від 27 грудня 2019 р. № 1409-р Київ |
Прем'єр-міністр України | О.ГОНЧАРУК |
Інд. 29 |
Найменування завдання | Найменування заходів | Індикатор виконання | Значення показника | Відповідальні виконавці |
Прогнозний обсяг фінансування, млн. гривень |
Джерела фінансування | ||||||
усього | у тому числі за роками | усього | у тому числі за роками | |||||||||
2020 | 2021 | 2022 | 2020 | 2021 | 2022 | |||||||
Контроль у пунктах пропуску | ||||||||||||
Стратегічна ціль 1. Оптимізація контрольних процедур на кордоні із забезпеченням належного рівня безпеки | ||||||||||||
Завдання 1. Запровадження кращих європейських та світових практик під час проведення контрольних процедур: |
||||||||||||
1) запровадження сучасних технологій та механізмів обміну даними | впровадження спільного використання представниками Адміністрації Держприкордонслужби та Держмитслужби електронних даних у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення | забезпечено спільне використання електронних даних у 74 пунктах пропуску | 74 | 39 | 35 |
МВС Мінфін Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||
запровадження механізму взаємодії інформаційних систем у пунктах пропуску для залізничного сполучення (у міжнародному електропоїзді "Інтерсіті+" сполученням "Львів - Перемишль") | завершено реалізацію пілотного проекту | реалізовано пілотний проект |
Держмитслужба Мінінфраструктури Адміністрація Держприкордонслужби |
1 | 1 | державний бюджет | ||||||
2) застосування спільного контролю та принципу "єдиної зупинки" для скорочення часу перетину кордону | законодавче врегулювання порядку права виконання окремих митних формальностей представниками Адміністрації Держприкордонслужби та окремих процедур прикордонного контролю представниками Держмитслужби | подано законопроект до Верховної Ради України | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
МВС Мінфін Держмитслужба Адміністрація Держприкордонслужби |
не потребує додаткового фінансування | ||||||
апробація механізму делегування окремих функцій контрольних служб (прикордонного контролю на вантажних напрямках митним органам, митного контролю на "зеленому коридорі" - органам охорони державного кордону) у визначених пунктах пропуску | завершено реалізацію пілотного проекту | реалізовано пілотний проект |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | ||||||||
Завдання 2. Підвищення рівня контрольних процедур під час перетинання державного кордону: |
||||||||||||
1) проведення переоснащення технічними засобами контролю, що використовуються у пунктах пропуску через державний кордон | надання представникам Адміністрації Держприкордонслужби доступу на першій лінії контролю до європейських довідкових баз даних щодо документів, які посвідчують особу (можливість одночасного доступу до баз даних 20 користувачам) | отримано доступ | надано доступ до баз даних 10 користувачам |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби |
0,324 | 0,108 | 0,108 | 0,108 | державний бюджет | |||
створення на базі Головного експертно-криміналістичного центру Адміністрації Держприкордонслужби національного контактного пункту перевірки автентичності паспортних документів для обміну інформацією між суб’єктами інтегрованого управління кордонами у сфері безпеки документів | забезпечено функціонування національного контактного пункту перевірки автентичності документів | створено контактний пункт | Адміністрація Держприкордонслужби | 1,5 | 1,5 | -"- | ||||||
2) запровадження практики автоматизації процесів ідентифікації особи та попереднього інформування про вантажі | діагностика та ремонт мобільних скануючих систем | проведено діагностику та ремонт | 11 | 11 | Держмитслужба | 135 | 135 | -"- | ||||
Завдання 3. Запровадження сучасних ІТ-рішень під час проведення контрольних процедур: |
||||||||||||
1) забезпечення роботи програмно-аналітичних модулів обробки інформації | розроблення проекту наказу Мінінфраструктури "Про затвердження Положення про інформаційну систему "Морське вікно" та призначення українського сегмента системи SafeSeaNet" | видано спільний наказ Мінінфраструктури, Мінфіну, Держмитслужби | видано спільний наказ |
Мінінфраструктури Мінфін Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
2) адаптація національних систем контролю до європейських, зокрема шенгенських | нормативне врегулювання порядку використання баз даних правоохоронних органів ЄС з метою адаптації національних систем контролю до європейських | розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України | опрацьовано проект | проект подано до Кабінету Міністрів України |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС Національна поліція СБУ (за згодою) Держмитслужба інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
-"- | ||||||
забезпечення підключення та доступу до баз даних правоохоронних органів ЄС | розроблено проект міжнародного договору | -"- | проект надіслано на погодження |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС Національна поліція СБУ (за згодою) Держмитслужба |
-"- | |||||||
Завдання 4. Сприяння транскордонному співробітництву: |
||||||||||||
1) забезпечення розвитку механізмів обміну інформацією про товари з митними службами суміжних держав | запровадження обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби з країнами - членами ЄС | розроблено проект міжнародного договору | укладено договір | Держмитслужба | -"- | |||||||
2) розбудова інфраструктури пунктів пропуску |
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1142 "Про затвердження загальних вимог до облаштування пунктів пропуску через державний кордон" щодо оптимізації інфраструктури пунктів пропуску |
розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України | прийнято постанову |
МВС Мінфін Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба Держпродспоживслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
проведення обстеження пунктів пропуску для залізничного сполучення з метою визначення стану їх облаштування | подано звіт за результатами обстеження | проведено обстеження |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба Мінінфраструктури |
