ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2021 року
м. Київ
справа № 308/13417/19
касаційне провадження № К/9901/15553/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Бившевої Л.І.,
суддів: Гончарової І.А., Хохуляка В.В.,
розглянув у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) на ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17.03.2021 (головуючий суддя - Кухтей Р.Ф., судді - Шинкар Т.І., Обрізко І.М.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Закарпатської митниці ДФС (далі - Митниця) про скасування рішення,
У С Т А Н О В И В:
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області рішенням від 31.12.2020, ухваленим у відкритому судовому засіданні за відсутності сторін, у задоволенні позову відмовив.
ОСОБА_1 оскаржила це рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду, який ухвалою від 23.02.2021 залишив апеляційну скаргу без руху з підстав її невідповідності вимогам пункту 1 частини п`ятої статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки до апеляційної скарги не додано документа про сплату судового збору у визначеному законом розмірі, та встановив десятиденний строк для усунення недоліків апеляційної скарги з дня отримання цієї ухвали.
Восьмий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 17.03.2021 апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 31.12.2020 повернув, оскільки скаржник не виконав вимог ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху у встановлений судом строк.
ОСОБА_1 оскаржила ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17.03.2021 до Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, який ухвалою від 11.05.2021 відкрив касаційне провадження у даній справі та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник вказує на те, що суд апеляційної інстанції порушив норми процесуального права, оскільки ухвала Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.02.2021 не надходила ані на електронну адресу представника позивача - Діовші А.Я, ані через органи поштового зв`язку, з огляду на що позивач не мав можливості усунути недоліки апеляційної скарги у встановлений судом строк.
Відповідач не скористався своїм процесуальним правом на подання відзиву на касаційну скаргу.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 31.05.2021 закінчив підготовку справи до касаційного розгляду, визнав за можливе проведення касаційного розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами і призначив справу до розгляду в порядку письмового провадження з 01.06.2021.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив наведені у касаційній скарзі доводи та дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до пункту 1 частини п`ятої статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) до апеляційної скарги додається, зокрема, документ про сплату судового збору.
Згідно з частиною другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Положеннями частини шостої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що копія ухвали про залишення позовної заяви без руху або про повернення позовної заяви надсилається особі, яка подала позовну заяву, не пізніше наступного дня після її постановлення.
Згідно з частиною сьомою статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до абзацу другого підпункту 15.6 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацію України у газеті "Голос України" та на веб-порталі судової влади оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної с