- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державну експертизу землевпорядної документації
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 38, ст.471)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 509-VI від 16.09.2008 , ВВР, 2008, № 48, ст.358
№ 1702-VI від 05.11.2009 , ВВР, 2010, № 5, ст.40
№ 5003-VI від 21.06.2012 , ВВР, 2013, № 19-20, ст.189
№ 5245-VI від 06.09.2012 , ВВР, 2013, № 36, ст.472
№ 5462-VI від 16.10.2012 , ВВР, 2014, № 6-7, ст.80
№ 191-VIII від 12.02.2015 , ВВР, 2015, № 21, ст.133
№ 497-VIII від 02.06.2015 , ВВР, 2015, № 31, ст.293
№ 124-IX від 20.09.2019 , ВВР, 2019, № 46, ст.295
N 1116-IX від 17.12.2020 )
( У тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів" в усіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 5462-VI від 16.10.2012 )
( У тексті Закону слова "стандарти, норми і правила" у всіх відмінках замінено словами "норми і правила" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 124-IX від 20.09.2019 )
Цей Закон визначає правові, організаційні і фінансові основи здійснення державної експертизи землевпорядної документації та порядок її проведення.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
![](css/skrepka.png)
Стаття 1. Поняття державної експертизи землевпорядної документації
Державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об’єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об’єктів експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 2. Правова основа державної експертизи землевпорядної документації
![](css/skrepka.png)
Стаття 3. Сфера дії Закону
Цей Закон регулює відносини, що виникають при проведенні державної експертизи землевпорядної документації.
Дія цього Закону не поширюється на регулювання відносин, пов’язаних із проведенням науково-технічної експертизи, екологічної, судової та інших видів експертиз.
![](css/skrepka.png)
Стаття 4. Завдання державної експертизи
Основними завданнями державної експертизи є:
організація комплексної, науково обґрунтованої оцінки об’єктів експертизи;
перевірка відповідності об’єктів державної експертизи вимогам законодавства, встановленим нормам і правилам;
впровадження передових методів та підвищення якості розробки об’єктів державної експертизи;
підготовка об’єктивних та обґрунтованих висновків державної експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 5. Принципи державної експертизи
Основними принципами державної експертизи є:
законність;
незалежність і компетентність при проведенні державної експертизи;
об’єктивність досліджень об’єктів державної експертизи;
повнота аналізу та обґрунтованість висновків державної експертизи;
врахування досягнень науково-технічного прогресу, встановлених норм і правил технічної та екологічної безпеки, інших нормативно-правових актів, міжнародних угод;
відповідальність за достовірність і повноту аналізу, обґрунтованість висновків державної експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 6. Об’єкти державної експертизи
Об’єктами державної експертизи є документація із землеустрою та документація з оцінки земель, види яких визначені законом, а також матеріали і документація державного земельного кадастру.
![](css/skrepka.png)
Стаття 7. Суб’єкти державної експертизи
Суб’єктами державної експертизи є замовники та виконавці.
Замовниками державної експертизи є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, землевласники, землекористувачі, підприємства, установи, організації і громадяни, заінтересовані у проведенні такої експертизи, а також розробники об’єктів державної експертизи.
Виконавцями державної експертизи є експерти, які працюють у складі спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи і мають високу кваліфікацію та спеціальні знання, а також висококваліфіковані спеціалісти або наукові працівники, які залучаються цими органами до її проведення відповідно до закону (далі - експерти державної експертизи).
Розділ II
ФОРМИ І ВИДИ ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
![](css/skrepka.png)
Стаття 8. Форми державної експертизи
Державна експертиза проводиться в обов’язковій, вибірковій та добровільній формах.
![](css/skrepka.png)
Стаття 9. Обов’язкова державна експертиза
Обов’язковій державній експертизі підлягають:
схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель у разі формування земельних ділянок за рахунок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
технічна документація з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
![](css/skrepka.png)
Стаття 10. Вибіркова державна експертиза
Вибіркова державна експертиза проводиться за ініціативою спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи щодо об’єктів, які не підлягають обов’язковій експертизі.
Вибіркова державна експертиза не може перевищувати 10 відсотків об’єктів, які їй підлягають, по кожному розробнику.
У разі виявлення порушень земельного законодавства розробниками об’єктів державної експертизи кількість об’єктів, що підлягають державній експертизі, визначається органом, який її здійснює.
Вибіркова державна експертиза проводиться безоплатно, а в разі отримання негативного висновку - за кошти розробників об’єктів державної експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 11. Добровільна державна експертиза
Добровільна державна експертиза проводиться за ініціативою замовника або розробника об’єкта експертизи щодо об’єктів, які не підлягають обов’язковій державній експертизі.
