1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2021 року

м. Київ

справа № 160/2286/19

адміністративне провадження № К/9901/35118/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Олендера І.Я.,

суддів: Васильєвої І.А., Юрченко В.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції справу за позовом Акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 липня 2019 року (суддя Верба І.О.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року (судді: Баранник Н.П. (головуючий), Божко Л.А., Дурасова Ю.В.) у справі № 160/2286/19.

У С Т А Н О В И В:

І. Суть спору

Короткий зміст позовних вимог

1. Акціонерне товариство "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - позивач, АТ "ПІВДГЗК") звернулось до суду з позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (далі - відповідач, контролюючий орган, ОВПП ДФС) про визнання протиправними дій ОВПП ДФС щодо запитування під час проведення перевірки документів, що не пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, та не свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, або які не належать та не пов`язані з предметом перевірки, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "В4" від 15.02.2019 № 0000764616.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом, всупереч вимог чинного податкового законодавства було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 15.02.2019 № 0000764616, оскільки висновки відповідача викладені ним у акті перевірки є хибними та такими, які не ґрунтуються на дійсних фактичних обставинах та зроблені у зв`язку з невірним застосуванням положень податкового законодавства, а також позивач зазначає про помилковість висновків відповідача щодо відсутності господарських операцій між позивачем та його контрагентом, тоді як такі господарські відносини носили реальний характер, що підтверджується належно оформленими первинними документами.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 липня 2019 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року, адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 15.02.2019 № 0000764616. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що контролюючий орган приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 15.02.2019 № 0000764616 діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, оскільки відповідачем не було доведено порушення позивачем вимог чинного податкового законодавства, а висновки контролюючого органу не відповідають дійсним обставинам справи та ґрунтуються на припущеннях відповідача щодо порушень позивачем вимог законодавства. Щодо запитування контролюючим органом під час проведення перевірки документів, що не пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, та не свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, або які не належать та не пов`язані з предметом перевірки (документи щодо додержання пропускного режиму працівниками контрагентів, сертифікатів якості, дозволів на виконання робіт, акти прийняття товарів за якістю та кількістю, товарно-транспортні накладні), суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що відповідач діяв у межах та у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому в цій частині адміністративний позов АТ "ПІВДГЗК" задоволенню не підлягає.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, ОВПП ДФС подало касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 липня 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року в частині задоволених позовних вимог та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог АТ "ПІВДГЗК" у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що контролюючим органом було проведено документальну позапланову виїзну перевірку АТ "ПІВДГЗК" за результатами проведення якої складено акт від 16.01.2019 № 11/28-10-46-15/00191000. У висновках вказаного акта перевірки зазначено виявлені під час перевірки порушення: пунктів 198.1, 198.3 статті 198 ПК України, в результаті чого встановлено завищення податкового кредиту за жовтень 2018 року на загальну суму ПДВ 1 536 660,00 грн; пунктів 200.1, 200.4 статті 200 ПК України, в результаті чого завищено суму від`ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 1 536 690,00 грн. Позивачем на акт перевірки подавалися письмові заперечення, однак контролюючим органом заперечення враховані не були, висновки акта перевірки за наслідками розгляду заперечень вважаються підтвердженими. На підставі акта перевірки, відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 15.02.2019 № 0000764616, яким було зменшено позивачу розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1 536 690,00 грн.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за висновками вказаного акта перевірки, відповідачем виявлено завищення задекларованих показників у рядку 10 податкової декларації з податку на додану вартість "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України (з основною ставкою та зі ставкою 7 %)" в сумі 1 536 690,00 грн. В порушення пунктів 198.1, 198.3 статті 198 ПК України платником завищено податковий кредит на суму ПДВ 1 536 690,00 грн по взаємовідносинах постачальниками, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов`язання, здійснюють операції не обумовлені економічними причинами, а саме: ТОВ "БВК "Нові Методи" (код ЄДРПОУ 36041553), ТОВ "МЛ Компані" (код ЄДРПОУ 35005133), ТОВ "Промбудколія" (код ЄДРПОУ 31932840). При проведенні документальної позапланової виїзної перевірки відповідачем встановлено неналежне виконання умов укладених договорів між АТ "ПІВДГЗК" та контрагентами-постачальниками, в частині дефектності первинних документів, які було надано до перевірки, відсутності первинних документів.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 20.11.2017 між АТ "ПІВДГЗК" (покупець) та ТОВ "МЛ Компані" (поставщик) укладено договір поставки № 2017/П/ОАСУ/1484. Найменування товару, умови оплати та поставки товару за договором визначені специфікаціями, копії яких містяться в матеріаллах справи. Також, 17.09.2018 між АТ "ПІВДГЗК" (замовник) та ТОВ "МЛ Компані" (виконавець) укладено договір послуг № 2018/у/ЮАСУ/1596, згідно якого виконавець зобов`язується надати послуги згідно додатку № 1, а замовник зобов`язується прийняти роботи та оплатити. Вартість послуг складає 2 698 676,40 грн, у тому числі ПДВ 449 779,40 грн. До вартості робіт входить: вартість послуг по сервісному обслуговуванню ЦАТС "Меридіан" опція 11С - 59 217,00 грн, без ПДВ; вартість послуг по модернізації, програмуванню, настройці ЦАТС "Меридіан опція 11С" - 2 189 680,00 грн без ПДВ. Сторонами складено: протокол погодження договірної ціни на надання послуг; календарний план виконання послуг з встановленням 12 місячного гарантійного строку з моменту введення в експлуатацію.

