1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2021 року

м. Київ

Справа № 903/313/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Колос І.Б. (головуючий), Бенедисюка І.М., Малашенкової Т.М.,

за участю секретаря судового засідання Малихіної О.В.,

представників учасників справи:

позивача - акціонерного товариства "Національна компанія "Нафтогаз України" - Орел С.С., адвокат (дов. від 09.04.2020),

відповідача - комунального підприємства "Підприємство теплових мереж "Ковельтепло" - Яковук Т.І. (в порядку самопредставництва), Ткачук А.А. (в порядку самопредставництва),

розглянув у відкритому судовому засіданні

касаційну скаргу акціонерного товариства "Національна компанія "Нафтогаз України"

на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 01.03.2021 (головуючий суддя: Демидюк О.О., судді: Павлюк І.Ю., Тимошенко О.М.)

у справі № 903/313/20

за позовом акціонерного товариства "Національна компанія "Нафтогаз України" (далі - Компанія)

до комунального підприємства "Підприємство теплових мереж "Ковельтепло" (далі - Підприємство)

про стягнення 1 819 153,30 грн.

1. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

Компанія звернулася до господарського суду Волинської області з позовом до Підприємства про стягнення з останнього 1 819 153,30 грн., з них: 393 556,13 грн. пені, 342 140,32 грн. 3% річних та 1 083 456,85 грн. інфляційних втрат.

Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на неналежне виконання відповідачем зобов`язання за договором від 29.09.2016 № 4725/1617-ТЕ-2 постачання природного газу в частині своєчасної оплати за отриманий природний газ.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції

Рішенням господарського суду Волинської області від 11.01.2021 у справі № 903/313/20 позовні вимоги задоволено: стягнуто з відповідача на користь позивача 393 556,13 грн. пені, 342 140,32 грн. 3 % річних, 1 083 456,85 грн. інфляційних втрат, 27 287,30 грн. витрат зі сплати судового збору.

Рішення суду першої інстанції мотивовано, зокрема, тим що: відповідач оплату за переданий газ здійснював несвоєчасно, що підтверджується спільними протокольними рішеннями, зведеними реєстрами, випискою по рахунку; сторони у договорі від 29.09.2016 № 4725/1617-ТЕ-2 визначили порядок та умови проведення розрахунків за переданий позивачем відповідачу природний газ і передбачили обов`язок відповідача здійснити своєчасний розрахунок незалежно від обставин надходження на відкритий відповідачем, як теплопостачальною організацією, в уповноваженому банку поточний рахунок зі спеціальним режимом використання грошових коштів кінцевих споживачів, як оплати вартості теплової енергії, виробленої відповідачем із природного газу позивача. З посиланням на правову позицію, викладену у постанові Верховного Суду від 26.06.2020 зі справи № 904/1210/18, місцевий господарський суд зазначив про те, що строки виконання та механізм перерахування коштів за постачання теплової енергії певним категоріям населення фактично регулюються Порядком перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20, Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256, Порядком проведення розрахунків за природний газ, теплопостачання і електроенергію, який затверджений наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Міністерства фінансів України від 03.08.2015 № 493/688, а підписання спільних протокольних рішень є елементами процедурного оформлення розрахунків за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету, у зв`язку з чим дійшов висновку, що позовні вимоги є правомірними та обґрунтованими.

