1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 грудня 2023 р. № 1297
Київ
Про затвердження Порядку проведення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування планових та позапланових перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування планових та позапланових перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р. № 182 "Про затвердження Порядку проведення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування планових та позапланових перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 23, ст. 916).

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 грудня 2023 р. № 1297
ПОРЯДОК
проведення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування планових та позапланових перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення ДРС як спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування (далі - уповноважений орган) заходів державного нагляду за додержанням органом ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
комісія уповноваженого органу - група посадових осіб ДРС та/або його територіальних органів, які визначені наказом ДРС для проведення перевірки органу ліцензування (далі - комісія);
створення перешкод у здійсненні комісією покладених на неї повноважень - недопущення та/або незабезпечення безперешкодного доступу комісії до приміщень органу ліцензування для проведення перевірки, неподання у строки, встановлені комісією, інформації (подання інформації не в повному обсязі, недостовірної інформації та/або інформації не по суті поставлених у запиті комісії питань), необхідної для проведення перевірки, неподання у строки, встановлені комісією, документів (засвідчених в установленому законодавством порядку їх копій), необхідних для проведення перевірки;
лист-вимога - обов’язкове до розгляду та виконання органом ліцензування (його посадовими особами) письмове звернення, запит комісії із зазначенням відомостей (інформації та/або документів), необхідність в одержанні яких виникає під час перевірки за додержанням органом ліцензування (його посадовими особами) вимог законодавства у сфері ліцензування.
Інші терміни вживаються у цьому Порядку в значенні, наведеному в Законах України "Про електронні довірчі послуги", "Про ліцензування видів господарської діяльності" та "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
3. Заходами державного нагляду є визначені цим Порядком планові та позапланові перевірки, що проводяться комісією, щодо додержання та виконання органом ліцензування (його посадовими особами) вимог законодавства у сфері ліцензування (далі - перевірки). За формою перевірка може бути виїзна (за місцезнаходженням органу ліцензування) або невиїзна (за місцезнаходженням уповноваженого органу).
4. Планові перевірки проводяться відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються уповноваженим органом та розміщуються на його офіційному веб-сайті до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Планова перевірка одного і того ж самого органу ліцензування з окремого виду ліцензування господарської діяльності може проводитися не частіше одного разу на рік.
5. Уповноважений орган надсилає органу ліцензування повідомлення про проведення планової перевірки не пізніше ніж за десять календарних днів до її початку.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом засобами поштового зв’язку або з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі - система електронної взаємодії), або вручається особисто керівнику органу ліцензування або уповноваженій ним особі під власноручний підпис.
У разі прийняття керівником уповноваженого органу рішення про проведення планової невиїзної перевірки повідомлення органу ліцензування про її проведення надсилається з використанням системи електронної взаємодії або технічних засобів електронних комунікацій, або рекомендованим листом засобами поштового зв’язку.
6. Під час проведення планової перевірки комісія вивчає питання додержання вимог законодавства у сфері ліцензування, зокрема, щодо:
1) формування та ведення ліцензійних справ;
2) забезпечення доступності інформації у сфері ліцензування, у тому числі розміщення на офіційному веб-сайті органу ліцензування відповідної інформації;
3) порядку формування, ведення ліцензійного реєстру та строків внесення відомостей до нього;
4) подання уповноваженому органу щорічних ліцензійних звітів;
5) порядку прийняття та оформлення органом ліцензування рішень у сфері ліцензування;
6) наявності/відсутності делегування органом ліцензування його територіальним підрозділам повноважень органу ліцензування;
7) порядку розгляду заяв про отримання ліцензії та підстав для залишення їх без розгляду, відмови у видачі ліцензії;
8) порядку розгляду заяв про переоформлення ліцензії, звуження або розширення провадження ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, зупинення або відновлення дії ліцензії повністю або вибірково;
9) порядку повідомлення здобувачів ліцензії та/або ліцензіатів про прийняті органом ліцензування рішення у сфері ліцензування;
10) здійснення органом ліцензування заходів контролю за додержанням та виконанням ліцензіатами ліцензійних умов;
11) розгляду звернень фізичних та юридичних осіб стосовно порушення ліцензіатами вимог законодавства у сфері ліцензування;
12) усунення органом ліцензування порушень вимог законодавства у сфері ліцензування, виявлених комісією під час проведення попередньої планової або позапланової перевірки;
13) інші питання додержання вимог законодавства у сфері ліцензування.