На виконання договорів з ТОВ "МЛ Компані" постачання товару та надання послуг оформлено: податкова накладна № 14 від 17.09.2018, видаткова накладна № 380 від 17.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000181 від 18.09.2018 на постачання: Конектор Rj 45 в кількості 100 шт., телефонний капсюль ТК-67 в кількості 50 шт. на суму 14 647,80 грн, у тому числі ПДВ 2 441,30 грн; податкова накладна № 13 від 17.09.2018, видаткова накладна № 381 від 17.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000182 від 18.09.2018 на постачання: модуль 1000ВASE-LX/LH SFP transceiver module, MMF/SMF, 131 Опт. DOM в кількості 12 шт, точка доступу 1200138 WRL CPE OUTDOOR 5GHz/LBE-5 AC-16-120 в кількості 2 шт, на суму 159 820,63 грн, у тому числі ПДВ 26 636,77 грн, ввезено КПП № 1 Шкода АЕ6298ЕМ; податкова накладна № 15 від 17.09.2018, видаткова накладна № 379 від 17.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000183 від 18.09.2018 на постачання: клавіатура GENIUS КВ-110 USB Black UKR в кількості 10 шт., адаптер MW-510 блок живлення 128 500мА 6Р6с в кількості 10 шт., антена на магнітному підставі BY-GSM-04 3М, FME female, ST в кількості 10 шт., модем IRZ МС52ІТ термінал в кількості 2 шт., за суму 8 678,02 грн, у тому числі ПДВ 1 446,34 грн; податкова накладна № 16 від 17.09.2018, видаткова накладна № 378 від 17.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000184 від 18.09.2018 на постачання: вузол термозакріплення у зборі HP RM1-6406, артикул RM1-6406-000 в кількості 2 шт., на суму 9 197,66 грн, у тому числі ПДВ 1 532,94 грн, ввезено КПП № 1 Шкода АЕ6298ЕМ; податкова накладна № 22 від 19.09.2018, видаткова накладна № 387 від 19.09.2018, прибутковий ордер № АВІД 00000692 від 21.09.2018 на постачання: батарейка X-Digital Longlife коробка R3 1*4 в кількості 60 шт., батарейка X-Digital Longlife коробка R6 1*4 в кількості 12 шт., батарейка X-Digital Longlife коробка 6F22 в кількості 70 шт, батарейка KODAK Extra Heavy Duty 6F22 в кількості 10 шт., батарейка Duracell DL2450 в кількості 10 шт., акумулятор 12В 7Ач в кількості 20 шт., ліхтар BAILONG BL-T 8626 500 в кількості 40 шт. на суму 14 333,28 грн, у тому числі ПДВ 2 388,88 грн, ввезено КПП № 1 Шкода 6298; податкова накладна № 23 від 19.09.2018, видаткова накладна № 388 від 19.09.2018, прибутковий ордер № АГК00000187 від 20.09.2018 на постачання: SZ захісна кришка замка 2 шт. в кількості 3 шт., SZ кабельні вводи М20Х1,5 50 шт. в кількості 3 шт. на суму 4 027,72 грн, у тому числі ПДВ 671,29 грн; податкова накладна № 24 від 19.09.2018, видаткова накладна № 389 від 19.