1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

07 квітня 2021 року

м. Київ

справа №810/3772/17

провадження №К/9901/2922/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Єзерова А.А.,

суддів: Стародуба О.П., Стеценко С.Г.,

розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на рішення Київського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 (головуючий суддя Панова Г.В.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.12.2018 (колегія суддів у складі головуючого судді Бєлової Л.В., суддів Безименної Н.В., Кучми А.Ю.)

у справі №810/3772/17

за позовом ОСОБА_1

до Київського квартирно-експлуатаційного управління,

треті особи - Міністерство оборони України, Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України

про визнання дій протиправними.

I. РУХ СПРАВИ

1. ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом до Київського квартирно-експлуатаційного управління, у якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив визнати протиправними дії та бездіяльність Київського квартирно-експуатаційного управління щодо невиконання пункту 6 та 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 728.

2. Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 30.07.2018, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.12.2018, у задоволенні позову відмовлено.

3. У поданій касаційній скарзі ОСОБА_1 із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким позов задовольнити.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

4. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач з 01.08.1989 по теперішній час є військовослужбовцем Збройних Сил України та з 03.06.2015 займає посаду заступника командира батальйону по роботі з особовим складом у в/ч А1975.

5. З 12.07.1993 по 25.07.2017 позивач перебував на квартирному обліку у військовій частині А 1880 складом сім`ї три особи та не перебував на обліку на позачергове отримання житлових приміщень. Житлом за рахунок Міністерства оборони не забезпечувався та є наймачем іншого жилого приміщення (довідка ККЕУ від 16.08.2017 № 438).

6. З 06.09.2017 позивач перебуває у першочерговій черзі на отримання житлових приміщень як учасник бойових дій (лист ККЕУ від 21.03.2017 № 303/25-4337).

7. Згідно з даними списку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов та перебувають у загальній черзі у Васильківському гарнізоні станом на 01.01.2018 позивач зі складом сім`ї три особи перебуває на квартирному обліку з 12.07.1993 за № 11 у загальній черзі та з 06.09.2017 у першочерговій черзі за № 295.

8. Позивач 26.06.2017 звернувся з заявою про надання згоди на отримання грошової компенсації у 2017 році за належне йому отримання житлового приміщення відповідно до статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.2012 № 1036, а саме: отримання грошової компенсації у розмірі 745816,50 грн. до Голови житлової комісії військової частини А-1880 (заява зареєстрована ВЧ А1880 26.06.2017 вх. № 1054), до Голови житлової комісії Васильківського гарнізону та Начальника Київського КЕУ (заява зареєстрована ККЕУ за вх. № Д-74 05.09.2017).

9. Відповідно до протоколу засідання житлової комісії військової частини А 1880 від 26.06.2017 на засіданні комісії розглядалась заява позивача щодо отримання грошової компенсації за належне отримання житлового приміщення відповідно до ст.12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.2012 № 1036, а саме: отримання грошової компенсації за належне житло та подальше зняття з квартирного обліку.

10. За результатом розгляду зазначеного питання комісією було прийнято рішення подати документи вищезазначеного офіцера до гарнізонної житлової комісії для проведення розрахунків грошової компенсації та для подальшого подання до ККЕУ.

11. 15.09.2017 позивач звернувся до Начальника Київського квартирно-експлуатаційного управління із заявою відповідно до якої просив включити його до списку осіб, які мають першочергове право на отримання житла (або грошової компенсації), як учасника бойових дій.

12. 21.09.2017 позивач звернувся до Міністра оборони України з заявою щодо отримання компенсації за належне для отримання житлове приміщення.

13. Не отримавши компенсації, вважаючи, що відповідач допускає бездіяльність, яка полягає у невчиненні жодних дій з метою реалізації наявного у позивача права на отримання грошової компенсації за житло, останній звернувся до суду з цим позовом.

III. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

14. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що дійсно за результатом розгляду зазначеного питання комісією було прийнято рішення подати документи вищезазначеного офіцера до гарнізонної житлової комісії для проведення розрахунків грошової компенсації та для подальшого подання до ККЕУ.

