- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні
Цей Закон визначає організаційні, правові та фінансові засади державної підтримки інвестиційних проектів з метою створення сприятливих умов для залучення в Україну значних інвестицій (внутрішніх і зовнішніх), створення нових робочих місць, стимулювання економічного розвитку регіонів та зростання конкурентоспроможності економіки України.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
1) заявка - комплект документів згідно із встановленими переліком, формою та змістом, які заявник подає до уповноваженого органу для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
2) заявник - юридична особа, зареєстрована в Україні або в іноземній державі, або декілька таких юридичних осіб, яка (які) подала (подали) заявку;
3) значні інвестиції - власні або залучені кошти інвестора із значними інвестиціями та/або заявника, які вкладаються в об’єкти інвестування у процесі реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
4) інвестиційний проект із значними інвестиціями - інвестиційний проект, що відповідає вимогам, визначеним статтею 5 цього Закону;
5) інвестор із значними інвестиціями - зареєстрована в Україні юридична особа, яка спеціально утворена для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, є стороною спеціального інвестиційного договору та господарська діяльність якої спрямовується виключно на реалізацію інвестиційного проекту із значними інвестиціями та виконання спеціального інвестиційного договору;
6) об’єкти інвестування - необоротні активи (крім нематеріальних активів та гудвілу), що будуються, модернізуються, технічно та/або технологічно переоснащуються, придбаваються інвестором із значними інвестиціями та/або заявником, та об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури, необхідні для виконання умов спеціального інвестиційного договору, які збудовані/будуються або будівництво яких профінансовано/фінансується (включно з платою за приєднання до мереж тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо) інвестором із значними інвестиціями та/або заявником за рахунок значних інвестицій;
7) спеціальний інвестиційний договір - укладений між Кабінетом Міністрів України, інвестором із значними інвестиціями, заявником (крім випадків, передбачених цим Законом) та органом місцевого самоврядування (у разі надання державної підтримки таким органом) договір, що визначає порядок та умови реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
8) строк реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями - строк з дати укладення спеціального інвестиційного договору до дати виконання інвестором із значними інвестиціями зобов’язань, передбачених спеціальним інвестиційним договором, щодо здійснення значних інвестицій в об’єкти інвестування та початку функціонування таких об’єктів інвестування в рамках реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, що не може становити більше п’яти років з дати укладення спеціального інвестиційного договору;
9) уповноважена установа - державна установа, уповноважена Кабінетом Міністрів України на здійснення супроводу заявника та інвестора із значними інвестиціями у підготовці та реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, сприяння виконанню спеціального інвестиційного договору, а також на виконання інших функцій, передбачених цим Законом;
10) уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну інвестиційну політику.
2. Термін "контроль" вживається в цьому Законі у значенні, наведеному в
Законі України "Про захист економічної конкуренції", термін "кінцевий бенефіціарний власник" - у значенні, наведеному в
Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", термін "пов’язані особи" - у значенні, наведеному в
Податковому кодексі України, термін "будівництво" - у значенні, наведеному в
Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Стаття 2. Законодавство про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями
1. Відносини, що виникають у зв’язку з наданням державної підтримки інвестиційним проектам із значними інвестиціями, укладенням, виконанням і припиненням дії спеціальних інвестиційних договорів, регулюються
Конституцією України,
Цивільним кодексом України,
Господарським кодексом України,
Земельним кодексом України,
Податковим кодексом України,
Митним кодексом України, цим Законом, іншими законами України та нормативно-правовими актами, у тому числі прийнятими на виконання цього Закону, а також міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
2. Якщо міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародного договору України.
3. На відносини, що виникають у зв’язку з наданням державної підтримки інвестиційним проектам із значними інвестиціями, укладенням, виконанням і припиненням дії спеціальних інвестиційних договорів, не поширюється дія законів України
"Про державну допомогу суб’єктам господарювання" та
"Про інвестиційну діяльність" (у частині надання державної підтримки інвестиційним проектам, проведення їх державної експертизи, а також включення до Державного реєстру інвестиційних проектів).
