1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 15 жовтня 2003 р. N 1609
Київ
Про затвердження Державної програми забезпечення позитивного міжнародного іміджу України на 2003-2006 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 489 від 14.04.2004 N 153 від 15.02.2006 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму забезпечення позитивного міжнародного іміджу України на 2003-2006 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади - головним розпорядникам коштів державного бюджету:
під час підготовки бюджетних запитів передбачити кошти на виконання відповідних заходів Програми в межах доведених до них граничних обсягів видатків загального фонду державного бюджету;
щороку до 1 грудня інформувати Міністерство закордонних справ про стан виконання Програми для подання узагальненої інформації до 1 січня Кабінетові Міністрів України.
3. Координацію та контроль за виконанням Програми покласти на Міністерство закордонних справ.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2003 р. N 1609
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення позитивного міжнародного іміджу України на 2003-2006 роки
I. Загальна частина
Створення позитивного міжнародного іміджу є одним з ключових завдань, які ставить перед собою кожна держава, що прагне забезпечити своїм громадянам належний рівень життя, а також стати активним учасником міжнародного співробітництва.
Посилення ролі України у світових та загальноєвропейських процесах, формування уявлення про нашу державу як країну з багатою, унікальною культурою та історичною спадщиною, демократичним устроєм, розвинутою високотехнологічною індустріальною базою, як надійного і передбачуваного партнера потребує подальшої активізації інформаційно-пропагандистської діяльності органів виконавчої влади, спрямованої на підвищення міжнародного авторитету України.
Тим часом поверхове, фрагментарне уявлення про Україну в світі гальмує цей процес, робить суперечливим сприйняття міжнародною спільнотою об'єктивних процесів, що відбуваються в нашій державі. Перебування України в результаті відкритості її інформаційного простору під впливом різновекторних, не завжди позитивних інформаційно-пропагандистських потоків обумовлює необхідність посилення цієї складової інформаційно-пропагандистської діяльності.
Ця Програма, спрямована на підвищення позитивного міжнародного іміджу України на 2003-2006 рр., передбачає вироблення єдиного комплексного підходу до формування та здійснення інформаційно-пропагандистської політики держави, яка б охоплювала різноманітні сторони її життя. Державна іміджева політика повинна забезпечити узгоджені дії органів державної влади та громадських організацій на цьому напрямі на основі використання економічного, інтелектуального та культурного потенціалу українського суспільства. Всередині країни ця політика повинна спрямовуватися на висвітлення фактичних здобутків і позитивних зрушень, підтримувати впевненість населення у її незмінному прагненні забезпечувати своїм громадянам належний рівень життя. Необхідність забезпечення позитивного іміджу України повинна стати загальнонаціональною ідеєю, яка б згуртовувала навколо себе багатоетнічне українське суспільство.
II. Мета та основні завдання
Основна мета Програми полягає у формуванні та підтриманні позитивного іміджу України як усередині, так і поза її межами, створенні зовнішньої інформаційної атмосфери, необхідної для здійснення внутрішньополітичних та соціально-економічних перетворень, ефективній інформаційній підтримці зовнішньополітичного курсу держави на європейську та євроатлантичну інтеграцію, створенні умов для підвищення авторитету України у політичній, культурній та економічній сферах, посиленні координації діяльності органів виконавчої влади, спрямованої на забезпечення інформаційної присутності України за кордоном, приведенні національного законодавства у відповідність з європейськими та загальносвітовими стандартами.
Основними завданнями Програми є:
1) формування за кордоном позитивного образу України на основі використання незаперечних позитивних явищ та процесів, що відбуваються в українському суспільстві;
2) вироблення єдиного комплексного підходу до провадження центральними та місцевими органами виконавчої влади інформаційно-пропагандистської діяльності, пов'язаної з підвищенням міжнародного іміджу нашої держави, з урахуванням необхідності підтримання у свідомості української громадськості важливості розуміння дій держави та її керівництва, спрямованих на забезпечення належного життєвого рівня українського народу;
3) проведення активної, послідовної, системної інформаційно-роз'яснювальної роботи, в тому числі створення сприятливих інформаційних можливостей для подання об'єктивної інформації про Україну;
4) сприяння розвиткові в Україні єдиного інформаційного простору та процесу становлення в ній інформаційного суспільства, забезпечення його відкритості;
5) забезпечення всебічної інтеграції України у європейський та євроатлантичний простір, у тому числі шляхом обміну інформацією з країнами - членами Європейського Союзу та поглиблення транскордонного інформаційного співробітництва з новоприйнятими членами Європейського Союзу; приведення законодавства у відповідність з європейськими стандартами;
6) пропагування та поширення інформації про здобутки української культури, духовні цінності нашого народу; сприяння проведенню культурного обміну, міжнародному туризму;
7) проведення комплексної інформаційно-пропагандистської політики з метою забезпечення і підтримання позитивного ділового та інвестиційного іміджу України;
8) забезпечення активної співпраці України із світовими та регіональними міжнародними організаціями.
