- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 168/2013 від 27.03.2013 )
Про Державну програму реалізації Договору з відкритого неба
1. Затвердити Державну програму реалізації Договору з відкритого неба (додається).
2. Кабінету Міністрів України вжити заходів щодо забезпечення починаючи з 2001 року фінансування з Державного бюджету України Державної програми реалізації
Договору з відкритого неба у визначених нею обсягах.
Президент України | Л.КУЧМА |
м. Київ, 29 вересня 2000 року N 1097/2000 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 29 вересня 2000 року N 1097/2000
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
реалізації Договору з відкритого неба
Договір з відкритого неба (далі - Договір), підписаний Україною 24 березня 1992 р., спрямовано на забезпечення відкритості і прозорості, сприяння спостереженню за виконанням домовленостей у сфері контролю над озброєннями, розширення можливостей урегулювання кризових ситуацій, що підтверджує прагнення України зробити свій внесок у справу зміцнення миру, стабільності і безпеки у світі.
I. Концептуальні положення
В основу імплементації Договору покладено ряд концептуальних положень.
1. Державними замовниками виконання Державної програми реалізації Договору з відкритого неба (далі - Програма) є Міністерство оборони України, а також інші центральні органи виконавчої влади згідно із завданнями, визначеними цією Програмою.
2. Для забезпечення активної позиції України під час реалізації Договору здійснюється прийом місій спостережних польотів іноземних держав в Україні та виконуються спостережні польоти Україною над територіями інших держав.
3. Спостережні польоти розглядаються як засіб для отримання достовірних даних щодо заявленої державами - учасницями Договору військової діяльності. Для цього використовуються результати як власних спостережних польотів, так і польотів інших держав.
4. Планування місій спостережних польотів за кордоном здійснюється на підставі відповідних пропозицій заінтересованих міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Повідомлення про зміни у минулорічному розподілі активних квот України щодо інших держав - учасниць Договору вноситься на розгляд Консультативної комісії з відкритого неба (далі - Комісія) на підставі пропозицій заінтересованих міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
5. Під час виконання спостережних польотів над територією України вживаються необхідні заходи для захисту державних інтересів та забезпечення належної безпеки польотів.
6. Для виконання спостережних польотів на першому етапі реалізації Договору використовуються два літаки Ан-30Б ескадрильї "Блакитна стежа" із складу Збройних Сил, обладнані відповідною апаратурою для спостереження і для польотів на міжнародних повітряних трасах відповідно до стандартної практики Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
7. На другому етапі реалізації Договору створюється сучасний авіаційний комплекс спостереження (літак, апаратура спостереження, обладнання для оброблення матеріалів спостереження та вимірювальний полігон), який відповідає вимогам Договору.
8. Для підрозділів, причетних до реалізації Договору, розробляється відповідна організаційно-штатна структура.
9. Проводиться систематична робота, спрямована на забезпечення державних інтересів України під час розроблення рішень Комісією.
10. Режим "відкритого неба" вважається придатним для проведення екологічного моніторингу навколишнього природного середовища в Україні.
Спостереження за районами з кризовою ситуацією здійснюється на підставі окремих документів, які регламентують відповідні умови та процедури застосування.
11. Визначаються терміни готовності України до першого етапу реалізації Договору - 31 грудня 2000 року та другого етапу - через три роки після набрання Договором чинності.
II. Заходи щодо захисту державних інтересів України
1. Визначення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади переліку об'єктів, інформація про які під час виконання спостережних польотів підлягає захисту відповідно до Закону України "Про державну таємницю" (далі - секретні об'єкти).
Міністерства, інші центральні
органи виконавчої влади.
Грудень 2000 року.
2. Визначення за допомогою аналітично-розрахункових методів та шляхом виконання контрольних обльотів із застосуванням літаків спостереження Міністерства оборони України ступеня викриття апаратурою спостереження, передбаченою Договором, відомостей про найбільш "чутливі" секретні об'єкти.