Розділ II
ЗАСАДИ НАДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ ІЗ ЗНАЧНИМИ
ІНВЕСТИЦІЯМИ
Стаття 3. Форми надання державної підтримки інвестиційних проектів із значними інвестиціями
1. Державна підтримка інвестиційних проектів із значними інвестиціями може надаватися інвестору із значними інвестиціями у таких формах:
2) звільнення від оподаткування ввізним митом нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього, що ввозяться виключно для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями на виконання спеціального інвестиційного договору, відповідно до
Митного кодексу України;
3) забезпечення переважного права землекористування земельною ділянкою державної або комунальної власності для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями - надання земельної ділянки державної або комунальної власності у користування (оренду) для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями на умовах, визначених з урахуванням зобов’язань, передбачених спеціальним інвестиційним договором, та з переважним правом інвестора із значними інвестиціями придбання такої земельної ділянки у власність після спливу строку дії спеціального інвестиційного договору (крім випадків його дострокового припинення), якщо таке право передбачено спеціальним інвестиційним договором;
4) забезпечення за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законом, будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо) або компенсація за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законом, вартості збудованих заявником або інвестором із значними інвестиціями об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями. Порядок надання компенсації вартості збудованих заявником або інвестором із значними інвестиціями об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури встановлюється Кабінетом Міністрів України;
5) компенсація витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж, необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
6) звільнення від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва інвестора із значними інвестиціями для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями відповідно до
Земельного кодексу України.
2. У разі якщо для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями необхідне приєднання до мереж тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо, у тому числі до мереж та/або комунікацій, що належать на праві власності, господарського відання, оперативного управління чи іншому речовому праві суб’єктам природних монополій, держава сприяє інвестору із значними інвестиціями у процесі такого приєднання у порядку, визначеному законодавством.
Стаття 4. Обсяг державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями
1. Загальний обсяг державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями складається з:
1) усіх вивільнених від оподаткування коштів - сума податків і зборів, що не сплачуються до бюджету та залишаються в розпорядженні інвестора із значними інвестиціями відповідно до умов спеціального інвестиційного договору. У разі надання в користування (оренду) земельної ділянки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями із справлянням плати за землю за надану земельну ділянку у розмірі, що є меншим за розмір, встановлений органом місцевого самоврядування для відповідної категорії земель на відповідній території, розмір різниці враховується при визначенні загального обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
2) сукупної вартості всіх об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, побудованих для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та на виконання спеціального інвестиційного договору згідно з пунктом 4 частини першої статті 3 цього Закону, станом на дату введення таких об’єктів в експлуатацію;
3) суми компенсації на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж, необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
4) суми коштів, що не надійшли до відповідного бюджету від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва відповідно до
Земельного кодексу України.
2. Загальний обсяг державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями встановлюється у спеціальному інвестиційному договорі та не повинен перевищувати 30 відсотків планового обсягу значних інвестицій за інвестиційним проектом із значними інвестиціями.
У разі якщо під час виконання спеціального інвестиційного договору фактичний обсяг значних інвестицій є більшим, ніж передбачено таким договором, загальний обсяг державної підтримки залишається без змін.
У разі якщо під час виконання спеціального інвестиційного договору фактичний обсяг значних інвестицій є меншим, ніж передбачено таким договором, загальний обсяг державної підтримки змінюється шляхом внесення змін до спеціального інвестиційного договору.
У разі якщо обсяг значних інвестицій є меншим, ніж визначено пунктом 4 частини першої статті 5 цього Закону, інвестор із значними інвестиціями повертає весь обсяг отриманої державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями.
3. Методологія розрахунку обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями визначається Кабінетом Міністрів України.
4. Відомості про інвестиційні проекти із значними інвестиціями, для реалізації яких надається державна підтримка відповідно до цього Закону, у тому числі інформація щодо виконання інвестором із значними інвестиціями зобов’язань, передбачених спеціальним інвестиційним договором, внесення обсягу значних інвестицій в об’єкти інвестування, початку функціонування таких об’єктів інвестування в рамках реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, а також щодо обсягу державної підтримки, наданої інвестору із значними інвестиціями відповідно до цього Закону та спеціального інвестиційного договору, вносяться до реєстру інвестиційних проектів із значними інвестиціями, ведення якого здійснює уповноважений орган.
Перелік відомостей, що вносяться до реєстру інвестиційних проектів із значними інвестиціями, та
порядок його ведення визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відомості, що містяться у реєстрі інвестиційних проектів із значними інвестиціями, є відкритими і загальнодоступними (крім інформації з обмеженим доступом), стягнення плати за доступ до них забороняється.
Уповноважений орган, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центральний орган виконавчої влади у галузі митної справи можуть здійснювати автоматичний обмін інформацією, що міститься в реєстрі інвестиційних проектів із значними інвестиціями, в обсязі та порядку, що визначаються нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з уповноваженим органом.
