1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2021 року

м. Київ

справа № 805/767/18-а

адміністративне провадження № К/9901/64331/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року (суддя Черникова А.О.) та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2018 року (судді: Ястребова Л.В. (головуючий), Компанієць І.Д., Міронова Г.М.) у справі № 805/767/18-а.

У С Т А Н О В И В:

І. Суть спору

Короткий зміст позовних вимог

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" (далі - позивач, ТОВ "Краматорськтеплоенерго") звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (далі - відповідач, контролюючий орган, ГУ ДПС у Донецькій області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 17.01.2018 № 0000574403, № 0000994403.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом, всупереч вимог чинного податкового законодавства було прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 17.01.2018 № 0000574403, № 0000994403, оскільки висновки відповідача викладені ним у акті перевірки є хибними та такими, які не ґрунтуються на дійсних фактичних обставинах та зроблені у зв`язку з невірним застосуванням положень податкового законодавства, а також позивач зазначає про помилковість висновків відповідача щодо відсутності господарських операцій між позивачем та його контрагентами, тоді як такі господарські відносини носили реальний характер, що підтверджується належно оформленими первинними документами.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року, залишеною без змін постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2018 року, адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області № 0000574403 від 17 січня 2018 року та № 0000994403 від 17 січня 2018 року.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що контролюючий орган приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення, діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, оскільки відповідачем не було доведено порушення позивачем вимог чинного податкового законодавства, а висновки контролюючого органу викладені в акті перевірки не відповідають дійсним обставинам справи та ґрунтуються на припущеннях відповідача щодо порушень позивачем вимог законодавства.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, ГУ ДПС у Донецькій області подало касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2018 року та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ "Краматорськтеплоенерго" у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ "Краматорськтеплоенерго" є юридичною особою (ідентифікаційний код юридичної особи - 34657789, місцезнаходження юридичної особи: 84320, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 8-Д). Основними видами діяльності ТОВ "Краматорськтеплоенерго" по КВЕД є: 35.30 - постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря; 35.11 - виробництво електроенергії; 35.12 - передача електроенергії; 35.13 - розподілення електроенергії; 35.14 - торгівля електроенергією. Зазначене підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з наказом № 1515 від 30.11.2017 посадовою особою відповідача на підставі п.п. 20.1.4, п.п. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 п. 78.4 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 ПК України та у зв`язку із зверненням платника податку щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки, що регламентовано п. 78.2 ст. 78 ПК України проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань достовірності формування від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту у розмірі 7 825 974,00 грн та суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 7 825 974,00 грн по декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року від 15.11.2017.