-"- | ||||||||
реконструкція (будівництво) пунктів пропуску "Шегині", "Краківець", "Рава-Руська" | введено в експлуатацію об’єкти реконструкції (будівництва) | 3 | 1 | 2 |
Держмитслужба Мінфін Адміністрація Держприкордонслужби |
750 | 100 | 350 | 300 | кошти кредиту Республіки Польща | ||
3) реалізація ряду пілотних проектів з електронного бронювання черги в пунктах пропуску | створення та облаштування прикордонного інспекційного поста (реалізація пілотного проекту на одному з визначених пунктів пропуску) | введено в експлуатацію прикордонний інспекційний пост | 1 | 1 |
Держпродспоживслужба Мінфін Держмитслужба Мінінфраструктури |
30 | 30 | державний бюджет | ||||
4) проведення заходів щодо приєднання до системи електронного декларування (NCTS) | підготовка нормативно-правових актів для забезпечення впровадження режиму спільного транзиту | розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про митні декларації" | прийнято постанову |
Мінфін Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
видано наказ Мінфіну "Про внесення змін до порядку виконання митних формальностей під час здійснення транзитних переміщень" | видано наказ | Мінфін | -"- | |||||||||
5) запровадження статусу уповноваженого економічного оператора | підготовка нормативно-правових актів, які регламентують впровадження положень Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань функціонування авторизованих економічних операторів" | розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України | прийнято постанову |
Мінфін Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
6) удосконалення механізму функціонування "єдиного вікна" | удосконалення механізму передачі центральним органам виконавчої влади дозвільних документів виключно через єдиний державний інформаційний веб-портал "Єдине вікно для міжнародної торгівлі" та їх використання під час митного контролю та митного оформлення | єдиний державний інформаційний веб-портал функціонує | забезпечено передачу інформації |
Мінфін Держмитслужба інші центральні органи виконавчої влади |
-"- | |||||||
застосування методики вимірювання середнього часу випускання товарів на підставі дослідження з вимірювання часу Всесвітньої митної організації | проведено дослідження щодо часу випускання товарів із застосуванням принципу "єдине вікно" | проведено дослідження | Держмитслужба | -"- | ||||||||
створення інформаційно-аналітичної системи для підрозділів митного аудиту та митного оформлення з метою використання ризик-орієнтованого (автоматизованого) підходу під час планування та проведення документальних перевірок | введено в експлуатацію інформаційно-аналітичну систему | видано наказ | Держмитслужба | 56 | 56 | кошти, передбачені в рамках програми ЄС "Підтримка державного управління фінансами для України - EU4PFM" | ||||||
Охорона кордону поза пунктами пропуску | ||||||||||||
Стратегічна ціль 2. Оперативне реагування на правопорушення на державному кордоні поза пунктами пропуску | ||||||||||||
Завдання 1. Модернізація системи охорони кордону поза пунктами пропуску через державний кордон: |
||||||||||||
1) оптимізація організаційної структури підрозділів | завершення переходу підрозділів охорони державного кордону на нову організаційно-штатну структуру та визначення меж ділянок відповідальності за адміністративно-територіальним поділом | функціонують 90 підрозділів охорони державного кордону з оптимізованою організаційно-штатною структурою | видано накази | Адміністрація Держприкордонслужби | не потребує додаткового фінансування | |||||||
завершення переходу мобільних підрозділів на структуру відділів прикордонної служби типу "С" | функціонують 16 мобільних прикордонних застав із структурою відділу прикордонної служби типу "С" | -"- | -"- | -"- | ||||||||
підготовка проекту інструкції з оперативно-службової діяльності відділів прикордонної служби типу "С" | затверджено інструкцію з оперативно-службової діяльності відділу прикордонної служби типу "С" | затверджено інструкцію | -"- | -"- | ||||||||
2) проведення перерозподілу ресурсів з метою їх раціонального використання | проведення аналізу наявності та використання автомобільної техніки та технічних засобів охорони кордону в підрозділах охорони кордону | проведено аналіз | видано наказ | -"- | ||||||||
підготовка пропозицій щодо перерозподілу ресурсів | підготовлено пропозиції | опрацьовано проект наказу | -"- | -"- | ||||||||
3) удосконалення системи технічного спостереження з використанням передових технологій дистанційного контролю, у тому числі безпілотних літальних апаратів, високотехнологічних засобів моніторингу | встановлення комплексу відеоспостереження та сигналізації спільно з Румунською Стороною для прикриття активної ділянки протиправної діяльності відділу прикордонної служби "Ділове" Мукачівського прикордонного загону (до 7 кілометрів) | встановлено комплекс | 1 | 1 | Адміністрація Держприкордонслужби | 10 | 10 | державний бюджет | ||||
облаштування загороджувального паркану на загрозливих напрямках українсько-білоруського кордону на ділянці Луцького загону | облаштовано паркан, кілометрів | 22 | 10 | 6 | 6 | -"- | 7,26 | 3,3 | 1,98 | 1,98 | -"- | |
розроблення контрольно-слідових смуг | розроблено смуг, кілометрів | 60 | 40 | 10 | 10 | -"- | 1,05 | 0,6 | 0,2 | 0,25 | -"- | |
облаштування інженерних загороджень | облаштовано загороджень, кілометрів | 150 | 50 | 50 | 50 | -"- | 48 | 15,2 | 16 | 16,8 | -"- | |
Завдання 2. Створення механізму ефективної взаємодії в інтересах охорони кордону поза пунктами пропуску: |
||||||||||||
1) розроблення та своєчасне уточнення планів взаємодії | розроблення планів взаємодії між суб’єктами інтегрованого управління кордонами | визначено порядок взаємодії | розроблено плани |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція СБУ (за згодою) ДМС Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
