1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом України та Урядом Федеративної Республіки Бразилія щодо захисту технологій, пов'язаних з участю України в запусках з пускового центру Алкантара
( Угоду затверджено Постановою КМ N 967 від 11.07.2002 )
Уряд України та Уряд Федеративної Республіки Бразилія, далі - Сторони,
визнаючи свої зобов'язання, зазначені в Рамковій Угоді між Урядом України та Урядом Федеративної Республіки Бразилія про співробітництво у використанні космічного простору в мирних цілях від 18 листопада 1999 року,
враховуючи визначену політику Уряду Федеративної Республіки Бразилія щодо сприяння комерційному використанню пускового центру Алкантара,
дотримуючись цілей нерозповсюдження та експортного контролю згідно з Режимом контролю за ракетними технологіями (РКРТ), та
вважаючи, що тривале взаємовигідне співробітництво у галузі захисту передових технологій знову підтвердить спільне бажання Сторін щодо подальшого розвитку науково-технічної співпраці підприємств приватного сектора,
погодилися про таке:
Стаття I
Мета
Цю Угоду укладено з метою запобігання неправомірного доступу чи передачі технологій, пов'язаних із запуском українських ракет-носіїв, космічних апаратів за допомогою ракет-носіїв та корисного навантаження за допомогою ракет-носіїв з пускового центру Алкантара.
Стаття II
Визначення
Для цілей цієї Угоди використовуються наступні визначення:
1. "Космічний апарат" - будь-який космічний апарат, угрупування космічних апаратів, системи космічних апаратів чи підсистеми, складові космічного апарата (включаючи супутники, угрупування супутників, супутникові системи чи підсистеми та/або компоненти супутника) та/або міжорбітальний перегінний двигун, дозволені для експорту Урядом України, і такі, що використовуються для проведення запусків.
2. "Ракети-носії" - будь-які ракети-носії, прискорювачі, перехідні пристрої з системами розподілу, носові обтікачі корисного навантаження, компоненти та запасні частини до ракет-носіїв, що підпадають під Додаток щодо обладнання і технологій РКРТ та/або компоненти цього, які ліцензовано для експорту Урядом України, і такі, що використовуються у зв'язку із запуском.
3. "Корисне навантаження" - будь-який космічний апарат, угрупування космічних апаратів, системи космічних апаратів чи підсистеми, компонент космічного апарата (включаючи супутники, угрупування супутників, супутникові системи чи підсистеми та/або компоненти супутника) та/або міжорбітальний перегінний двигун, які ліцензовано для експорту до Федеративної Республіки Бразилія урядом іншої країни, крім України, для запуску ракетою-носієм з пускового центру Алкантара.
4. "Космічні ракети-носії" - будь-які ракети-носії, прискорювачі, перехідні пристрої з системами розподілу, носові обтікачі корисного навантаження та/або компоненти, які ліцензовано для експорту до Федеративної Республіки Бразилії урядами інших країн, крім України, для запуску космічних апаратів з пускового центру Алкантара.
5. "Наземне пускове обладнання" - обладнання технічної позиції та стартового комплексу, яке ліцензовано для експорту з України, і, що використовується для запуску з пускового центру Алкантара.
6. "Пов'язане обладнання" - підтримуюче обладнання, допоміжні предмети, компоненти та запасні частини космічного апарата, яке ліцензовано для експорту Урядом України та є необхідним для здійснення діяльності щодо запусків.
7. "Технічні дані" - інформація у будь-який формі, включаючи усну, з обмеженим доступом, необхідну для проектування, технологічної підготовки, розробки, виготовлення, обробки, виробництва, використання, експлуатації, оновлення, ремонту, догляду, модифікації, модернізації ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, корисного навантаження та/або пов'язаного обладнання. Така інформація включає, але не обмежується, інформацією у вигляді кальок, креслень, фотографій, відеоматеріалів, планів, інструкцій, комп'ютерного програмного забезпечення та документації.
