- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про сільськогосподарську дорадчу діяльність
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 38, ст.470)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2754-VI від 02.12.2010, ВВР, 2011, № 18, ст.129
№ 5462-VI від 16.10.2012, ВВР, 2014, №№ 6-7, ст.80
№ 4017-IX від 10.10.2024 )
( У тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади з питань аграрної політики" в усіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері сільського господарства" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 5462-VI від 16.10.2012 )
Цей Закон визначає правові засади здійснення сільськогосподарської дорадчої діяльності в Україні, регулює відносини в цій сфері та спрямований на поліпшення добробуту сільського населення та розвиток сільської місцевості.
Стаття 1. Основні терміни та поняття
У цьому Законі наведені нижче терміни та поняття вживаються в такому значенні:
дорадчі послуги - послуги, що надаються суб’єктами сільськогосподарської дорадчої діяльності суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, сільському населенню, а також органам місцевого самоврядування та органам виконавчої влади;
кваліфікаційне свідоцтво сільськогосподарського дорадника, сільськогосподарського експерта-дорадника (далі - кваліфікаційне свідоцтво) - документ, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки сільськогосподарського дорадника, сільськогосподарського експерта-дорадника за програмою базової підготовки для самостійного здійснення сільськогосподарської дорадчої діяльності;
сертифікат сільськогосподарської дорадчої служби (далі - сертифікат) - документ, що засвідчує право суб’єкта сільськогосподарської дорадчої діяльності на надання дорадчих послуг шляхом внесення його до Реєстру сільськогосподарських дорадчих служб (далі - Реєстр дорадчих служб);
сільська місцевість - території, що знаходяться за межами міст і є переважно зонами сільськогосподарського виробництва та сільської забудови;
сільськогосподарська дорадча діяльність (далі - дорадча діяльність) - сукупність дій та заходів, спрямованих на задоволення потреб особистих селянських та фермерських господарств, господарських товариств, інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, а також сільського населення у підвищенні рівня знань та вдосконаленні практичних навичок прибуткового ведення господарства;
сільськогосподарська дорадча служба (далі - дорадча служба) - юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, структурний підрозділ аграрного навчального закладу, науково-дослідної установи, які внесені до Реєстру дорадчих служб, здійснюють дорадчу діяльність, у складі яких працює не менше трьох дорадників, які пройшли реєстрацію відповідно до законодавства і внесені до Реєстру дорадників;
сільськогосподарський дорадник (далі - дорадник) - фізична особа, яка на професійній основі проводить дорадчу діяльність, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційне свідоцтво і внесена до Реєстру сільськогосподарських дорадників та сільськогосподарських експертів-дорадників (далі - Реєстр дорадників);
сільськогосподарський експерт-дорадник (далі - експерт-дорадник) - фізична особа, яка проводить дорадчу діяльність не на постійній основі, має достатній фаховий рівень та одержала кваліфікаційне свідоцтво відповідно до вимог законодавства і надає дорадчі послуги на запит дорадчих служб та дорадників і відповідає вимогам, передбаченим цим Законом. Експертами-дорадниками є працівники закладів науки та освіти, інші вузькоспеціалізовані фахівці, які внесені до Реєстру дорадників;
соціально спрямовані дорадчі послуги - послуги, що надаються суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
суб’єкти сільськогосподарської дорадчої діяльності (далі - суб’єкти дорадчої діяльності) - дорадники, експерти-дорадники, дорадчі служби.
Стаття 2. Законодавство, що регулює дорадчу діяльність
Відносини щодо прийняття, набрання чинності, оскарження в адміністративному порядку, виконання, припинення дії адміністративних актів у сфері здійснення сільськогосподарської діяльності регулюються
Законом України "Про адміністративну процедуру" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Стаття 3. Сфера дії Закону
Положення цього Закону поширюються на правовідносини, що виникають у процесі здійснення дорадчої діяльності.