Стаття 5. Вимоги до інвестиційного проекту із значними інвестиціями, для реалізації якого може надаватися державна підтримка
1. Інвестиційний проект із значними інвестиціями, для реалізації якого може надаватися державна підтримка згідно з цим Законом, має відповідати всім таким вимогам:
1) інвестиційний проект із значними інвестиціями реалізується на території України у сферах переробної промисловості (крім діяльності з виробництва та обігу тютюнових виробів, спирту етилового (за виключенням виробництва біоетанолу, який призначений для використання як компонент палива), коньячного і плодового, алкогольних напоїв), виробництва біогазу і біометану (в тому числі скрапленого або стисненого), добування з метою подальшої переробки та/або збагачення корисних копалин (крім кам’яного та бурого вугілля, сирої нафти та природного газу), поводження з відходами, транспорту, складського господарства, поштової та кур’єрської діяльності, логістики, освіти, наукової та науково-технічної діяльності, охорони здоров’я, мистецтва, культури, спорту, туризму, в курортно-рекреаційній сфері та у сфері електронних комунікацій;
2) інвестиційний проект із значними інвестиціями передбачає будівництво, модернізацію, технічне та/або технологічне переоснащення об’єктів інвестування у сферах, зазначених у пункті 1 цієї частини, придбання необхідного устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього, а також може передбачати будівництво за рахунок коштів інвестора із значними інвестиціями та/або заявника необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури;
3) створення впродовж строку реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями не менше:
10 нових робочих місць із середньою заробітною платою працівників, розмір якої не менш як на 50 відсотків перевищує розмір реальної середньої заробітної плати за відповідним видом діяльності у регіоні, в якому реалізується проект, за попередній календарний рік; або
30 нових робочих місць із середньою заробітною платою працівників, розмір якої не менш як на 30 відсотків перевищує розмір реальної середньої заробітної плати за відповідним видом діяльності у регіоні, в якому реалізується проект, за попередній календарний рік; або
50 нових робочих місць із середньою заробітною платою працівників, розмір якої не менш як на 15 відсотків перевищує розмір реальної середньої заробітної плати за відповідним видом діяльності у регіоні, в якому реалізується проект, за попередній календарний рік;
4) розмір значних інвестицій в об’єкти інвестування для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями перевищує суму, еквівалентну 12 мільйонам євро, що розраховується за офіційним курсом валют, встановленим Національним банком України станом на перший робочий день кварталу, в якому подається заявка, та на дату фактичного здійснення значних інвестицій в об’єкти інвестування на виконання спеціального інвестиційного договору. Розмір значних інвестицій в об’єкти інвестування розраховується без урахування податку на додану вартість. Заявник не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки до уповноваженого органу може здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування в обсязі, що не перевищує 30 відсотків загального обсягу значних інвестицій, необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
5) строк реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями не перевищує п’ять років.
2. Державна підтримка, що надається відповідно до цього Закону, не поширюється на інвестиційні проекти, що відповідають ознакам державно-приватного партнерства, які мають бути реалізовані із застосуванням вимог законів України
"Про державно-приватне партнерство" та
"Про концесію", та на інвестиційні проекти, що реалізуються відповідно до угод про розподіл продукції, які мають бути реалізовані із застосуванням вимог
Закону України "Про угоди про розподіл продукції", а також не надається для виконання суб’єктами господарювання своїх інвестиційних зобов’язань у ході приватизації об’єктів державної та комунальної власності.
Стаття 6. Функції уповноваженої установи у процесі підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями
1. Супровід підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, а також сприяння виконанню спеціальних інвестиційних договорів державою та органами місцевого самоврядування (у разі надання державної підтримки такими органами) здійснює уповноважена установа.
2. До функцій уповноваженої установи належать:
1) здійснення заходів щодо залучення потенційних заявників для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями;
2) надання заявникам, інвесторам із значними інвестиціями організаційної та інформаційно-консультативної допомоги з питань підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями відповідно до вимог цього Закону, зокрема щодо підготовки та подання заявки, інших документів, необхідних для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, на безоплатній основі;
3) взаємодія з органами державної влади, органами місцевого самоврядування з питань, пов’язаних із супроводом підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями;
4) підготовка та подання до уповноваженого органу періодичних (квартальних і річних) та оперативних (на вимогу уповноваженого органу) звітів про стан супроводу інвестиційних проектів із значними інвестиціями;
5) розроблення пропозицій, рекомендацій, планів дій, спрямованих на удосконалення процесу підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями;
6) організація навчання та проведення інформаційних заходів з питань підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб;
7) виконання інших функцій щодо підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, передбачених законодавством та установчими документами уповноваженої установи.