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 01.03.2021 рішення суду першої інстанції зі справи скасовано; ухвалено нове рішення, згідно з яким позовні вимоги Компанії задоволено частково: стягнуто з Підприємства на користь Компанії 264 717,55 грн. пені, 44 355,93 грн. - 3% річних, 248 908,44 грн. інфляційних втрат, 8 369,72 грн. витрат зі сплати судового збору за подання позову. У решті позову відмовлено. Також стягнуто з Компанії на користь Підприємства 12 554,60 грн. витрат зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції, апеляційний господарський суд не погодився з висновком місцевого господарського суду про наявність підстав для задоволення позову у повному обсязі, зазначивши, при цьому, що: несвоєчасність відшкодування пільг та субсидій державою спричинила неможливість для Підприємства своєчасно проводити розрахунки за спожитий природний газ за договором від 29.09.2016 року № 4725/1617-ТЕ-2; посилаючись на правову позицію, викладену об`єднаною палатою Касаційного господарського суду у постанові від 31.05.2019 зі справи № 924/296/18 суд вказав про те, що незалежно від того, що правовідносини між сторонами виникли на підставі господарського договору, грошові зобов`язання між сторонами договору в частині, яку держава компенсуватиме за рахунок коштів державного бюджету, регулюються відповідними нормами законодавства, зокрема адміністративного (бюджетного), застосування, і чинність яких не залежить від того, чи передбачали сторони у договорі відповідні умови. Водночас підписання спільних протокольних рішень свідчить про те, що сторони погодилися на встановлення між ними іншого (відмінного від того, що передбачений у договорі) порядку розрахунків; підставою для стягнення з відповідача нарахувань, передбачених частиною другою статті 625 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та застосування до нього штрафних санкцій (пені) у погодженому у договорі поставки розмірі за порушення грошового зобов`язання, може бути наявність у відповідача, як споживача природного газу, суми основного боргу за розрахунками за отриманий від позивача природний газ, яка не була предметом регулювання спільних протокольних рішень та несвоєчасно сплачена відповідачем за рахунок власних коштів; врахувавши висновки, викладені у постанові об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.10.2020 у справі 903/918/19, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що відповідач не міг самостійно впливати на своєчасність розрахунків за поставку природного газу на загальну суму 62 761 956,59 грн., яку було сплачено за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на підставі спільних протокольних рішень; вина відповідача у простроченні платежів за договором від 29.09.2016 № 4725/1617-ТЕ-2 на загальну суму 62 761 956,59 грн. відсутня, тому й відсутній склад правопорушення, що позбавляє позивача можливості застосовувати до відповідача заходи відповідальності, передбачені пунктом 8.2 договору та свідчить про відсутність підстав для застосування наслідків за порушення грошового зобов`язання, передбачених частиною другою статті 625 ЦК України. Разом з тим апеляційний господарський суд зазначив, що оскільки заборгованість за договором від 29.09.2016 № 4725/1617-ТЕ-2 в сумі 10 718 107,14 грн. сплачена відповідачем власними коштами, тому правомірним буде нарахування на вказану суму пені, 3 % річних та інфляційних втрат за порушення грошового зобов`язання у зв`язку з чим, частково задовольнив позов Компанії. При цьому стягнення пені, річних та інфляційних втрат здійснювалося апеляційним судом за розрахунком відповідача, який (розрахунок), на думку суду, є арифметично вірним. Крім того, апеляційним господарським судом відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про зменшення розміру пені до 50%.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

Не погоджуючись з постановою суду апеляційної інстанції, позивач звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просив її скасувати в частині відмови у задоволенні позову, у зазначеній частині ухвалити нове рішення про задоволення позову у повному обсязі.

2. АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Доводи особи, яка подала касаційну скаргу

Касаційну скаргу з посиланням на приписи частини другої статті 287 ГПК України мотивовано тим, що судом апеляційної інстанції застосовані норми права, а саме приписи статей 618, 627, 629 ЦК України, без урахування висновків щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, зокрема, викладених у постанові об`єднаної палати Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду від 31.05.2019 у справі № 924/296/18, постановах Верховного Суду від 22.11.2019 у справі № 916/2286/18, від 28.11.2019 у справі № 925/74/19, від 12.03.2019 у справі № 910/3657/18, від 20.08.2019 у справі № 921/574/17-г/5 та від 19.03.2019 у справі № 909/256/18. Скаржник зазначає, що висновок апеляційного господарського суду про те, що постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256 "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" змінено порядок і термін оплати за договором, - є невірним та не відповідає матеріалам справи.

