна система стандартизації створювалася в умовах переходу до ринкової економіки, нестабільної економічної та фінансової ситуації та на основі розгалуженої системи стандартизації колишнього СРСР.
В Україні прийнято 6113 нормативних документів у сфері стандартизації, з яких 2516 гармонізовано з міжнародними та європейськими стандартами. Діє також близько 19 тис. міждержавних стандартів, з яких гармонізовано 10,3 відсотка. У той же час міжнародними організаціями стандартизації прийнято майже 20 тис. стандартів, які використовуються у разі здійснення міжнародної торгівлі у відповідності з вимогами СОТ, та діє понад 16 тис. нормативних документів європейських організацій стандартизації, що застосовуються державами - членами Європейського Союзу та їх торговими партнерами.
Проте існуюча система стандартизації не відповідає вимогам міжнародних організацій стандартизації стосовно здійснення міжнародної торгівлі, що зумовлено рядом проблем, зокрема таких:
застосування значної кількості нормативних документів колишнього СРСР;
недотримання суб'єктами стандартизації вимог національного стандарту ДСТУ ISO/IEC Guide 59:2000 "Кодекс усталених правил стандартизації" та національного стандарту ДСТУ 1.13:2001 "Національна стандартизація. Правила надавання повідомлень торговим партнерам України";
недостатня активність суб'єктів господарювання у фінансуванні розроблення національних стандартів, неналежним чином координується діяльність технічних комітетів стандартизації, що призводить до зниження рівня підготовки проектів нормативних документів;
значне відставання у виконанні завдань, визначених Програмою інтеграції України до Європейського Союзу, щодо гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими;
обмеженість участі у роботі міжнародних та регіональних організацій із стандартизації.
Мета і завдання Програми
Мета Програми полягає у забезпеченні розвитку національної системи стандартизації, її відповідності вимогам
Угоди про технічні бар'єри в торгівлі та гармонізації із системою стандартизації Європейського Союзу.
Завданнями Програми є:
розроблення механізму міжгалузевої координації, поліпшення планування робіт із стандартизації;
забезпечення відповідності нормативних документів вимогам міжнародної стандартизації та виконання положень цих документів усіма суб'єктами стандартизації;
удосконалення інформаційного забезпечення, актуалізація і поновлення головного фонду нормативних документів Держспоживстандарту, створення бібліографічних і повнотекстових баз даних та розширення використання електронних версій документів;
спрощення процедур стандартизації шляхом застосування під час прийняття національних стандартів усіх методів, передбачених міжнародними документами.
Напрями виконання Програми
Програма виконується за такими напрямами:
нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення, що передбачає удосконалення процедури планування робіт із стандартизації, розроблення нормативно-правового акта щодо умов виконання всіма суб'єктами стандартизації Кодексу усталеної практики розроблення, затвердження і застосування стандартів,
Угоди про технічні бар'єри в торгівлі стосовно надання повідомлень (нотифікацій) торговим партнерам України щодо розроблення проектів нормативних документів, зокрема для запровадження в Україні технічних регламентів, які базуються на директивах Європейського Союзу, на процеси, що визначають якість, безпечність та довговічність продукції (зварювання, нанесення покриттів, зберігання сільськогосподарської продукції тощо), у сфері інформаційних технологій, на методи контролю сільськогосподарської та харчової продукції, продукції металургійного комплексу, легкої промисловості, товарів широкого вжитку, а також обліку паливно-енергетичних ресурсів;
оптимізація фонду нормативних документів, зокрема перевірка фонду міждержавних стандартів і приведення його у відповідність з потребами національної економіки; удосконалення стандартів з науково-технічної термінології; перегляд або скасування республіканських стандартів та галузевих стандартів колишнього СРСР;
удосконалення інформаційного забезпечення, зокрема створення бібліографічних і повнотекстових баз даних національних стандартів, легалізація електронних копій нормативних документів, забезпечення розвитку та ефективного функціонування Національного інформаційного центру міжнародної інформаційної мережі (ISONET).
Крім того, потребують удосконалення стандарти з науково-технічної термінології.
Заходи щодо забезпечення розвитку національної системи стандартизації здійснюються згідно з додатком 1.
Механізм виконання Програми
Організаційне забезпечення виконання Програми покладається на Держспоживстандарт, який є її державним замовником.
До виконання Програми можуть в установленому порядку залучатися технічні комітети стандартизації, науково-дослідні і наукові установи та організації.
Кількість стандартів, які необхідно розробити згідно з планом заходів щодо забезпечення розвитку національної системи стандартизації як гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами за галузями національної економіки та сферами діяльності, центральні органи виконавчої влади, відповідальні за їх розроблення, і орієнтовні обсяги фінансування цих робіт наведено у додатку 2. Кошти на фінансування робіт із стандартизації розподіляються між центральними органами виконавчої влади згідно з додатком 3.
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, орієнтовний загальний обсяг яких становить 109950 тис. гривень.
Передбачені обсяги фінансування індексуються та у разі потреби коригуються за об'єктами.
