- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 січня 2003 р. № 117 Київ |
Про Реєстр осіб, які мають право на пільги
З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Запровадити Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.
1-1. Із дотриманням вимог положень
статті 27 Закону України "Про публічні електронні реєстри" перетворити Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, на Реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр).
Звернення, документи Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, підлягають архівуванню та зберіганню відповідно до законодавства у сфері архівної справи та діловодства.
Програмно-апаратні засоби, включаючи засоби технічного і криптографічного захисту інформації, що не застосовуються для ведення Реєстру, підлягають виведенню із експлуатації та потребують прийняття рішення щодо їх подальшого використання чи списання.
2. Затвердити Положення про Реєстр осіб, які мають право на пільги, що додається.
3. Міністерству соціальної політики та Пенсійному фонду України:
1) забезпечити внесення до Реєстру інформації про:
осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до
Кодексу цивільного захисту України, Законів України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту",
"Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні",
"Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист",
"Про відновлення прав осіб, депортованих за національною ознакою", "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років",
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",
"Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей",
"Про освіту",
"Про прокуратуру",
"Про Службу безпеки України",
"Про бібліотеки і бібліотечну справу",
"Про захист рослин",
" Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні ",
"Про жертви нацистських переслідувань",
"Про Державну кримінально-виконавчу службу України",
"Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України",
"Про охорону дитинства",
"Про соціальний захист дітей війни",
"Про культуру",
Основ законодавства України про охорону здоров'я і пенсіонерів за віком;
педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин та працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу, які мають право на отримання пільг відповідно до Законів України
"Про освіту",
"Про бібліотеки і бібліотечну справу",
"Про музеї та музейну справу",
"Про захист рослин",
"Про культуру" та
Основ законодавства України про охорону здоров’я;
( Підпункт 1 пункту 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ
№ 373 від 17.04.2019 - застосовується з 1 жовтня 2019 року )
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ
№ 1041 від 16.09.2022 )
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ
№ 1041 від 16.09.2022 )
2) подавати інформацію, що міститься в Реєстрі, центральним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для забезпечення надання пільг особам, які мають на них право, з дотриманням вимог Законів України
"Про інформацію" та
"Про захист персональних даних".
3-1. Міністерству соціальної політики надати Національній соціальній сервісній службі та її територіальним органам доступ до Реєстру.
4. Органам, закладам і установам Міністерства внутрішніх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань, Державної податкової адміністрації, Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства оборони, Міністерства освіти і науки, Служби безпеки, Міністерства культури і туризму, Міністерства аграрної політики, Міністерства вугільної промисловості, Міністерства палива та енергетики, Міністерства охорони здоров'я передати структурним підрозділам з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад інформацію про осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, перебувають або перебували на обліку у зазначених органах, закладах і установах.
5. Міністерству соціальної політики в десятиденний строк після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р.
№ 1351 "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо ведення державних реєстрів отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги" забезпечити оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті інформації про перетворення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.
Прем'єр-міністр України |
В.ЯНУКОВИЧ |
Інд. 26 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 січня 2003 р. № 117
ПОЛОЖЕННЯ
про Реєстр осіб, які мають право на пільги
1. Реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних і надання реєстрової інформації про фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до законів України, отримують пільги, передбачені для педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості (далі - пільговики). Реєстр є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру як складової частини Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - Єдина система).
Виключні майнові права інтелектуальної власності на Реєстр, програмно-технічні засоби та програмне забезпечення належать державі в особі держателя Реєстру. Відчуження, передача чи інше використання, ніж визначено цим Положенням, Реєстру, його структурних складових і виключних майнових прав інтелектуальної власності забороняються.
Держателем Реєстру є Мінсоцполітики.
Створення та ведення Реєстру, його програмно-технічних засобів фінансується за рахунок коштів державного бюджету, міжнародних організацій, донорських установ та інших джерел, не заборонених законодавством.
Адміністратором Реєстру є державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України", яке забезпечує формування, технологічний супровід, підтримку та розроблення програмного забезпечення для функціонування Реєстру, оперативне керування ним, пошук і відбір даних для підготовки аналітичних звітів.
