ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2021 року
м. Київ
справа № 520/9894/19
адміністративне провадження № К/9901/10849/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача: Желтобрюх І.Л.,
суддів: Білоуса О.В., Блажівської Н.Є.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року (суддя: Мінаєва К.В.) та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2020 року (судді: Рєзнікова С.С., Старостін В.В., Бегунц А.О.) у справі за позовом Комунального підприємства "Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в :
Комунальне підприємство "Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування" (далі - КП "ММФДХ", позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області, відповідач), в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.05.2019 року №0084605705.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2020 року, позов було задоволено.
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій відповідач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм процесуального та матеріального права, просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування вимог касаційної скарги посилається на те, що порушення позивачем граничного строку, встановленого для реєстрації податкових накладних, підтверджується квитанціями, в яких зафіксовано час та дату реєстрації спірних податкових накладних, а тому висновок судів про відсутність в діях КП "ММФДХ" складу податкового правопорушення не відповідає дійсності.
У відзиві на касаційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, а судові рішення - без змін, оскільки вважає доводи відповідача безпідставними, а оскаржувані рішення такими, що ухвалені з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Судами попередніх інстанцій було встановлено, що ГУ ДФС у Харківській області проведено камеральну перевірку КП "ММФДХ" з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за 2017, 2018, 2019 роки, за результатами якої складено Акт від 08.04.2019 №1091/20-40-57-05-18/22696568.
Перевіркою встановлено, що КП "ММФДХ" порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі вищеозначеного Акта перевірки ГУ ДФС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення від 30.05.2019 року № 0084605705, яким за затримку реєстрації податкових накладних до позивача застосовано штраф у сумі 1209228,97 грн.
В подальшому позивач оскаржив вказане податкове повідомлення-рішення до суду, звернувшись з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позивач у повному обсязі виконав свій обов`язок щодо реєстрації податкових накладних у строк, встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України, а тому підстави притягнення його відповідальності та застування до нього відповідних штрафних санкцій, - відсутні.
Переглянувши судові рішення в межах доводів касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з огляду на наступне.
Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
В силу приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами абзацу 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстр