1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 грудня 2020 р. № 1285
Київ
Про внесення змін до Регламенту Кабінету Міністрів України та скасування постанов Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 168 і від 13 травня 2020 р. № 363
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199; 2013 р., № 9, ст. 343, № 20, ст. 680, № 35, ст. 1238; 2014 р., № 24, ст. 735, № 77, ст. 2196; 2015 р., № 44, ст. 1396; 2016 р., № 21, ст. 829, № 52, ст. 1823, № 65, ст. 2192; 2017 р., № 12, ст. 340, № 34, ст. 1094, № 53, ст. 1605, № 69, ст. 2073, № 70, ст. 2102, № 94, ст. 2854; 2018 р., № 37, ст. 1290, № 96, ст. 3173; 2019 р., № 1, ст. 3, № 11, ст. 375, № 13, ст. 473, № 84, ст. 2856, № 97, ст. 3202; 2020 р., № 2, ст. 63, № 6, ст. 273, № 89, ст. 2860, № 92, ст. 2972), зміни, що додаються.
2. Скасувати постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 168 "Про внесення змін до Регламенту Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 854) і від 13 травня 2020 р. № 363 "Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 168" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 41, ст. 1333).
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 2 пункту 17 в частині погодження проектів актів Кабінету Міністрів України Міністерством цифрової трансформації та проведення їх цифрової експертизи, абзацу другого підпункту 4 пункту 20, пункту 23, абзацу другого підпункту 2 та підпункту 4 пункту 29 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 січня 2021 року.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 81
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2020 р. № 1285
ЗМІНИ,
що вносяться до Регламенту Кабінету Міністрів України
1. Пункт 2 § 3-1 після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
"досягнення Цілей сталого розвитку;".
У зв’язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п’ятим.
2. Пункти 2-4 § 5 викласти в такій редакції:
"2. Координацію роботи з підготовки Програми діяльності Кабінету Міністрів здійснює Прем’єр-міністр або за його дорученням інший член Кабінету Міністрів.
Кабінет Міністрів може утворити робочу групу для розроблення проекту Програми діяльності Кабінету Міністрів, діяльність якої забезпечує Секретаріат Кабінету Міністрів.
3. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади подають Секретаріату Кабінету Міністрів за доведеною ним формою та у визначений строк пропозиції до Програми діяльності Кабінету Міністрів.
Секретаріат Кабінету Міністрів на підставі узагальнених пропозицій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади готує проект Програми діяльності Кабінету Міністрів.
З метою узгодження позицій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади Секретаріат Кабінету Міністрів організовує проведення нарад під головуванням Прем’єр-міністра або за його дорученням іншого члена Кабінету Міністрів, робочих зустрічей та консультацій за участю представників зазначених органів.
Підготовлений проект Програми діяльності Кабінету Міністрів подається Прем’єр-міністрові або члену Кабінету Міністрів, визначеному Прем’єр-міністром відповідно до пункту 2 цього параграфа, для внесення на розгляд Кабінету Міністрів. Проект Програми діяльності Кабінету Міністрів подається разом з проектом постанови Кабінету Міністрів про її затвердження та пояснювальною запискою. Щодо такого проекту постанови не застосовуються вимоги § 37-42, 44-46 та 50 цього Регламенту.
4. Проект Програми діяльності Кабінету Міністрів на засіданні Кабінету Міністрів представляє Прем’єр-міністр.".
3. У § 12-1:
1) у пункті 2:
підпункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
"про неврегульовані розбіжності у позиціях головних розробників та заінтересованих органів щодо проектів актів;";
у підпункті 3 слова "з метою усунення виявлених невідповідностей" замінити словами "за результатами обговорення";
2) доповнити параграф пунктом 3-1 такого змісту:
"3-1. Порядок денний наради державних секретарів формує Секретаріат Кабінету Міністрів у порядку, встановленому Державним секретарем Кабінету Міністрів.".
4. У § 13 слова "Закону України "Про доступ до публічної інформації", цього Регламенту і Порядку роботи з документами та організації діловодства в Секретаріаті Кабінету Міністрів" замінити словами і цифрами "Законів України "Про доступ до публічної інформації" та "Про державну таємницю", Порядку організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 р. № 939, Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 736 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 85, ст. 2783), та цього Регламенту".
5. Пункт 2 § 14 викласти в такій редакції:
"2. Засідання Кабінету Міністрів проводяться щосереди та розпочинаються у визначений Прем’єр-міністром час.".
