1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2018 р. № 1145
Київ
Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 733 від 18.07.2023 № 127 від 06.02.2024 № 1039 від 03.09.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 37


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2018 р. № 1145
ПОРЯДОК
проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг
( У тексті Порядку слова "поводження з побутовими відходами" замінено словами "управління побутовими відходами" згідно з Постановою КМ № 733 від 18.07.2023 )
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм проведення перевірки відповідності якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами в частині здійснення операцій збирання та перевезення побутових відходів (далі - комунальні послуги) та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, з метою оцінки їх відповідності основним вимогам до кількості та якості і вжиття заходів до забезпечення надійності та безпеки під час надання комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 733 від 18.07.2023 )
Дія цього Порядку поширюється на споживачів комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком, виконавців комунальних послуг та управителів багатоквартирних будинків.
У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", "Про житлово-комунальні послуги", "Про теплопостачання", "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та " Про управління відходами".
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 733 від 18.07.2023 )
2. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач або управитель багатоквартирного будинку (за дорученням співвласників багатоквартирного будинку в разі прийняття ними відповідного рішення) має право викликати виконавців комунальних послуг (їх представників) для перевірки якості та/або кількості наданих послуг.
У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя багатоквартирного будинку для перевірки якості наданих послуг.
Виклик виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку може здійснюватися в автоматизованому режимі з використанням електронного кабінету цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи "Єдина платформа житлово-комунальних послуг" (далі - Єдина платформа) (за наявності електронних кабінетів у споживача та управителя багатоквартирного будинку/виконавця комунальної послуги).
( Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
3. Проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, забезпечується виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку.
Споживач також має право звернутися до відповідних уповноважених державних органів за захистом порушених прав щодо якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком.
Таке звернення може бути сформоване та подане в автоматизованому режимі з використанням електронного кабінету Єдиної платформи (за наявності електронних кабінетів у споживача та адресата звернення).
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
4. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, споживач звертається до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг, або через Єдину платформу (за наявності електронного кабінету) з претензією про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг.
( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги. У разі подання звернення з використанням Єдиної платформи його формування та подання здійснюються в автоматизованому режимі.
( Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
Звернення споживача обов’язково реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку в журналі реєстрації заявок споживачів. У разі подання звернення з використанням Єдиної платформи його реєстрація здійснюється автоматично.
( Абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний на вимогу споживача надати, у формі, яка аналогічна формі подання звернення, інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду особи, яка прийняла звернення, його реєстраційний номер та час прийняття.
( Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
5. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання претензії споживача.
6. Відбір проб та проведення дослідження якості питної води здійснюється в установленому порядку.
7. У разі необхідності проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком споживач зобов’язаний забезпечити виконавцю комунальної послуги (його представнику) або управителю багатоквартирного будинку доступ до житла, іншого належного такому споживачу об’єкта нерухомого майна у порядку, передбаченому статтею 29 Закону України "Про житлово-комунальні послуги". За результатами перевірки складається акт-претензія за формою згідно з додатком.
Відмова споживача в наданні виконавцю комунальної послуги (його представнику) або управителю багатоквартирного будинку доступу до житла, іншого належного такому споживачу об’єкта нерухомого майна є підставою для відмови в задоволенні претензії споживача.
8. У разі встановлення під час перевірки фактів невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, в акті-претензії зазначаються дата і час проведення перевірки, виявлені факти невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, інформація про дату початку зниження якості відповідної послуги.
Якщо під час перевірки факти невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, не підтверджено, в акті-претензії зазначається інформація про відсутність фактів невідповідності якості комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком.
В акті-претензії зазначаються також виявлені під час його складання додаткові факти невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.
Акт-претензія складається у двох примірниках і підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги (його представником) або управителем багатоквартирного будинку. Один примірник акта-претензії передається споживачеві, другий - зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком.
Допускається здійснення в автоматизованому режимі з використанням Єдиної платформи (за наявності електронних кабінетів у споживача та управителя багатоквартирного будинку/виконавця комунальної послуги):
( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
формування та підтвердження у передбачений Єдиною платформою спосіб акта-претензії;
( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
передачі підтвердженого акта-претензії заінтересованим сторонам.
( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
9. У разі коли за результатами проведення перевірки споживач та виконавець комунальних послуги або управитель багатоквартирного будинку не дійшли згоди щодо наявності (відсутності) факту невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком умовам або параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, та/або причин виникнення таких порушень або невідповідності, акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.
У разі коли звернення для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком формувалося та подавалося з використанням Єдиної платформи, результати перевірки та акт-претензія є доступними для виконавця відповідної послуги та її споживачів.
( Пункт 9 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені в судовому порядку.
У разі оскарження в судовому порядку акта-претензії (результатів перевірки), сформованого з використанням Єдиної платформи, заінтересована сторона використовує отриманий з Єдиної платформи оригінал відповідного електронного документа.
( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
За наявності інтеграції Єдиної платформи з підсистемою "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи позовна заява може бути сформована та подана безпосередньо з використанням відповідного функціонала електронного кабінету Єдиної платформи.
( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1039 від 03.09.2024 )
10. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирного будинку в установлений договором про надання відповідних послуг строк для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим зазначеним договором, чи необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем та не менш як двома іншими споживачами відповідної послуги, які проживають у сусідніх будівлях (у приміщеннях - у разі, коли послуга надається у багатоквартирному будинку). Акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.
11. Акт-претензія реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирним будинком у журналі реєстрації актів-претензій.
Виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або надає споживачу обґрунтовану письмову відмову.
У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем.
12. Дата, з якої вважається, що комунальні послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком надаються з порушенням вимог до їх якості, зазначається в акті-претензії.
13. Період порушення якості надання комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком вважається припиненим з дати встановлення факту відновлення надання виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку надання послуг належної якості та/або доведення інформації про це виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку до відома споживача у спосіб, визначений договором про надання відповідних послуг, чи за погодженням із споживачем.

................
Перейти до повного тексту