Доводи інших учасників справи

Підприємство у відзиві на касаційну скаргу просило касаційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржувану постанову апеляційного господарського суду без змін, посилаючись, зокрема, на її законність та обґрунтованість.

3. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

29.09.2016 Компанією, як постачальником та Підприємством, як споживачем укладений договір № 4725/1617-ТЕ-2 постачання природного газу (далі - Договір).

Згідно з умовами Договору постачальник зобов`язався поставити у 2016-2017 роках природний газ, а споживач - оплатити його та використовувати виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню (пункти 1.1, 1.2 Договору).

Пунктом 2.1 Договору сторони передбачили, що постачальник передає споживачу з 01.10.2016 року по 31.03.2017 року природний газ обсягом до 14 633 тис. куб. м, у т.ч. за місяцями (тис. куб. м): жовтень 1 200, листопад 2 176, грудень 2 857 (4 квартал 2016 року - 6 233), січень 3 100, лютий 3 005, березень 2 325 (1 квартал 2017 року - 8 430).

Ціна за 1000 куб. м природного газу за цим договором становить 4 942 грн. 00 коп., крім того податок на додану вартість (20%). Усього до сплати 5 930 грн. 40 коп. (пункт 5.2 Договору).

Оплата здійснюється виключно коштами шляхом 100-відсоткової поточної оплати протягом місяця поставки природного газу. Остаточний розрахунок за фактично переданий природний газ здійснюється до 25 числа (включно) місяця, наступного за місяцем поставки газу. Сторони погодили, що з урахуванням пункту 11.3 цього договору укладення договору про організацію взаєморозрахунків, а також підписання сторонами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 "Про затвердження Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій" спільних протокольних рішень про організацію взаєморозрахунків за природний газ та теплопостачання, не змінює строків та умов розрахунків за цим договором (пункт 6.1 Договору).

У пункті 6.2 Договору передбачено, що сторони погоджують, що під час перерахування коштів у призначенні платежу посилання на номер договору є обов`язковим. Оплата за природний газ здійснюється таким чином: 1) споживач перераховує на поточний рахунок із спеціальним режимом використання постачальника кожного дня розрахункового місяця кошти згідно з нормативами перерахування, затвердженими в установленому порядку, які зараховуються як оплата за природний газ, поставлений постачальником споживачеві в порядку, визначеному законодавством, - у разі коли на споживача поширюється дія статті 19-1 Закону України "Про теплопостачання"; 2) в будь якому випадку споживач зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі розрахуватися за поставлений природний газ відповідно до пункту 6.1 цього договору - в разі коли на поточний рахунок із спеціальним режимом використання споживача надходить недостатньо коштів для своєчасної оплати використаного природного газу; 3) з поточного рахунку споживача кошти перераховуються на поточний рахунок із спеціальним режимом використання постачальника та зараховується як оплата за природний газ, поставлений постачальником споживачеві у визначеному законодавством порядку - у разі коли на споживача не поширюється дія статті 19-1 Закону України "Про теплопостачання" в частині відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання.

Споживач зобов`язаний, зокрема, своєчасно оплачувати вартість поставленого природного газу у розмірі та порядку, передбачених цим договором (підпункт 6 пункту 7.2 Договору).

У разі прострочення споживачем оплати він зобов`язується сплатити пеню в розмірі 21% річних, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пеня, розраховану від суми простроченого платежу за кожний день прострочення. Нарахування пені не здійснюється постачальником на суми оплат, які проведені споживачем відповідно до Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (пункт 8.2 Договору).

Сторони погодили, що з урахуванням пункту 11.3 цього договору укладення договорів про організацію взаєморозрахунків, а також підписання сторонами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 спільних протокольних рішень про організацію взаєморозрахунків за природний газ та теплопостачання не звільняє споживача від обов`язку сплатити на користь постачальника платежі відповідно до статті 625 ЦК України, нараховані на всю суму заборгованості за цим договором (пункт 8.3 Договору).