III. Фінансове забезпечення
Фінансування (виконання) визначених у Програмі заходів здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
IV. Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
1) створення передумов формування позитивного міжнародного іміджу України;
2) поширення в світі об'єктивної інформації про Україну;
3) сприяння залученню іноземних інвестицій, збільшенню припливу туристів, зростанню обсягів капіталів, підвищенню рівня зайнятості, розширенню експорту, приєднанню України до європейських і світових економічних та політичних структур;
4) забезпечення економічної інтеграції та розвитку торговельних відносин з Європейським Союзом, приведення національного законодавства у відповідність з європейськими стандартами.
V. Заходи щодо забезпечення виконання Програми Політична та культурна сфера
1. Внести пропозиції щодо створення при Президентові України дорадчого органу з покладенням на нього функцій з координації діяльності центральних органів виконавчої влади у сфері іміджевої політики.
МЗС, Мінфін, Мінкультури, Мін'юст,
МНС, МОН, Мінекономіки,
Держтурадміністрація, Держтелерадіо,
Національна рада з питань телебачення
і радіомовлення, Місія
"Україна-відома" (за згодою).
Друге півріччя 2003 р.
2. Створити неприбуткове інформаційне агентство з метою провадження скоординованої пропагандистської діяльності.
Держтелерадіо, МЗС, Мін'юст, Мінфін,
Мінекономіки, Мінпромполітики,
Мінкультури, Держтурадміністрація,
Держкомзв'язку, Національна рада з
питань телебачення і радіомовлення,
Укрінформ, Місія "Україна-відома" (за
згодою).
Перше півріччя 2004 р.
3. Сприяти створенню мережі кореспондентських пунктів провідних українських засобів масової інформації за кордоном.
Укрінформ, Держкомтелерадіо, МЗС, Мінфін,
Мінтрансзв'язку.
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
4. Подати в установленому порядку пропозиції щодо збільшення граничної чисельності працівників МЗС з метою утворення відповідного штатного інформаційного підрозділу.
МЗС, Мінфін.
Перше півріччя 2004 р.
5. Сприяти становленню Всесвітньої служби телерадіомовлення "Україна і світ".
Держкомтелерадіо, Національна компанія
телебачення і радіомовлення,
Мінтрансзв'язку, Мінфін, НКАУ, МЗС.
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
6. Вжити заходів для забезпечення приєднання України до європейської інформаційної інфраструктури.
Держтелерадіо, МЗС, Держкомзв'язку,
Мінфін.
2004 рік.
7. Запровадити системне задоволення потреби конкретних зарубіжних споживачів (бізнесменів, студентів, політологів, туристів тощо) у рекламно-інформаційних матеріалах для подальшого їх розповсюдження через дипломатичні представництва України за кордоном та торговельно-економічні місії у складі посольств України за кордоном.
МЗС, Держкомтелерадіо, МКТ, МОН,
Держкомнацміграції, Мінекономіки,
Мінфін, Місія "Україна-відома"
(за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
8. Надавати державну підтримку Федерації товариств дружби із зарубіжними країнами.
МКТ, Товариство "Україна-світ", МЗС,
Мінфін.
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
9. Розробити в рамках Національної програми "Закордонне українство до 2005 року" план дій, спрямованих на зміцнення контактів зарубіжної молоді українського походження з етнічною батьківщиною.
Держкомнацміграції, Мінкультури, МОН,
Держтурадміністрація, Держкомспорт,
Мінфін, МЗС.
IV квартал 2003 р.
10. Сприяти створенню при вищих навчальних закладах асоціацій колишніх випускників, громадян інших країн, налагодженню їх співпраці з аналогічними асоціаціями за кордоном.
МОН, Мінкультури, МЗС.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік.
11. Забезпечити участь України у міжнародних книжкових виставках та виставках преси.
Держкомтелерадіо, Мінфін, МЗС, Книжкова
палата.
2004-2006 роки.
( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
12. Опрацювати питання щодо створення Інституту вільної преси (з державною часткою фінансування) або Фонду підтримки вільної преси (за рахунок державних внесків, а також інших джерел, не заборонених законодавством).
Держтелерадіо, Мінфін, Мін'юст, МЗС,
Місія "Україна-відома" (за згодою).
Перше півріччя 2004 р.
13. Створити єдиний багатомовний Веб-портал МЗС з об'єднанням електронних сторінок усіх дипломатичних представництв України за кордоном.
МЗС, Мінфін, Держкомзв'язку.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік.
