- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 грудня 2017 р. № 1032 Київ |
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 967
Кабінет Міністрів України
постановляє:
2. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою внести на розгляд Кабінету Міністрів України проекти актів, необхідних для реалізації її положень.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 грудня 2017 р. № 1032
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 967
1. У назві та пункті 1 постанови цифри "2013-2017" замінити цифрами "2013-2020".
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 жовтня 2012 р. № 967
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 20 грудня 2017 р. № 1032)
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення молоді житлом на 2013-2020 роки
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
В Україні станом на 1 січня 2011 р. на квартирному обліку перебували 111722 молоді сім’ї, з них 32086 перебувають на обліку 10 і більше років. За останніми статистичними спостереженнями станом на 2014 рік, на квартирному обліку перебувало 68063 молоді сім’ї, з них 15474 - 10 і більше років.
Більшість з молодих сімей не мають можливості отримати доступ на ринок житла без бюджетної підтримки. Тому проблема забезпечення молодих сімей житлом є дуже актуальною в Україні.
З 2002 по 2012 роки відповідно до
Державної програми забезпечення молоді житлом на 2002-2012 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2002 р. № 1089 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 31, ст. 1480), за рахунок державного бюджету передбачалося виділення коштів для надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла у розмірі 1397 млн. гривень, фактично профінансовано із загального фонду державного бюджету 609 млн. гривень. За рахунок місцевих бюджетів планувалося фінансування зазначеної Програми з 2002 по 2012 роки в розмірі 1060 млн. гривень, фактично профінансовано у розмірі 352 млн. гривень.
У 2002-2012 роках надано 7318 пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла, збудовано та введено в експлуатацію 691 будинок загальною кількістю 38687 квартир та загальною площею 2835,5 тис. кв. метрів (в яких отримали квартири 7083 молоді сім’ї).
Разом з тим
законами про Державний бюджет України на 2013 та
2014 роки для надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла передбачено лише 97 млн. гривень та 25,9 млн. гривень відповідно, або лише 11,3 відсотка запланованих на цей період обсягів. У 2015 та 2016 роках видатків на надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам із загального фонду державного бюджету не було передбачено взагалі, фінансування програми здійснювалося за рахунок коштів місцевих бюджетів.
За час реалізації механізму часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків часткову компенсацію надано 17,8 тис. молодим сім’ям.
Зрозуміло, що зазначених заходів недостатньо для розв’язання житлової проблеми серед молоді у найближчий час.
Мета Програми
Метою Програми є створення належних умов для забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян житлом.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Можливі два способи розв’язання проблеми.
Однак, по-перше, зазначена
Програма орієнтована на всіх громадян, що потребують поліпшення житлових умов відповідно до законодавства, без акцентування державної підтримки на цільовій групі - молодих сім’ях. Таким чином, недоліком даного способу є неможливість реалізації адресного підходу стосовно молодих сімей та одиноких молодих громадян.
По-друге, такий механізм забезпечення громадян доступним житлом вимагає наявності значної суми власних коштів для придбання житла. Проте у більшості молодих сімей, особливо з дітьми, та одиноких молодих громадян кошти для здійснення першого внеску за власний рахунок відсутні.
Як свідчить економічна практика, за таких умов неможливо досягти відчутного ефекту у забезпеченні житлом молодих сімей.
Другий, оптимальний спосіб передбачає розроблення і виконання окремої Державної програми забезпечення молоді житлом, що дасть можливість знайти найбільш ефективний механізм забезпечення житлом саме молодих сімей.
Проблему передбачається розв’язати шляхом:
нормативно-правового удосконалення існуючого механізму пільгового довгострокового кредитування будівництва (реконструкції) і придбання житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян, а також механізму залучення у молодіжне житлове будівництво інвестицій;
зменшення вартості будівництва житла для молоді;
розвитку різних форм участі молоді в організації будівництва (придбання) житла.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.
