1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2021 року

м. Київ

справа № 812/608/18

адміністративне провадження № К/9901/14887/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вугілля Донецького басейну" до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2018 року (суддя Чиркін С.М.) та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року (судді: Блохін А.А. (головуючий), Геращенко І.В., Сіваченко І.В.) у справі № 812/608/18.

У С Т А Н О В И В:

І. Суть спору

Короткий зміст позовних вимог

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Вугілля Донецького басейну" (далі - позивач, платник податків, підприємство, ТОВ "Вугілля Донецького басейну") звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - відповідач, контролюючий орган, ГУ ДФС у Луганській області), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України) про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДФС у Луганській області про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Вугілля Донецького басейну" від 19.11.2016 № 898, зобов`язання ГУ ДФС у Луганській області направити до ДФС України відповідні документи для відновлення в Реєстрі платників податку на додану вартість даних щодо платника податку на додану вартість - ТОВ "Вугілля Донецького басейну", зобов`язання ДФС України скасувати анулювання реєстрації ТОВ "Вугілля Донецького басейну" в Реєстрі платників податку на додану вартість та поновити в Реєстрі платників податку на додану вартість запис про реєстрацію ТОВ "Вугілля Донецького басейну" платником податку на додану вартість з дати попередньої реєстрації - 09.02.2010, зобов`язання ДФС України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку платник ТОВ "Вугілля Донецького басейну" має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення 1 200 457,16 грн.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення були прийняті відповідачами всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, оскільки позивачем було дотримано всіх встановлених податковим законодавством вимог, а також вимог контролюючого органу.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2018 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року, адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення від 19.11.2016 № 898 ГУ ДФС у Луганській області про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Вугілля Донецького басейну". Зобов`язано ГУ ДФС у Луганській області направити Державній фіскальній службі України документи відносно ТОВ "Вугілля Донецького басейну" з метою внесення відповідних змін до Реєстру платників податку на додану вартість. Зобов`язано Державну фіскальну службу України вчинити дії щодо поновлення реєстрації ТОВ "Вугілля Донецького басейну" платником податку на додану вартість з дати реєстрації шляхом внесення в автоматизовану систему даних реєстру платників податку на додану вартість Державної фіскальної служби України відомостей (запису) щодо скасування запису про анулювання реєстрації ТОВ "Вугілля Донецького басейну". Зобов`язано ГУ ДФС у Луганській області провести камеральну перевірку достовірності нарахування податкових зобов`язань, податкового кредиту та від`ємного значення податку на додану вартість за податковими деклараціями за червень, липень, серпень 2015 року. У задоволенні позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку платник ТОВ "Вугілля Донецького басейну" має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення 1 200 457,16 грн - відмовлено.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення контролюючого органу від 19.11.2016 № 898 про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Вугілля Донецького басейну", оскільки відповідачем не було надано належних, допустимих та достатніх доказів на підтвердження недотримання та порушення позивачем вимог чинного податкового законодавства. Крім того, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання контролюючого провести камеральну перевірку достовірності нарахування податкових зобов`язань, податкового кредиту та від`ємного значення податку на додану вартість за податковими деклараціями за червень, липень, серпень 2015 року.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, ГУ ДФС у Луганській області подало касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2018 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року в частині задоволених позовних вимог та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ "Вугілля Донецького басейну" у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ "Вугілля Донецького басейну" зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 36901707, за адресою: вулиця Краснодонська, будинок 5 В, Ленінський район, місто Луганськ, Луганська область, 91047, та 09.02.2010 отримав свідоцтво платника податку на додану вартість № 100268440. Остання декларація з податку на додану вартість, яка сформована позивачем, є декларацією за серпень 2015 року. Сторонами у справі визнається період, за який позивач не подавав декларацію.

26.06.2015 між Ленінською ОДПІ у м. Луганську ГУ Міндоходів у Луганській області та ТОВ "Вугілля Донецького басейну" укладено договір від № 260620151 про визнання електронних документів, а саме: податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів, поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу. За договором від 26.06.2015 №260620151 електронні ключі діяли з 27.07.2014 до 23.07.2015.

18.11.2016 між контролюючим органом та ТОВ "Вугілля Донецького басейну" укладено новий договір № 181120163 про визнання електронних документів, а саме: податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу, за даним договором електронні ключі діяли з 11.11.2016 по 10.11.2017.

Відповідно до інформації, зазначеної в протоколі засідання комісії з анулювання реєстрації платників податку на додану вартість від 16.11.2016 № 24, ухвалено прийняти рішення та провести анулювання платників на додану вартість датою їх підписання, зокрема, ТОВ "Вугілля Донецького басейну".

19.11.2016 контролюючим органом було прийнято рішення № 898 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (далі - рішення № 898), підставою для прийняття рішення було неподання протягом дванадцяти послідовних податкових місяців до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість, а саме: з 01.09.2015 по 30.09.2016. Позивач вказане рішення № 898 оскаржив в адміністративному порядку до ДФС України, подавши скаргу від 01.03.2018 б/н, яка залишена без розгляду.