6. Пункт 2 § 16 після абзацу п’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"питання, що містять інформацію з обмеженим доступом;".
У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим.
7. Перше речення пункту 1 § 17 після слів "іншим учасникам засідання" доповнити словами ", а також Національному агентству з питань запобігання корупції".
8. Параграф 25 доповнити пунктом 3 такого змісту:
"3. Питання, які розглядаються на засіданні Кабінету Міністрів і містять інформацію з обмеженим доступом, стенографуються з дотриманням встановлених правил роботи з документами, які містять інформацію з обмеженим доступом.".
9. У пункті 3 § 26 слова "із секретними документами або документами" замінити словами "з документами".
10. У § 28-1:
1) у підпункті 1 пункту 2:
в абзаці другому слова "виявлено потенційний негативний вплив реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до їх компетенції, висловлено інші" замінити словом "висловлено";
доповнити підпункт абзацами такого змісту:
"Мін’юстом висловлено зауваження до проекту акта за результатами проведення правової експертизи та/або Секретаріатом Кабінету Міністрів зроблено висновки щодо невідповідності проекту акта законодавству, Програмі діяльності Кабінету Міністрів, іншим стратегічним та програмним документам, зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), якщо такі зауваження залишилися неврахованими після розгляду на нараді державних секретарів;
Національним агентством з питань запобігання корупції за результатами проведення антикорупційної експертизи надано рекомендації щодо можливих способів усунення виявлених у проекті акта факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень, якщо такі рекомендації не враховані головним розробником;";
2) в абзаці першому пункту 2-1 слова "передбачені законодавчими та нормативно-правовими актами, які регулюють питання" замінити словами "що стосуються";
3) пункти 2-2 і 4 виключити.
11. У § 28-2:
1) у пункті 1 слова "(крім Стратегічного комітету)" виключити;
2) пункт 2 виключити.
12. Друге речення пункту 7 § 28-3 виключити.
13. У § 28-4:
1) абзац перший пункту 3 після слів "іншим учасникам засідання" доповнити словами ", а також Національному агентству з питань запобігання корупції";
2) друге речення пункту 4 виключити.
14. У § 28-6:
1) в абзаці першому пункту 5 слова "виявлено потенційний негативний вплив реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до їх компетенції, або висловлено інші" замінити словом "висловлено", а слово "експертний" виключити;
2) пункт 11 доповнити абзацом такого змісту:
"Питання, які розглядаються на засіданні урядового комітету і містять інформацію з обмеженим доступом, стенографуються з дотриманням встановлених правил роботи з документами, які містять інформацію з обмеженим доступом.";
3) пункт 12 доповнити абзацом такого змісту:
"Оформлення витягів з протоколу засідання урядового комітету з питань, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється з дотриманням встановлених правил роботи з документами, які містять інформацію з обмеженим доступом.".
15. У пункті 2 § 30:
1) в абзаці третьому слова "державної цільової програми," виключити;
2) доповнити пункт після абзацу сьомого новим абзацом такого змісту:
"перегляду грифів обмеження доступу актів Кабінету Міністрів;".
У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим.
16. У § 32:
1) в абзаці другому пункту 1 слова "проведення Мін’юстом правової експертизи" замінити словами "проведення правової експертизи Мін’юсту та експертизи Секретаріату Кабінету Міністрів";
2) пункт 4 доповнити абзацом такого змісту:
"Проекти актів Кабінету Міністрів з питань, пов’язаних із здійсненням Кабінетом Міністрів повноважень суб’єкта управління, необхідних для здійснення заходів з перетворення державного унітарного підприємства в акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого належить державі, готуються комісією з перетворення підприємства та вносяться на розгляд Кабінету Міністрів Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.".
17. У § 33:
1) абзац перший пункту 3 викласти в такій редакції:
"3. За дорученням члена Кабінету Міністрів, який не очолює міністерство, підготовку проекту акта Кабінету Міністрів, що вноситься до Кабінету Міністрів зазначеною посадовою особою, здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів. Такий проект акта може готуватися Секретаріатом Кабінету Міністрів лише з питань, що не належать до компетенції міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Головним розробником такого проекту акта є член Кабінету Міністрів, який вносить проект акта до Кабінету Міністрів.";
2) пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. Проект акта Кабінету Міністрів підлягає обов’язковому погодженню всіма заінтересованими органами, а також Мінфіном, Мінекономіки та Мінцифри.