14. Сприяти створенню мережі інформаційно-культурних центрів України за кордоном, розробити необхідну двосторонню договірно-правову базу.
МЗС, МОН, Мін'юст, МКТ, Мінфін,
Держкомтелерадіо, Місія "Україна-відома"
(за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
15. Провести загальноукраїнський конкурс на кращу торговельну марку з метою її подальшого використання підприємствами - експортерами.
МЗС, Мінекономіки, Торгово-промислова
палата, Український союз промисловців
і підприємців, Місія "Україна-відома"
(за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
16. Забезпечувати підготовку та виконання програм співробітництва із зарубіжними інформаційними та консалтинговими агентствами.
МЗС, Мінекономіки, Мінтрансзв'язку,
Мінфін, Держкомтелерадіо, Місія
"Україна-відома" (за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 16 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
17. Започаткувати проведення конкурсу на краще висвітлення української тематики в зарубіжних засобах масової інформації.
МЗС, Мінекономіки, Держтелерадіо,
МКТ, МОН, Місія "Україна-відома"
(за згодою).
2004-2006 роки.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
18. Забезпечити створення системи громадського телебачення і радіомовлення.
Держкомтелерадіо, Мінфін, Мінекономіки,
Мінтрансзв'язку, Національна рада з
питань телебачення і радіомовлення.
2004-2006 роки.
( Пункт 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
19. Завершити розроблення проекту Інформаційного кодексу України.
Держкомтелерадіо, Мін'юст, Національна
рада з питань телебачення і
радіомовлення, МЗС за участю Комітету
Верховної Ради України з питань
свободи слова та інформації.
2006 рік
( Пункт 19 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 489 від 14.04.2004, N 153 від 15.02.2006 )
20. Опрацювати механізм отримання інформації про ділову репутацію іноземних партнерів, які виявляють недобросовісність у виконанні контрактів з українськими підприємствами, та у разі потреби подати Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції.
МЗС, Мінекономіки, Державна податкова
адміністрація.
2004 рік.
Розвиток туристичного потенціалу
21. Проводити на зовнішньому ринку комплексну туристичну рекламно-інформаційну кампанію під гаслом "Україна запрошує".
МКТ, МЗС, Мінекономіки, Держкомтелерадіо,
Місія "Україна-відома" (за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
22. Створити сучасну інформаційну інфраструктуру за напрямами міжнародних транспортних коридорів та основних автомагістралей.
Держтурадміністрація, МЗС,
Мінекономіки, Укравтодор,
Держтелерадіо.
2004-2005 роки.
23. Створити мережу центрів туристичної інформації в основних пунктах перетинання державного кордону.
Держтурадміністрація, МЗС,
Мінекономіки, Адміністрація
Держприкордонслужби, Держтелерадіо.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік.
24. Здійснити заходи щодо створення мережі туристичних представництв за кордоном, використовуючи можливості торговельно-економічних місій у складі дипломатичних представництв України за кордоном.
МКТ, МЗС, Мінекономіки, Держкомтелерадіо,
Місія "Україна-відома" (за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
25. Забезпечувати рекламу туристичних можливостей України у засобах масової інформації, орієнтованих на зарубіжних споживачів.
МКТ, МЗС, Держкомтелерадіо,
Місія "Україна-відома" (за згодою).
Друге півріччя 2003 р. - 2006 рік.
( Пункт 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 153 від 15.02.2006 )
26. Створити загальнонаціональний інтернет-портал "Україна запрошує" з використанням основних мов ЮНЕСКО.
Держтурадміністрація, МЗС,
Мінекономіки, Держтелерадіо,
Держкомзв'язку, Місія "Україна-відома"
(за згодою).
2004 рік.
Приведення національного законодавства у відповідність з європейськими стандартами
27. Сприяти прийняттю:
Цивільно-процесуального кодексу України.
Мін'юст, Верховний Суд України.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік;
Кримінально-процесуального кодексу України.
Мін'юст, Верховний Суд України.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік;
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Мінпраці, Мін'юст, Мінфін, МЗС,
Держнаглядохоронпраці, інші центральні
органи виконавчої влади.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік.
28. Сприяти ратифікації:
Протоколу N 12 до Конвенції про захист прав і основних свобод людини.
Мін'юст, МЗС.
2003 рік;
Європейської угоди про осіб, що беруть участь у процесі Європейського суду з прав людини.
Мін'юст, МЗС, МВС, СБУ.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 рік;
Конвенції про контакт з дітьми.
Мін'юст, Держкомсім'ямолодь, МЗС, МОН.
Друге півріччя 2003 р. - 2005 рік;
Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією.
Мін'юст, МВС, СБУ, Мінфін, МЗС.
Друге півріччя 2003 р. - 2004 р.;
Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією.

................
Перейти до повного тексту