15. Водночас, судом встановлено, що відповідні документи позивача (передбачені пунктом 11 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 728) та прийняте житловою комісією рішення до Київського квартирно-експлуатаційного управління не надходили.

16. Позивачем не надано суду доказів, що відповідне рішення було прийнято житловою комісією військової частини А 1880, та разом з його документами направлено до Київського квартирно-експлуатаційного управління.

17. На переконання судів попередніх інстанцій, відсутні докази, що не вирішення питання щодо отримання позивачем грошової компенсації замість житла є наслідком недотримання саме відповідачем процедури виплати зазначеної компенсації.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

18. У своїй касаційній скарзі позивач стверджує, що судами не у повній мірі досліджено матеріали справи, що призвело до прийняття незаконного рішення.

19. Наголошує, що питання наявності у нього права на отримання грошової компенсації замість житла позитивно вирішено житловою комісією військової частини А 1880, про що у справі є беззаперечні докази.

20. Сторони у справі не заперечували наявність у позивача права на отримання грошової компенсації замість житла.

21. Суди підійшли до розгляду справи формально, надали перевагу не обґрунтованим належним чином доводам відповідача та залишили поза увагою доводи позивача.

V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

22. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, в межах касаційного перегляду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить з наступного.

23. Частиною першою статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" встановлено, що Держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у порядку і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР та іншими нормативно-правовими актами.

24. Військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей, які проживають разом з ними, забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що повинні відповідати вимогам житлового законодавства.

25. Наказом Міністерства Оборони України від 30.11.2011 № 737 затверджено Інструкцію про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі за текстом - Інструкція №737).

26. Ця Інструкція визначає організацію, зокрема, забезпечення жилими приміщеннями військовослужбовців ЗС України (крім військовослужбовців строкової військової служби, призваних на військову службу у зв`язку з мобілізацією, і резервістів).

27. Механізм визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей, що перебувають разом з ними на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, який ведеться у військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах (далі - військові частини), а у разі їх розформування - у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях), за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (далі - компенсація) установлено Порядком визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 №728 (далі - Порядок №728).

28. Пунктом 13 Порядку №728 визначено, що військовослужбовці та члени їх сімей, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, мають право отримати компенсацію один раз протягом усього часу проходження військовослужбовцями військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

29. Аналогічна правова норма закріплена і в пункті 1.3 та 4.10 Інструкції №737, де вказано, що забезпечення жилими приміщеннями здійснюється, зокрема, шляхом: надання за згодою військовослужбовця кредиту або грошової компенсації за належне йому для отримання жиле приміщення. Військовослужбовці (особи, звільнені з військової служби, та члени сімей військовослужбовців), які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, за їх бажанням мають право отримати грошову компенсацію за належне їм для отримання жиле приміщення один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

30. При цьому, облік військовослужбовців, осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, ведеться у квартирно-експлуатаційних органах, військових частинах та гарнізонах. Узагальнені списки осіб, що перебувають на обліку, всіх військових частин знаходяться у ГКЕУ ЗС України (пункт 2.1. Інструкції №737).

31. Пунктом 4.1 Інструкції №737 передбачено, що військовослужбовці та особи, звільнені з військової служби, які перебувають на квартирному обліку у ЗС України, забезпечуються жилими приміщеннями для постійного проживання в населеному пункті за місцем перебування їх на квартирному обліку згідно з чергою, яка визначається часом зарахування на квартирний облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень (додаток 10), або списків осіб, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень (додаток 11).

32. Пунктом 5 Порядку №728 також визначено, що черговість надання компенсації визначається за часом взяття військовослужбовця та членів його сім`ї на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, та/або включення до списків осіб, які мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень.

33. Відповідно до приписів пункту 9 Порядку Міноборони щороку протягом I кварталу після визначення загальної суми видатків на надання компенсації розподіляють її між військовими частинами, військовими комісаріатами та квартирно-експлуатаційними установами (організаціями), в яких ведеться облік військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, з урахуванням часу взяття військовослужбовців та членів їх сімей на такий облік та/або включення їх до списків осіб, які мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень.

