1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2021 року

м. Київ

справа № 826/16464/16

адміністративне провадження № К/9901/32289/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 квітня 2017 року (суддя Кузьменко В.А.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2017 року (колегія суддів: Бєлова Л.В., Безименної Н.В., Желтобрюх І.Л.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР" до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення, -

УСТАНОВИВ:

У жовтні 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР" звернулось до суду з адміністративними позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 17 липня 2014 року №265 про відмову у задоволені заяви на переоформлення ліцензії на мовлення від 12 лютого 2003 року серії НР №0246-м та про застосування санкції у вигляді оголошення попередження.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.07.2017, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.07.2017, в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з судовими рішеннями, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати їх та ухвалити нове судове рішення про задоволення позову.

У касаційній скарзі скаржник зазначає, що судами попередніх інстанцій не надано правової оцінки тому факту, що застосування Національною радою до позивача штрафних санкцій у вигляді попередження здійснено за відсутності проведення перевірки. Санкція застосована одночасно з розглядом заяви позивача про переоформлення ліцензії, проте жодного акта зі встановленням допущених порушень позивачем відповідачем не приймалось. Вказує, що моніторинг є процесом фіксації змісту теле і радіопрограм, а не фіксації порушень.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.07.2017 відкрито касаційне провадження.

У запереченні на касаційну скаргу відповідач просить залишити судові рішення без змін, а скаргу - без задоволення.

Справу передано до Верховного Суду.

Заслухавши суддю - доповідача, колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами встановлено, що 19.03.2014 до Національної ради надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР" про переоформлення ліцензії на мовлення НР №0246-м від 12 лютого 2003 року (ефірне місцеве радіомовлення з використанням частоти 100,5 МГц у м. Харкові, потужність передавача - 1,0 кВт, обсяг мовлення - 24 години на добу, позивні: "Радіо Алла") у зв`язку зі зміною позивних та програмної концепції мовлення.

Моніторингом від 12 липня 2014 року відповідно до ліцензії НР №0246-м від 12 лютого 2003 року зафіксовано в ефірі Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР" позивні: "Радио Вести" та зміну програмної концепції мовлення до вирішення питання про переоформлення ліцензії.

Рішенням Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення від 17 липня 2014 року №265 "Про заяву ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР", м. Харків, щодо переоформлення ліцензії на мовлення НР №0246-м від 12.02.2003", керуючись статтями 24, 27, 28, 35, 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", статтями 18 та 24 Закону України "Про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада вирішила:

" 1. На підставі п. 7 ст. 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" відмовити ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР", м. Харків, у задоволенні заяви про переоформлення ліцензії на мовлення НР №0246-м від 12 лютого 2003 року.

2. Оголосити попередження ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР", м. Харків, у зв`язку із порушенням ч. 7 ст. 27, ч. 8 ст. 28 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Вважаючи зазначене рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний суд, виходив з того, що позивачем допущено порушення 18 та 24 Закону України "Про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення", а саме змінено програмну концепцію мовлення до переоформлення ліцензії. Вказав, що специфіка зафіксованого порушення не передбачає обов`язкового здійснення перевірки, так як вказані порушення можуть бути виявлені та підтверджені тільки під час офіційного моніторингу.

Колегія суддів, дослідивши спірні правовідносини, зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Доводи касаційної скарги стосуються лише протиправності рішення Нацради від 17.07.2014 № 265 в частині застосування санкції - оголошення попередження ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "МАСТЕР".

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 КАС України (в редакції, чинній до 15.12.2017) передбачено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Тож адміністративні суди мали з`ясувати, чи були дії відповідача здійснені в межах повноважень, відповідно до закону та з дотриманням встановленої процедури, а також, чи було його рішення прийнято на законних підставах.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" від 23.09.1997 № 538/97-ВР Нацрада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Частиною 2 ст.2 вказаного Закону встановлено, що Нацрада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про телебачення і радіомовлення", цим Законом, іншими законами України.

Діяльність Нацради ґрунтується на принципах законності, незалежності, об`єктивності, прозорості, доступності для громадськості, врахування культурної, ідеологічної та політичної багатоманітності в суспільстві, врахування загальновизнаних міжнародних норм та стандартів у галузі телер

................
Перейти до повного тексту