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000186 від 20.09.2018 на постачання: кабель OC-FTP-5e КПВонг-НFЭ-ВП (200) 4x2x0,51 FTP-cat.5E LSON в кількості 915 м на суму 10 321,20 грн, у тому числі ПДВ 1 720,20 грн; податкова накладна № 28 від 20.09.2018, видаткова накладна № 393 від 20.09.2018, прибутковий ордер № АГК00000188 від 21.09.2018 на постачання: модем-маршрутизатор Dynamix UM- SFB в кількості 5 шт., модем-маршрутизатор Dynamix UM S24 в кількості 5 шт., на суму 58 462,92 грн, у тому числі ПДВ 9 743,82 грн; податкова накладна № 46 від 21.09.2018, видаткова накладна № 396 від 21.09.2018, прибутковий ордер № АГК 00000190 від 24.09.2018 на постачання: плата аналогових ліній NT5K02 Nortel Meridian в кількості 1 шт., на суму 50 677,30 грн, у тому числі ПДВ 8 446,22 грн; податкова накладна № 38 від 24.09.2018, видаткова накладна № 395 від 24.09.2018, прибутковий ордер № АГК00000191 від 24.09.2018 на постачання: фотобарабан DRUM в кількості 1 шт., на суму 52 292,02 грн, у тому числі ПДВ 8 715,34 грн; податкова накладна № 7 від 01.10.2018, видаткова накладна № 399 від 01.10.2018, прибутковий ордер № АВЩ 00000715 від 03.10.2018 на постачання: муфта натяжна К-798 в кількості 1 шт. на суму 62,16 грн, у тому числі ПДВ 10,36 грн, ввезено КПП № 1; податкова накладна №8 від 01.10.2018, видаткова накладна № 407 від 01.10.2018, прибутковий ордер № АГК00000192 від 03.10.2018 на постачання: ноутбук ASUS Zen Book UX310UF F006T Grey 13.3 FND AG Intel i5-8250U/8/1000+256SS D/NVD130-2/W10/Gray в кількості 1 шт. на суму 32 903,57 грн, у тому числі ПДВ 5 483,93 грн; податкова накладна № 16 від 09.10.2018, видаткова накладна № 422 від 09.10.2018, прибутковий ордер № АГК 00000203 від 10.10.2018 на постачання: жорсткий диск HP 300GB SAS 6Gb/sec 10, OOORPM 507284-001 в кількості 10 шт., на суму 71 318,88 грн, у тому числі ПДВ 11 886,48 грн; податкова накладна № 17 від 09.10.2018, видаткова накладна № 423 від 09.10.2018, прибутковий ордер № АГК 00000202 від 10.10.2018 на постачання: перетворювач інтерфейсів MOXA Uport 11501 в кількості 1 шт., 169-69-109 Перетворювач DC/DC PV3S в кількості 8 шт., на суму 17 174,92 грн, у тому числі ПДВ 2 862,49 грн; податкова накладна № 20 від 12.10.2018, видаткова накладна № 431 від 12.10.2018, прибутковий ордер № АГК 00000207 від 17.10.2018 на постачання: карта видалених абонентів аналогових ліній Nortel Intelligent OPS line card (Nortel Intelligent OPS series) інж. код NT1R20AB, в кількості 2 шт., на суму 120 091,39 грн, у тому числі ПДВ 20 015,23 грн; податкова накладна № 22 від 12.10.2018 за номенклатурою: послуга по сервісному обслуговуванню ЦАТС Meridian-1 opt. 11C, яка встановлена у апаратній зв`язку рудоуправління в кількості 1 послуга на суму 71 060,40 грн, у тому числі ПДВ 11 843,40 грн; податкова накладна № 29 від 09.10.2018 за номенклатурою: послуга з модернізації, настроюванню ЦАТС Meridian-1 opt. l1C, яка встановлена у приміщенні будівлі АТС в кількості 1 послуга на суму 2 627 616,00 грн, у тому числі ПДВ 437 936,00 грн; податкова накладна № 30 від 11.10.2018, видаткова накладна № 429 від 11.10.2018, прибутковий ордер № ААШ 00000823 від 17.10.2018 на постачання: ЕПСН 12-0291-1 паяльник ПП 220В 100Вт в кількості 5 шт., паяльна станція термовоздушна Lukey 8520+ компресорна в кількості 1 шт. на суму 3 192, 96 грн, у тому числі ПДВ 532,16 грн, ввезено КПП № 1.

