1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2021 року

м. Київ

справа №489/6043/16-а

адміністративне провадження № К/9901/47178/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Бучик А.Ю.,

суддів: Рибачука А.І., Тацій Л.В.,

розглянувши у письмовому провадженні касаційну скаргу Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2018 року (колегія суддів у складі: Крусяна А.В., Вербицької Н.В., Джабурія О.В.) у справі за позовом Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області про скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

06.12.2016 Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради звернувся до суду з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області про скасування постанови №121/1014-8036-16 від 15.11.2016 про накладення штрафу в сумі 130500грн. за скоєння правопорушення, передбаченого абз.4 п.4 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

В обґрунтування позовних вимог вказував, що спірне рішення відповідача винесено з порушенням законодавства, так як виконаний ним тип робіт не потребує подання декларацій про початок та про завершення будівельних робіт.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року позов задоволено.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2018 року постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року скасовано та ухвалено нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Не погодившись з указаним судовим рішенням, Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради подав касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Від відповідача відзив не надходив.

Ухвалою Верховного Суду від 16 квітня 2018 року відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

У зв`язку з відсутністю клопотань про участь в судовому засіданні від усіх учасників справи, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю - доповідача, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як установлено судом апеляційної інстанції, відповідачем проведено позапланову перевірку об`єкту будівництва "Капітальний ремонт теплового вводу в житловому будинку по пр. Героїв України (Героїв Сталінграду), 79б в м. Миколаєві". За результатами перевірки складений акт від 01.11.2016.

На момент перевірки будівельні роботи на об`єкті "Капітальний ремонт теплового вводу в житловому будинку по пр. Героїв Сталінграду (Героїв України), 79б в м.Миколаєві" завершені, а саме виконано: демонтаж трубопроводів опалення із сталевих електрозварних труб діаметром 50мм довжиною 2м; ґрунтування трубопроводів за два рази ґрунтовкою ГФ-021 площею 0,68кв.м.; ізоляція трубопроводів діаметром 50мм площею 2кв.м.; монтаж розрахункового блоку - 1шт.; приварка муфт під термодатчики - 2шт.; монтаж датчику температури - 2шт.; приварка відповідних фланців для витратомірів - 4шт; монтаж витратомірів 50мм - 2шт; приварка різьблення під манометри та муфт під термометри - 6 шт.; пусконалагоджувальні роботи прибору електронного реєструючого - 1шт.; пусконалагоджувальні роботи системи вимірювання витрат (витратомір) - 2 параметри; пусконалагоджувальні роботи вимірювальні перетворювачі з природним вихідним сигналом (термоперетворювач опору) - 2шт.

Будівельні роботи виконані в грудні 2015, що підтверджується календарним планом з капітального ремонту теплового вводу та актом прийому будівельних робіт за грудень 2015 року.

В ході проведення перевірки встановлено порушення ч.1 ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а саме: виконання будівельних робіт без подачі та реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт щодо об`єкту ІІІ категорії складності.

01.11.2016 відповідачем винесено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №157.

В подальшому, 15.11.2016 винесено постанову №121/1014-8036-16 від 15.11.2016. про скоєння позивачем правопорушення, передбаченого абз.4 п.4 ч.2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штрафу у сумі 130500грн.

Не погоджуючись з вказаною постановою позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що при виконанні робіт "Капітальний ремонт теплового вводу в житловому будинку по пр. Героїв Сталінграду (Героїв України), 79б в м. Миколаєві" був відсутній об`єкт будівництва, а самі по собі роботи не відносяться до будівельних.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції колегія суддів апеляційного суду виходила з того, що Департамент ЖКГ Миколаївської міської ради є суб`єктом містобудування та набуває право на виконання будівельних робіт на об`єкті у відповідності до вимог ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегією суддів встановлено наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються законами України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі Закон № 3038-VI), Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553).

За змістом частини першої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з положеннями пункту 2 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: 1) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; 2) порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; 3) інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об`єкта будівництва.

За приписами пункту 5 Порядку № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

В свою чергу, за змістом пункту 7 Порядку № 553, Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про п

................
Перейти до повного тексту