забезпечення уточнення планів взаємодії із забезпечення захисту державного кордону | проведено щорічне уточнення планів взаємодії | уточнено плани | уточнено плани | уточнено плани |
Адміністрація Держприкордонслужби Національна гвардія |
-"- | ||||||
підготовка проекту наказу МВС щодо врегулювання взаємодії між Держприкордонслужбою та Національною поліцією під час реагування на кризові ситуації на державному кордоні | видано наказ | проект наказу подано до МВС |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція |
-"- | ||||||||
підготовка проекту спільного наказу МВС та Мінфіну щодо врегулювання порядку взаємодії між Держприкордонслужбою та Держмитслужбою під час виконання завдань на державному кордоні | видано спільний наказ МВС та Мінфіну | видано спільний наказ |
МВС Мінфін Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | ||||||||
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 1999 р. № 48 "Про затвердження Порядку здійснення координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань додержання режимів на державному кордоні" |
розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України | підготовлено проект постанови | проект постанови подано на розгляд Уряду |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС Національна поліція Держмитслужба Національна гвардія СБУ (за згодою) |
-"- | |||||||
2) надання відповідного доступу до відомчих баз даних | визначення механізму взаємодії суб’єктів інтегрованого управління кордонами щодо порядку доступу до відомчих баз даних | видано спільний наказ | видано спільний наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція СБУ (за згодою) МЗС Держмитслужба ДМС Мін’юст |
-"- | |||||||
нормативне врегулювання надання доступу до відомчих баз даних | видано спільний наказ | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
-"- | ||||||||
3) вдосконалення механізму спільного патрулювання та проведення спільних операцій | забезпечення проведення спільних заходів з метою досягнення єдності, удосконалення злагодженості в тактиці спільних дій підрозділів взаємодіючих сторін | проведено спільні навчання органів Держприкордонслужби та Національної гвардії | 15 | 5 | 5 | 5 |
Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби |
6,888 | 2,173 | 2,297 | 2,418 | державний бюджет |
забезпечення планування застосування та залучення підрозділів суб’єктів інтегрованого управління кордонами до спільних операцій та управління ними | проведено спільні операції (за потреби) |
Адміністрація Держприкордонслужби Національна гвардія інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
не потребує додаткового фінансування | |||||||||
Завдання 3. Протидія використанню безпілотних літальних апаратів з протиправною метою: |
||||||||||||
1) удосконалення суб’єктами інтегрованого управління кордонами за їх компетенцією нормативно-правової бази з метою впорядкування використання повітряного простору безпілотними літальними апаратами | нормативне врегулювання використання повітряного простору безпілотними літальними апаратами | внесено зміни до Повітряного кодексу України | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
Державіаслужба Мінінфраструктури Збройні Сили (за згодою) МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція СБУ (за згодою) |
не потребує додаткового фінансування | ||||||
впорядкування обміну інформацією між суб’єктами інтегрованого управління кордонами щодо виявлення роботи безпілотних літальних апаратів | видано спільний наказ | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
-"- | ||||||||
2) оснащення підрозділів охорони кордону технічними засобами для виявлення та протидії безпілотним літальним апаратам | опрацювання тематичних звітів щодо частотних діапазонів, які використовуються безпілотними літальними апаратами, та напрямків, на яких найчастіше фіксуються порушення кордону | опрацьовано тематичний звіт | опрацьовано тематичний звіт |
Адміністрація Держприкордонслужби інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
-"- | |||||||
оснащення підрозділів Луцького, Мостиського, Львівського, Мукачівського, Чопського та Чернівецького прикордонних загонів: | ||||||||||||
засобами виявлення безпілотних літальних апаратів типу "Аероскоп" | оснащено підрозділи засобами виявлення безпілотних літальних апаратів | 6 | 1 | 3 | 2 | Адміністрація Держприкордонслужби | 5,88 | 0,98 | 2,94 | 1,96 | державний бюджет | |
засобами протидії безпілотним літальним апаратам | оснащено підрозділи засобами протидії безпілотним літальним апаратам | 12 | 1 | 5 | 6 | -"- | 5,4 | 0,45 | 2,25 | 2,7 | -"- | |
Охорона морських кордонів, пошук, рятування та інша діяльність на морі | ||||||||||||
Стратегічна ціль 3. Контроль за морською обстановкою, що забезпечує оперативне реагування на її зміни | ||||||||||||
Завдання 2. Скорочення часу реагування: |
||||||||||||
1) оновлення та збільшення корабельно-катерного складу, авіації та інших технічних засобів з метою підвищення рівня оперативності реагування на ситуації на морі | облаштування пункту базування Ізмаїльського загону морської охорони | утворено новий підрозділ на базі діючого Кілійського дивізіону Одеського загону морської охорони | 1 | 1 | Адміністрація Держприкордонслужби | 13,88 | 13,88 | державний бюджет | ||||
закупівля патрульних катерів для Держприкордонслужби | закуплено 20 патрульних катерів | 8 | 12 |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС |
державний бюджет, залучення іноземного кредиту |
|||||||
отримання 24 легких патрульних вертольотів типу Н125 виробництва концерну "Airbus" у рамках Угоди між Урядом України та Урядом Французької Республіки | отримано легкі патрульні вертольоти | 24 | 7 | 17 |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби |
фінансування відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом Французької Республіки (Закон України від 7 червня 2018 р. № 2452-VIII ) |
||||||
модернізація вертольоту типу Мі-8СМВ до рівня Мі-8МСБ | модернізовано вертоліт | 1 | 1 | Адміністрація Держприкордонслужби | 86,3 | 86,3 | державний бюджет | |||||