34. Положеннями пункту 4.11 Інструкції №737 встановлено, що на підставі аналізу черги квартирного обліку військовослужбовців ГКЕУ ЗС України під час планування видатків на наступний бюджетний період визначає щорічну потребу в коштах на виплату грошової компенсації.

35. У десятиденний строк після затвердження кошторису МО України ГКЕУ ЗС України проводить розподіл лімітів, передбачених на виплату грошової компенсації, між підпорядкованими КЕВ (КЕЧ) районів з урахуванням часу взяття військовослужбовців на квартирний облік та/або включення їх до списку осіб, які мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень, та кількості військовослужбовців, що перебувають на квартирному обліку у відповідному гарнізоні.

36. У десятиденний строк після отримання обсягів виділених лімітів на виплату грошової компенсації на відповідний рік начальник квартирно-експлуатаційного органу спільно з начальниками гарнізонів, які знаходяться у сфері його відповідальності, розподіляють виділені ліміти між гарнізонами з урахуванням часу взяття військовослужбовців на квартирний облік та/або включення їх до списку осіб, які мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень, та кількості військовослужбовців, що перебувають на квартирному обліку у відповідному гарнізоні.

37. Цей розподіл затверджується спільним рішенням начальника КЕВ (КЕЧ) району і начальників гарнізонів та оформлюється у вигляді протоколу спільної наради, який підписується всіма її учасниками.

38. На підставі протоколу спільної наради гарнізонна житлова комісія не пізніше 20 календарних днів з дня його підписання проводить розподіл виділених на гарнізон коштів для виплати грошової компенсації між військовослужбовцями гарнізону, які виявили бажання отримати грошову компенсацію, складає списки бажаючих отримати цю компенсацію і подає їх до КЕВ (КЕЧ) району.

39. Житлові комісії військових частин, військових комісаріатів та квартирно-експлуатаційних установ (організацій) (далі - житлові комісії) письмово інформують військовослужбовців та членів їх сімей, у яких настала черга на отримання жилих приміщень у поточному році, про їх право на отримання компенсації та про її орієнтовний розмір (пункт 10 Порядку №728).

40. Згідно з вимогами пункту 4.12 Інструкції №737 одночасно житлові комісії військових частин, військових комісаріатів та КЕВ (КЕЧ) району інформують листом з повідомленням військовослужбовців (осіб, звільнених з військової служби, та членів сімей військовослужбовців), у яких настала черга на отримання жилих приміщень у поточному році, про їх право на отримання компенсації та про її орієнтовний розмір або надають таке повідомлення особисто під підпис.

41. Військовослужбовці (особи, звільнені з військової служби, та члени сімей військовослужбовців) за бажанням можуть звернутися особисто з рапортом (заявою) на її отримання до житлової комісії за місцем перебування на квартирному обліку.

42. На засіданні житлової комісії розглядаються відповіді на отримані військовослужбовцями листи або надані особисто рапорти (заяви) про згоду на отримання грошової компенсації.

43. Рішення про надання або відмову в наданні компенсації оформлюється у вигляді протоколу засідання житлової комісії.

44. Черговість надання компенсації визначається за часом взяття військовослужбовця (особи, звільненої з військової служби, та членів сім`ї військовослужбовця) на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, та/або включення до списків осіб, які мають право на першочергове чи позачергове одержання жилих приміщень (пункт 4.13 Інструкції №737).

45. Для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру військовослужбовець (особа, звільнена з військової служби, та члени сім`ї військово- службовця) за місцем перебування його на квартирному обліку подає житловій комісії відповідної військової частини, військового комісаріату чи квартирно-експлуатаційній установі (організації) документи, визначені пунктом 11 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 728.

46. Житлові комісії в десятиденний строк розглядають рапорти військовослужбовців (заяви осіб, звільнених з військової служби, та членів сімей військовослужбовців) щодо надання компенсації та на підставі отриманих документів приймають рішення про надання або відмову в наданні компенсації.

47. При цьому, пунктом 12 Порядку №728 встановлено, що рішення житлової комісії затверджується відповідно командирами військових частин, військовими комісарами та начальниками житлово-експлуатаційних установ (організацій), після чого в порядку, визначеному Міноборони Списки осіб, щодо яких прийнято рішення про надання компенсації, подаються на затвердження відповідно Міністрові оборони.