За результатами проведення зазначеної перевірки відповідачем складено акт № 909/05-99-12-02/34657789 від 29 грудня 2017 року, яким встановлено відсутність об`єктів оподаткування по відображенням в обліку підприємства за період, що перевірявся операцій придбання товарів від контрагента ТОВ "Центрстрой", які підпадають під визначення п.п. пп. 14.1.36, пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 188 ПК України, а також, в порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 п. 198.6 ст. 198 та п. 200.4 ст. 200 ПК України ТОВ "Краматорськтеплоенерго" завищено податковий кредит за жовтень 2017 року в розмірі 10 218 133,00 грн, в результаті чого: завищено від`ємне значення податку на додану вартість на суму 7 825 974,00 грн, завищено суму податку на додану вартість, заявленої до відшкодування з бюджету на рахунок платника в банку в розмірі 7 825 974,00 грн, занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке підлягає сплаті до держаного бюджету у сумі 2 392 159,00 грн за жовтень 2017 року. На підставі висновків вказаного акта перевірки, п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58, а згідно з п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8, п. 78.1 ст. 78 ПК України, відповідачем, 17 січня 2018 року прийнято наступні податкові повідомлення-рішення: форми "В1" № 0000574403, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку у такому розмірі: сума завищення бюджетного відшкодування - 7 825 974,00 грн, штрафні (фінансові) санкції - 1 956 493,00 грн; форми "Р" № 0000994403, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на додану вартість" на суму 3 588 238,00 грн, серед яких, податкові зобов`язання - "+" 2 392 159,00 грн, штрафні (фінансові) санкції - 1 196 079,50 грн.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 28 серпня 2017 року між ТОВ "Е.КОННЕКТ" (продавець) та ТОВ "Краматорськтеплоенерго" (покупець) укладено контракт № 08/17-КТЕ. Відповідно до пункту 1.1 контракту продавець поставляє вугілля, а покупець приймає і сплачує товар у відповідності з умовами контракту. Пунктом 1.4. Контракту, продавець гарантує покупцю, що: продавець є власником товару і має право розпоряджатись товаром, в т.ч. відчужувати його; товар буде знаходитися в заставі, відсутні будь-які діючі заборони відчуження (арешти) або інші обтяження товару; треті особи не мають жодних прав або вимог щодо товару; країною походження є Російська Федерація. Виробник, вантажовідправник товару, їх реквізити, сорт, ціна, кількість і строк поставки товару зазначається у специфікаціях до контракту, які є його невід`ємною частиною (п. 1.2. вказаного контракту). Згідно з п. 2.1 Контракту, поставка товару здійснюється на умовах DАР залізнична станція Соловей експ. (Російська Федерація) відповідно до Інкотермс 2010 (публікація Міжнародної торгової палати № 715), з метою подальшого його транспортування в Україну. Поставка товару здійснюється продавцем залізничним транспортом, партіями, навалом, в відкритих люкових технічно справних, очищених від залишків раніше перевезеного вантажу, залізничних піввагонах із застосуванням необхідних заходів проти змерзання вантажу при мінусових температурах. Мінімальний обсяг партії Товару (кількість товару в партії), а також умови використання вагонів, визначаються в специфікаціях до Контракту (пункт 2.2. Контракту). У вказаному контракті також визначено: орієнтована ціна товару та вартість контракту, умови оплати, документообіг, відповідальність сторін та ін.

Пунктом 5.6 Контракту № 08/17-КТЕ від 28.08.2017 передбачено, що будь-яка кореспонденція за Контрактом, копії договору, специфікації і додатки до нього, рахунки, товарно-транспортні та інші документи, що мають відношення до Контракту, отримані будь-якої із Сторін за допомогою електронної пошти на її адреси, зазначені нижче в статті 11 Договору, та які були відправлені з адрес іншої Сторони, зазначених нижче в статті 11 Договору, мають однакову юридичну силу з оригіналами до моменту їх отримання. У пункті 11.1.1. статті 11 Контракту Продавцем зазначено адресу для кореспонденції: Україна, м. Київ, вул. Печенежська, 16, що обумовило зазначення в актах приймання-передачі Товару місце складання - місто Київ.

На виконання умов контракту № 08/17-КТЕ складена специфікація № 1 та № 2 від 28.08.2017 та від 18.09.2017. Пунктом 1 специфікацій визначено, що продавець поставляє, а покупець приймає і сплачує кошти за товар - вугілля Антрацит, розмір 0-15 мм, походження: Російська Федерація, виробник ВАТ "Донвугілля" у кількості 21 000 метричних тон; строк поставки - з 01.09.2017 по 31.10.2017. Базова ціна за одну метричну тону відповідного вугілля складає 87 дол. США (п. 2 Специфікації № 1 та № 2). Згідно із п. 3 специфікацій, загальна вартість товару орієнтовно складає 1 827 000,00 дол. США.

