1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Білорусь про співробітництво і взаємну допомогу в митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ N 675 від 21.06.2001 )
Дата підписання: 22.09.2000
Дата набуття чинності: 25.08.2001
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Білорусь (далі - "Договірні Сторони"),
керуючись положеннями Договору між Україною і Республікою Білорусь про економічне співробітництво на 1999 - 2008 роки і для виконання Заходів міждержавної програми довгострокового економічного співробітництва України і Республіки Білорусь на 1999 - 2008 роки,
виходячи з того, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, податковим, соціальним і торговим інтересам їхніх країн,
беручи до уваги те, що незаконний обіг наркотичних засобів і психотропних речовин становить небезпеку для здоров'я громадян і суспільства,
ураховуючи важливість забезпечення точного нарахування мит, податків та інших платежів, що стягуються при ввезенні або вивезенні товарів, належного виконання умов заборон, обмежень, а також контролю за імпортом або експортом товарів,
вважаючи, що зусилля із запобігання порушенням митного законодавства й із забезпечення правильного справляння мита, податків та інших платежів можуть стати більш ефективними завдяки співробітництву між митними органами їх держав,
у відповідності з Рекомендацією Ради митного співробітництва про взаємне адміністративне сприяння від 5 грудня 1953 р.,
беручи до уваги положення Конвенції Організації Об'єднаних Націй про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин від 20 грудня 1988 р.,
домовилися про таке:
Стаття 1
Визначення
Поняття, що використовуються в цій Угоді, означають:
а) "митне законодавство" - сукупність законів та інших нормативних правових актів держав Договірних Сторін, контроль за виконанням яких покладено на митні органи держав Договірних Сторін, що регулюють увезення, вивезення і транзит товарів, порядок справляння мита, податків та інших платежів, установлення заборон, обмежень, а також контролю при імпорті або експорті товарів;
б) "митне правопорушення" - будь-яке порушення митного законодавства;
в) "особи" - підприємства, установи й організації, а також фізичні особи;
г) "товари" - будь-яке рухоме майно, у тому числі валюта, валютні цінності, електрична, теплова, інші види енергії та транспортні засоби, за винятком транспортних засобів, використовуваних для міжнародних перевезень пасажирів і товарів, уключаючи контейнери й інше транспортне устаткування;
д) "контрольована поставка" - метод, при якому допускається ввезення, вивезення або транзит уключених у незаконний обіг або таких, що викликають підозру в цьому, наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, а також інших незаконно переміщуваних товарів, предметів і речовин, з відома і під контролем відповідних компетентних органів з метою виявлення осіб, що беруть участь у такому незаконному обігу;
ж) "митний орган":
в Україні - Державна митна служба України;
у Республіці Білорусь - Державний митний комітет Республіки Білорусь;
з) "запитуючий митний орган" - митний орган держави Договірної Сторони, що звертається із запитом про сприяння в митних справах;
і) "запитуваний митний орган" - митний орган держави Договірної Сторони, що одержав запит про сприяння в митних справах.
Стаття 2
Сфера дії Угоди
1. Договірні Сторони через свої митні органи і відповідно до положень цієї Угоди:
а) підтверджують свою прихильність спрощенню законного переміщення товарів і фізичних осіб і за взаємною домовленістю між митними органами вживатимуть заходів до вдосконалення митних технологій, методів і процедур для досягнення цієї мети;
б) взаємно сприяють запобіганню і розслідуванню митних правопорушень;
в) на запит взаємно сприяють наданню інформації для розслідування митних правопорушень;
г) уживають заходів для здійснення співробітництва в галузі дослідження, розроблення і випробування нових митних процедур, навчання кадрів, обміну фахівцями, а також з інших питань, що можуть потребувати їхніх спільних дій;
д) прагнуть до гармонізації й уніфікації митних технологій і процедур.
2. Сприяння, що передбачається в підпунктах "б" і "в" пункту 1 цієї статті, може бути подане з метою використання в судових, адміністративних або інших розглядах, пов'язаних з митними правопорушеннями.
3. Сприяння в рамках цієї Угоди здійснюватиметься відповідно до законодавства держави запитуваного митного органа та в межах його компетенції і можливостей.
4. Положення цієї Угоди не будуть витлумачені таким чином, що їхнє застосування обмежить практику подання взаємної допомоги, яка існує на цей час між Договірними Сторонами.