закупівля легкого пасажирського літака типу DA62 | придбано літак | 1 | 1 | -"- | 88 | 88 | -"- | |||||
закупівля двох безпілотних авіаційних комплексів (тривалість польоту 12 годин) | придбано безпілотні авіаційні комплекси (тривалість польоту 12 годин) | 2 | 2 | -"- | 100 | 100 |
державний бюджет міжнародна технічна допомога |
|||||
закупівля семи безпілотних авіаційних комплексів (тривалість польоту 6 годин) | придбано безпілотні авіаційні комплекси (тривалість польоту 6 годин) | 7 | 4 | 1 | 2 | -"- | 418 | 211,8 | 86,3 | 119,9 | -"- | |
2) забезпечення ефективної логістики, взаємодії та постійної пошуково-рятувальної готовності на морі | створення системи обміну даними між державними установами та іншими суб’єктами щодо порушення вимог безпеки судноплавства, інцидентів, аварій або катастроф, пов’язаних з водним транспортом, та реагування, в разі потреби здійснення заходів з пошуку та рятування в межах морського пошуково-рятувального району України | забезпечено функціонування каналів обміну даними | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби Збройні Сили (за згодою) Мінінфраструктури інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
підтримання постійної пошуково-рятувальної готовності відповідальними підрозділами суб’єктів системи пошуку та рятування на морі | забезпечено дотримання часових показників оперативного реагування на отримані сигнали лиха | -"- |
Мінінфраструктури Збройні Сили (за згодою) |
кошти, передбачені на фінансування суб’єктів Національної системи пошуку і рятування на морі | ||||||||
Завдання 3. Проведення ефективних спільних міжвідомчих і міжнародних заходів та операцій, зокрема удосконалення взаємодії під час пошуково-рятувальних операцій на морі |
проведення пошуково-рятувальних операцій (за потреби) | забезпечено пошук і рятування людського життя на морі в районі відповідальності України | проведено операції | проведено операції | проведено операції |
Мінінфраструктури Збройні Сили (за згодою) |
-"- | |||||
Аналіз ризиків | ||||||||||||
Стратегічна ціль 4. Здійснення вибіркового контролю на основі аналізу та оцінки ризиків, що забезпечує мінімізацію загроз на кордоні | ||||||||||||
Завдання 1. Підвищення потенціалу контрольних служб з аналізу ризиків: |
||||||||||||
1) удосконалення нормативної бази та приведення аналізу ризиків до європейської моделі CIRAM 2.0 | удосконалення оцінки уразливості систем охорони державного кордону | опрацьовано оціночні звіти | опрацьовано звіти |
Адміністрація Держприкордонслужби інші заінтересовані органи виконавчої влади |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
2) забезпечення розвитку спроможностей підрозділів, які займаються питаннями аналізу та оцінки ризиків, зокрема ІТ-систем суб’єктів інтегрованого управління кордонами, для вдосконалення обміну інформацією між ними | забезпечення функціонування на центральному рівні структурного підрозділу з питань управління митними ризиками, зокрема цілодобового таргетинг-центру | утворено підрозділ | забезпечено функціонування підрозділу | Держмитслужба | не потребує додаткового фінансування | |||||||
забезпечення функціонування на рівні митниць підрозділів з питань управління ризиками | -"- | -"- | -"- | -"- | ||||||||
3) запровадження ІТ-рішень для забезпечення автоматизації процесу аналізу і профілювання ризиків | оцінка потреб у модернізації ІТ-систем суб’єктів інтегрованого управління кордонами щодо налагодження/вдосконалення обміну інформацією між ними для управління ризиками | підготовлено звіт про техніко-економічне обґрунтування | підготовлено звіт | підготовлено звіт | підготовлено звіт |
Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція СБУ (за згодою) Держмитслужба |
-"- | |||||
Завдання 2. Забезпечення розвитку системи взаємодії суб’єктів інтегрованого управління кордонами з питань аналізу ризиків: |
||||||||||||
1) проведення заходів із забезпечення діяльності міжвідомчих аналітичних центрів та удосконалення механізму обміну інформацією та її використання з метою припинення протиправної діяльності | розроблення Концепції обміну інформацією між суб’єктами інтегрованого управління кордонами та спільного аналізу ризиків за допомогою міжнародних експертів | розроблено Концепцію | видано спільний наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба ДМС Національна поліція СБУ (за згодою) |
-"- | |||||||
утворення ситуаційного центру моніторингу та аналізу міграційних ризиків як пілотного проекту | ситуаційний центр функціонує | утворено ситуаційний центр |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба ДМС Національна поліція СБУ (за згодою) |
не потребує додаткового фінансування | ||||||||
розширення кола суб’єктів інтегрованого управління кордонами, задіяних у реалізації Програми контролю за контейнерними перевезеннями шляхом залучення до роботи пунктів портового контролю, утворених у рамках Програми, працівників Національної поліції | розроблено проект Меморандуму про залучення працівників Національної поліції до роботи пунктів портового контролю | підписано Меморандум | Національна поліція | -"- | ||||||||
2) проведення спільних аналітичних досліджень з аналізу ризиків у сфері прикордонної безпеки | нормативне впорядкування обміну між суб’єктами інтегрованого управління кордонами інформаційно-аналітичними матеріалами | видано спільний наказ | видано наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби інші суб’єкти інтегрованого управління кордонами |
-"- | |||||||
опрацювання інформаційно-аналітичного бюлетеня щодо протидії незаконному обігу наркотичних засобів, зброї та боєприпасів | видано щорічний спільний бюлетень | видано бюлетень | видано бюлетень | видано бюлетень |
Держмитслужба Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція |
-"- | ||||||
забезпечення разом з прикордонними органами Республіки Польща, Словацької Республіки, Румунії, Угорщини, Республіки Молдова та Республіки Білорусь проведення спільного аналізу загроз у сфері прикордонної безпеки | проведено спільний аналіз загроз у сфері прикордонної безпеки | підготовлено звіт | підготовлено звіт | підготовлено звіт | Адміністрація Держприкордонслужби | -"- | ||||||