48. Так, відповідно до приписів пункту 4.13 Інструкції №737 житлова комісія інформує військовослужбовців (осіб, звільнених з військової служби, та членів сімей військовослужбовців) про прийняте рішення у п`ятиденний строк та одночасно надає до КЕВ (КЕЧ) району Список громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення у гарнізоні (додаток 37).

49. На підставі отриманого рішення житлової комісії та документів, передбачених пунктом 11 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року №728, начальники КЕВ (КЕЧ) районів спільно з начальниками гарнізонів у десятиденний строк надають до ГКЕУ ЗС України Список громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (додаток 38), разом із Розрахунком виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення (додаток 39) (далі - Розрахунок) на кожного військовослужбовця (особу, звільнену з військової служби, та членів сім`ї військовослужбовця) окремо з їх обліковими справами для подальшого розгляду Комісією з контролю за розподілом житла у гарнізонах ЗС України.

50. ГКЕУ ЗС України здійснює перевірку наданих документів відповідно до дати зарахування на квартирний облік та правомірності визначеного розміру грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення.

51. Списки громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (додаток 40), погоджені Комісією з контролю за розподілом житла у гарнізонах ЗС України, подаються в установленому порядку на затвердження Міністру оборони України в межах кошторисних призначень, виділених на зазначені цілі на відповідний рік.

52. Затверджені Міністром оборони України Списки громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (додаток 40), та Розрахунки є підставою для оформлення документів на перерахування коштів військовослужбовцю (особі, звільненій з військової служби, та членам сім`ї військовослужбовця) на його поточний рахунок у банку.

53. Пунктом 13 Порядку встановлено, що Міноборони надає компенсацію шляхом перерахування коштів на поточний рахунок особи, що має право на її отримання, відкритий у банку.

54. Отже процедура отримання військовослужбовцем грошової компенсації замість житла є багатоетапною та передбачає певний порядок послідовних дій ряду різних суб`єктів.

55. Одним з обов`язкових етапів процедури отримання військовослужбовцем грошової компенсації за належне йому для отримання жиле приміщення є надання у десятиденний строк начальниками КЕВ (КЕЧ) районів спільно з начальниками гарнізонів до ГКЕУ ЗС України списку громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (додаток 38), разом із Розрахунком виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення (додаток 39) (далі - Розрахунок) на кожного військовослужбовця (особу, звільнену з військової служби, та членів сім`ї військовослужбовця) окремо з їх обліковими справами для подальшого розгляду Комісією з контролю за розподілом житла у гарнізонах ЗС України.

56. Зазначені документи надаються начальниками КЕВ (КЕЧ) районів спільно з начальниками гарнізонів до ГКЕУ ЗС України на підставі рішення житлової комісії про надання компенсації, а також документів, передбачених пунктом 11 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 728.

57. Житлова комісія інформує військовослужбовців (осіб, звільнених з військової служби, та членів сімей військовослужбовців) про прийняте рішення у п`ятиденний строк та одночасно надає до КЕВ (КЕЧ) району Список громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення у гарнізоні.

58. У справі, що розглядається, суди встановили ряд обставин, які сторонами під сумнів не ставляться:

1) відповідно до протоколу засідання житлової комісії військової частини А 1880 від 26.06.2017 на засіданні комісії розглядалась заява позивача щодо отримання грошової компенсації за належне отримання житлового приміщення відповідно до ст. 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.2012 № 1036, а саме: отримання грошової компенсації за належне житло та подальше зняття з квартирного обліку;

за результатом розгляду зазначеного питання комісією було прийнято рішення подати документи вищезазначеного офіцера до гарнізонної житлової комісії для проведення розрахунків грошової компенсації та для подальшого подання до ККЕУ.

2) 05.09.2017 та 15.09.2017 ОСОБА_1 звертався до начальника Київського квартирно-експлуатаційного управління із заявами, відповідно до яких просив включити його до списку осіб, які мають першочергове право на отримання житла (або грошової компенсації), як учасника бойових дій. На зазначену заяву позивач отримав відмову (том 1, а.с. 16).