10.02.2017 за вих. № 25.3-33 Луганською регіональною торгово-промисловою палатою було видано сертифікат № 7297 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), яким засвідчено настання форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили) ТОВ "Вугілля Донецького басейну" щодо обов`язку подання податкової декларації з податку на додану вартість з вересня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року у граничний строк: протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Періодом дії форс-мажорних обставин: дата настання - 17 вересня 2015 року, дата закінчення: тривають на 10 лютого 2017 року, дату встановити неможливо.

Позивачем було подано до контролюючого органу таку податкову звітність з податку на додану вартість: 02.08.2015 уточнюючий розрахунок за лютий 2015 року, яким уточнив суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду з 212 972,00 грн на 977 549,00 грн; 02.08.2015 звітну за травень 2015 року, у якій визначив суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду 977 549,00 грн; 02.08.2015 звітну за червень 2015 року, у якій визначив суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду 977 549,00 грн, сума переміщення перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленого відповідно до пункту 200-1.3 статті 200 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації - 0; 19.08.2015 звітну за липень 2015 року, у якій визначив суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду 977 549,00 грн, сума переміщення перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленого відповідно до пункту 200-1.3 статті 200 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації - 1 199 744,00 грн; 19.06.2015 звітну за серпень 2015 року, у якій зазначив суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду - 0 грн.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення контролюючого органу про анулювання реєстрації платника ПДВ від 19.11.2016 № 898 та зобов`язання відновити дані, судами попередніх інстанцій зазначено та встановлено наступне. Так, судом першої інстанції не прийнято доводи контролюючого органу, що позивач мав технічну можливість подати декларації в електронній формі, оскільки отримав електронні ключі та вносив податкові накладні в електронному вигляді з наступних підстав. Сертифікатом № 7297 Луганської регіональної Торгово-промислової палати від 10.02.2017 засвідчено для ТОВ "Вугілля Донецького басейну" настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) щодо обов`язку платника податку - подання податкової декларації з податку на додану вартість з вересня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року у граничний строк: протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, зокрема, до 20.10.2015, 20.11.2015, 20.12.2015, 20.01.2016, 20.02.2016, 20.03.2016, 20.04.2016, 20.05.2016, 20.06.2016, 20.07.2016, 19.08.2016, 20.09.2016, 20.10.2016, 20.11.2016, 20.12.2016, 20.01.2017. Оскільки підприємство знаходиться на території, яка тимчасово не контролюється українською владою, сертифікатом засвідчено настання для позивача обставин непереборної сили щодо обов`язку подання податкової декларації з ПДВ, тому подання такої декларації без підтвердження первинними документами є порушенням обов`язку платника податків формувати показники податкової звітності тільки на підставі даних, які підтверджені первинними документами. Крім того, абз. 1 ст. 1 ЗУ "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" встановлено, що періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України. Згідно з абз. 2 частини першої ст. 14 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" у рамках здійснення заходів, передбачених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, на період її проведення звільняються від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності. Тобто, час застосування зазначених положень триває з 14 квітня 2014 року.

На підставі абзацу 2 статті 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України". Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. Згідно з додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р до зазначених населених пунктів належать м. Луганськ (підпункт 1 пункту 1 (Луганська область). В подальшому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція". Кабінет Міністрів України 2 грудня 2015 року розпорядженням № 1275-р затвердив перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, і пунктом 3 вказаного розпорядження визнав такими, що втратили чинність, розпорядження КМУ від 30.10.2014 № 1053-р та від 05.11.2014 № 1079-р. Відповідно до вказаного розпорядження, м. Луганськ, тобто місце реєстрації ТОВ "Вугілля Донецького басейну", включений до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Частиною 5 перехідних положень Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" встановлено, що Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону (розпорядження було опубліковано в газеті Голос України від 14.10.2014 № 197) повинен затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення. Зазначені положення Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" та розпорядження КМУ від 30.10.2014 № 1053-р та від 2 грудня 2015 № 1275-р свідчать, що звільнення від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності, передбачених статтею 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" тривала з 14 квітня 2014 року. Суди попередніх інстанцій зазначили, що за вказаних обставин та за наявності умов визначених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", оскільки платник податків звільняється від відповідальності за порушення строків подання фінансової звітності, то з урахуванням вимог пункту 1 статті 44 ПК України він звільняється і від відповідальності за порушення строків податкової звітності.