3) опрацювання міжвідомчих алгоритмів (стандартних операційних процедур) взаємодії контрольних служб | визначення та затвердження міжвідомчих алгоритмів взаємодії контрольних служб | затверджено алгоритми | затверджено алгоритми | видано спільний наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба ДМС Національна поліція СБУ (за згодою) |
не потребує додаткового фінансування | ||||||
4) забезпечення розвитку зворотного зв’язку між слідчими органами та підрозділами з аналізу ризиків | забезпечення роботи міжвідомчої регіональної аналітичної групи в одному з регіонів з метою оцінки ризиків та загроз, пов’язаних з транскордонною злочинністю | підготовлено спільний звіт | підготовлено звіт | підготовлено звіт | підготовлено звіт |
Адміністрація Держприкордонслужби СБУ (за згодою) Держмитслужба Національна поліція |
-"- | |||||
Координація діяльності у сфері інтегрованого управління кордонами та міжвідомча взаємодія | ||||||||||||
Стратегічна ціль 5. Запровадження механізму координації діяльності суб’єктів інтегрованого управління кордонами, що забезпечує їх ефективну співпрацю | ||||||||||||
Завдання 1. Удосконалення механізму координації діяльності та забезпечення високого рівня співпраці суб’єктів інтегрованого управління кордонами: |
||||||||||||
1) запровадження механізму щорічного планування та координації інтегрованого управління кордонами | розроблення щорічних планів роботи міжвідомчої робочої групи щодо планування та координації інтегрованого управління кордонами, їх актуалізація та виконання | опрацьовано річні плани роботи | затверджено план | затверджено план | затверджено план | Адміністрація Держприкордонслужби | -"- | |||||
2) удосконалення координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань додержання режимів на державному кордоні |
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 1999 р. № 48 "Про затвердження Порядку здійснення координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань додержання режимів на державному кордоні" |
розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України | підготовлено проект постанови | прийнято постанову |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція ДМС Національна гвардія Держмитслужба СБУ (за згодою) |
не потребує додаткового фінансування | ||||||
оцінювання необхідності вдосконалення діючих міжвідомчих регуляторних актів, їх удосконалення (у разі потреби) для сприяння та інституціоналізації міжвідомчої співпраці, обміну інформацією | проведено аналіз відповідності нормативної бази | видано спільний наказ | -"- | -"- | ||||||||
Завдання 4. Підвищення рівня обізнаності представників суб’єктів інтегрованого управління кордонами у сфері дотримання прав людини з урахуванням принципу гендерної рівності, зокрема |
||||||||||||
запровадження досвіду міжнародних організацій з питань дотримання прав людини та гендерної рівності | включення до освітніх програм закладів освіти курсів з дотримання прав людини з урахуванням принципу гендерної рівності у сфері інтегрованого управління кордонами | опрацьовано освітні програми | 5 | 1 | 2 | 2 |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС Держмитслужба |
-"- | ||||
розроблення методичних рекомендацій для суб’єктів інтегрованого управління кордонами з питань реалізації принципу рівних прав і можливостей жінок і чоловіків | затверджено методичні рекомендації | видано накази |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС ДМС Держмитслужба |
-"- | ||||||||
впровадження освітніх курсів з дотримання прав людини в рамках дистанційного навчання для категорій посадових осіб | впроваджено освітні курси | 2 | 1 | 1 | -"- | -"- | ||||||
Завдання 5. Адаптація підходів до підготовки персоналу до операційного середовища, яке швидко змінюється, з урахуванням кращих європейських практик: |
||||||||||||
1) оновлення базових освітніх програм з урахуванням європейських та міжнародних стандартів, уніфікованої освітньої програми FRONTEX, рекомендацій ЄС (TAXUD) та Всесвітньої митної організації | оновлення базових освітніх програм відповідно до європейських та міжнародних стандартів | затверджено базові освітні програми підготовки | видано накази |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
2) здійснення перегляду строків та програм підготовки для оптимізації витрат | утворення спільної робочої групи з метою перегляду діючих програм підготовки та планування тренінгів | створено робочу групу | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба Національна поліція Національна гвардія |
-"- | |||||||
3) забезпечення розвитку системи проведення тренінгів для тренерів, а також спільного планування та проведення тренінгів суб’єктами інтегрованого управління кордонами | вивчення щороку потреб у проведенні спільних тренінгів суб’єктами інтегрованого управління кордонами та планування спільних тренінгів для персоналу | затверджено плани проведення спільних тренінгів | -"- | видано спільний наказ | видано спільний наказ | -"- | -"- | |||||
проведення спільних тренінгів для персоналу суб’єктів інтегрованого управління кордонами | проведено тренінги | 7 | 3 | 2 | 2 | -"- | 0,406 | 0,174 | 0,116 | 0,116 | державний бюджет | |
Завдання 6. Підвищення ефективності управління персоналом: |
||||||||||||
1) запровадження оцінки та планування майбутніх кадрових потреб | оцінка робочих процесів Адміністрації Держприкордонслужби та Держмитслужби | опрацьовано звіти | видано накази | видано накази | видано накази |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
не потребує додаткового фінансування | |||||
2) розроблення електронних систем управління персоналом | розроблення електронних систем управління персоналом | впроваджено електронні системи управління персоналом | видано наказ | Адміністрація Держприкордонслужби | -"- | |||||||