59. Суди попередніх інстанцій зазначили, що "відповідні рішення житлової комісії та гарнізонної житлової комісії, списки бажаючих отримати компенсацію на адресу Київське квартирно-експлуатаційне управління не надходили". Саме це твердження стало основною підставою для відмови позивачу у задоволенні позовних вимог.

60. Колегія суддів вважає висновок судів про відмову у задоволенні позову хибним з огляду на таке.

61. Так, суди послались, що Київське квартирно-експлуатаційне управління неодноразово зверталось до житлової комісії військової частини А 1880 та житлової комісії Васильківського гарнізону з запитами про надання інформації разом з підтверджуючими документами з приводу того, чи направлялось на адресу ККЕУ рішення житлової комісії Васильківського гарнізону № 62, а також Список громадян, які мають право та надали згоду на отримання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення у гарнізоні, що підтверджується листами від 29.05.2018 № 303/25-3221, від 07.06.2018 №303/25-3479, від 15.06.2018 №303/25-3723, від 15.06.2018 №303/25-3724. При цьому, жодної відповіді на вказані звернення житловою комісією надано не було, як і списків громадян, про що зазначено у листі відповідача від 05.07.2018 №303/25-4157.

62. Всі зазначені листи направлялись вже після подання позивачем цього позову до суду. Матеріали справи не містять доказів отримання зазначених листів особою, якій вони адресовані.

63. Також, зазначений висновок жодним чином не спростовує твердження позивача щодо не врахування відповідачем протоколу засідання житлової комісії військової частини А 1880 від 26.06.2017 №114, відповідно до якого вирішено подати документи позивача до гарнізонної житлової комісії для проведення розрахунків грошової компенсації та для подальшого подання до ККЕУ.

64. Під час судового розгляду відповідач Київське квартирно-експлуатаційне управління не зазначало, що йому не було відомо про зазначене рішення житлової комісії до звернення позивача до суду з цим позовом.

65. Фактично склалась ситуація, за якої жоден із учасників спору не заперечує наявності у позивача права на отримання грошової компенсації замість житла, проте позивач позбавлений можливості таке право реалізувати.

66. Твердження суду першої інстанції про те, що позивачем не надано належних та допустимих доказів які б свідчили про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень щодо не затвердження рішення житлової комісії Васильківського гарнізону №62 та не подання списків осіб, щодо яких прийнято рішення про надання компенсації Міністрові оборони України, колегія суддів до уваги вважає безпідставним, оскільки позивач не є особою, у якої такі докази зберігаються та він позбавлений можливості їх отримати. До того ж, рішення житлової комісії Васильківського гарнізону № 62 не має визначального значення для вирішення цього спору, тому що відповідачем також залишено поза увагою протокол засідання житлової комісії військової частини А 1880 від 26.06.2017 №114, який наявний у матеріалах справи.

67. За змістом статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

68. У цій справі відповідач не довів відсутність з його боку бездіяльності щодо реалізації положень Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 №728, якими покладено на Київське квартирно-експуатаційне управління ряд обов`язків.

69. Позивач у своєму позові просить визнати протиправними дії та бездіяльність Київського квартирно-експуатаційного управління щодо невиконання пункту 6 та 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 728. Колегія суддів звертає увагу, що зазначеною постановою КМУ від 02.09.2015 № 728 затверджено Порядок визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, який і містить, зокрема, пункти 6 та 12.

70. Таким чином, з урахуванням встановлених судами обставин справи, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

71. Отже, суди попередніх інстанцій неправильно застосували норми матеріального права при ухваленні судових рішень.

72. Відповідно до частини першої статті 351 КАС України підставами для скасування судових рішень повністю або частково і ухвалення нового рішення або зміни рішення у відповідній частині є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

73. За таких обставин, Верховний Суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування рішень судів попередніх інстанцій із прийняттям нового рішення про часткове задоволення позову.

74. З огляду на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статей 341, 345, 351, 356 КАС України, Суд -


................
Перейти до повного тексту