8. "Діяльність щодо запуску" - будь-які дії, пов'язані з запуском космічного апарата за допомогою ракети-носія або космічної ракети-носія та запуском корисного навантаження за допомогою ракети-носія, починаючи з початкового технічного обговорення, продовжуючи складанням та випробуванням і закінчуючи пуском та/або поверненням пов'язаного обладнання і технічних даних з Федеративної Республіки Бразилія до України або в інше місце, встановлене Урядом України, а у випадку відкладення запуску або в разі його невдачі повернення ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання, технічних даних або будь-яких повернених та упізнаних компонентів, уламків ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата та пов'язаного обладнання до України або в інше місце, встановлене Урядом України.
9. "План контролю за технологіями" - будь-який план, схвалений відповідними відомствами Уряду України та Уряду Федеративної Республіки Бразилія перед доставкою ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата та/або пов'язаного обладнання на територію Федеративної Республіки Бразилія та який визначає заходи безпеки, що мають бути здійснені під час діяльності по запуску, включаючи надзвичайні події.
10. "Український учасник" - будь-які українські підрядники, субпідрядники, службовці або агенти, інші офіційні особи України, керівники, службовці або інші представники України, незалежно від того, чи є вони громадянами України, які, у зв'язку з наданням експортної ліцензії України, беруть участь у діяльності, пов'язаній із запуском, та знаходяться під юрисдикцією та/або контролем України.
11. "Бразильський представник" - будь-яка особа, крім українського учасника, незалежно від того, чи є вона громадянином Федеративної Республіки Бразилія, що має або може мати доступ до ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних, яка перебуває під юрисдикцією та/або контролем Федеративної Республіки Бразилія.
12. "Український постачальник" - будь-яка юридична особа, якій видано Урядом України експортну(і) ліцензію(ї) відповідно до національного законодавства України щодо експорту ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних.
13. "Бразильський постачальник" - юридична особа, яка визначена у відповідній експортній ліцензії, виданій Урядом України та якій видано ліцензію відповідно до законів та нормативних актів Федеративної Республіки Бразилія на здійснення діяльності по запуску.
14. "Експортна ліцензія" - дозвіл на право експорту товарів, що підлягають державному експортному контролю.
Стаття III
Основні Положення
1. Федеративна Республіка Бразилія зобов'язується:
А. Після письмового повідомлення Урядом України Уряду Федеративної Республіки Бразилія про передачу у рамках діяльності по запуску Бразильському постачальнику ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних і після їх прибуття на територію Федеративної Республіки Бразилія, вжити належних заходів для того, щоб гарантувати, що:
а) ракета-носій, наземне пускове обладнання, космічний апарат, пов'язане обладнання та/або технічні дані будуть використовуватися тільки в рамках діяльності по запуску, якщо Уряд України заздалегідь письмово не дозволить використання цих ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних для інших цілей;
б) ракета-носій, наземне пускове обладнання, космічний апарат, пов'язане обладнання та/або технічні дані не будуть модифіковані чи копійовані без попередньої письмової згоди Уряду України;
в) будь-які копії або похідні копій ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних не будуть передані третій стороні без попередньої письмової згоди Уряду України.
Б. Гарантувати, що жоден з уповноважених Бразильських представників не буде використовувати будь-яке обладнання чи технології, імпортовані з метою забезпечення діяльності щодо запусків, за винятком визначених Урядом України.
2. Наміром Уряду України у відповідності до національного законодавства України та положень цієї Угоди є схвалення експортних ліцензій, необхідних для проведення діяльності щодо запусків. Однак ніщо у цій Угоді не обмежуватиме повноваження Уряду України прийняти будь-які дії стосовно експортного ліцензування у відповідності до національного законодавства України.