Строк, у межах якого сторони можуть звернутись до суду з вимогою про захист своїх прав за цим договором (строк позовної даності), у тому числі, щодо стягнення основної заборгованості, пені, штрафів, інфляційних нарахувань, відсотків річних становить 5 років (пункт 10.3 Договору).

Усі зміни і доповнення до договору оформляються письмово у формі додаткового договору або додаткової угоди про внесення змін до цього договору та підписуються уповноваженими представниками сторін (пункт 11.3 Договору).

Договір про організацію взаєморозрахунків не вносить змін до цього договору та може бути застосований до відносин за цим договором тільки після підписання сторонами окремого додаткового договору або додаткової угоди про внесення змін до цього договору. Будь-які спільні протокольні рішення, в тому числі про організацію взаєморозрахунків за природний газ та теплопостачання, підписані сторонами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20, протоколи нарад, дво- та багатосторонніх зустрічей, листування між сторонами не можуть бути використані для внесення змін до цього договору; можуть бути застосовані до відносин за цим договором тільки після підписання сторонами окремого додаткового договору або додаткової угоди про внесення змін до цього договору (підпункти 3, 4 пункту 11.3 Договору).

Договір набирає чинності з дати підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення печатками та діє в частині реалізації природного газу з 01.10.2016 до 31.03.2017 (включно), а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення (пункт 12.1 Договору).

Додатковою угодою від 31.03.2017 № 2 сторони визначили, що постачальник передає споживачу з 01.04.2017 по 30.09.2017 (включно) газ обсягом до 2 100 тис. куб. м, у т.ч. по місяцях (тис. куб. м): квітень 350, травень 350, червень 350 (2 квартал 1 050), липень 350, серпень 350, вересень 350 (3 квартал - 1 050). Ціна за 1 000 куб. м за цим договором з 01.04.2017 становить 4 942 грн. 00 коп., крім того податок на додану вартість (ПДВ) - 20%. Усього до сплати 5 930 грн. 40 коп. Зменшено розмір пені до 16,4% річних. Строк дії договору визначено з 01.10.2016 по 30.09.2017 (включно), а в частині проведення розрахунків - до повного виконання.

Додатковою угодою від 19.04.2017 № 3 сторони визначили, що постачальник передає споживачу з 01.04.2017 по 30.09.2017 (включно) газ обсягом до 2 650 тис. куб. м, у т.ч. по місяцях (тис. куб. м): квітень 950, травень 350, червень 350 (2 квартал 1 600), липень 350, серпень 350, вересень 350 (3 квартал - 1 050).

Місцевий господарський суд встановив, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що договір постачання природного газу був розірваний або визнаний у судовому порядку недійсним, отже останній станом на час розгляду справи у суді є чинним.

На виконання умов Договору позивач у період з жовтня 2016 року по вересень 2017 року поставив відповідачу природний газ на загальну суму 73 480 063 грн. 73 коп., що підтверджується актами приймання-передачі природного газу.

Оплату за переданий газ відповідач здійснював несвоєчасно, що підтверджується спільними протокольними рішеннями, зведеними реєстрами, випискою по рахунку.

Реєстри нормативів перерахування коштів Товариством, що надходять як плата за теплову енергію та/або надані комунальні послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води від усіх категорій споживачів та як плата теплопостачальних організацій за вироблену теплогенеруючими організаціями теплову енергію затверджувалися кожного місяця відповідними постановами НКРЕКП, а саме:

- у жовтні 2016 року від населення 0,00;

- у листопаді 2016 року від населення 0,00%;

- у грудні 2016 року від населення 78,26%;

- у січні 2017 року від населення 78,26%;

- у лютому 2017 року від населення 0,00%;

- у березні 2017 року від населення 67,38%;

- у квітні 2017 року від населення 77,07%;

- у травні 2017 року від населення 75,37%;

- у червні 2017 року від населення 78,26%;

- у липні 2017 року від населення78,26%;

- у серпні 2017 року від населення 76,53%;

- у вересні 2017 року від населення 76,53%;

- у жовтні 2017 року від населення 68,16%;

- у листопаді 2017 року від населення 68,59%;

- у грудні 2017 року від населення 68,59%;

- у січні 2018 року від населення 63,75%.