Не потребує погодження заінтересованими органами, а також Мінфіном, Мінекономіки та Мінцифри проект акта Кабінету Міністрів:
з кадрових питань;
щодо зміни особи, уповноваженої на підписання міжнародного договору України;
щодо зміни персонального складу Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, а також делегацій для участі у переговорах щодо укладення торговельних угод та діяльності міжнародних організацій;
про утворення урядової комісії з розслідування причин виникнення надзвичайної ситуації;
з питань утворення та організації роботи комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, оголошення відбору та призначення чи погодження кандидатур претендентів на посаду керівників і членів наглядових рад таких підприємств;
з питань, пов’язаних із здійсненням Кабінетом Міністрів повноважень суб’єкта управління або загальних зборів суб’єкта господарювання державного сектору економіки щодо утворення, організації діяльності та ліквідації наглядової ради та виконавчого органу, обрання та припинення повноважень членів наглядової ради і голови та членів виконавчого органу.
Мінфін під час погодження проекту акта опрацьовує підготовлені розробником фінансово-економічні розрахунки впливу реалізації акта на надходження та витрати державного та/або місцевих бюджетів. За результатами розгляду Мінфін оформляє висновок за встановленою ним формою.
Мінекономіки під час погодження проекту акта опрацьовує його на предмет впливу реалізації акта на показники економічного і соціального розвитку, а також відповідності зобов’язанням України за угодою про заснування Світової організації торгівлі. За результатами опрацювання Мінекономіки оформляє висновок за встановленою ним формою.
Мінцифри проводить цифрову експертизу проекту акта згідно з § 37-1 цього Регламенту та за результатами оформляє висновок за встановленою ним формою.";
3) доповнити параграф пунктом 5-1 такого змісту:
"5-1. Проекти актів Кабінету Міністрів, зазначені в пункті 1 § 35 цього Регламенту, розробник в обов’язковому порядку надсилає разом з пояснювальною запискою, порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів), а також довідкою, передбаченою пунктом 3 § 35 цього Регламенту, Урядовому офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).
У разі коли предмет правового регулювання проекту акта регулюється актами законодавства ЄС, імплементація яких передбачена Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів аналізує таблицю відповідності, наведену розробником у довідці, передбаченій пунктом 3 § 35 цього Регламенту, на предмет точності відображеної в ній інформації.
У разі невідображення розробником інформації в таблиці відповідності, відображення її в неповному обсязі чи відсутності такої таблиці, а також у разі виявлення ознак невідповідності чи неповної відповідності проекту акта зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів надсилає розробнику у строк, визначений ним відповідно до § 38 цього Регламенту, рекомендації із зазначенням способу доопрацювання проекту акта.";
4) пункт 7 доповнити абзацом такого змісту:
"У разі підготовки проекту акта Кабінету Міністрів з питань, що стосуються функціонування і застосування української мови як державної, такий проект акта в обов’язковому порядку надсилається Уповноваженому із захисту державної мови, результати розгляду яким відображаються у пояснювальній записці.".
18. У § 34:
1) у пункті 1 слово "ключові" виключити;
2) пункт 4 виключити.
19. Пункт 2 § 35 доповнити підпунктом 4 такого змісту:
"4) пропонує провести консультації із Європейською Комісією стосовно відповідності проекту акта Кабінету Міністрів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) відповідно до пункту 1 § 47-1 і § 47-4 цього Регламенту.".
20. У § 37:
1) у пункті 1:
в абзаці першому слова і цифри "до якої у випадках, визначених пунктом 4 § 34 цього Регламенту, додається прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін," виключити;
доповнити пункт після абзацу першого новим абзацом такого змісту:
"Проект акта Кабінету Міністрів, підготовлений Секретаріатом Кабінету Міністрів, візується членом Кабінету Міністрів, за дорученням якого підготовлено такий проект акта, та листом за його підписом надсилається заінтересованому органу разом із матеріалами, зазначеними в абзаці першому цього пункту.".
