- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 квітня 2015 р. № 214 Київ |
Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад
Відповідно до
статті 11 Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Методику формування спроможних територіальних громад, що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям у місячний строк розробити проекти перспективних планів формування територій громад згідно з Методикою, затвердженою цією постановою, та подати їх на розгляд Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад.
3. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури надавати роз’яснення щодо застосування Методики, затвердженої цією постановою.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 39 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 квітня 2015 р. № 214
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
МЕТОДИКА
формування спроможних територіальних громад
1. Ця Методика визначає порядок розроблення перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області (далі - перспективний план) та умови формування проектних спроможних територіальних громад.
2. У цій Методиці терміни вживаються у такому значенні:
проектна спроможна територіальна громада (далі - спроможна територіальна громада) - територіальні громади сіл, селищ, міст, які в результаті добровільного об’єднання (добровільного приєднання до об’єднаної територіальної громади) здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання публічних послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
потенційний адміністративний центр спроможної територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто), який має найбільш розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території спроможної територіальної громади;
зона доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади - територія навколо потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади, що визначається з урахуванням доступності публічних послуг у відповідних сферах на території такої громади.
3. Формування спроможних територіальних громад здійснюється з урахуванням:
здатності органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції, для задоволення потреб населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
історичних, географічних, соціально-економічних, природних, екологічних, етнічних, культурних особливостей розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
розвитку інфраструктури відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
фінансового забезпечення відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
трудової міграції населення;
результатів попередньої оцінки рівня спроможності спроможних територіальних громад (далі - оцінка рівня спроможності);
оптимальних мереж соціальної інфраструктури та доступності публічних послуг у відповідних сферах.
4. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрація з урахуванням утворених відповідно до
Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" об’єднаних територіальних громад розробляє відповідно до цієї Методики із залученням представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць:
проект перспективного плану;
паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком 1.
5. Формування спроможних територіальних громад здійснюється у такій послідовності:
1) визначення потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад та зон їх доступності;
2) визначення переліку територіальних громад, що входять до складу спроможних територіальних громад;
3) проведення оцінки рівня спроможності.
6. Потенційні адміністративні центри спроможних територіальних громад визначаються у такій послідовності:
1) населені пункти, які є адміністративними центрами районів, та міста, які до набрання чинності
Законом України "Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України" були віднесені до категорії міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення.
Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються на відстані не більш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування. Відстань може бути збільшена до 25 кілометрів у разі, коли чисельність населення спроможної територіальної громади в зоні віддаленості від потенційного адміністративного центру більш як 20 кілометрів становить не більш як 10 відсотків загальної чисельності населення такої громади. Така відстань може бути зменшена у разі відсутності автомобільних доріг загального користування чи з урахуванням особливостей рельєфу, що унеможливлює сполучення (ріки без мостів, гори).
Зони доступності потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад визначаються з урахуванням доступності публічних послуг у відповідних сферах, зокрема часу прибуття для надання швидкої медичної допомоги у невідкладних випадках та пожежної допомоги, що не повинно перевищувати 20 хвилин;
2) населені пункти (села, селища, міста), які раніше мали статус адміністративних центрів районів та розташовані на відстані більш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування від населених пунктів, які є адміністративними центрами районів, та міст, які до набрання чинності
Законом України "Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України" були віднесені до категорії міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення, та зон їх доступності.
( Абзац перший підпункту 2 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 178 від 16.02.2024 )
Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються відповідно до підпункту 1 цього пункту.
У разі розташування в зоні доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади, визначеного відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, населеного пункту (села, селища, міста), який має відповідні кадрові ресурси, фінансове забезпечення та розвинуту інфраструктуру (зокрема, на території якого є заклад загальної середньої освіти I-III ступеня, медична амбулаторія, проживає не менш як 250 дітей шкільного і 100 дітей дошкільного віку), такий населений пункт може бути визначений потенційним адміністративним центром спроможної територіальної громади;
3) інші населені пункти (села, селища, міста), територія яких не охоплюється зонами доступності потенційних адміністративних центрів, визначених відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, які розташовані на відстані не менш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування від таких потенційних адміністративних центрів та частково забезпечені інфраструктурою.
У разі наявності на території, яка не охоплюється зонами доступності потенційних адміністративних центрів, визначених відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, більш як одного населеного пункту, який може бути визначений потенційним адміністративним центром, перевага надається тому, що має найбільш розвинуту інфраструктуру.
7. Оцінка рівня спроможності проводиться на основі критеріїв, що характеризують основні соціально-економічні показники, які впливають на розвиток відповідної спроможної територіальної громади (далі - критерії оцінки рівня спроможності).
Критеріями оцінки рівня спроможності є:
чисельність населення, що постійно проживає на території спроможної територіальної громади;
чисельність учнів, що здобувають освіту в закладах загальної середньої освіти, розташованих на території спроможної територіальної громади;
площа території спроможної територіальної громади;
індекс податкоспроможності бюджету спроможної територіальної громади;
частка місцевих податків та зборів у доходах бюджету спроможної територіальної громади.
Оціночний рівень спроможності спроможних територіальних громад визначається на основі суми числових значень критеріїв оцінки рівня спроможності та становить:
низький рівень спроможності - від 1,5 до 2,1;
середній рівень спроможності - від 2,2 до 3,8;
високий рівень спроможності - від 3,9 до 5.
Числові значення критеріїв оцінки рівня спроможності наведені в додатку 2.
8. Результати оцінки рівня спроможності враховуються під час розроблення проекту (внесення змін до проекту) перспективного плану.
При цьому кількість спроможних територіальних громад з низьким рівнем спроможності не може перевищувати 10 відсотків загальної кількості спроможних територіальних громад Автономної Республіки Крим, відповідної області.
9. Межі території спроможної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що входять до її складу.
10. Межі територій спроможних територіальних громад визначаються з дотриманням таких вимог:
територія спроможної територіальної громади повинна включати території територіальних громад, що входять до її складу, та бути нерозривною;
спроможні територіальні громади розташовуються у межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
у разі входження до складу спроможної територіальної громади однієї або кількох територіальних громад, розташованих на території суміжного району, розширенню підлягають межі району, на території якого розташований адміністративний центр утвореної спроможної територіальної громади.
................Перейти до повного тексту