5. Ця Угода не зачіпає зобов'язань Договірних Сторін, які випливають з інших міжнародних угод у частині, що стосується правової допомоги по справах про митні правопорушення.
Стаття 3
Форми співробітництва і взаємної допомоги
1. Митні органи з власної ініціативи або на запит передають один одному усю потрібну інформацію згідно з положеннями цієї Угоди.
2. Митні органи:
а) обмінюються досвідом стосовно їхньої діяльності та інформацією про нові засоби і способи вчинення митних правопорушень;
б) повідомляють один одному інформацію про зміни в митному законодавстві держав Договірних Сторін і про застосовувані ними технічні засоби контролю та методи їх використання, а також обговорюють інші питання, що являють взаємний інтерес;
в) співпрацюють у рамках та відповідно до положень цієї Угоди.
Стаття 4
Контроль за особами, товарами і транспортними засобами
Митний орган держави однієї Договірної Сторони з власної ініціативи або на запит митного органу держави іншої Договірної Сторони здійснюватиме контроль за:
а) переміщеннями, зокрема в'їздом на територію її держави і виїздом з неї, осіб, відомих або підозрюваних у вчиненні порушень митного законодавства держави іншої Договірної Сторони;
б) переміщеннями товарів, що визначаються митним органом держави іншої Договірної Сторони, як такі, що призводять до незаконного переміщення на територію її держави чи з цієї території, або такі, що викликають підозру в цьому;
в) будь-якими транспортними засобами, про які відомо, що вони використовуються з метою порушення митного законодавства, чинного на території держави іншої Договірної Сторони, або щодо яких існує підозра в цьому;
г) місцями, використовуваними для складування товарів, що можуть стати предметом незаконного ввезення на територію держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 5
Контрольована поставка
1. Митні органи за взаємною згодою і домовленістю, у взаємодії з іншими правоохоронними органами держав Договірних Сторін можуть використовувати метод контрольованої поставки стосовно незаконно переміщуваних наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів з метою припинення їхнього міжнародного незаконного обігу, а також виявлення осіб, що беруть участь у такому обігу.
2. Метод контрольованої поставки може використовуватися стосовно інших предметів, що є знаряддям або засобом учинення злочину, або предметів, добутих злочинним шляхом, або предметів, протиправні діяння з якими є контрабандою.
3. Рішення про використання методу контрольованої поставки і про форми її здійснення приймається в кожному окремому випадку і може за потреби враховувати домовленості з фінансових питань і порядку їх здійснення.
Стаття 6
Боротьба з незаконним обігом товарів, що мають особливо важливе значення
Митні органи з власної ініціативи або на запит негайно передають один одному всю необхідну інформацію про встановлені дії, такі, що готуються або скоєні, які порушують або можуть порушити митне законодавство, що діє на території держави однієї з Договірних Сторін, в галузі переміщення:
а) зброї, боєприпасів, вибухових речовин і вибухових пристроїв;
б) предметів і цінностей, що являють історичну, наукову, художню або іншу культурну цінність;
в) отруйних речовин, а також речовин, що являють небезпеку для довкілля і здоров'я людей;
г) товарів, по відношенню до яких встановлені високі ставки мит або податків;
д) товарів, що мають особливо важливе значення, які піддаються нетарифним обмеженням, відповідно до переліків, погоджених обома митними службами.
Стаття 7
Передання інформації
1. Митні органи передають один одному з власної ініціативи або на запит усю інформацію, що може допомогти в забезпеченні:
а) справляння митними органами мит, податків та інших платежів, зокрема інформацію, що може допомогти в оцінці митної вартості товарів і встановленні їхньої тарифної класифікації;
б) дотримання заборон та обмежень щодо увезення, вивезення і транзиту товарів або наданні звільнення від мит, податків та інших платежів;
в) застосування національних правил походження товарів.
2. У разі, якщо запитуваний митний орган не має у своєму розпорядженні необхідної інформації, він вживатиме заходів до одержання цієї інформації, діючи від власного імені відповідно до свого національного законодавства.
Стаття 8
Інформація про переміщення товарів
Митні органи з власної ініціативи або на запит надають один одному таку інформацію:
а) чи були товари, увезені на територію держави Запитуючої Договірної Сторони, законно вивезені з території держави іншої Договірної Сторони;

................
Перейти до повного тексту