У зв’язку з цим абзаци другий - шостий вважати відповідно абзацами третім - сьомим;
2) у пункті 3:
абзац перший викласти в такій редакції:
"3. Свою позицію щодо проекту акта Кабінету Міністрів керівник заінтересованого органу доводить до відома розробника шляхом надсилання листа за своїм підписом, у якому зазначається інформація про погодження проекту акта без зауважень чи із зауваженнями або про те, що проект акта не підтримано.";
абзац третій виключити;
3) в абзаці другому пункту 4 слова ", в тому числі прогнозу впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін" виключити;
4) у пункті 6:
в абзаці другому слова "Мінекономіки або Мінфін" замінити словами "Мінекономіки, Мінфін або Мінцифри";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"Узгоджувальні процедури щодо проекту акта, підготовленого Секретаріатом Кабінету Міністрів, проводить член Кабінету Міністрів, за дорученням якого підготовлено такий проект акта. Узгоджувальні процедури щодо проекту акта, підготовленого Секретаріатом Кабінету Міністрів за дорученням Прем’єр-міністра, можуть бути проведені Міністром Кабінету Міністрів або іншим визначеним Прем’єр-міністром членом Кабінету Міністрів.".
21. Доповнити Регламент параграфом 37-2 такого змісту:
"§ 37-2. Антикорупційна експертиза Національного агентства з питань запобігання корупції
1. Національне агентство з питань запобігання корупції може проводити антикорупційну експертизу проекту нормативно-правового акта Кабінету Міністрів з метою виявлення у ньому факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.
З цією метою розробник одночасно з поданням відповідного проекту акта Мін’юсту для проведення правової експертизи надсилає такий проект, завізований керівником органу, який є розробником, разом з пояснювальною запискою та порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів) до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.
2. У разі прийняття рішення про проведення антикорупційної експертизи надісланого розробником проекту нормативно-правового акта Національне агентство з питань запобігання корупції протягом трьох днів з дня його отримання інформує про прийняте рішення розробника та Кабінет Міністрів, а стосовно проекту нормативно-правового акта Кабінету Міністрів з питань, зазначених в абзаці третьому § 38 цього Регламенту, таке інформування здійснюється в одноденний строк.
3. За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство з питань запобігання корупції у строк, що становить не більш як десять днів з дня, що настає за днем інформування розробника про проведення антикорупційної експертизи, надсилає висновок розробнику.
У разі коли Національне агентство з питань запобігання корупції у зазначений строк не надало свій висновок, вважається, що зауваження до проекту відсутні.
4. Результати антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта Кабінету Міністрів підлягають обов’язковому розгляду розробником.".
22. Параграф 38 викласти в такій редакції:
"§ 38. Строк погодження
Розробник визначає строк погодження проекту акта Кабінету Міністрів заінтересованими органами з урахуванням складності та обсягу проекту, характеру його терміновості, пріоритетності та строків виконання завдань, установлених актами законодавства, протокольними рішеннями Кабінету Міністрів, дорученнями Прем’єр-міністра. Строк погодження проекту акта Кабінету Міністрів повинен бути достатнім для належного його опрацювання заінтересованими органами та становити не менш як десять днів з дня надходження проекту акта на погодження, крім випадків, коли строк виконання відповідного завдання становить менш як місяць.
Проекти актів Кабінету Міністрів, що розробляються в ініціативному порядку або строк погодження яких розробником не визначено, погоджуються у місячний строк.
Проекти актів Кабінету Міністрів з питань, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідацією їх наслідків, з інших питань, пов’язаних із виникненням загрози життю та/або здоров’ю населення, а також з невідкладних питань щодо проведення операції Об’єднаних сил та обороноздатності держави погоджуються заінтересованими органами в одноденний строк.".
23. В абзаці першому § 39 слова "Мінфін та Мінекономіки" замінити словами "Мінфін, Мінекономіки та Мінцифри".
24. У параграфі 42:
1) назву параграфа викласти в такій редакції:
"§ 42. Публічні консультації";
2) пункти 1 і 2 викласти в такій редакції:
"1. Розробник забезпечує проведення публічних консультацій з представниками заінтересованих сторін щодо проектів актів Кабінету Міністрів відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 84, ст. 2945).
2. Для проведення публічних консультацій проекти нормативно-правових актів Кабінету Міністрів разом з матеріалами до них оприлюднюються розробником на його офіційному веб-сайті, якщо інше не передбачено законом.".
25. Пункт 1 § 44 викласти в такій редакції:
"1. Проект акта Кабінету Міністрів розробник подає Мін’юсту для проведення правової експертизи разом з пояснювальною запискою, матеріалами погодження (листами із зауваженнями і пропозиціями та висновками, передбаченими пунктами 5 та 5-1 § 33 цього Регламенту), а також порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів).
Не потребує проведення правової експертизи Мін’юстом проект акта Кабінету Міністрів:
з кадрових питань;
щодо зміни особи, уповноваженої на підписання міжнародного договору України;

................
Перейти до повного тексту