Згідно статті 10 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України. Сертифікатом № 7297 Луганської регіональної Торгово-промислової палати від 10.02.2017 засвідчено для ТОВ "Вугілля Донецького басейну" настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які діють з 17 вересня 2015 року. Також суди зазначили, що КМУ у період з 05.11.2014 (05.11.2014 було прийнято розпорядження КМУ № 1079-р "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053") по 2 грудня 2015 року фактично не приймав перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, хоча відповідно вимог Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" такий перелік повинен був прийнятий протягом 10 днів після опублікування зазначеного Закону. Крім того, суди попередніх інстанцій зазначили, що контролюючим органом не було підтверджено доводи щодо недотримання позивачем порядку звернення до контролюючого органу з заявою про продовження граничних строків подання звітності.

Щодо позовних вимог ТОВ "Вугілля Донецького басейну" в частині зобов`язання контролюючого органу направити до ДФС України відповідні документи для відновлення в Реєстрі платників податку на додану вартість даних щодо позивача, зобов`язання ДФС України скасувати анулювання реєстрації позивача в Реєстрі платників податку на додану вартість та поновити в Реєстрі платників податку на додану вартість запис про реєстрацію позивача платником податку на додану вартість з дати попередньої реєстрації - 09.02.2010, судами попередніх інстанцій зазначено та встановлено наступне.

Згідно зі змістом пунктів 2.3, 2.4, 5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 формування та ведення Реєстру здійснює Державна фіскальна служба України. Контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних. З кола обов`язків щодо ведення Реєстру Державна фіскальна служба України здійснює: відміну анулювання реєстрації платника ПДВ. Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.

У зв`язку з зазначеним суди першої та апеляційної інстанції дійшли висновку про необхідність зобов`язати контролюючий орган направити Державній фіскальній службі України документи відносно позивача з метою внесення відповідних змін до Реєстру платників податку на додану вартість, а Державну фіскальну службу України зобов`язати вчинити дії щодо поновлення реєстрації позивача платником податку на додану вартість з дати реєстрації.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку платник - ТОВ "Вугілля Донецького басейну" має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення 1 200 457,16 грн, судами встановлено та зазначено наступне. Так, 30.07.2015 ДФС України на своєму офіційному сайті (www.sfs.gov.ua) оприлюднила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" від 16.07.2015 № 643-VIII з удосконалення СЕА, в розділі ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема: з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643-VIII) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА`Накл), сформовану відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників "СУМА`НаклОтр, "СУМА`Митн та "СУМА`НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року; протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643-VIII) сума "СУМА`Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на: суму від`ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року; на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643-VIII сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА`Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України. При цьому, планом заходів окремо зазначено, що у зв`язку із переведенням роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим: починаючи з 4 серпня 2015 року реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою "СУМА`Накл.

Виходячи з системного аналізу положень податкового законодавства суди попередніх інстанцій зазначили, що у зв`язку з набранням 29.07.2015 чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", яким зазначені положення Податкового кодексу України були викладені в наведеній редакції, всім зареєстрованим в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платникам податків, в тому числі й позивачу, було "обнулено" значення суми податку (позитивне або від`ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому зареєстрованим платникам податку значення суми, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягало автоматичному збільшенню у визначених в п. 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України випадках. Зокрема, після обнуління реєстраційна сума (SНакл) зареєстрованим платникам податку збільшується, крім іншого, на суму від`ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року/ІІ квартал 2015 року. Тобто, за змістом пп. 4 п. 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України визначальним фактором для автоматичного збільшення реєстраційної суми у системі електронного адміністрування ПДВ на суму від`ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015, є зазначення такої суми саме в податковій звітності з податку на додану вартість за червень 2015 року.

Згідно доказів наявних в матеріалах справи судами встановлено, що за податкові звітні періоди - травень, червень 2015 року, позивачем не задекларовано у рядку 22.1 декларації суми перевищення від`ємного значення над сумою обчисленою відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України. У той же час, у рядку 22.1 податкової декларації з ПДВ за липень 2015 року така сума зазначена у розмірі 1 199 755,00 грн. Однак, у зв`язку із відсутністю додатків до податкової декларації з ПДВ за липень 2015 року, контролюючий орган не мав можливості встановити ланцюг операцій, що мали вплив на суму 1 199 755,00 грн, яку просить відновити на особистому рахунку платника податків позивач. Судами попередніх інстанцій встановлено, що у контролюючого органу була відсутня можливість (з незалежних обставин) забезпечити відображення у системі електронного адміністрування ПДВ заявлених позивачем в податкових деклараціях відомостей. У зв`язку з чим відсутнє з боку контролюючого органу допущення протиправної бездіяльності.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. В доводах касаційної скарги ГУ ДФС у Луганській області цитує норми матеріального та процесуального права, перелічує порушення, які на його думку допущено позивачем, вказує на неврахування судами першої та апеляційної інстанцій окремих положень Податкового кодексу України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) щодо підстав анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішення.

8. Позивач надіслав відзив на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.

9. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

10. Податковий кодекс України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин):

10.1. Пункти 44.1, 44.2 статті 44.

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 21

................
Перейти до повного тексту