УХВАЛА
03 березня 2021 року
м. Київ
Справа № 9901/857/21
Провадження № 11-71заі21
Велика Палата Верховного Суду у складі:
судді-доповідача Гриціва М. І.,
суддів Анцупової Т. О., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Григор`євої І. В., Гудими Д. А., Єленіної Ж. М., Золотнікова О. С., Катеринчук Л. Й., Князєва В. С., Крет Г. Р., Лобойка Л. М., Пількова К. М., Пророка В. В., Рогач Л. І., Сімоненко В. М., Ткача І. В.
перевірила апеляційну скаргу ОСОБА_1, яка діє через адвоката Кравця Ростислава Юрійовича, про перегляд ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15 лютого 2021 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (далі - ВККС) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, визнання протиправним та скасування рішення, і
ВСТАНОВИЛА:
У жовтні 2018 року ОСОБА_1 звернулася до Верховного Суду як суду першої інстанції із позовом, в якому просила визнати:
- протиправними дії ВККС щодо здійснення оцінювання ОСОБА_1 на відповідність займаній посаді судді в частині оцінювання критеріїв та показників, окрім тих, що оцінюються за результатами іспиту;
- зобов`язати ВККС завершити оцінювання ОСОБА_1 на відповідність займаній посаді судді в частині оцінювання критеріїв та показників, окрім тих, що оцінюються за результатами іспиту;
- визнати протиправним та скасувати рішення ВККС від 01 жовтня 2018 року
№1794/ко-18 про невідповідність ОСОБА_1 займаній посаді судді Львівського апеляційного господарського суду;
- стягнути з ВККС судовий збір, що був сплачений при подачі позовної заяви.
Вимоги мотивувала тим, що оцінювання відповідності судді займаній посаді відбувалося не на підставі закону, оскільки Закон України "Про судоустрій та статус суддів" не передбачає ані процедури, ані порядку такого виду оцінювання суддів, а врегульовує винятково питання кваліфікаційного оцінювання щодо здатності судді здійснювати правосуддя, а не відповідати посаді.
Посилається на те, що проведення будь-якого оцінювання судді з подальшим можливим звільненням її з посади не відповідає європейським стандартам, а тому дії, вчинені суб`єктом владних повноважень для проведення такого оцінювання, є протиправними та не повинні спричиняти негативні наслідки для особи. ОСОБА_1 зазначає, що закон, надавши необмежені дискреційні повноваження ВККС щодо можливості виставлення будь-яких оцінок за критерії професійної етики та доброчесності без необхідності їх обґрунтування, порушив принцип верховенства права.
Позивачка вважає, що ВККС порушила вимоги щодо формування та ведення її досьє, чим позбавила її права на здійснення оцінювання таких показників професійної компетенції як ефективність здійснення суддею правосуддя або фахова діяльність для кандидата на посаду судді та діяльність щодо підвищення фахового рівня і таким чином позбавила її права отримати ще 90 балів за цими показниками.
Говорить, що в оскаржуваному рішенні відповідача бракує інформації щодо оцінок вищезазначених показників критеріїв професійної компетенції ОСОБА_2 .
Розгляд справи № 9901/857/21 неодноразово відкладався, у судових засіданнях оголошувались перерви.
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою від 15 лютого 2021 року на підставі пункту 1 частин першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) провадження у справі закрив.
ОСОБА_2 не погодилася із зазначеним рішенням і подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15 лютого 2021 року та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Апеляційна скарга подана у строк, установлений частиною першою статті 295 КАС України, із дотриманням передбаченого статтею 297 цього Кодексу порядку, за формою та змістом відповідає вимогам статті 296 цього Кодексу.
Підстав для залишення апеляційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкритті апеляційного провадження немає.
Керуючись статтями 119, 292, 295, 300, 301, 304 Кодексу адміністративного судочинства України, Велика Палата Верховного Суду