Під час проведення планової перевірки комісія вивчає документи, що стосуються питань дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування, зокрема, зазначених у цьому пункті, повністю або вибірково.
Доступ до матеріалів органів ліцензування, які містять відомості, що становлять державну таємницю, надається голові та членам комісії з дотриманням вимог законодавства в сфері охорони державної таємниці.
7. Позапланові перевірки проводяться у разі наявності підстав, визначених пунктами 1-4 частини першої статті 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення позапланового заходу, з обов’язковим зазначенням таких питань у посвідченні про проведення перевірки.
Проведення позапланової перевірки на підставі пунктів 1 і 2 частини першої статті 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" за тими самими фактами, що були підставою для раніше проведеної позапланової перевірки органу ліцензування, забороняється, крім випадку невиконання законних вимог щодо усунення перешкод у здійсненні посадовими особами уповноваженого органу покладених на них повноважень.
8. Проведеною вважається перевірка, під час якої комісією у повному обсязі з’ясовано питання, що стали предметом перевірки, та за результатами якої складено відповідний акт.
9. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, а позапланової - десять робочих днів.
10. Комісія складається щонайменше з двох посадових осіб уповноваженого органу та/або його територіальних органів, з числа яких призначається голова комісії.
У разі неможливості участі працівника, якого включено до складу комісії, з поважних причин брати участь у роботі комісії та з метою забезпечення мінімально необхідного складу комісії або необхідності включення додаткового члена комісії оформляється відповідний наказ та видається нове посвідчення без зміни строку проведення перевірки та питань, які є предметом перевірки.
11. Уповноважений орган видає наказ про проведення перевірки (далі - наказ), в якому зазначаються:
1) найменування органу ліцензування, що підлягає перевірці;
2) вид (планова/позапланова) та форма перевірки;
3) підстави для проведення перевірки;
4) питання, які є предметом перевірки;
5) дата початку та завершення перевірки;
6) склад комісії;
7) період діяльності органу ліцензування, що підлягає перевірці (у разі проведення планової перевірки).
12. На підставі наказу оформляється посвідчення про проведення перевірки (додаток 1), яке підписується власноруч або шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису керівником уповноваженого органу або заступником керівника уповноваженого органу згідно з розподілом обов’язків.
Посвідчення про проведення перевірки (додаток 1) реєструються в журналі обліку посвідчень про проведення перевірок органів ліцензування, який ведеться у паперовій та/або електронній формі (додаток 2).
Перед початком проведення перевірки комісія подає керівнику органу ліцензування або уповноваженій ним особі копію посвідчення про проведення перевірки, пред’являє його оригінал і службові посвідчення осіб, яким доручено проводити перевірку.
Особливості організації проведення невиїзних перевірок
13. Невиїзна перевірка проводиться відповідно до пунктів 4, 6-8 цього Порядку на підставі наказу та посвідчення про проведення перевірки (додаток 1), оформлених згідно з вимогами пунктів 11 та 12 цього Порядку, які підписуються шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису керівником уповноваженого органу або заступником керівника уповноваженого органу згідно з розподілом обов’язків.
Під час проведення невиїзної перевірки обмін інформацією та документами, які містять відомості, що становлять державну таємницю, між органом ліцензування та комісією, яка проводить таку перевірку, здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці.
14. На підставі наказу та посвідчення про проведення невиїзної перевірки оформлюється лист-вимога до органу ліцензування, в якому зазначаються:
підстава проведення невиїзної перевірки органу ліцензування (реквізити наказу та посвідчення);
питання, які є предметом такої перевірки;
перелік копій документів, які необхідно подати для проведення невиїзної перевірки органу ліцензування;
строк подання органом ліцензування таких документів та інформації комісії з використанням системи електронної взаємодії.
15. Лист-вимога оформляється на бланку листа уповноваженого органу та підписується заступником керівника згідно з розподілом обов’язків або головою комісії, або її членом. Лист-вимога разом з посвідченням про проведення перевірки надсилається органу ліцензування з використанням системи електронної взаємодії.
Відповідь органу ліцензування на лист-вимогу та запитувані документи надсилаються уповноваженому органу у визначений у такому листі-вимозі строк з використанням системи електронної взаємодії та/або технічних засобів електронних комунікацій з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".

................
Перейти до повного тексту