Судам попередніх інстанцій було надано наступні акти прийому-передавання ТОВ "Е.КОННЕКТ" (вугілля Антрацит, розмір 0-15 мм, походження: Російська Федерація, виробник ВАТ "Донвугілля"): № 2 від 30.09.2017, про передачу товару у кількості 1 461,50 метричних тон за ціною 85 дол. США 513090 центів/тону на загальну суму 124 977,38 дол. США; № 3 від 02.10.2017, про передачу товару у кількості 1 466,00 метричних тон за ціною 91 дол. США 13 центів/тону на загальну суму 133 596,58 дол. США; № 4 від 05.10.2017, про передачу товару у кількості 1 464,50 метричних тон за ціною 84 дол. США 90 центів на загальну суму 1 124 336,05 дол. США; № 5 від 06.10.2017, про передачу товару у кількості 1 463,00 метричних тон за ціною 84 дол. США 61 цент/тону на загальну суму 123 784,43 дол. США; № 6 від 09.10.2017, про передачу товару у кількості 1 460,50 метричних тон за ціною 88 дол. США 98 центів/тону на загальну суму 129 955,29 дол. США; № 7/1 від 09.10.2017, про передачу товару у кількості 1 392,50 метричних тон за ціною 86 дол. США 64 цента/тону на загальну суму 120 646,20 дол. США; № 7/2 від 24.10.2017, про передачу товару у кількості 69,00 метричних тон за ціною 86 дол. США 64 цента/тону на загальну суму 5978,16 дол. США; № 8/1 від 12.10.2017, про передачу товару у кількості 1 040,00 метричних тон за ціною 86 дол. США 86 цента/тону на загальну суму 90 334,40 дол. США; № 8/2 від 13.10.2017, про передачу товару у кількості 348,50 метричних тон за ціною 86 дол. США 86 цента/тону на загальну суму 30 270,71 дол. США; № 8/3 від 03.11.2017, про передачу товару у кількості 69,00 метричних тон за ціною 86 дол. США 86 центів/тону на загальну суму 5 993,34 дол. США; № 10 від 13.10.2017, про передачу товару у кількості 1 465,00 метричних тон за ціною 86 дол. США 05 центів/тону на загальну суму 126 063,25 дол. США; № 11 від 17.10.2017, про передачу товару у кількості 1 467,50 метричних тон за ціною 85 дол. США 02 цента/тону на загальну суму 124 766,85 дол. США; № 12 від 17.10.2017, про передачу товару у кількості 1 531,00 метричних тон за ціною 88 дол. США 00 центів/тону на загальну суму 134 728 дол. США; № 13 від 21.10.2017, про передачу товару у кількості 1 456,75 метричних тон за ціною 86 дол. США 65 центів/тону на загальну суму 126 227,39 дол. США; № 14 від 20.10.2017, про передачу товару у кількості 1 457,15 метричних тон за ціною 88 дол. США 71 центів/тону на загальну суму 129 263,78 дол. США; № 15 від 20.10.2017, про передачу товару у кількості 1 452,30 метричних тон за ціною 86 дол. США 95 центів/тону на загальну суму 126 277,49 дол. США; № 2 від 23.10.2017, про передачу товару у кількості 1 523,80 метричних тон за ціною 88 дол. США 19 центів/тону на загальну суму 134 383 дол. США.

Вказаний товар перевозився залізничним транспортом від станції Божковська РЖД до станції Краматорськ УЗ, що підтверджується залізними накладними СМГС та відомостями вагонів, а також повідомленнями отримувача (ТОВ "Краматорськтеплоенерго") про прибуття вантажу: № 24033186, № 24041462, № 24051447, № 24070299, № 24075878, № 24091748, № 24114298, № 2404702, № 24107766, № 24115512, № 24124993, № 24131905, № 24144153, № 24144169, № 24152132.