Стаття 4. Основні завдання та методи дорадчої діяльності
Основними завданнями дорадчої діяльності є:
підвищення рівня знань і вдосконалення практичних навичок прибуткового ведення господарства суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, та сільського населення в умовах ринкової економіки;
надання суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, та сільському населенню дорадчих послуг з питань економіки, технологій, управління, маркетингу, обліку, податків, права, екології тощо;
надання дорадчих послуг органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування з питань підготовки та реалізації планів соціально-економічного розвитку, формування громадянського суспільства;
поширення та впровадження у виробництво сучасних технологій, новітніх досягнень науки і техніки;
сприяння розвитку несільськогосподарського підприємництва в сільській місцевості, у тому числі сільського зеленого туризму, зайнятості сільського населення тощо;
робота з сільською молоддю, ініціювання та реалізація молодіжних програм;
інші завдання, визначені законом.
Основними методами дорадчої діяльності є:
навчання суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, та сільського населення;
дослідження соціально-економічних проблем сільської місцевості та розробка варіантів їх розв’язання;
демонстраційні покази форм і методів роботи суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, та сільського населення;
інформаційне забезпечення суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сільській місцевості, сільського населення тощо.
Право на отримання дорадчих послуг мають фізичні та юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність у сільській місцевості, сільське населення, а також органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади.
Стаття 5. Фінансування дорадчої діяльності
Дорадча діяльність може проводитися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також коштів суб’єктів господарювання.
Фінансування дорадчої діяльності може здійснюватися за рахунок грантів, міжнародної технічної допомоги, коштів міжнародних програм та проектів, благодійних внесків фізичних та юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законом.
Стаття 6. Соціально спрямовані дорадчі послуги
Соціально спрямовані дорадчі послуги, що надаються за рахунок коштів Державного бюджету України і місцевих бюджетів, щорічно визначаються державною цільовою програмою сільськогосподарської дорадчої діяльності в межах видатків центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері сільського господарства, та місцевими програмами соціально-економічного розвитку.
Органи місцевого самоврядування можуть визначати додаткові соціально спрямовані дорадчі послуги, які надаються за рахунок коштів місцевих бюджетів, відповідно до місцевих програм соціально-економічного розвитку.
Надання соціально спрямованих дорадчих послуг, які фінансуються за рахунок коштів державного бюджету та місцевих бюджетів, проводиться на
конкурсній основі .
Участь у конкурсі щодо надання соціально спрямованих дорадчих послуг можуть брати тільки суб’єкти дорадчої діяльності, які визнані такими відповідно до цього Закону.
Дорадча діяльність у частині надання соціально спрямованих дорадчих послуг є неприбутковою діяльністю.
Надання дорадчих послуг, які не передбачені державною цільовою програмою сільськогосподарської дорадчої діяльності, здійснюється за рахунок їх замовників.
Стаття 7. Регулювання дорадчої діяльності
Державне регулювання дорадчої діяльності здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері сільського господарства, а також інші органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до закону.
До повноважень Верховної Ради України в галузі дорадчої діяльності належать:
визначення засад державної політики в галузі дорадчої діяльності;
затвердження загальнодержавних програм дорадчої діяльності;
До повноважень Кабінету Міністрів України в галузі дорадчої діяльності належать:
реалізація державної політики в галузі дорадчої діяльності;
розроблення і забезпечення виконання загальнодержавних програм дорадчої діяльності;
затвердження в межах своїх повноважень нормативно-правових актів у галузі дорадчої діяльності;
координація діяльності органів виконавчої влади в галузі дорадчої діяльності;
вирішення інших питань у галузі дорадчої діяльності відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства, належать:
забезпечення формування державної політики в галузі дорадчої діяльності;
участь у розробленні загальнодержавних програм дорадчої діяльності;
здійснення нормативно-правового забезпечення у галузі дорадчої діяльності;
вирішення інших питань у галузі дорадчої діяльності відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері сільського господарства, належать:
участь у реалізації загальнодержавних програм дорадчої діяльності;
здійснення державного регулювання в галузі дорадчої діяльності;
................Перейти до повного тексту