3. Уповноважена установа здійснює супровід заявника та інвестора із значними інвестиціями, виконує інші визначені цим Законом функції на безоплатній основі для заявника та інвестора із значними інвестиціями.
Порядок взаємодії уповноваженої установи із заявниками, інвесторами із значними інвестиціями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування з питань, пов’язаних із супроводом підготовки та реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, визначається Кабінетом Міністрів України.
4. Незаконне втручання та перешкоджання діяльності уповноваженої установи та її працівників, зокрема з метою протидії чи ускладнення виконання нею функцій, визначених цим Законом, забороняється.
Розділ III
ПІДГОТОВКА ЗАЯВКИ ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ДОЦІЛЬНІСТЬ ЧИ НЕДОЦІЛЬНІСТЬ УКЛАДЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО ІНВЕСТИЦІЙНОГО ДОГОВОРУ
Стаття 7. Підготовка та подання заявки
1. Заявник, який має намір отримати державну підтримку для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, передбачену цим Законом, готує та подає до уповноваженого органу заявку, яка включає документи, що підтверджують відповідність заявника вимогам частин третьої і четвертої цієї статті, техніко-економічне обґрунтування інвестиційного проекту із значними інвестиціями (з обов’язковим зазначенням соціального ефекту від його реалізації) та проект спеціального інвестиційного договору, примірна форма якого визначається уповноваженим органом.
У разі якщо заявник здійснив значні інвестиції в об’єкт інвестування відповідно до пункту 4 частини першої статті 5 цього Закону, разом із заявкою подається аудиторський звіт та відповідні документи (копії актів виконаних робіт, платіжних доручень про здійснення фінансування або інші документи, що підтверджують обсяг здійснених значних інвестицій в об’єкт інвестування) для підтвердження обсягу здійснених ним значних інвестицій в об’єкт інвестування.
Необґрунтоване вимагання від заявника надання інших документів забороняється.
Вимоги до техніко-економічного обґрунтування інвестиційного проекту із значними інвестиціями встановлюються Кабінетом Міністрів України.
2. Уповноважена установа за зверненням заявника надає йому організаційну та інформаційно-консультативну допомогу з питань підготовки документів, передбачених частиною першою цієї статті, та їх подання до уповноваженого органу.
3. Заявник повинен відповідати визначеним Кабінетом Міністрів України
вимогам щодо фінансової спроможності для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями.
4. Не можуть бути заявниками:
1) державні господарські об’єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації, державні підприємства, установи, організації або господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або іншому господарському товариству, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
2) комунальні унітарні підприємства та господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді;
3) неприбуткові підприємства, установи та організації;
4) юридичні особи, інформацію про кінцевих бенефіціарних власників яких не розкрито на порушення вимог
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
5) юридичні особи, зареєстровані в державах (на територіях), віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон, або юридичні особи, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) прямо або опосередковано належать юридичним особам, зареєстрованим у таких державах (територіях);
6) юридичні особи, бенефіціарні власники акцій (часток) яких є резидентами держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, чи держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором. Це положення не застосовується до юридичних осіб, акції яких допущені до торгів на іноземних фондових біржах згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (крім юридичних осіб, які є резидентами держави-агресора);
7) юридичні особи, зареєстровані у державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором;
8) юридичні особи, зареєстровані згідно із законодавством держав, включених Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FAТF) до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, а також юридичні особи, 10 і більше відсотків статутного капіталу яких прямо або опосередковано належать таким особам;
9) юридичні особи, щодо яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до законодавства України чи міжнародного права, а також пов’язані з ними особи;
10) юридичні особи, щодо яких відкрито провадження у справах про банкрутство або які визнані банкрутами;
11) юридичні особи, які перебувають у процесі ліквідації або реорганізації;
12) юридичні особи, які на дату подання заявки мають заборгованість із сплати загальнодержавних та/або місцевих податків, зборів та/або інших обов’язкових платежів на суму понад еквівалент 10 мінімальних заробітних плат на 1 січня відповідного року.
5. Якщо заявник представлений кількома юридичними особами, обмеження, передбачені частиною четвертою цієї статті, застосовуються до кожної з таких юридичних осіб.
6. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, що надається заявником, несе заявник.
Заявник може визначити інформацію та документи у складі заявки такими, що містять конфіденційну інформацію, комерційну таємницю, крім відомостей, що мають бути внесені до реєстру інвестиційних проектів із значними інвестиціями після підписання спеціального інвестиційного договору, про що зазначається в заявці відповідно до частини першої цієї статті.
