1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 грудня 2010 р. № 1088
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1009 від 22.09.2021 )
Про затвердження Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 822 від 03.08.2011 № 491 від 31.05.2012 № 380 від 29.05.2013 № 560 від 07.08.2013 № 586 від 14.08.2013 № 359 від 20.08.2014 № 499 від 17.07.2015 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки (далі - Програма), що додається.
2. Утворити Міжвідомчу комісію з питань підтримки транскордонного співробітництва у складі згідно з додатком.
3. Затвердити Положення про Міжвідомчу комісію з питань підтримки транскордонного співробітництва, що додається.
4. Міністерствам, іншим центральним і місцевим органам виконавчої влади забезпечити виконання Програми в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний бюджетний період, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законом.
5. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства інформувати щороку до 15 квітня Кабінет Міністрів України про хід виконання Програми.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 822 від 03.08.2011, № 499 від 17.07.2015 )
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 52
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 грудня 2010 р. № 1088
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки
( У тексті Програми слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінрегіон" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 499 від 17.07.2015 )
Загальна частина
Транскордонне співробітництво в Україні здійснюється в умовах суттєвих диспропорцій соціально-економічного розвитку прикордонних регіонів, рівня зайнятості населення зазначених територій України і прикордонних регіонів сусідніх держав, що призводить до соціальної нестабільності серед суб'єктів транскордонного співробітництва.
Транскордонне співробітництво є одним з інструментів прискорення процесів наближення рівня життя населення прикордонних регіонів до середньоєвропейського та забезпечення вільного переміщення людей, товарів і капіталів через кордон. Таке співробітництво сприяє об'єднанню зусиль суб'єктів транскордонного співробітництва для розв'язання спільних проблем прикордонних регіонів, здійсненню євроінтеграційних заходів на регіональному рівні.
Україна має сухопутний кордон із сімома країнами. Із 27 адміністративно-територіальних одиниць 19 є прикордонними. На території таких прикордонних областей, як Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Луганська, Одеська, Сумська, Харківська, Чернівецька, Чернігівська створено вісім єврорегіонів - Буг, Верхній Прут, Дніпро, Карпатський, Нижній Дунай, Слобожанщина, Донбас та Ярославна. Вивчається питання щодо створення єврорегіонів Азов на території Автономної Республіки Крим, Запорізької та Донецької областей і Дністер на території Вінницької області.
Особливістю транскордонного співробітництва України є те, що воно відбувається як на кордоні України з країнами Європейського Союзу, так і на кордонах з Російською Федерацією, Республікою Білорусь та Республікою Молдова.
Згідно із Законом України "Про транскордонне співробітництво" фінансування проектів (програм) транскордонного співробітництва здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законом. Для спільного фінансування проектів (програм) транскордонного співробітництва можуть використовуватися кошти міжнародної технічної допомоги, кредитні ресурси міжнародних фінансових організацій.
Програмою передбачається створення комплексної системи розвитку транскордонного співробітництва, з урахуванням якої здійснюватиметься державна підтримка реалізації проектів транскордонного співробітництва.
Виконання Програми сприятиме консолідації зусиль щодо розвитку транскордонного співробітництва, подальшого поглиблення співпраці в рамках єврорегіонів та активізації роботи з розширення сфер такого співробітництва, ліквідації інфраструктурних перешкод та сприяння спільній підприємницькій діяльності прикордонних регіонів у сфері малого і середнього бізнесу.
Мета та основні завдання Програми
Метою цієї Програми є активізація соціально-економічного, науково-технічного, екологічного, культурного розвитку суб'єктів транскордонного співробітництва.