Розроблення на підставі розрахунків та результатів контрольних польотів заходів, спрямованих на технічний захист інформації про зазначені об'єкти.
Міністерство оборони України,
Служба безпеки України, інші
центральні органи виконавчої
влади.
Грудень 2000 року.
3. Створення загальнодержавної системи оповіщення секретних об'єктів та визначення підрозділів, відповідальних за їх оперативне оповіщення.
Міністерство оборони України,
Служба безпеки України, інші
центральні органи виконавчої
влади.
Грудень 2000 року.
4. Розроблення технічних процедур інспектування іноземних літаків спостереження із застосуванням спеціальної апаратури контролю неруйнівними засобами.
Служба безпеки України.
Грудень 2000 року.
5. Підготовка відповідно до вимог Договору трьох аеродромів "відкритого неба".
Міністерство оборони України,
Міністерство транспорту України,
Держкомкордон України.
Грудень 2000 року.
6. Створення загальнодержавної системи контролю за виконанням заходів з технічного захисту інформації під час виконання спостережних польотів за Договором.
Служба безпеки України.
Грудень 2000 року.
7. Забезпечення необхідною перевірною апаратурою, обладнанням та засобами їх транспортування підрозділів, відповідальних за виконання оглядових передполітних процедур та здійснення контролю використання інспекційного обладнання під час виконання спостережних польотів.
Служба безпеки України,
Держпромполітики України,
Міністерство фінансів України.
Березень 2001 року.
III. Підготовка авіаційної ескадрильї "Блакитна стежа"
1. Закінчення підготовки до першого етапу реалізації Договору екіпажів та літаків спостереження, центру оброблення інформації, вимірювального полігону.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України,
Міністерство фінансів України.
31 грудня 2000 року.
2. Підготовка літаків спостереження Ан-30Б до проведення сертифікації згідно з вимогами Договору.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України,
Міністерство транспорту України,
Національна академія наук України,
Міністерство фінансів України.
Квітень 2001 року.
3. Забезпечення авіаційної ескадрильї "Блакитна стежа" відповідно до замовлень Міністерства оборони України необхідною кількістю аерофотоматеріалів, хімікатів, витратних матеріалів, що використовуються під час виконання спостережних польотів, та відповідного рівня підготовки фахівців центру оброблення інформації.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України,
Міністерство економіки України,
Міністерство фінансів України.
Січень 2001 року.
4. Створення на аеродромах "відкритого неба" і аеродромах дозаправляння літаків та у подальшому підтримування визначеної кількості цільових запасів пально-мастильних матеріалів, спеціальних рідин та газів, що використовуються літаками спостереження держав - учасниць Договору.
Міністерство оборони України,
Мінпаливенерго України,
Міністерство транспорту України.
Лютий 2001 року.
5. Створення в авіаційному гарнізоні Бориспіль адміністративного та побутового комплексів для виконання процедур за Договором на першому етапі його реалізації за рахунок перерозподілу споруд службової зони гарнізону та будівництво вимірювального полігону з метою проведення перевірок заявлених мінімальних висот застосування апаратури спостереження.
Міністерство оборони України,
Міністерство економіки України,
Міністерство фінансів України,
Міністерство транспорту України.
31 грудня 2000 року.
6. Розроблення плану будівництва в авіаційному гарнізоні Бориспіль адміністративного та побутового комплексів для виконання процедур за Договором на другому етапі його реалізації.
Міністерство оборони України,
Міністерство економіки України,
Міністерство фінансів України,
Міністерство транспорту України.
Лютий 2001 року.
IV. Створення авіаційного комплексу спостереження та обладнання для вимірювального полігону до другого етапу реалізації Договору
1. Визначення головного замовника авіаційного комплексу спостереження та обладнання для вимірювального полігону та головного виконавця.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України.
Після набрання Програмою
чинності.
2. Розроблення і подання на затвердження до Кабінету Міністрів України програми створення авіаційного комплексу спостереження та обладнання для вимірювального полігону.