Вантажно-митними деклараціями, копії яких наявні в матеріалах справи, підтверджено отримання позивачем вугілля Антрацит від ВАТ "Донвугілля" протягом вересня - жовтня 2017 року, а саме: ВМД № 700010/2017/105404 від 30.09.2017 про отримання товару у кількості 1 461,50 метричних тон, ціна товару - 127 150,50 дол. США (по курсу валют - 26,52109400 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105628 від 10.10.2017 про отримання товару у кількості 1 461,50 метричних тон, ціна товару - 127 150,50 дол. США (по курсу валют - 26,52109400 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105419 від 02.10.2017 про отримання товару у кількості 1 466,00 метричних тон, ціна товару - 127 542,00 дол. США (по курсу валют - 26,57849600 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105631 від 10.10.2017 про отримання товару у кількості 1 466,00 метричних тон, ціна товару - 133 596,58 дол. США (по курсу валют - 26,57849600 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105631 від 10.10.2017 про отримання товару у кількості 1 466,00 метричних тон, ціна товару - 133 596,58 дол. США (по курсу валют - 26,57849600 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105490 від 05.10.2017 про отримання товару у кількості 1 464,50 метричних тон, ціна товару - 127 411,50 дол. США (по курсу валют - 26,80880500 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105635 від 10.10.2017 про отримання товару у кількості 1 464,50 метричних тон, ціна товару - 124 336,05 дол. США (по курсу валют - 26,80880500 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105667 від 11.10.2017 про отримання товару у кількості 1 463,00 метричних тон, ціна товару - 123 784,43 дол. США (по курсу валют - 26,79968400 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105566 від 07.10.2017 про отримання товару у кількості 1 463,00 метричних тон, ціна товару - 127 281,00 дол. США (по курсу валют - 26,79968400 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105963 від 24.10.2017 про отримання товару у кількості 69 000 метричних тон, ціна товару - 5978,16 дол. США (по курсу валют - 26,57675400 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105606 від 09.10.2017 про отримання товару у кількості 2853000 метричних тон, ціна товару - 248211,00 дол. США (по курсу валют - 26,73993100 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105668 від 11.10.2017 про отримання товару у кількості 2853000 метричних тон, ціна товару - 250601,49 дол. США (по курсу валют - 26,73993100 грн./дол. США); ВМД №700010/2017/105682 від 12.10.2017 про отримання товару у кількості 1040000 метричних тон, ціна товару - 90 334,40 дол. США (по курсу валют - 26,53331200 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105709 від 13.10.2017 про отримання товару у кількості 348500 метричних тон, ціна товару - 30270,71 дол. США (по курсу валют - 26,63465900 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/106284 від 03.11.2017 про отримання товару у кількості 1 455,40 метричних тон, ціна товару - 123 490,74 дол. США (по курсу валют - 26,93137800 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105902 від 23.10.2017 про отримання товару у кількості 69 500 метричних тон, ціна товару - 6152,14 дол. США (по курсу валют - 26,53890200грн./дол. США); ВМД №700010/2017/105714 від 23.10.2017 про отримання товару у кількості 2858000 метричних тон, ціна товару - 248646,00 дол. США (по курсу валют - 26,63465900 грн./дол. США); ВМД №700010/2017/105815 від 19.10.2017 про отримання товару у кількості 2858000 метричних тон, ціна товару - 249 371,61 дол. США (по курсу валют - 26,63465900 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105767 від 17.10.2017 про отримання товару у кількості 299 85,00 метричних тон, ціна товару - 260 869,00 дол. США (по курсу валют - 26,53795800 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105853 від 17.10.2017 про отримання товару у кількості 299 85,00 метричних тон, ціна товару - 259 494,85 дол. США (по курсу валют - 26,53795800 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105894 від 21.10.2017 про отримання товару у кількості 1 456 75 метричних тон, ціна товару - 126 227,39 дол. США (по курсу валют - 26,49995000 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105845 від 20.10.2017 про отримання товару у кількості 1 457 15 метричних тон, ціна товару - 129 263,78 дол. США (по курсу валют - 26,49995000 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105861 від 20.10.2017 про отримання товару у кількості 1 452 30 метричних тон, ціна товару - 126 350 дол. США (по курсу валют - 26,49995000 грн./дол. США); ВМД № 700010/2017/105952 від 24.10.2017 про отримання товару у кількості 1 452 30 метричних тон, ціна товару - 126 277 дол. США (по курсу валют - 26,49995000 грн./дол. США); ВМД №700010/2017/105933 від 23.10.2017 про отримання товару у кількості 1 523, 80 метричних тон, ціна товару - 134 383,92 дол. США (по курсу валют - 26,53890200 грн./дол. США).