За результатами виконаних робіт сторонами договору складено акти виконаних робіт: 1) № 1 від 09.10.2018, згідно якого роботи за етапом 3 календарного плану (Послуга з модернізації, настроюванню ЦАТС Meridian-1 opt. 11C, яка встановлена у приміщенні будівлі АТС) виконані у повному обсязі на суму 2 189 680,00 грн, ПДВ 437 936,00 грн, загальна сума складає 2 627 616,00 грн, при цьому: вартість робіт "послуга з модернізації, настроюванню ЦАТС Meridian-1 opt. 11C, яка встановлена у приміщенні будівлі АТС" складає 212 517,00 грн, ПДВ 42 503,40 грн, загальна вартість робіт 255 020,40 грн; при виконанні роботи було змонтоване наступне обладнання: Signaling Server (Chassis or Cabinet) комплекс сервера IP сигналізації в кількості 1 шт., 106 920,00 грн без ПДВ; Плата DSP ресурсів в кількості 1 шт., 83 160,00 грн без ПДВ; System Upgrade комплект модернізації центрального процесора та системного програмного забезпечення в кількості 1 шт., 423 225,00 грн без ПДВ; Модуль 1100 Series Expansion Module - 18 keys Display (RoHS) в кількості 48 шт., 839 904,00 грн без ПДВ; Комутатор Cisco SG2G0-26HP 26-PORT Gigabit Poe Switch в кількості 2 шт., 56 706,00 грн без ПДВ; Телефон IP Phone 1140e with Icon Keys without Power Supply в кількості 16 шт, 467 248,00 грн без ПДВ; вартість комплекту обладнання складає 1 977 163,00 грн, ПДВ 395 432,60 грн, разом 2 372 595,60 грн; 2) № 2 від 12.10.2018, згідно якого роботи роботи за етапом 1 Календарного плану (послуга по сервісному обслуговуванню ЦАТС Meridian-1 opt.llC, яка встановлена у апаратній зв`язку рудоуправління) виконані у повному обсязі на суму 59 217,00 грн, ПДВ 11 843,40 грн, загальна сума складає 71 060,40 грн.