Міністерство оборони України,
Міністерство економіки України,
Міністерство фінансів України,
Держпромполітики України,
Міністерство транспорту України.
Протягом трьох місяців після
набрання чинності ДВН.
3. Підготовка необхідних техніко-економічних обгрунтувань для дообладнання авіаційного комплексу спостереження за результатами першого року його експлуатації, а також у разі внесення Комісією доповнень до категорій апаратури спостереження, носіїв інформації та наземного обладнання оброблення результатів спостережних польотів.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України.
4. Участь у розглядах на засіданнях Комісії розроблених методик та процедур сертифікацій і передполітних інспекцій оптичної, радіолокаційної, відео- та інфрачервоної апаратури спостереження.
Міністерство оборони України,
Держпромполітики України,
Національна академія наук
України.
5. Розроблення пропозицій щодо використання апаратури для проведення екологічного моніторингу.
Мінекоресурсів України, НКАУ,
Національна академія наук України.
Березень 2003 року.
V. Забезпечення управління повітряним рухом під час виконання спостережних польотів над територією України
1. Розроблення Інструкції з питань організації та виконання спостережних польотів над територією України.
Міністерство оборони України,
Міністерство транспорту України.
Листопад 2000 року.
2. Розроблення нової редакції Положення про використання повітряного простору України (з урахуванням результатів виконання спостережних польотів за Договором).
Міністерство транспорту України,
Міністерство оборони України.
Січень 2001 року.
3. Визначення необхідних структурних підрозділів Міноборони, Мінтрансу та забезпечення підготовки персоналу для управління повітряним рухом літаків спостереження.
Міністерство оборони України,
Міністерство транспорту України.
Грудень 2000 року.
4. Розроблення програми створення єдиного аеронавігаційного поля в повітряному просторі України, яке б відповідало нормам ІКАО.
Міністерство транспорту України,
Міністерство оборони України.
Січень 2001 року.
5. Підготовка інформації про повітряний простір України відповідно до вимог ІКАО та Договору і організація її оприлюднення у Збірнику аеронавігаційної інформації України.
Міністерство транспорту України.
Січень 2001 року.
6. Забезпечення надання безоплатних послуг з аеронавігації, управління повітряним рухом, проведення посадок та зльотів в аеропортах, організації стоянок і охорони літаків спостереження держав - учасниць Договору, розроблення механізму покриття витрат за їх надання.
Кабінет Міністрів України.
Після набрання Договором
чинності.
VI. Техніко-економічне та фінансове обгрунтування виконання Програми
1. Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми провадитиметься за рахунок коштів, визначених державним замовникам у Державному бюджеті України на відповідний рік, із залученням позабюджетних коштів та джерел фінансування, не заборонених законодавством, а також фінансової і технічної допомоги іноземних держав.
Програма виконуватиметься поетапно:
перший етап - протягом трьох років з моменту набрання Договором чинності;
другий етап - після завершення першого етапу реалізації Договору.
У додатках 1 - 7 наведено орієнтовні розрахунки необхідних асигнувань.
Для забезпечення реалізації першого етапу Договору необхідно 2710880 гривень (2354733 гривень та 65953 доларів США).
Умови реалізації Договору передбачають, що витрати на технічне та комерційне обслуговування літаків, пально-мастильні матеріали, аерофотоплівку, інші носії інформації та хімікати, додаткові послуги, пов'язані з виконанням спостережних польотів, покриваються стороною, яка виконує спостереження.
Крім того, ця ж сторона покриває витрати на розміщення та харчування свого персоналу з розрахунку 75 євро на кожну особу за добу. Тобто за час підготовки та реалізації Договору на першому етапі до України з боку держав-учасниць повинно надійти 125140 доларів США.
На першому етапі здійснюватиметься і завчасна підготовка літака спостереження на базі серійного українського літака.