3) реалізація відомчих антикорупційних програм | розроблення відомчих стратегій управління персоналом Адміністрації Держприкордонслужби та Держмитслужби з метою підвищення прозорості, ефективності та професіоналізму, запобігання корупції, забезпечення належного рівня укомплектованості підрозділів, мотивації персоналу | розроблено стратегії управління персоналом | видано накази |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба |
-"- | |||||||
Розвиток міжнародного співробітництва | ||||||||||||
Стратегічна ціль 6. Запровадження ефективного механізму міжнародного співробітництва для розвитку інтегрованого управління кордонами в Україні |
Завдання 1. Проведення спільних заходів із забезпечення прикордонної безпеки: |
||||||||||||
1) розширення мережі та вдосконалення роботи спільних контактних пунктів | створення контактного пункту на українсько-словацькому державному кордоні | забезпечено функціонування контактного пункту | відкрито контактний пункт |
Адміністрація Держприкордонслужби МЗС МВС |
-"- | |||||||
надання доступу персоналу контактних пунктів до національних відомчих баз даних | видано спільний наказ | видано наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС |
-"- | ||||||||
2) удосконалення спільного патрулювання із суміжними державами | розширення повноважень суб’єктів спільного патрулювання на території інших держав (Республіки Польща, Словацької Республіки, Угорщини, Румунії, Республіки Молдова) | підготовлено проекти міжнародних договорів | 5 | 2 | 2 | 1 |
Адміністрація Держприкордонслужби МЗС МВС |
не потребує додаткового фінансування | ||||
ініціювання розгляду з контрольними службами Словацької Республіки та Румунії проектів Системи раннього повідомлення про надзвичайні ситуації на кордоні | проведено консультації з Словацькою та Румунською Сторонами | підписано протоколи зустрічей |
Держмитслужба Адміністрація Держприкордонслужби |
-"- | ||||||||
3) розширення географії проведення спільних операцій з FRONTEX | започаткування переговорного процесу з Європейською комісією щодо укладання Угоди про статус представників FRONTEX | ініційовано переговорний процес | проведено зустрічі |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС МЗС |
-"- | |||||||
започаткування співпраці з Європейським офісом підтримки шукачів притулку | врегульовано порядок співпраці | підписано договір | МЗС | -"- | ||||||||
4) удосконалення діяльності в рамках Форуму чорноморського прикордонного співробітництва | утворення та забезпечення функціонування робочої групи з прикордонного співробітництва в рамках Форуму чорноморського співробітництва | врегульовано порядок функціонування робочої групи | підписано договори | Адміністрація Держприкордонслужби | -"- | |||||||
Завдання 2. Забезпечення сприяння міжнародній торгівлі: |
||||||||||||
1) забезпечення скоординованого із суміжними державами розвитку інфраструктури пунктів пропуску на кордоні з ЄС | договірно-правове врегулювання організації контролю у спільних пунктах пропуску на кордоні з Словацькою Республікою та Угорщиною | підписано міжнародні договори | підготовлено проекти договорів | -"- |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба МЗС Мін’юст |
-"- | ||||||
опрацювання нового проекту Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про співробітництво під час здійснення контролю осіб, товарів і транспортних засобів, які перетинають українсько-польський державний кордон | підписано міжнародний договір | підписано договір |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба МВС МЗС Мін’юст |
-"- | ||||||||
2) запровадження спільного контролю в пунктах пропуску на українсько-молдовській ділянці державного кордону | поширення практики здійснення спільного контролю на інші пункти пропуску через українсько-молдовський державний кордон | підписано міжнародні договори | підписано договори |
Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба МВС МЗС |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
3) розширення митного співробітництва, у тому числі в рамках Всесвітньої митної організації | розвиток договірно-правової бази співробітництва в митній сфері між Україною та іноземними державами, підготовка та виконання міжвідомчих планів співробітництва | -"- | підписано договори | підписано договори | -"- | Держмитслужба | -"- | |||||
Протидія транскордонній злочинності | ||||||||||||
Стратегічна ціль 7. Забезпечення ефективної протидії транскордонній злочинності правоохоронними органами | ||||||||||||
Завдання 1. Забезпечення спільної діяльності правоохоронних органів щодо запобігання, виявлення та розкриття транскордонних злочинів: |
||||||||||||
1) проведення нормативного врегулювання відповідних процедур та механізму взаємного доступу до інформаційних систем | упорядкування взаємного доступу уповноважених співробітників суб’єктів інтегрованого управління кордонами до інформаційних систем | видано спільний наказ | видано спільний наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція СБУ (за згодою) Держмитслужба Мінфін МЗС |
-"- | |||||||
2) налагодження механізму діяльності спільних слідчих груп та координаційних центрів | нормативне врегулювання створення та функціонування координаційних центрів з питань протидії транскордонній злочинності | -"- | видано спільний наказ |
МВС СБУ (за згодою) Держмитслужба Національна поліція Адміністрація Держприкордонслужби |
-"- | |||||||
забезпечення діяльності пілотного координаційного центру з питань протидії транскордонній злочинності | розпочато функціонування пілотного координаційного центру | утворено центр |
МВС СБУ (за згодою) Держмитслужба Національна поліція Адміністрація Держприкордонслужби |
не потребує додаткового фінансування | ||||||||
Завдання 2. Удосконалення нормативної бази: |
||||||||||||
1) запровадження використання продуктів кримінального аналізу в кримінальному провадженні | нормативне врегулювання закріплення поняття "кримінальний аналіз", правових підстав для його проведення та сфер застосування продуктів кримінального аналізу в кримінальному судочинстві | подано законопроект до Верховної Ради України | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