Завдання і заходи Програми
Основними завданнями Програми є:
розвиток пільгового молодіжного житлового кредитування, зокрема зміна підходів до розрахунку розміру кредиту;
формування організаційних засад для здешевлення вартості будівництва і придбання житла молодими сім’ями та одинокими молодими громадянами;
створення умов для отримання власного житла молодими спеціалістами, які отримали направлення на роботу, насамперед в сільській місцевості.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Успішне виконання Програми дасть змогу забезпечити житлом 5165 молодих сімей та одиноких молодих громадян, збудувати 327,55 тис. кв. метрів житла (за умови середньої забезпеченості загальною площею житла на одну сім’ю 62,5 кв. метра та фактичних показників виконання програми у 2013-2016 роках).
Виконання Програми сприятиме також створенню умов для формування активної життєвої позиції молоді, розв’язанню їх житлових проблем, поліпшенню демографічної ситуації в країні.
Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством джерел, у тому числі власних коштів громадян.
Для будівництва (придбання) житла в рамках виконання Програми необхідні кошти в сумі 2829,106 млн. гривень. Прогнозний обсяг потреби у забезпеченні житлом молодих сімей та одиноких молодих громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у розрізі регіонів наведено у додатку 3.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2020 роки
1. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 967.
2. Державний замовник-координатор - Мінрегіон.
3. Керівник Програми - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
4. Виконавці заходів Програми - Мінрегіон, Мінфін, Мінекономрозвитку, Державна спеціалізована фінансова установа "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.
5. Строк виконання: 2013-2020 роки.
6. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування, млн. гривень |
У тому числі за роками |
2013* |
2014* |
2015* |
2016* |
2017** |
2018** |
2019** |
2020** |
Державний бюджет |
645,106 |
149,609 |
78,074 |
93,49 |
77,377 |
74,406 |
65,4 |
57,1 |
49,65 |
Місцевий бюджет |
1638 |
33,532 |
36,624 |
64,694 |
94,337 |
170,414 |
387,193 |
406,985 |
444,221 |
Інші джерела |
546 |
|
|
|
|
120,471 |
137,057 |
141,507 |
146,965 |
Усього |
2829,106 |
183,141 |
114,698 |
158,184 |
171,714 |
365,291 |
589,65 |
605,592 |
640,836 |
__________
* Фактичні видатки станом на кінець року.
**Виходячи з можливостей державного бюджету та з урахуванням напрямів бюджетної політики.
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2020 роки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет) |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень |
У тому числі за роками |
усього |
за роками |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Запровадження механізму забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян житлом |
кількість наданих кредитів |
5165 |
402 |
216 |
188 |
213 |
638 |
1109 |
1157 |
1242 |
надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла |
Мінрегіон Мінфін Державна спеціалізована фінансова установа "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
державний бюджет |
314,295 |
104,621 |
34 |
33,674 |
24 |
28 |
30 |
30 |
30 |
|
місцеві бюджети |
1638 |
33,532 |
36,624 |
64,694 |
94,337 |
170,414 |
387,193 |
406,985 |
444,221 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
546 |
|
|
|
|
120,471 |
137,057 |
141,507 |
146,965 |
|
кількість договорів на обслуговування |
|
8400* |
6100* |
5011* |
2838* |
2707* |
2554* |
2299* |
2069* |
компенсація відсоткових ставок кредитів комерційних банків, що надаються молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів |
Мінрегіон Мінфін Державна спеціалізована фінансова установа "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" |
державний бюджет |
330,811 |
44,988 |
44,074 |
59,816 |
53,377 |
46,406 |
35,4 |
27,1 |
19,65 |
|
кількість нормативно-правових актів |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
удосконалення механізму пільгового довгострокового кредитування молодих сімей та одиноких молодих громадян |
Мінрегіон Мінфін Державна спеціалізована фінансова установа "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________
*Кількість договорів, що залишилися на обслуговуванні на кінець року, які було укладено за програмою 2751380 "Часткова компенсація відсоткової ставки кредитів комерційних банків молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла".
................Перейти до повного тексту