Відповідач здійснив усі залежні від нього заходи для дотримання вимог чинного законодавства щодо проведення розрахунків в частині вартості природного газу, а також затверджених НКРЕКП нормативів перерахування коштів, що надходять на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання.

Заборгованість по пільгах та субсидіях станом на:

- 01.11.2016 становила 9 802 713,44 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.11.2016, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

- 01.12.2017 - 22 480 460,70 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.12.2016, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

- 01.01.2017 - 28 639 132,36 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.01.2017, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.02.2017 - 19 703 466,38 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.02.2017, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.03.2017 - 33 040 851,65 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.03.2017, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.04.2017 - 33 079 248,03 грн., що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 01.04.2017, який підписаний відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.05.2017- 38 702 687,11 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.05.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.06.2017 - 29 491 002,05 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.06.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.07.2017 - 29 763 163,90 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.07.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.08.2017 - 30 935 780,62 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.08.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.09.2017 - 19 407 205,44 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.09.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.10.2017 - 19 116 416,58 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.10.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.11.2017 - 12 361 396,68 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.11.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.12.2017 - 21 300 262,23 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.12.2017, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради;

01.01.2018 - 31 347 676,71 грн., що підтверджується актами звіряння взаємних розрахунків станом на 01.01.2018, які підписані відповідачем та розпорядником коштів місцевого бюджету Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради.

08.11.2016 Головним управлінням Державної казначейської служби у Волинській області, Департаментом фінансів Волинської обласної державної адміністрації, фінансовим управлінням виконавчого комітету Ковельської міської ради відповідачем та позивачем укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 2655 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 6 209 603,23 грн., яке профінансовано 16.12.2016.

12.01.2017 укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 58 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 19 200 000,00 грн., яке профінансовано 17.01.2017.

01.02.2017 укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 676 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 12 812 673,57 грн., яке профінансовано 02.03.2017.

03.03.2017 укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 1439 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 11 400 000,00 грн., яке профінансовано 23.08.2017.

05.04.2017 укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 2058 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 9 641 169,65 грн, яке профінансовано 05.10.2017.

09.11.2017 укладено Спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу № 3844 за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України на суму 3 498 510,14 грн., яке профінансовано 29.01.2018.

Заборгованість за природний газ за Договором повністю сплачена у січні 2018 року.

Судами встановлено, що докази, які підтверджують, що перерахування коштів здійснено з порушенням строків, встановлених Порядками № 20 та № 256 з вини відповідача в матеріалах справи відсутні.

Загальна вартість поставленого відповідачу природного газу становить 73 480 063,73 грн.

Спільними протокольними рішеннями про організацію взаєморозрахунків за теплопостачання, природний газ та послуги з постачання, транспортування, розподілу природного газу за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету України сплачено заборгованість за Договором на загальну суму 62 761 956,59 грн.

Решту коштів за спожитий природний газ в сумі 10 718 107,14 грн. сплачено відповідачем з рахунку із спеціальним режимом використання, що підтверджується звітами з 02.12.2016 по 10.12.2017.

Звертаючись з позовом до суду, Компанія просила стягнути на її користь з Підприємства 1 819 153,30 грн., з них: 393 556,13 грн. пені, 342 140,32 грн. - 3% річних та 1 083 456,85 грн. інфляційних втрат, у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем зобов`язання за Договором в частині оплати отриманого товару.


................
Перейти до повного тексту