- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів державного регулювання ринку сільськогосподарської продукції
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2009, N 43, ст.638 )
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2756-VI від 02.12.2010
N 1909-IX від 18.11.2021 )
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
а) доповнити пунктом 2.5-1 такого змісту:
"2.5-1. Державний інтервенційний фонд - фонд, який формується Аграрним фондом за рахунок фінансових інтервенцій, заставних, форвардних і ф'ючерсних закупівель та використовується для здійснення товарних інтервенцій з метою забезпечення цінової стабільності";
б) пункт 2.9 викласти в такій редакції:
"2.9. Моніторинг аграрного ринку - система регулярних спостережень на аграрному ринку, що здійснюється протягом маркетингового періоду шляхом збирання, оброблення, аналізу та висвітлення інформації про ціни попиту і обсяги товарних пропозицій на сільськогосподарську продукцію та продукти її переробки з метою характеристики поточного стану ринку, прогнозування та підготовки пропозицій";
в) пункт 2.15 викласти в такій редакції:
"2.15. Сільськогосподарська продукція (сільськогосподарські товари) - товари, зазначені у групах 1-24
УКТ ЗЕД згідно із Законом України
"Про Митний тариф України", якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах).
До сільськогосподарської продукції (товарів) також належать відходи, отримані при виробництві сільськогосподарської продукції (товарів), визначених у групах 1-24
УКТ ЗЕД згідно із Законом України
"Про Митний тариф України", а саме: органічні добрива (гній, перегній, пташиний послід, а також полова, бадилля тощо), суміші органічних та мінеральних добрив, у яких частка органічних добрив становить більше 50 відсотків від загальної ваги таких сумішей, а також усе біологічне паливо та енергія, отримані при переробці та утилізації сільськогосподарської продукції (товарів) та їх відходів (біогаз, біодизель, етанол, тверде біопаливо, у виробництві якого була використана сільськогосподарська продукція (її відходи) в розмірі більше 50 відсотків від усієї використаної продукції, електрична енергія, пар, гаряча вода тощо).
Норми цього пункту не поширюються на виробників підакцизних товарів, крім підприємств первинного виноробства, які поставляють виноматеріали (код
УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30) ";
г) в абзаці другому пункту 2.19 слова "умовно" та "за адресою будинку Головпоштамту України" виключити;
ґ) пункти 2.21 та 2.22 викласти в такій редакції:
"2.21. Франшиза - частина збитків, що не відшкодовується страховиком згідно з договором страхування.
2.22. Ціна пропозиції - ціна, офіційно заявлена продавцем (товаровиробником), яка зумовлює безвідкличну пропозицію продажу заявленого товару";
2) у пункті 3.3 статті
3:
підпункти 3.3.1 і 3.3.2 викласти в такій редакції:
"3.3.1. Об'єктами державного цінового регулювання є такі види сільськогосподарської продукції (товарів):
пшениця тверда;
пшениця м'яка;
зерно суміші пшениці та жита (меслин);
кукурудза;
ячмінь;
жито озиме;
жито ярове;
горох;
гречка;
просо;
овес;
соя;
насіння соняшнику;
насіння ріпаку;
насіння льону;
шишки хмелю;
цукор-пісок (буряковий);
борошно пшеничне;
борошно житнє;
м'ясо та субпродукти забійних тварин та птиці;
молоко сухе;
масло вершкове;
олія соняшникова.
3.3.2. Відповідно до ринкової кон'юнктури Кабінет Міністрів України запроваджує державне цінове регулювання окремих об'єктів, визначених підпунктом 3.3.1 цього Закону. Перелік таких об'єктів визначається за результатами моніторингу аграрного ринку та підлягає офіційному оприлюдненню не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку маркетингового періоду.
Якщо перелік об'єктів державного цінового регулювання не сформовано або офіційно не оприлюднено в зазначений строк, діє перелік об'єктів для попереднього маркетингового періоду.
На кожний вид сільськогосподарської продукції (товар), визначений відповідно до стандартів і який є об'єктом державного цінового регулювання, встановлюються мінімальні або максимальні інтервенційні ціни";
доповнити підпунктом 3.3.4 такого змісту:
"3.3.4. Для об'єктів державного цінового регулювання (видів сільськогосподарської продукції та товарів), зазначених у пункті 3.3.1 цього Закону, встановлюється гранична торговельна надбавка (націнка) на рівні не вище 20 відсотків оптово-відпускної ціни виробника (митної вартості) до кінцевого споживача.