Розрахунки за надані послуги та поставлені товари здійснені в безготівковій формі. На підтвердження факту використання поставлених товарів у власній господарській діяльності платника податків, позивачем надані акти на списання ТМЦ. На підтвердження використання деталей і матеріальних активів в процесі надання послуг також надані документи бухгалтерського обліку: акти на списання ТМЦ та акт приймання-передачі внутрішнього переміщення засобів (введення в експлуатацію). Також позивачем надано: сертифікат відповідності на продукцію "Установочно-виробничу" АТС (УВАТС) серії Meridian-1 моделі 11C з додатками; листи ТОВ "МЛ Компані" про відсутність необхідності сертифікації товарів; сертифікат відповідності на акумулятори свинцево-кислотні; копії листів ТОВ "МЛ Компані" про відсутність необхідності сертифікації товарів; відповіді ДП "УкрНДНЦ", копії листів ТОВ "МЛ Компані" про відсутність необхідності сертифікації товарів; декларація про відповідність № UA.RoHS.D.00689-18 від 06.03.2018, сертифікат відповідності № 014551 від 19.12.2017 з додатками до сертифікату відповідності № 014552 та № 014553.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 15.12.2017 між АТ "ПІВДГЗК" (покупець) та ТОВ "Промбудколія" (поставщик) укладено договір поставки № 2017/П/ОМТС/1627 з додатковими угодами, та специфікаціями. На виконання договору з ТОВ "Промбудколія" від № 2017/п/ОМТС/1627 15.12.2017 постачання товару оформлено: 1) видатковими накладними: на постачання шпал дерев`яних, на постачання рейки кранової КР-80 ГОСТ 4121-96; на постачання: шайба пружинна одновиткова Н 27 в кількості 0,06 т, болт заставний 22х175 ГОСТ 16017-79 в кількості 0,45 т, болт шляховий М27х160 ГОСТ 11530-93 в кількості 3,2 т, гайка колійна М22 ГОСТ 16018-79 в кількості 0,12 т, гайка колійна М27 ГОСТ 11532-93 в кількості 0,42 т, костилі колійні 16х16х165 мм ГОСТ 5812-82 на загальну суму 279 103,08 грн; 2) податковими накладними № 4 від 01.10.2018, № 5 від 01.10.2018, № 21 від 08.10.2018, № 48 від 17.09.2018, № 65 від 24.09.2018, № 70 від 24.09.2018, № 36 від 12.02.2018, № 69 від 24.09.2018, № 66 від 24.09.2018, № 68 від 24.09.2018, № 81 від 28.09.2018. Оплата здійснена шляхом безготівкових розрахунків. На підтвердження використання товарів у господарській діяльності платником податків надані акти на списання ТМЦ; акти щодо використаних давальницьких матеріалів. На підтвердження якості товару надані: сертифікати якості, сертифікати відповідності паспорти якості.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 26.04.2018 між АТ "ПІВДГЗК" (замовник) та ТОВ "Будівельно-виробнича компанія "Нові Методи" (підрядник) укладено договір підряду № 2018/д/ОГМ/515. Специфікацією № 2 від 29.08.2018 до договору підряду № 2018/дЮГМ/515 від 26.04.2018 визначено найменування об`єкту (робіт послуг): поточний ремонт дробарок КСД (КМД) в 3 кварталі 2018 року в кількості 17 шт., вартість робіт 1 166 373,60 грн, у тому числі ПДВ 194 395,60 грн. Гарантійні зобов`язання - 40 календарних днів з дати введення в експлуатацію. Визначено договірну ціну. Специфікацією № 3 від 06.09.2018 до договору підряду № 2018/д/ОГМ/515 від 26.04.2018 визначено найменування об`єкту (робіт послуг): поточний ремонт дробарок КСД (КМД) в 3 кварталі 2018 року на загальну суму 3 630 921,60 грн, у тому числі ПДВ 605 153,60 грн: поточний ремонт дробарок КСД (КМД) в кількості 28 шт., вартість робіт 1 617 309,00 грн; поточний ремонт дробарного конусу КСД (КМД) в кількості 48 шт., вартість робіт 762 176,00 грн; поточний ремонт кільця регулюючого КСД (КМД) в кількості 48 шт., вартість робіт 646 283,00 грн. До специфікації складена договірна ціна.