Стаття IV
Здійснення контролю за ракетами-носіями, космічними апаратами, пов'язаним обладнанням та технічними даними
1. Ця Угода визначає процедури щодо захисту технологій, що є передумовою діяльності щодо запусків, включаючи методи проведення контролю ракет-носіїв, наземного пускового обладнання, космічних апаратів, пов'язаного обладнання, технічних даних та місця, де вони розташовуються на пусковому центрі Алкантара. Дія цієї Угоди розповсюджується на всі етапи діяльності щодо запусків, включаючи діяльність на всіх об'єктах Українського постачальника, діяльність на всіх об'єктах під юрисдикцією або контролем Федеративної Республіки Бразилія та діяльність Бразильських представників та Українських учасників. Ця Угода також застосовується на всіх етапах транспортування ракет-носіїв, наземного пускового обладнання, космічних апаратів, пов'язаного обладнання та технічних даних.
2. За винятком того, що зазначено в Статті VI та в Статті VIII (3) цієї Угоди, або, як було раніше вказано в експортних ліцензіях, що були видані Урядом України, Уряд Федеративної Республіки Бразилія повинен вжити всіх необхідних заходів, щоб запобігти несанкціонованого або неконтрольованого доступу, включаючи використання будь-яких технічних засобів. Бразильськими представниками до ракет-носіїв, наземного пускового обладнання, космічних апаратів, пов'язаного обладнання, технічних даних та/або окремих районів, визначених в параграфі 3 цієї Статті.
3. Для будь-якої діяльності щодо запуску, Сторони повинні вжити всіх необхідних заходів для гарантування того що, Українські учасники зберігають за собою право контролю за ракетою-носієм, наземним пусковим обладнанням, космічними апаратами, пов'язаним обладнанням та технічними даними. З цією метою Уряд Федеративної Республіки Бразилія повинен сприяти доступу Українського постачальника в окремі райони пускового центру Алкантара для проведення випробувань, збирання, стикування та запуску ракети-носія і космічних апаратів, а також дозволяти уповноваженим Урядом України особам здійснювати контроль доступу у вищезгадані райони. Межі даних районів повинні бути чітко окреслені.
4. Сторони гарантують, що всі особи, які знаходяться під їх юрисдикцією або контролем та беруть участь чи мають право доступу до проведення діяльності щодо запусків, повинні дотримуватись процедур, визначених у цій Угоді.
5. Уряд України вимагатиме від Українських постачальників, які мають відношення до діяльності щодо запусків на пусковому центрі Алкантара, скласти план контролю за технологіями, в якому б містились відповідні складові цієї Угоди. Уряд Федеративної Республіки Бразилія гарантує, що Бразильські представники беруть на себе зобов'язання дотримуватись планів контролю за технологіями. Уряд України гарантує, що Українські учасники також беруть на себе зобов'язання дотримуватись планів контролю за технологіями. У випадку розбіжностей між положеннями цієї Угоди та умовами будь-якого з планів контролю за технологіями перевагу матимуть положення цієї Угоди.
6. Сторони зроблять все можливе для своєчасного отримання необхідних ліцензій для виконання діяльності щодо запуску. Якщо Уряд України визнає, що було порушено будь-яке положення цієї Угоди або планів контролю за технологіями стосовно будь-якого запуску, він матиме право призупинити або відкликати експортну ліцензію (ліцензії), пов'язану з цим запуском. Якщо Уряд Федеративної Республіки Бразилія визнає, що було порушено будь-яке положення цієї Угоди або плани контролю за технологіями стосовно будь-якого запуску, він матиме право призупинити або відкликати будь-яку ліцензію (ліцензії), пов'язану з цим запуском.
А. У випадку призупинення або відкликання ліцензії, Сторона, яка відкликала або призупинила ліцензію, негайно у письмовій формі інформує іншу Сторону та пояснює причини свого рішення.
Б. У випадку відкликання експертної ліцензії Урядом України, Уряд Федеративної Республіки Бразилія не повинен заважати та, якщо необхідно, сприяти, швидкому поверненню до України або до іншого місця, вказаного Урядом України, згідно з українською експортною ліцензією, ракети-носія, наземного пускового обладнання, космічного апарата, пов'язаного обладнання та/або технічних даних, які було передано на територію Федеративної Республіки Бразилія.

................
Перейти до повного тексту