Розрахунок між сторонами здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями в іноземній валюті: № 4 від 12 жовтня 2017 року у сумі 191 858,01 дол. США, № 5 від 17 жовтня 2017 року у сумі 186 639,92 дол. США, № 6 від 18 жовтня 2017 року у сумі 60 205,36 дол. США, № 7 від 23 жовтня 2017 року у сумі 125 048,61 дол. США, № 8 від 23 жовтня 2017 року у сумі 60 930,60 дол. США, № 10 від 24 жовтня 2017 року у сумі 45 493,65 дол. США, № 9 від 24 жовтня 2017 року у сумі 130 988,27 дол. США, № 11 від 26 жовтня 2017 року у сумі 71 227,51 дол. США, № 12 від 26 жовтня 2017 року у сумі 66 079,10 дол. США.

Судами попередніх інстанцій також встановлено на підставі вказаних документів, що загальна кількість отриманого позивачем вугілля Антрацит складає 27 784,05 тон. Після отримання вугілля Антрацит від контрагента - ТОВ "Е.КОННЕКТ", вугілля зберігалось на складі, (товар) зберігався у складських приміщеннях ТОВ "Краматорськтеплоенерго", що підтверджується картками складського обліку матеріалів № 95002895. Отримане вугілля Антрацит, позивач використовував у господарській діяльності, що підтверджується актом на списання б/н від 31.10.2017, довідкою про витрати твердого палива ТОВ "Краматорськтеплоенерго", актом про списання і залишок палива, звітом про використання палива ліцензіатом з виробництва електричної та теплової енергії.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 1 березня 2017 року між ТОВ "Краматорськтеплоннерго" (надалі - замовник) та ТОВ "Центрстрой" (надалі - підрядник) укладено договір підряду № 01/3-17. Відповідно до п. 2.1 Договору, підрядник зобов`язується відповідно до завдання на виконання ремонтних робіт виданого замовником, впродовж дії цього договору постійно забезпечувати своєчасне та якісне виконання робіт по механічній обробці деталей або їх виготовленню, по ремонту установок, обладнання установок та будь-якого іншого обладнання включаючи але не обмежуючись основним і допоміжним обладнанням, будівель та споруд, які розташовані за місцем знаходження замовника.

Щодня замовник визначає необхідний обсяг невідкладних ремонтних робіт для забезпечення справності, працездатності та стабільної експлуатації основного та допоміжного обладнання, а також усунення дефектів, відмов та граничних станів основного і допоміжного обладнання (надалі - аварійний ремонт). Об`єм аварійних робіт визначається перед початком ремонтних робіт і фіксується у акті дефектів, оформленому у відповідності п. 3.3 цього договору. Підрядник приступає до виконання ремонтних робіт лише після отримання від замовника наряду-допуску (п. 2.2, 2.3 договору). Згідно із п.п. 3.3 Договору, документом, що визначає необхідний для замовника обсяг аварійних ремонтів є Акт дефектів, що складається замовником за формою, передбаченою додатком № 2, який є невід`ємною частиною цього договору. Пунктом 3.5 договору визначено, що підрядник зобов`язується на свій ризик, з використанням своїх матеріалів та устаткування або з матеріалів та устаткування замовника за згодою останнього виконати відповідні ремонтні роботи у строк та об`ємі, передбаченому у замовленнях та актів дефектів, а замовник зобов`язується прийняти виконані ремонтні роботи.

Актом прийому-передачі матеріальних ресурсів для робіт по заміні дільниці паропроводу від котлоагрегату № 7 за жовтень 2017 року встановлено, що ТОВ "Краматорськтеплоенерго" надано ТОВ "Центрстрой": електроди ТМЛ-1У ф 3мм, електроди ТМЛ-1У ф 4мм, а актом № РХС -001040 від 02.10.2017 підтверджується, що вищезазначені матеріали одержані підрядником та витрачено для будівельних робіт. Загальна сума робіт - 4501,41 грн.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що підставою для укладання договору підряду з ТОВ "Центрстрой" став припис Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж від 30.09.2016 року та висновок ТОВ "Донтехенерго" (арх.№ СМ-16/90), якими ТОВ "Краматорськтеплоенерго" зобов`язано усунути порушення вимог чинного законодавства, а саме - провести заміну прямих ділянок головного паропроводу котла № 7 типорозміру 273*18 на 273*22 мм. Судами встановлено з наявних в матеріалах справи доказів, що ТОВ "Центрстрой" зверталось до ТОВ "Краматорськтеплоенерго" із листами для надання дозволу на проведення інструктажів з техніки безпеки працівників ТОВ "Центрстрой", які будуть виконувати ремонтні роботи, пройшли відповідний інструктаж, про що також зазначено у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці.