Основними завданнями Програми є:
сприяння економічному, соціальному, культурному розвитку прикордонних регіонів та активізація всебічного транскордонного співробітництва із сусідніми країнами на державному, регіональному та місцевому рівні;
забезпечення реалізації великомасштабних проектів транскордонного співробітництва в рамках програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства;
забезпечення підвищення рівня життя населення та розвитку соціальної сфери прикордонних регіонів;
поглиблення співпраці в рамках наявних єврорегіонів та створення нових;
активізація зовнішньоекономічної діяльності регіонів;
створення умов для заснування і функціонування спільних підприємств та утворення транскордонних економічних кластерів;
сприяння розвитку малого та середнього підприємництва;
забезпечення охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки;
розвиток інфраструктури прикордонних регіонів та створення умов для залучення інвестицій.
Основні напрями виконання Програми
Основними напрямами виконання цієї Програми є:
розширення інтеграційних процесів з метою підвищення конкурентоспроможності регіонів, забезпечення їх сталого розвитку на сучасній технологічній основі та високого рівня продуктивності праці і зайнятості населення;
удосконалення механізму взаємодії з питань розвитку транскордонного співробітництва на державному та місцевому рівні, розвиток міжмуніципального співробітництва та побратимських зв'язків малих та середніх міст прикордонних регіонів України та Російської Федерації;
розбудова виробничої та соціальної інфраструктури регіонів;
посилення взаємодії між учасниками транскордонного співробітництва у сфері підприємницької діяльності та туристичній галузі;
модернізація і розвиток наявної транскордонної транспортної мережі для збільшення її пропускної спроможності;
сприяння розвитку прикордонної інфраструктури з метою оптимізації режиму перетинання державного кордону особами, переміщення транспортних засобів і вантажів (товарів) та зменшення часу для проведення прикордонних процедур;
створення спільної системи управління у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки;
створення сприятливих умов для транскордонного співробітництва у сфері освіти, науки і культури;
розроблення містобудівної документації прикордонних регіонів;
активізація обміну інформацією, здійснення заходів щодо підвищення кваліфікації кадрів суб'єктів транскордонного співробітництва;
забезпечення розвитку взаємодії між територіальними громадами.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Програма виконується шляхом здійснення заходів щодо забезпечення розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки (додаток 1) та реалізації проектів транскордонного співробітництва (додатки 2, 3).
( Абзац перший розділу із змінами, внесеними згідно зПостановою КМ № 560 від 07.08.2013 )
Проекти транскордонного співробітництва розробляються суб'єктами і учасниками такого співробітництва та подаються в установленому порядку на розгляд конкурсних комісій, що утворюються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
( Абзац третій розділу виключено на підставі Постанови КМ № 586 від 14.08.2013 )
Проекти транскордонного співробітництва надсилаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями Мінрегіону не пізніше ніж 1 лютого року, що передує року, протягом якого передбачається надання відповідної державної фінансової підтримки.
( Абзац четвертий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 822 від 03.08.2011, № 586 від 14.08.2013 )
Не пізніше ніж у десятиденний строк з дня отримання відібраних конкурсними комісіями проектів транскордонного співробітництва Мінрегіон надсилає проекти центральним органам виконавчої влади, відповідальним за реалізацію державної політики у відповідній сфері, з метою підготовки у межах їх повноважень експертних висновків стосовно доцільності надання державної фінансової підтримки для реалізації проектів з урахуванням пріоритетів соціально-економічного розвитку. Зазначені центральні органи виконавчої влади подають Мінрегіону такі експертні висновки не пізніше ніж у 15-денний строк з дня отримання проектів.
( Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 586 від 14.08.2013 )
Для розгляду проектів транскордонного співробітництва утворюється Міжвідомча комісія з питань підтримки транскордонного співробітництва (далі - Комісія), яка готує пропозиції та рекомендації щодо надання державної фінансової підтримки реалізації зазначених проектів з урахуванням їх пріоритетності та можливості державного фінансування на відповідний рік, а також експертних висновків центральних органів виконавчої влади стосовно доцільності надання державної фінансової підтримки для реалізації проектів з урахуванням пріоритетів соціально-економічного розвитку.