Забороняється товаровиробникам (постачальникам) об'єктів державного цінового регулювання (видів сільськогосподарської продукції та товарів), зазначених у пункті 3.3.1 цього Закону, та підприємствам оптової та роздрібної торгівлі, а також офільованим з ними іншим підприємствам укладати договори, що передбачають будь-які інші фінансові зобов'язання (взаємостосунки), крім взаємостосунків купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (товарів).
Встановити, що підприємства оптової та роздрібної торгівлі проводять розрахунки з постачальниками об'єктів державного цінового регулювання (видів сільськогосподарської продукції та товарів), зазначених у пункті 3.3.1 цього Закону, у строк не більше семи банківських днів з дня отримання виручки від реалізації цих об'єктів.
Уся сума торговельної надбавки (націнки), отримана з порушеннями норм цього Закону, та штраф у двократному розмірі виручки стягуються органами державної податкової служби за рішенням відповідної державної інспекції з контролю за цінами до місцевого бюджету за місцем здійснення торговельної діяльності підприємства (організації) порушника. Узгодження суми стягнення проводиться в порядку, передбаченому Законом України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами";
а) у підпункті 4.1.2 пункту 4.1 слово "встановлюється" замінити словом "затверджується";
б) у пункті 4.2:
підпункт 4.2.1 виключити;
підпункти 4.2.2 та 4.2.3 викласти в такій редакції:
"4.2.2. Розмір мінімальної інтервенційної ціни окремого об'єкта державного цінового регулювання не може змінюватися протягом встановленого періоду державного цінового регулювання щодо такого об'єкта, крім випадків, пов'язаних із суттєвим впливом цінової кон'юнктури на внутрішньому та зовнішньому ринках, та здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики.
4.2.3. Мінімальна інтервенційна ціна окремого об'єкта державного цінового регулювання є єдиною на всій території України";
в) пункти 4.3 та 4.4 викласти в такій редакції:
"4.3. Мінімальна інтервенційна ціна окремого об'єкта державного цінового регулювання встановлюється з урахуванням середньогалузевих нормативних витрат з виробництва, мінімального рівня рентабельності не менше 10 відсотків, кон'юнктури на внутрішньому та зовнішньому ринках за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
4.4. У разі якщо мінімальні інтервенційні ціни не забезпечують середньостатистичну беззбитковість виробництва, на виробництво таких видів продукції запроваджується додаткова державна підтримка";
а) підпункт 5.1.2 пункту 5.1 після слів "цінового регулювання" доповнити словами "на визначений період цінового регулювання затверджується центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики";
б) пункт 5.2 викласти в такій редакції:
"5.2. Визначення розміру максимальної інтервенційної ціни
5.2.1. Максимальна інтервенційна ціна окремого об'єкта державного цінового регулювання визначається з урахуванням індексу споживчих цін, індексу цін виробників за відповідний період державного цінового регулювання та кон'юнктури внутрішнього і зовнішнього ринку за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
5.2.2. Розмір максимальної інтервенційної ціни окремого об'єкта державного цінового регулювання не може змінюватися протягом періоду державного цінового регулювання, встановленого для такого об'єкта, крім випадків, пов'язаних із суттєвим впливом цінової кон'юнктури на внутрішньому та зовнішньому ринку, та здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики.
5.2.3. Максимальна інтервенційна ціна окремого об'єкта державного цінового регулювання є єдиною на всій території України";
5) у підпункті "а" пункту 6.2 статті
6 слова "як правило" виключити;
а) у підпункті "а" пункту 7.2 слова "як правило" виключити;
б) підпункт "б" підпункту 7.3.1 пункту 7.3 викласти в такій редакції:
"б) об'єктів державного цінового регулювання, що були раніше імпортовані в Україну без прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення";
а) у пункті 9.2:
підпункт 9.2.1 доповнити абзацами третім і четвертим такого змісту:
"Аграрний фонд може здійснювати закупівлю або продаж визначених об'єктами державного цінового регулювання товарів, не пов'язаних з державним ціновим регулюванням, лише за рішенням Кабінету Міністрів України. При цьому ціни закупівлі або продажу не повинні бути вищими/нижчими більш як на 20 відсотків максимальної/мінімальної інтервенційної ціни, встановленої на поточний маркетинговий період для об'єкта державного цінового регулювання.
У виключних випадках Аграрний фонд за рішенням Кабінету Міністрів України може здійснювати закупівлю та продаж матеріально-технічних ресурсів для потреб сільськогосподарських товаровиробників";
у підпункті 9.2.4 слова "інвестицій" та "угод" замінити відповідно словами "інтервенцій" та "договорів (контрактів)";
у підпункті 9.2.5 слова "підтримки рівнів мінімальної або максимальної закупівельної ціни" замінити словами "цього Закону";
доповнити підпунктами 9.2.7-9.2.9 такого змісту:
"9.2.7. Аграрний фонд здійснює відшкодування витрат, пов'язаних з комплексом заходів із зберігання, перевезення та переробки об'єктів державного цінового регулювання в межах норм, встановлених Кабінетом Міністрів України.
