1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Окрема думка


Окрема думка

судді Великої Палати Верховного Суду Пророка В. В.

справа № 9901/67/21 (провадження № 11-126заі21)

12 травня 2021 року

м. Київ

Велика Палата Верхового Суду розглянула в порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Президента України Зеленського Володимира Олександровича, третя особа - Національне агентство з питань запобігання корупції, про визнання протиправним і нечинним Указу Президента України від 08 жовтня 2020 року № 425/2020 в окремій його частині за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Верховного Суду у складі судді Касаційного адміністративного суду від 16 березня 2021 року і постановою від 12 травня 2021 року апеляційну скаргу залишила без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Водночас з рішенням Великої Палати Верхового Суду не можу погодитися з огляду на таке.

1. Велика Палата Верховного Суду погодилася із висновком суду першої інстанції про те, що Указ Президента України від 08 жовтня 2020 року № 425/2020 «Про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня юриста» в частині присвоєння керівникові управління НАЗК ОСОБА_2 почесного звання «Заслужений юрист України» не створює безпосередньо для позивача жодних юридичних прав та/чи обов`язків, не зумовлює прийняття жодного рішення щодо нього, відтак видання цього Указу відповідача у відповідній частині не призвело до виникнення публічно-правових відносин.

1.2 Зазначила, що за приписами пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

1.3 Індивідуальний акт - це акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (пункт 19 частини першої статті 4 КАС України).

1.4 Отже, право на оскарження рішення (індивідуального акта) суб`єкта владних повноважень надано особі, щодо якої воно прийняте або яке безпосередньо стосується прав, свобод та інтересів цієї особи.

2. Проте статтею першою Закону України «Про державні нагороди України» визначено, що державні нагороди України є вищою формою відзначення громадян за видатні заслуги у розвитку економіки, науки, культури, соціальної сфери, захисті Вітчизни, охороні конституційних прав і свобод людини, державному будівництві та громадській діяльності, за інші заслуги перед Україною.

3. Пунктом 3 Порядку представлення до нагородження та вручення державних нагород України, затвердженого Указом Президента України від 19 лютого 2003 року № 138/2003 (далі - Порядок) встановлено, що висунення кандидатур до відзначення державними нагородами здійснюється гласно за місцем роботи осіб, яких представляють до нагородження, у трудових колективах підприємств, установ, організацій незалежно від типу та форми власності.

................
Перейти до повного тексту