![](css/skrepka.png)
Стаття 12. Види державної експертизи
Об’єкти державної експертизи можуть передаватися на первинну, повторну та додаткову державні експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 13. Первинна державна експертиза
Первинна державна експертиза передбачає проведення всіх необхідних заходів у процесі підготовки обґрунтованого висновку державної експертизи щодо об’єктів державної експертизи.
![](css/skrepka.png)
Стаття 14. Повторна державна експертиза
Повторна державна експертиза проводиться:
у разі одержання негативного висновку первинної державної експертизи щодо об’єктів, які підлягають обов’язковій державній експертизі;
у разі спростування негативного висновку первинної державної експертизи;
у випадку, визначеному частиною другою статті 36 цього Закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 15. Додаткова державна експертиза
Додаткова державна експертиза проводиться щодо об’єктів, по яких здійснено державну експертизу і щодо яких відкрилися нові відомості чи обставини, що не були належним чином відображені їх розробниками та мають значення для об’єктивного дослідження і оцінки об’єкта державної експертизи.
Розділ III
РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
![](css/skrepka.png)
Стаття 16. Органи, що здійснюють регулювання у сфері державної експертизи
Регулювання у сфері державної експертизи здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері державної експертизи, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування у межах повноважень, визначених законом.
Стаття 17. Повноваження Верховної Ради України у сфері державної експертизи
До повноважень Верховної Ради України у сфері державної експертизи належать:
прийняття законів у сфері державної експертизи;
визначення засад державної політики у сфері державної експертизи;
![](css/skrepka.png)
Стаття 18. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері державної експертизи
До повноважень Кабінету Міністрів України у сфері державної експертизи належать:
забезпечення реалізації державної політики у сфері державної експертизи;
затвердження нормативно-правових актів з питань проведення державної експертизи в межах повноважень, визначених законом;
координація діяльності органів виконавчої влади з питань проведення державної експертизи;
забезпечення реалізації здійснення державного контролю при проведенні державної експертизи;
ініціювання проведення державної експертизи;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 19. Повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних рад у сфері державної експертизи
До повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних рад у сфері державної експертизи належать:
забезпечення реалізації державної політики у сфері державної експертизи;
внесення пропозицій щодо вдосконалення експертної діяльності, форм і методів експертного аналізу та оцінки об’єктів державної експертизи;
координація діяльності розробників об’єктів державної експертизи;
ініціювання проведення державної експертизи;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 20. Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим і місцевих державних адміністрацій у сфері державної експертизи
До повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим і місцевих державних адміністрацій у сфері державної експертизи належать:
забезпечення реалізації державної політики у сфері державної експертизи;
внесення пропозицій щодо вдосконалення експертної діяльності, форм і методів експертного аналізу та оцінки об’єктів державної експертизи;
координація діяльності розробників об’єктів державної експертизи;
ініціювання проведення державної експертизи;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 21. Повноваження сільських, селищних, міських рад, Київської та Севастопольської міських рад у сфері державної експертизи
До повноважень сільських, селищних, міських рад, Київської та Севастопольської міських рад у сфері державної експертизи належать:
забезпечення реалізації державної політики у сфері державної експертизи;
внесення пропозицій щодо вдосконалення експертної діяльності, форм і методів експертного аналізу та оцінки об’єктів державної експертизи;
координація діяльності розробників об’єктів державної експертизи;
ініціювання проведення державної експертизи;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 22. Повноваження спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи
Спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у сфері державної експертизи належать:
внесення пропозицій щодо формування державної політики у сфері державної експертизи і забезпечення її реалізації;
організація та проведення державної експертизи відповідно до закону;
розроблення і здійснення заходів щодо вдосконалення порядку подання звітності у сфері державної експертизи;
залучення висококваліфікованих спеціалістів і наукових працівників до проведення державної експертизи;
методичне забезпечення та координація діяльності у сфері державної експертизи на територіальному рівні;
методичне забезпечення діяльності у сфері державної експертизи розробників об’єктів державної експертизи;
ініціювання проведення державної експертизи;
узагальнення практики застосування законодавства з питань проведення державної експертизи та розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
![](css/skrepka.png)
Стаття 22-1. Повноваження центральних органів виконавчої влади у сфері державної експертизи
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належать:
здійснення нормативно-правового забезпечення у сфері державної експертизи;
забезпечення розроблення типової форми експертного висновку державної експертизи;
затвердження методики проведення державної експертизи;
забезпечення здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері державної експертизи;
вирішення інших питань у сфері державної експертизи відповідно до закону.
Здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері державної експертизи належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Розділ IV
СТАТУС ЕКСПЕРТА ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
![](css/skrepka.png)
Стаття 23. Експерт державної експертизи
................Перейти до повного тексту