Контроль за виконанням Програми
Безпосередній контроль за здійсненням заходів, передбачених Програмою, ефективним та цільовим використанням коштів покладається на Держспоживстандарт, який щороку до 1 березня наступного періоду починаючи з 2007 року подає звіт про результати виконання Програми Кабінетові Міністрів України.
Внесення у разі потреби змін до заходів Програми здійснюється в установленому порядку за поданням Держспоживстандарту.
За результатами виконання Програми Держспоживстандарт у тримісячний строк складає остаточний звіт та узагальнений висновок.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюється у порядку, встановленому законодавством.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
упровадження міжнародних та європейських стандартів з метою гармонізації законодавства України із законодавством ЄС;
створення фондів нормативних документів в усіх галузях національної економіки, які відповідатимуть її потребам;
використання результатів стандартизації;
створення сприятливих умов для розвитку підприємництва та добросовісної конкуренції, поліпшення захисту людей від шкідливих і небезпечних факторів, а навколишнього природного середовища від негативного впливу.
Додаток 1
до Програми
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо забезпечення розвитку національної системи стандартизації на 2006-2010 роки
(тис. гривень)
|
Найменування заходу |
Орієн- товний обсяг фінан- сування |
У тому числі за роками |
Відпові- дальні за виконання |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
Нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Розроблення нормативних документів у сфері захисту прав споживачів, систем управління якістю та екологічного управління, проведення оцінки відповідності продукції, а також організаційно-методичних та загальнотехнічних стандартів |
2600 |
450 |
500 |
550 |
550 |
550 |
Держ- спожив- стандарт |
2. |
Розроблення і затвердження: |
3100 |
550 |
600 |
650 |
650 |
650 |
-"- |
|
порядку прийняття замовлень центральних органів виконавчої влади на розроблення стандартів за кошти державного бюджету |
|
|
|
|
|
|
|
|
нормативно-правового акта з питань дотримання вимог стандартів ДСТУ ISO/IEC Guide 59, ДСТУ 1.13 та інших основних стандартів національної системи стандартизації |
|
|
|
|
|
|
-"- |
3. |
Розроблення національних стандартів як гармонізованих з міжнародними та європейськими, кількість яких наведена у додатку 2 до Програми |
78250 |
9600 |
12750 |
16200 |
19000 |
20700 |
Держспо- живстан- дарт інші центра- льні органи виконав- чої влади за визна- ченими сферами техніч- ного ре- гулювання |
|
Оптимізація фонду нормативних документів |
25000 |
5000 |
10000 |
4000 |
3000 |
3000 |
|
4. |
Перегляд нормативних документів, які встановлюють правила: |
|
|
|
|
|
|
Держспо- живстан- дарт Мінеко- номіки |
|
розроблення і впрова- дження національних та міжнародних стандартів |
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення, погодження та реєстрації технічних умов |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Проведення аналізу фонду національних та міждержавних стандартів у різних галузях та сферах діяльності, приведення його структури у відповідність з потребами національної економіки з урахуванням прийнятих національних стандартів, гармонізованих з міжнародними та європейськими, удосконалення стандартів з науково-технічної термінології, перегляд або скасування республіканських стандартів та галузевих стандартів колишнього СРСР |
|
|
|
|
|
|
централь- ні органи виконав- чої влади за визна- ченими сферами техніч- ного регулю- вання технічні комітети стандар- тизації |
|
Удосконалення інформа- ційного забезпечення |
1000 |
100 |
150 |
200 |
250 |
300 |
|
6. |
Організація механізму комплектування головного фонду нормативними документами міжнародних та регіональних організацій із стандартизації, інженерних товариств стандартами промислово розвинутих держав |
|
|
|
|
|
|
Держспо- живстан- дарт |
7. |
Створення бібліографічних та повнотекстових баз даних технічних регламентів, національних і міждержавних нормативних документів у сферах стандартизації, сертифікації, оцінки відповідності та метрології |
|
|
|
|
|
|
Держспо- живстан- дарт |
8. |
Створення веб-порталу "Інформаційні ресурси у сфері стандартизації, сертифікації, оцінки відповідності та метрології" |
|
|
|
|
|
|
-"- |
9. |
Розвиток локальної мережі та створення розгалуженої інформаційної мережі з метою запровадження інформаційних технологій для розроблення, проведення експертизи, погодження проектів національних, регіональних та міжнародних стандартів |
|
|
|
|
|
|
-"- |
10. |
Розроблення порядку отримання та використання електронних копій нормативних документів |
|
|
|
|
|
|
-"- |
11. |
Забезпечення розвитку та ефективного функціонува- ння Національного інформаційного центру міжнародної інформацій- ної мережі (ISONET) |
|
|
|
|
|
|
Держспо- живстан- дарт інші централь- ні органи виконав- чої влади за визна- ченими сферами техніч- ного |
|
Усього |
109950 |
15700 |
24000 |
21600 |
23450 |
25200 |
|
................Перейти до повного тексту