МВС Національна поліція Адміністрація Держприкордонслужби |
-"- | ||||||
2) вирішення питання запровадження кримінальної відповідальності за незаконне переміщення підакцизних товарів через державний кордон | внесення змін до статті 201 Кримінального кодексу України | -"- | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
Держмитслужба МВС Національна поліція СБУ (за згодою) Адміністрація Держприкордонслужби |
-"- | ||||||
підготовка проекту Закону щодо надання митним органам права на здійснення оперативно-розшукової діяльності та слідчих повноважень | -"- | -"- | -"- |
Мінфін Держмитслужба |
-"- | |||||||
утворення оперативних підрозділів у Держмитслужбі, уповноважених на здійснення оперативно-розшукової діяльності, виявлення, припинення та попередження порушень законодавства з питань державної митної справи | забезпечено функціонування підрозділів | утворено оперативні підрозділи | Держмитслужба | -"- | ||||||||
3) визначення порядку контрольованого пропуску через державний кордон осіб з метою викриття каналів незаконної міграції | нормативне врегулювання контролю за вчиненням злочину у формі контрольованого (під оперативним контролем) пропуску осіб через державний кордон | подано законопроект до Верховної Ради України | підготовлено законопроект | -"- |
МВС Національна поліція СБУ (за згодою) Адміністрація Держприкордонслужби ДМС |
-"- | ||||||
Завдання 3. Підвищення спроможностей правоохоронних органів, зокрема |
||||||||||||
удосконалення системи підготовки особового складу оперативних підрозділів | проведення курсів підвищення кваліфікації офіцерів підрозділів Адміністрації Держприкордонслужби, що проводять кримінальний аналіз, на базі Національної академії Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького | проведено курсів | 21 | 7 | 7 | 7 | Адміністрація Держприкордонслужби | 0,255 | 0,085 | 0,085 | 0,085 | державний бюджет |
проведення курсів підвищення кваліфікації кримінальних аналітиків для суб’єктів інтегрованого управління кордонами | -"- | 6 | 2 | 2 | 2 | -"- | 0,891 | 0,297 | 0,297 | 0,297 | -"- | |
Завдання 4. Створення системи виявлення (націлювання) терористичних викликів та загроз, зокрема |
||||||||||||
удосконалення нормативної бази з питань надання правоохоронним органам повноважень збирати, обробляти та зберігати персональні дані, у тому числі PNR | організація та розроблення механізму створення в пунктах пропуску для повітряного сполучення системи виявлення (націлювання) терористичних викликів та загроз | розроблено дорожню карту та організаційний наказ Адміністрації Держприкордонслужби | розроблено організаційний наказ | розроблено дорожню карту | -"- | не потребує додаткового фінансування | ||||||
опрацювання пропозицій про внесення змін до законодавства України щодо переліку, формату та строку подання попередньої інформації про пасажирів, яку надають авіаперевізники, а також притягнення авіаперевізників до відповідальності за неподання такої інформації | подано законопроект до Верховної Ради України | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Мінфін МЗС СБУ (за згодою) Держмитслужба |
-"- | |||||||
Повернення незаконних мігрантів | ||||||||||||
Стратегічна ціль 8. Виявлення незаконних мігрантів та повернення їх до держав походження | ||||||||||||
Завдання 1. Удосконалення механізму повернення незаконних мігрантів: |
||||||||||||
1) налагодження співробітництва з дипломатичними представництвами іноземних держав щодо ідентифікації та документування нелегальних мігрантів | проведення зустрічей з представниками дипломатичних та консульських установ держав міграційного ризику | проведено зустрічі | 12 | 4 | 4 | 4 |
МЗС МВС Адміністрація Держприкордонслужби ДМС |
не потребує додаткового фінансування | ||||
забезпечення міжнародного співробітництва з прикордонними та міграційними відомствами деяких держав міграційного ризику, уповноваженими на здійснення ідентифікації та документування осіб | опрацьовано та підписано договори про співробітництво | 3 | 1 | 1 | 1 |
Адміністрація Держприкордонслужби МВС ДМС |
-"- | |||||
упорядкування механізму обміну інформацією між суб’єктами інтегрованого управління кордонами щодо ідентифікації незаконних мігрантів | затверджено інструкцію | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС |
-"- | ||||||||
2) забезпечення переговорного процесу з державами міграційного ризику щодо укладання угод про реадмісію | продовження практики укладання міжнародних договорів про реадмісію з державами міграційного ризику | підготовлено та надіслано проекти міжнародних договорів до держав міграційного ризику | 4 | 1 | 1 | 2 |
ДМС Адміністрація Держприкордонслужби МВС МЗС |
-"- | ||||
Завдання 2. Забезпечення прав та свобод під час процедур надання захисту і тримання в Україні: |
||||||||||||
1) проведення роботи із забезпечення якісного перекладу в процесах надання захисту в Україні за рахунок цільового виділення ресурсів та співробітництва з бюро перекладів та міжнародними організаціями та надання необхідної правової допомоги | урегулювання порядку залучення перекладачів у процесі надання захисту в Україні (за рахунок цільового виділення ресурсів) та співробітництва з бюро перекладів і міжнародними організаціями, надання необхідної правової допомоги | визначено порядок залучення перекладачів | видано наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
2) створення належних умов системи тримання осіб, затриманих за порушення вимог законодавства з прикордонних питань | вивчення спроможностей суб’єктів інтегрованого управління кордонами з моніторингу прав людини та забезпечення недискримінаційної політики (визначення коригувальних заходів, способів подання скарг персоналом та громадськістю) | проведено внутрішній та зовнішній аудит | видано відомчий наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба ДМС |
-"- | |||||||