( Абзац шостий розділу із змінами, внесеними згідно зПостановою КМ № 586 від 14.08.2013 )
Відбір великомасштабних інфраструктурних проектів транскордонного співробітництва здійснюється за процедурами, визначеними у програмах прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства на 2007-2013 роки. Перелік великомасштабних інфраструктурних проектів транскордонного співробітництва України, яким може бути надана державна фінансова підтримка та надаватиметься підтримка Європейського Союзу в рамках виконання програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства на 2007-2013 роки, додається (додаток 2). Зазначені проекти узгоджуються заінтересованими органами виконавчої влади та вносяться на розгляд Комісії.
Фінансування великомасштабних інфраструктурних проектів здійснюється за рахунок технічної допомоги Європейського Союзу та співфінансування Української Сторони у розмірі до 10 відсотків вартості таких проектів за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законом.
На підставі рішення Комісії Мінрегіон складає перелік проектів транскордонного співробітництва та в установленому порядку подає не пізніше ніж 1 червня року, що передує року, протягом якого передбачається надання державної фінансової підтримки, Кабінетові Міністрів України проект акта про внесення змін до Програми.
( Абзац розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 822 від 03.08.2011 )
Очікувані результати, ефективність Програми
У результаті виконання Програми передбачається:
зменшити територіальні диспропорції регіонів України, наблизити їх економічний та соціальний рівень розвитку до рівня регіонів держав - членів Європейського Союзу, підвищити рівень життя населення;
активізувати зовнішньоекономічну діяльність регіонів, забезпечити розвиток малого та середнього підприємництва, регіональних мереж транспорту та комунікацій, розбудову інфраструктури державного кордону;
забезпечити розвиток наявних єврорегіонів та створити нові;
активізувати співробітництво між територіальними громадами прикордонних регіонів;
розробити проекти містобудівного розвитку;
забезпечити охорону навколишнього природного середовища та його відновлення, екологічну безпеку, раціональне використання природних ресурсів, організацію екологічного контролю та моніторингу, запобігання забрудненню територій техногенних катастроф та зон стихійного лиха.
У результаті реалізації великомасштабних інфраструктурних проектів у рамках виконання програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства на 2007-2013 роки передбачається забезпечити:
розвиток прикордонної інфраструктури Луцького, Львівського та Мостиського прикордонних загонів відповідно до стандартів Європейського Союзу;
розбудову, облаштування та реконструкцію восьми пунктів пропуску через державний кордон у Волинській, Львівській, Закарпатській, Чернівецькій областях;
створення системи екологічної безпеки та попередження населення про можливі повені у Чернівецькій області;
інвентаризацію, оцінку, запобігання виникненню антропогенних джерел забруднення в нижніх водах р. Дунай в Одеській області.
Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється у межах коштів, передбачених у державному і місцевих бюджетах на відповідний рік центральним і місцевим органам виконавчої влади, відповідальним за виконання визначених Програмою заходів і проектів транскордонного співробітництва, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законом.
Обсяг державної фінансової підтримки Програми визначається щороку в межах коштів, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
Наявність співфінансування у розмірі не менше ніж 10 відсотків загального обсягу фінансування проекту транскордонного співробітництва за рахунок коштів місцевого бюджету та/або інших джерел є умовою надання державної фінансової підтримки.
( Розділ доповнено новим абзацом згідно зПостановою КМ № 586 від 14.08.2013 )
Загальна вартість великомасштабних інфраструктурних проектів транскордонного співробітництва становить 46852,9 тис.євро, у тому числі грантова частина для України - 42165,66 тис.євро. Розмір фінансової участі України у реалізації зазначених проектів орієнтовно становить 49098,5 тис.гривень. Остаточна сума співфінансування Українською Стороною визначається після підписання Європейським Союзом відповідних контрактів із замовниками проектів.