Також між АТ "ПІВДГЗК" (замовник) та ТОВ "Будівельно-виробнича компанія "Нові Методи" (підрядник) укладено договір підряду № 2017/д/ОГМ/860, згідно умов якого підрядник зобов`язався провести роботи: капітальний ремонт обладнання агломашини № 1 цеху № 1, інв. № 42204879, вартість робіт 5 500 000,80 грн, у тому числі ПДВ 916 666,80 грн. До договору складена договірна ціна. Додатками № 3 від 19.12.2017 та від 30.03.2018 визначений графік проведення робіт, та додатковими угодами № 2, № 3 продовжено строк дії договору.

На підтвердження виконання договорів підряду сторонами складені акти прийняття виконаних підрядних робіт за вересень 2018 року, на оплату виписані рахунки: на виконання ремонту дробарок КСД (КМД), із зазначенням їх ідетинтифікуючих номерів: акти № 01-09, № 02-09, № 03/2-09 УДТК, № 03/1-09 УДТК, № 04/2-09 УДТК, № 02-1-09, № 03/2-09; відомості ресурсів: по акту № 02-1-09 поточного ремонту дробарок КСД (КМД) 2200Т УДТК 28 шт., по акту № 1-09 поточного ремонту дробарок КСД (КМД) 2200Т УДТК 5 шт.; по акту № 03/1- 09 УДТК поточного ремонту дробарок КСД (КМД) 2200Т КМД 2200Т цеху № 1 УДТК (вузол регулювання кільця) 48 шт.; по акту № 02-09 поточного ремонту дробарок КСД (КМД) 2200Т УДТК 28 шт.; по акту виконаних робіт № 04/02-09 УДТК поточного ремонту дробарок КСД, КМД 2200Т цеху № 1 УДТК (вузол рухомого конусу) 5 шт.; на виконання капітального ремонту обладнання агломашини № 1 цеху № 1, інв. № 42204879: акти № 1, № 3, № 4, № 6.

28.09.2018 ТОВ "Будівельно-виробнича компанія "Нові Методи" складено податкові накладні, внесені до ЄРПН. Розрахунки за роботи між сторонами договорів здійснено у безготівковій формі. Замовник за договором надавав підряднику матеріали з метою виконання робіт, на підтвердження чого сторонами складені акти приймання-передачі давальницьких матеріалів. ТОВ "Будівельно-виробнича компанія "Нові Методи" письмово зверталось до замовника (позивача) за отриманням постійних та тимчасових пропусків працівникам організації для проведення робіт, у тому числі цілодобових. Також, листуванням сторін договору підтверджується погодження ввезення на територію та вивезення з території замовника інструментів та матеріалів, які є власністю підрядника; видача за накладними матеріалів, з відмітками на зворотному боці пропуску пунктом охорони замовника. Всі первинні документи, копії яких приєднано до матеріалів справи, позивач надавав і контролюючому органу під час перевірки, про що зазначено в акті перевірки. Зауважень до оформлення вказаних документів у контролюючого органу не виникло.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що на момент укладення та виконання означених вище договорів, правочинів контрагенти позивача: ТОВ "БВК "Нові Методи" (код ЄДРПОУ 36041553), ТОВ "МЛ Компані" (код ЄДРПОУ 35005133), ТОВ "Промбудколія" (код ЄДРПОУ 31932840) мали зареєстровані у встановленому порядку установчі документи та цивільну дієздатність згідно з чинним законодавством, були зареєстровані як платники податку на додану вартість. Укладені позивачем договори (правочини) відповідають вимогам чинного законодавства України, мають своїм наслідком зміну у майновому стані учасників правочину, є економічно виправданими, а факт виконання господарських зобов`язань сторін підтверджується первинними та податковими документами.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. В доводах касаційної скарги контролюючий орган цитує норми матеріального та процесуального права, перелічує порушення, які на його думку допущено позивачем та вказує на неврахування судами першої та апеляційної апеляційної інстанцій окремих положень Податкового кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зокрема, щодо оформлення позивачем відповідних первинних документів на підтвердження відповідних даних податкового обліку, а також ненадання судами попередніх інстанцій належної оцінки тому, що у контрагентів позивача по ланцюгу постачання товарів та наданні послуг відсутні умови для досягнення результатів відповідної підприємницької діяльності (відповідних виробничих активів та/або трудових ресурсів тощо), що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішень.

8. Позивач надіслав відзив на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.

9. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

10. Податковий кодекс України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин):

10.1. Підпункти 14.1.36, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами;

податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

10.2. Пункти 44.1, 44.2 статті 44.

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Юридичні особи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним підпунктом 3 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу, ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об`єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

10.3. Пункти 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198.

До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товар

................
Перейти до повного тексту