9.2.8. Аграрний фонд має право здійснювати експорт об'єктів державного цінового регулювання за окремим рішенням Кабінету Міністрів України.
9.2.9. Аграрний фонд має право створювати державні підприємства, установи, організації";
б) підпункт 9.3.1 пункту 9.3 викласти в такій редакції:
"9.3.1. З метою забезпечення продовольчої безпеки Аграрний фонд формує державний інтервенційний фонд, який стосовно кожного об'єкта державного цінового регулювання не може бути меншим ніж 20 відсотків обсягів їх річного внутрішнього споживання за попередній маркетинговий період.
Обсяг внутрішнього споживання окремого об'єкта державного цінового регулювання визначається на основі звітного балансу попиту і пропозиції за попередній маркетинговий період.
Кабінет Міністрів України встановлює обсяги формування інтервенційного фонду з урахуванням ситуації, що склалася на аграрному ринку, та прогнозного балансу попиту і пропозиції на наступний маркетинговий період за окремими об'єктами державного цінового регулювання.
Державний інтервенційний фонд формується виключно для здійснення товарних інтервенцій на організованому аграрному ринку України та для реалізації положень підпункту 9.2.2 пункту 9.2 цієї статті.
У разі накопичення Аграрним фондом об'єктів державного цінового регулювання в обсягах, більших за встановлені, рішення про їх використання приймає Кабінет Міністрів України";
8) назву розділу III викласти в такій редакції:
"Розділ III
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО СТРАХУВАННЯ";
а) назву і пункт 10.1 викласти в такій редакції:
"Стаття 10. Страхування сільськогосподарської продукції
10.1. Об'єкти, суб'єкти та форма страхування
10.1.1. Об'єктами страхування є сільськогосподарська продукція та капітальні активи.
10.1.2. Страхування ризиків загибелі (втрати) сільськогосподарської продукції (її частини) та капітальних активів проводиться товаровиробником сільськогосподарської продукції (далі - Особа) в добровільній формі та здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком.
10.1.3. Добровільне страхування у конкретного страховика не може бути обов'язковою передумовою при реалізації інших правовідносин.
10.1.4. Види добровільного страхування, на які видається ліцензія, визначаються згідно з прийнятими страховиком правилами (умовами) страхування, зареєстрованими уповноваженим органом";
б) підпункт 10.2.1 пункту 10.2 викласти в такій редакції:
"10.2.1. Комплексне страхування - страхування на випадок знищення або пошкодження об'єкта внаслідок певного переліку (комплексу) несприятливих подій.
При страхуванні сільськогосподарських культур до такого переліку належать:
а) вимерзання, ожеледь, заморозок, льодова кірка;
б) град, буря, ураган, шквал, удар блискавки та пожежі, спричинені нею;
в) зливи та повені, затяжні дощі;
г) сель, лавина, земельний зсув;
ґ) посуха чи зневоднення на землях, які підлягають примусовому зрошенню, суховії;
д) землетрус;
е) епітофітотійний розвиток хвороб, розмноження шкідників рослин та хвороб, що стали наслідком несприятливих подій, визначених у пунктах "а"-"д";
є) крадіжки та протиправні дії третіх осіб.
При страхуванні сільськогосподарських тварин до такого переліку належать:
а) інфекційні хвороби, пожежі, стихійне лихо;
б) нещасний випадок;
в) вимушений забій (знищення) за розпорядженням спеціалістів ветеринарної медицини у зв'язку із заходами боротьби з інфекційними хворобами;
г) неможливість використання тварин за призначенням (для племінних тварин)";
в) підпункт 10.3.2 пункту 10.3 виключити;
г) пункт 10.4 виключити;
а) пункт 12.1 викласти в такій редакції:
"12.1. За рішенням Кабінету Міністрів України може запроваджуватися режим заставних закупівель";
б) у пункті 12.2:
в абзаці першому підпункту 12.2.1 слова "простого чи подвійного складського свідоцтва або складської квитанції" замінити словами "подвійного складського свідоцтва";
підпункт 12.2.2 викласти в такій редакції:
"12.2.2. Розмір суми бюджетної позики не може перевищувати 80 відсотків розміру мінімальної інтервенційної ціни";
у підпункті 12.2.3 слова "не припускаються" замінити словами "не дозволяються";
у підпункті 12.2.5 слова "просте чи подвійне складське свідоцтво (складська квитанція)" замінити словами "подвійне складське свідоцтво";
................Перейти до повного тексту