( Абзац четвертий із змінами, внесеними згідно зПостановою КМ № 586 від 14.08.2013 )
Додаток 1
до Програми
( У тексті додатка слова "Мінекономіки", "Мінрегіонбуд", "МОН", замінено відповідно словами "Мінекономрозвитку", "Мінрегіон", "МОНмолодьспорт" згідно з Постановою КМ № 822 від 03.08.2011 ) ( У тексті додатка слово "МОНмолодьспорт" замінено словом "МОН"згідно зПостановою КМ № 586 від 14.08.2013 )
ЗАХОДИ
щодо забезпечення розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки
1. Створення та забезпечення функціонування українських ділянок транскордонних біосферних резерватів, водно-болотних угідь міжнародного значення, об'єктів всесвітньої природної спадщини.
Мінприроди, Мінекономрозвитку, МЗС, Одеська, Вінницька, Чернівецька, Івано-Франківська, Закарпатська, Львівська, Волинська, Рівненська, Житомирська, Київська, Чернігівська, Сумська, Харківська, Луганська, Донецька облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
2. Створення автоматизованих пунктів вимірювання показників якості поверхневих вод на транскордонних водних об'єктах.
Держводагентство, Закарпатська, Волинська, Чернівецька облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
3. Створення автоматизованих пунктів вимірювання якості повітря та контролю за рівнем транскордонного забруднення повітря на великі відстані.
ДСНС, Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації, Севастопольська міськдержадміністрація.
2011-2015 роки.
4. Забезпечення оснащення підрозділів аналітичного контролю територіальних органів Мінприроди у прикордонних областях транспортними і плавзасобами, а також сучасними засобами вимірювальної техніки для визначення вмісту розчиненого кисню, металів, нафтопродуктів та інших показників з метою проведення моніторингу екологічного стану транскордонних водних об'єктів.
Держекоінспекція, Держводагентство, Закарпатська, Волинська, Чернівецька, облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
5. Забезпечення розвитку рекреаційної інфраструктури та організація транскордонних туристичних маршрутів. Стимулювання створення інформаційної інфраструктури транскордонного туризму та забезпечення її розвитку.
Мінінфраструктури, Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
6. Завершення розроблення спільного українсько-угорського проекту містобудівного розвитку регіону, що бере участь у транскордонному співробітництві.
Мінрегіон, МЗС, Закарпатська облдержадміністрація.
2011 рік.
7. Завершення розроблення спільного українсько-молдовського проекту містобудівного розвитку регіону, що бере участь у транскордонному співробітництві.
Мінрегіонбуд, МЗС, Одеська облдержадміністрація.
2011 рік.
8. Завершення розроблення спільного українсько-польського проекту містобудівного розвитку регіону, що бере участь у транскордонному співробітництві.
Мінрегіон, МЗС, Закарпатська, Волинська, Львівська облдержадміністрації.
2011 рік.
9. Розроблення спільного українсько-румунського проекту містобудівного розвитку регіону, що бере участь у транскордонному співробітництві.
Мінрегіон, МЗС, Закарпатська, Івано-Франківська, Чернівецька, Одеська облдержадміністрації.
2012-2014 роки.
10. Розроблення спільного українсько-російського проекту містобудівного розвитку регіону, що бере участь у транскордонному співробітництві.
Мінрегіон, МЗС, Чернігівська, Сумська, Харківська, Луганська, Донецька облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
11. Активізація транскордонного співробітництва у сфері надзвичайних ситуацій.
ДСНС, Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
12. Забезпечення проведення Європейських днів добросусідства.
Одеська, Закарпатська, Волинська, Чернівецька, Львівська облдержадміністрації.
2011-2015 роки.
13. Забезпечення активізації співробітництва у рамках наявних єврорегіонів та діяльності міжурядових комісій з питань транскордонного співробітництва.
Мінрегіон, МЗС, Волинська, Волинська, Закарпатська,Івано-Франківська, Львівська, Луганська, Одеська, Сумська, Харківська, Чернівецька, Чернігівська облдержадміністрації.

................
Перейти до повного тексту