05.06.2017 ТОВ "Краматорськтеплоенерго" подано заявку на виконання ремонтних робіт (паропровід для котлоагрегату № 7). В акті дефектів паропроводу котла № 7 від 05.06.2017 зазначено, що відповідний котел потребує заміни. У пункті 2 акту дефектів зазначено, що в процесі перевірки вузлів і деталей виявлено наступні дефекти: вироблений "парковий ресурс" металу паропроводу. Виконання вказаних дефектів потребує проведення наступних робіт: демонтаж старих труб та інших елементів, виготовлення та монтаж нових, ультразвуковий контроль cтиків та їх термообробка, налагодження опор і підвісок паропроводу (п. 3 акту дефектів). Актом прийому-здачі заміни обладнання "паропроводу котла № 7" від 02.10.2017 підтверджується заміна відповідного котла. Вартість виконаних робіт із заміни дільниці паропроводу котлоагрегату № 7 склала 390 918,40 грн, що підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт та витрати за жовтень 2017 року. За наслідками виконання договору підряду ТОВ "Центрстрой" на адресу позивача виписано податкову накладну № 2 від 02.10.2017 на загальну суму - 390 918,40 грн (у т.ч. ПДВ - 65 153,07 грн), яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Розрахунок між сторонами проведено у безготівковій формі, про що свідчить виписка з АТ "Ощадбанк" № 5 від 02.10.2017.

Судами попередніх інстанцій щодо посилань контролюючого органу, що внаслідок договору підряду від 01.03.2017 № 01/3-17 (термін дії до 31.12.2017) у сторін відсутні наряди-допуски на виконання ремонтних робіт, замовлення у відповідності до виявлених дефектів, відмов та граничних станів установок, акти дефектів про обсяг аварійних ремонтів, встановлено та зазначено наступне. На виконання вимог п. 2.3 договору підряду № 01/3-17, де зазначено, що підрядник приступає до виконання ремонтних робіт лише після отримання від замовника наряду-допуску, 05.06.2017 ТОВ "Краматорськтеплоенерго" подано заявку на виконання ремонтних робіт (паропровід для котлоагрегату № 7). Також, в матеріалах справи наявний акт дефектів паропроводу котла № 7 від 05.06.2017, зазначено, що відповідний котел потребує заміни, в якому зазначено вид дефекту (вироблений "парковий ресурс" металу паропроводу), а також роботи, які слід провести (демонтаж старих труб та інших елементів, виготовлення та монтаж нових, ультразвуковий контроль cтиків та їх термообробка, налагодження опор і підвісок паропроводу. Крім того, доводи відповідача, що у ТОВ "Центрстрой" відсутня можливість виконання оформлених господарських операцій з надання вказаних послуг не підтверджені жодними належними доказами та ґрунтуються виключно на припущеннях контролюючого органу, які не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду цієї справи.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. В доводах касаційної скарги контролюючий орган цитує норми матеріального та процесуального права, вказує на порушення допущені позивачем в процесі здійснення ним господарської діяльності, а також вказує на неврахування судами першої та апеляційної інстанції положень чинного податкового законодавства, а також того, що, зокрема, з наданих до перевірки позивачем первинних документів не встановлено реальність господарських операцій ТОВ "Краматорськтеплоенерго" з відповідними контрагентами, що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішень.

8. Позивач надіслав відзив на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанцій без змін.

9. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

10. Податковий кодекс України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин):

10.1. Підпункти 14.1.36, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами;

податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

10.2. Пункт 44.1 статті 44.

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

10.3. Пункт 185.1 статті 185.

Об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

10.4. Пункт 187.1 статті 187.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

10.5. Пункти 198.1, 198.3, 198.6 статті 198.

До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбан

................
Перейти до повного тексту