Стаття 8. Оцінка інвестиційного проекту із значними інвестиціями та прийняття рішення про укладення спеціального інвестиційного договору
1. Оцінка інвестиційного проекту із значними інвестиціями проводиться уповноваженим органом не більше ніж 60 календарних днів з дня отримання документів, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону, та включає:
1) перевірку відповідності заявника, інвестиційного проекту із значними інвестиціями та поданих документів установленим законодавством вимогам (перший етап);
2) аналіз інвестиційного проекту із значними інвестиціями та проекту спеціального інвестиційного договору (другий етап):
аналіз фінансових, соціальних показників та екологічних наслідків реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
аналіз ризиків реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
аналіз форм та загального обсягу державної підтримки, що пропонуються до надання для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
аналіз проекту спеціального інвестиційного договору та підготовка в разі потреби зауважень щодо його доопрацювання.
Уповноважений орган припиняє проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, якщо:
за результатами першого етапу виявлено невідповідність заявника, інвестиційного проекту із значними інвестиціями та поданих документів встановленим законодавством вимогам та обмеженням, а також якщо уповноважений орган вже проводить оцінку інвестиційного проекту із значними інвестиціями, що повністю або частково збігається щодо сформованої земельної ділянки, на якій заплановано реалізацію інвестиційного проекту із значними інвестиціями;
під час другого етапу виявлено невідповідність техніко-економічного обґрунтування вимогам щодо його змісту та/або проекту спеціального інвестиційного договору вимогам статті 13 цього Закону, наявність помилок у розрахунках та розбіжностей у поданих документах. У такому разі уповноважений орган надсилає заявнику відповідні зауваження та пропозиції для доопрацювання. Заявник протягом 15 календарних днів може доопрацювати відповідні документи та надіслати їх до уповноваженого органу для підготовки висновку, який готується протягом 15 календарних днів з дня отримання доопрацьованих документів від заявника. Якщо заявник не подав доопрацьовані документи у визначений строк, уповноважений орган припиняє проведення оцінки, про що повідомляє заявника.
Будь-яке припинення уповноваженим органом проведення оцінки не позбавляє заявника права надіслати заявку на повторний розгляд.
До проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями обов’язково залучаються Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері, в якій передбачається реалізувати інвестиційний проект із значними інвестиціями, та орган місцевого самоврядування (якщо державна підтримка надається таким органом для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями). До проведення оцінки можуть також залучатися інші державні органи відповідно до компетенції.
З метою одержання додаткової інформації та/або документів, необхідних для проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, уповноважений орган може звертатися з відповідними запитами до уповноваженої установи, державних органів, органів місцевого самоврядування, фінансових установ, юридичних та фізичних осіб. Відповідь на такий запит надається у якомога стислий строк, що не може становити більше 10 робочих днів.
2. За результатами оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями уповноважений орган готує один із таких висновків:
висновок про доцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та укладення спеціального інвестиційного договору;
висновок про недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та відмову в укладенні спеціального інвестиційного договору.
Підставами для надання висновку про недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та відмову в укладенні спеціального інвестиційного договору є:
подання заявником недостовірної інформації у складі заявки;
невідповідність заявника та/або інвестиційного проекту вимогам, передбаченим цим Законом;
обсяг державної підтримки, що пропонується в інвестиційному проекті, перевищує максимально допустимий обсяг державної підтримки, передбачений статтею 4 цього Закону;
виявлення під час проведення оцінки інвестиційного проекту фінансових, соціальних та/або екологічних ризиків та/або негативних наслідків, до яких може призвести його реалізація.
Відповідний висновок уповноважений орган надсилає заявнику та уповноваженій установі протягом п’яти робочих днів з дня його підписання.
3. У разі підписання уповноваженим органом висновку про недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та відмову в укладенні спеціального інвестиційного договору заявник має право на оскарження такого висновку в судовому порядку.
4. У разі необхідності доопрацювання проекту спеціального інвестиційного договору уповноважений орган разом з висновком про доцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та укладення спеціального інвестиційного договору надсилає заявнику зауваження до проекту спеціального інвестиційного договору з пропозицією проведення переговорів щодо умов спеціального інвестиційного договору.
Переговори щодо умов спеціального інвестиційного договору проводяться протягом двох місяців з дня отримання від уповноваженого органу пропозиції щодо їх проведення. У разі недосягнення згоди щодо механізму врахування зауважень щодо умов спеціального інвестиційного договору в зазначений строк уповноважений орган на підставі письмового звернення заявника може продовжити такий строк, але не більше ніж на два місяці.
................Перейти до повного тексту