урегулювання порядку взаємодії між органами та підрозділами Держприкордонслужби і Національної поліції під час виявлення та передавання дітей, позбавлених батьківського піклування | затверджено інструкцію | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби Національна поліція МВС |
-"- | ||||||||
доопрацювання навчально-методичних матеріалів навчальних закладів щодо роботи з уразливими категоріями з урахуванням самоаналізу (аудиту) суб’єктів інтегрованого управління кордонами | затверджено навчально-методичні рекомендації | видано відомчий наказ |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби Держмитслужба ДМС |
-"- | ||||||||
реконструкція пунктів тимчасового тримання Луцького прикордонного загону | уведено в експлуатацію пункт тимчасового тримання | видано наказ | Адміністрація Держприкордонслужби | 3,1 | 3,1 | державний бюджет | ||||||
проведення реконструкції та дооблаштування діючих пунктів тимчасового тримання затриманих осіб органів охорони державного кордону | проведено реконструкцію, дооблаштування пунктів тимчасового тримання | 10 | 5 | 5 | -"- | 4 | 2 | 2 | -"- | |||
3) налагодження механізму своєчасного залишення території України особами, яким рішенням ДМС відмовлено у визнанні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та які не врегулювали свій правовий статус відповідно до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" |
підготовка проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту" з метою запровадження прискорених процедур розгляду заяв про звернення за захистом у пунктах пропуску через державний кордон України, зокрема в транзитних зонах аеропортів (за участю міжнародних експертів) |
подано законопроект до Верховної Ради України | підготовлено законопроект | внесено законопроект до Верховної Ради України |
ДМС МВС МЗС Адміністрація Держприкордонслужби |
не потребує додаткового фінансування | ||||||
визначення порядку спільних дій у прикордонних регіонах в умовах надзвичайних ситуацій та масового прибуття шукачів притулку | розроблено міжвідомчий план спільних дій | затверджено план | уточнено план | уточнено план |
МВС Адміністрація Держприкордонслужби ДМС Національна поліція |
-"- | ||||||
4) удосконалення методики виявлення явно необґрунтованих заяв | вивчення європейської практики для запровадження дієвих інструментів ідентифікації шукачів захисту та методів протидії необґрунтованим/недостовірним заявам | отримано висновки міжнародних експертів щодо доцільності/необхідності | 6 | 2 | 2 | 2 | ДМС | -"- | ||||
Оцінка виконання завдань інтегрованого управління кордонами | ||||||||||||
Стратегічна ціль 9. Запровадження системи оцінки, яка визначає реальний стан виконання завдань інтегрованого управління кордонами | ||||||||||||
Завдання 1. Запровадження механізмів оцінки виконання завдань, а саме розроблення методик оцінки виконання завдань інтегрованого управління кордонами з урахуванням європейських практик оцінювання, зокрема |
||||||||||||
удосконалення системи оцінки якості виконання завдань інтегрованого управління кордонами | розроблення внутрішніх методик контролю якості для здійснення контролю якості суб’єктами інтегрованого управління кордонами на відомчому рівні | опрацьовано відомчі методики | видано відомчі накази |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС Держмитслужба МВС МЗС Мінфін Національна поліція |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
підготовка тренерів-експертів для здійснення контролю якості | підготовлено тренерів-експертів для здійснення контролю якості | 60 | 40 | 20 | -"- | 0,36 | 0,24 | 0,12 | державний бюджет | |||
визначення порядків здійснення відомчого контролю якості | затверджено порядки здійснення контролю якості суб’єктами інтегрованого управління кордонами | видано відомчі накази | -"- | не потребує додаткового фінансування | ||||||||
опрацювання відомчих стандартів для здійснення контролю якості | затверджено відомчі каталоги контролю якості суб’єктами інтегрованого управління кордонами | -"- | -"- | -"- | ||||||||
Завдання 2. Створення системи оцінки виконання завдань інтегрованого управління кордонами: |
||||||||||||
1) забезпечення нормативного врегулювання проведення загального оцінювання стану інтегрованого управління кордонами | нормативне врегулювання питання порядку здійснення контролю якості на національному рівні | затверджено методику здійснення контролю якості | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС Держмитслужба МВС МЗС Мінфін Національна поліція |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
утворення робочої групи з розроблення національної методики контролю якості виконання завдань інтегрованого управління кордонами та національного каталогу оцінки якості | розроблено нормативні документи | розроблено національну методику | опрацьовано каталог контролю якості | -"- | -"- | |||||||
проведення конкурсів з відбору тренерів-експертів з контролю якості та їх подальше навчання | відібрано кандидатів для навчання тренерів-експертів/проведено тренінги з їх підготовки | 36/6 | 24/4 | 12/2 | -"- | 0,21 | 0,14 | 0,07 | державний бюджет | |||
2) проведення періодичної оцінки часових показників проходження контрольних процедур під час перетину кордону, зокрема з використанням методології Всесвітньої митної організації | нормативне врегулювання порядку проведення оцінки часових показників проходження контрольних процедур, зокрема з урахуванням методології Всесвітньої митної організації | опрацьовано положення про проведення оцінки часових показників проходження контрольних процедур | видано спільний наказ |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС Держмитслужба МВС МЗС Мінфін |
не потребує додаткового фінансування | |||||||
підготовка персоналу для проведення оцінки часових показників проходження контрольних процедур | проведено тренінги з підготовки експертів з оцінки часових показників проходження контрольних процедур | 6 | 4 | 2 |
Адміністрація Держприкордонслужби ДМС МВС Держмитслужба МЗС Мінфін |
0,375 | 0,25 | 0,125 | державний бюджет | |||
Усього з державного бюджету | 1 774,079 | 585,077 | 710,388 | 478,614 |