Громадяни України, які перебувають у трудових відносинах із органами Пенсійного фонду України, здійснюють наповнення Реєстру та інші повноваження публічного реєстратора, передбачені
Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Положенням.
Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчі органи з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад та у випадках, передбачених цим Положенням, органи Пенсійного фонду України (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) забезпечують у межах повноважень формування реєстрових даних Реєстру та здійснюють інші повноваження створювачів із урахуванням вимог, передбачених
Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Положенням.
Реєстр ведеться із використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.
За підключення та доступ до Реєстру, внесення до нього відомостей і користування ним плата не стягується.
Датою початку функціонування Реєстру є дата його введення в дослідну та/або промислову експлуатацію.
2. До Реєстру вноситься така інформація:
про пільговиків - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (далі - реєстраційний номер облікової картки платника податків), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), стать, адреса задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) або адреса фактичного місця проживання, адреса надання пільги, реквізити паспорта громадянина України (далі - паспорт), документа, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, особу, яку визнано в Україні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, свідоцтва про народження та документа, що підтверджує право на пільги, дати взяття та зняття з обліку, причина зняття з обліку, територія територіальної громади, в межах якої розташоване житлове приміщення, що є фактичним місцем проживання пільговика, за адресою якого він перебуває на обліку, номер картки пільговика, а також категорія пільговика та пільги;
про членів сім’ї чи опікуна пільговика, на яких поширюється пільга, - ступінь родинного зв’язку чи наявність статусу опікуна, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта, або відсутності у дітей), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), стать, найменування документа, що посвідчує особу (за наявності), дати початку та закінчення поширення пільги на членів сім’ї чи опікуна пільговика, причина припинення надання пільги;
відомості про нарахування пільги (вид і сума).
Інформація про осіб, які мають право на пільги відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", вноситься до Реєстру диференційовано з урахуванням належності особи до визначеної підкатегорії.
У разі втрати в установленому порядку права на пільги особами, зазначеними в цьому пункті, відповідна інформація вноситься до Реєстру за поданням органу, уповноваженого на встановлення та позбавлення відповідного статусу, за формою згідно з додатком 1.
Програмне забезпечення Реєстру має забезпечувати окреме зберігання даних про метадані документів і відомостей, що внесені до Реєстру, з метою підтвердження їх походження, цілісності та достовірності.
3. Органи Пенсійного фонду України:
організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної в пункті 2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для розрахунку розміру пільг та їх виплати;
ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки, в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків;
забезпечують протягом робочого дня наповнення Реєстру отриманими відомостями про пільговиків шляхом електронної інформаційної взаємодії;
вносять до Реєстру відповідні уточнення в разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії окремих норм законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги;
надають консультації пільговикам, постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей, підприємствам та організаціям, що надають послуги.
Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) вносять до Реєстру інформацію про заміну (продовження строку дії) посвідчень, види та розмір пільг, наданих за рахунок місцевого бюджету.
Для забезпечення наповнення Реєстру із січня 2023 р. Пенсійним фондом України державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики" здійснює міграцію Реєстру станом на 1 січня 2023 року.
отримувати від пільговиків документи, що підтверджують їх право на пільги;
проводити перевірку достовірності поданих документів;
отримувати відомості від пільговиків, а також від державних органів, де перебувають на обліку пільговики, підприємств та організацій, що надають послуги, житлово-експлуатаційних організацій;
використовувати під час наповнення Реєстру інформацію з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги;
надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим, посадовим особам місцевого самоврядування, іншим суб’єктам, які відповідно до закону уповноважені виконувати функції публічної адміністрації, суб’єктам господарювання, які надають послуги, для виконання державних і місцевих програм із додаткової підтримки осіб, які мають право на пільги, надання державної допомоги.
Для підтвердження даних про смерть пільговиків використовуються відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, які передаються до Мінсоцполітики/Пенсійного фонду України шляхом автоматизованого обміну електронними даними між інформаційними ресурсами Мін’юсту та Мінсоцполітики/Пенсійного фонду України через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.
................Перейти до повного тексту