Для виконання цих заходів необхідно 96039333 гривень щороку. Орієнтовна вартість робіт, пов'язаних з підготовкою літака, потрібного для другого етапу, становить 288118000 гривень.
На другому етапі для реалізації Договору потрібно щороку 522000 гривень, у тому числі на перший рік - 722000 гривень (з урахуванням підготовки та проведення сертифікації літака), з яких державами-учасницями компенсуватиметься Україні щороку 226800 гривень.
Загальний обсяг асигнувань на реалізацію Програми становить 291550880 гривень.
2. Кошти, які надходитимуть від інших держав за оренду українських літаків з метою виконання спостережних польотів у своїх інтересах, зараховуватимуться до Державного бюджету України і використовуватимуться на забезпечення реалізації Програми.
VII. Організація контролю за виконанням Програми
Загальний контроль за виконанням Програми здійснює Кабінет Міністрів України.
Експертні перевірки ходу виконання Програми проводитимуть Міністерство економіки України, Служба безпеки України та інші центральні органи виконавчої влади.
Глава Адміністрації Президента України | В.ЛИТВИН |
Додаток 1
до Програми
ОРІЄНТОВНІ РОЗРАХУНКИ
необхідних асигнувань для першого етапу реалізації Договору та підготовки літака спостереження до другого етапу
------------------------------------------------------------------
Захід | Сума коштів | Надходження
|---------------------| від держав-
| у гривнях |у доларах| учасниць,
| | США | у доларах
| | | США
------------------------------------------------------------------
Асигнування для першого етапу реалізації Договору
Підготовка літака 1177341
спостереження АН-30Б та центру
оброблення інформації 15
авіаційної бригади
(спеціального призначення)
до сертифікації
Проведення сертифікації 74100 19600
українського літака
спостереження Ан-30Б
Участь українських 28500 13491
представників у сертифікації
літаків спостереження держав -
учасниць Договору
Виконання спостережних 1074792 52462 105540
польотів протягом трьох років
після введення Договору у дію
Разом 2354733 65953 125140
(675756 грн.)
Усього 2710880
Підготовка літака спостереження до
другого етапу реалізації Договору
Підготовка літака 100900000 34670000
спостереження до другого
етапу реалізації Договору
Усього 288118000
Підготовка та проведення 560000 30000 62000
сертифікації літака і
виконання спостережних
польотів (перший рік на
другому етапі реалізації
Договору)
Разом 103814733 34765953
Усього 291550880
Примітка:
1. Другий етап реалізації Договору є довгостроковим. Для виконання спостережних польотів на цьому етапі, починаючи з другого року, орієнтовно необхідно 522 тис. гривень (360 тис. гривень та 30 тис. доларів США) щороку. При цьому Україна матиме щорічні надходження у розмірі 42 тис. доларів США.
2. Розрахунки зроблено за курсом 5,4 гривні за 1 долар США.
Додаток 2
до Програми
ОРІЄНТОВНІ РОЗРАХУНКИ
необхідних асигнувань для підготовки українського літака спостереження Ан-30Б та центру оброблення інформації 15 авіаційної бригади (спеціального призначення) до сертифікації
-------------------------------------------------------------------
Захід | Найменування | Кіль- |Вартість| Сума
| обладнання | кість |одиниці,| коштів,
| |(штук, | у | у
| |комп- |гривнях | гривнях
| |лектів)| |
-------------------------------------------------------------------
Обладнання двох літаків GSP 2 162000 324000
спостереження глобальною
супутниковою системою
навігації
Виготовлення (закупівля) 1 662000 662000
перевірної міри для
визначення роздільної
здатності оптичної
апаратури спостереження,
перевірочної апаратури
та засобів її
транспортування
Проведення випробних фотокамера 1
польотів для підготовки АФА-41/7,5
даних щодо роздільної
здатності кожної фотокамера 3
конфігурації апаратури А54/50
спостереження
Разом 74346
Визначення частотно- фотокамера 1 4000 4000
контрастної АФА-41/7,5
................Перейти до повного тексту