ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2021 року
м. Київ
справа № 805/696/18-а
касаційне провадження №К/9901/388/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Бившевої Л.І.,
суддів: Юрченко В.П., Хохуляка В.В.,
розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - Управління) на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.10.2018 (суддя Логойда Т.В.) та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18.12.2018 (головуючий суддя - Ястребова Л.В., судді - Компанієць І.Д., Казначеєв Е.Г.) у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" (далі - Товариство) до Головного управління ДФС у Донецькій області (правонаступником якого є Головне управління ДПС у Донецькій області), начальника Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - начальник Управління) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
У січні 2018 року Товариство звернулось до суду із позовом до Управління та начальника Управління, у якому з урахуванням уточнення позовних вимог просило: визнати дії Управління щодо відмови, викладеної у листі від 02.11.2017 № 28842/10/05-99-17-02-26, у списанні безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства з екологічного податку та з рентної плати за спеціальне використання води за період із першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року; зобов`язати начальника Управління прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства за період із першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року з екологічного податку та рентної плати за спеціальне використання води у загальному розмірі 250395602,69 грн., а саме: податковий борг з екологічного податку в розмірі 225293029,51 грн. за період із першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року, податковий борг з рентної плати за спеціальне використання води у розмірі 25102573,18 грн.
На обґрунтування зазначених позовних вимог Товариство послалось на те, що: до складу Товариства входить структурна одиниця - Старобешівська ТЕС, генеруючі потужності, стаціонарні джерела забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях та водні об`єкти водокористувача якої фактично знаходяться на тимчасово неконтрольованій території - в смт Новий світ Старобешівського району Донецької області; Управління всупереч вимогам Податкового кодексу України неправомірно відмовило Товариству у задоволенні заяв про списання безнадійного податкового боргу; наявність обставин непереборної сили, що призвели до виникнення такого податкового боргу, підтверджується сертифікатами Торгово-промислової палати України.
Донецький окружний адміністративний суд рішенням від 05.10.2018 позов задовольнив: визнав протиправними дії Управління щодо відмови, викладеної у листі від 02.11.2017 року №28842/10/05-99-17-02-26, у списанні безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства з екологічного податку та з рентної плати за спеціальне використання води за період з першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року; зобов`язав начальника Управління прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства за період з першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року в загальному розмірі 250395602,69 грн., з них: з екологічного податку - 225293029,51 грн. за вказаний період, з рентної плати за спеціальне використання води - 25102573,18 грн. за вказаний період.
Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що: до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, віднесено, зокрема, населенні пункти Старобешівського району, де перебував на податковому обліку та провадив свою господарську діяльність відокремлений підрозділ Товариства - Старобешівська ТЕС; держава поклала на Старобешівську ТЕС Товариства виконання обов`язків з виробництва електричної енергії на території, де органи державної влади не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, в обсягах, що завдані державним диспетчером відповідно до пункту 5 статті 14 Закону України "Про електроенергетику" та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.2015 № 263, в не залежності від надзвичайно несприятливих обставин для такої діяльності на вказаній території, в тому числі в частині вкрай низького рівня розрахунків за надані послуги; за період з першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року у Товариства по Старобешівській ТЕС виникла заборгованість з екологічного податку та з рентної плати за спеціальне використання води, частина якої стягнута судовими рішеннями, зокрема, у справах № 805/2004/16-а та № 805/4810/16-а; 22.09.2017 Торгово-промислова палата України на підставі статей 14, 141 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" видала Товариству сертифікати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо структурної одиниці - Старобешівської ТЕС, а саме: сертифікат №7818, яким засвідчені форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо обов`язку (зобов`язання) сплати податкового боргу (в тому числі розстроченого) з екологічного податку в частині структурної одиниці Товариства - Старобешівської ТЕС за період перший квартал 2015 року - четвертий квартал 2016 року; сертифікат№7819, яким засвідчені форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо обов`язку (зобов`язання) сплати податкового боргу (в тому числі розстроченого) з рентної плати за спеціальне використання води в частині структурної одиниці Товариства - Старобешівської ТЕС за перший квартал 2015 року - четвертий квартал 2016 року, відповідно до яких датою настання форс-мажорних обставин є 21.03.2017, форс-мажорні обставини станом на дату видачі сертифікатів тривають; висновком Інституту держави і права ім. В.М. Корецького від 17.08.2018 № 126/184-е та консультативним висновком Центру судової експертизи та експертних досліджень ДП "Інформаційні судові системи" ДСА України від 17.08.2018 підтверджено, що податковий борг (в тому числі розстрочений) з екологічного податку та з рентної плати за спеціальне використання води в частині структурної одиниці Товариства - Старобешівської ТЕС за перший квартал 2015 року - четвертий квартал 2016 року є безнадійним податковим боргом, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) відповідно до підпункту 101.2.4 пункту 101.2 статті 101 Податкового кодексу України та відповідно до пункту 101.1 статті 101 Податкового кодексу України та процедури, передбаченої Порядком списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, підлягає списанню як безнадійний податковий борг; положеннями пункту 101.5 статті 101 Податкового кодексу України та пунктів 4.2, 4.5 розділу IV Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, визначено, що керівник (його заступник) органу доходів і зборів за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу; оскаржені дії Управління в спірних правовідносинах не ґрунтуються на дискреційних повноваженнях, оскільки право позивача на списання безнадійного податкового боргу підтверджується матеріалами справи, що є безумовною підставою для списання такого боргу.
Перший апеляційний адміністративний суд постановою від 18.12.2018 скасував рішення суду першої інстанції в частині зобов`язання начальника Управління прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства за період із першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року з екологічного податку та рентної плати за спеціальне використання води у загальному розмірі 250395602,69 грн., з них: з екологічного податку - 225293029,51 грн. за вказаний період, з рентної плати за спеціальне використання води - 25102573,18 грн. за вказаний період, та прийняв в цій частині нове рішення, яким зобов`язав Управління прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу (в тому числі розстроченого) Товариства за період із першого кварталу 2015 року по четвертий квартал 2016 року з екологічного податку та рентної плати за спеціальне використання води у загальному розмірі 250395602,69 грн., з них: з екологічного податку - 225293029,51 грн. за вказаний період, з рентної плати за спеціальне використання води - 25102573,18 грн. за вказаний період. В іншій частині рішення суду першої інстанції залишив без змін.
Частково скасовуючи рішення суду першої та ухвалюючи нове у зазначеній частині, суд апеляційної інстанції виходив з того, що начальник Управління виконує делеговані повноваження, закріплені положенням, та не виступає як самостійний суб`єкт у спірних правовідносинах. В решті суд апеляційної інстанції погодився з висновками суду першої інстанції.
Управління оскаржило рішення судів першої та апеляційної інстанцій до Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, який ухвалою від 24.01.2019 відкрив касаційне провадження у даній справі та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник вказує на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, оскільки суди не надали належної правової оцінки тому, що: Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, передбачає вчинення контролюючим органом дії в частині прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу лише за наявності підстав, визначених Законом; у податних Товариством сертифікатах Торгово-промислової палати України відсутній зафіксований причинно-наслідковий зв`язок між фактом настання форс-мажорних обставин та їх конкретною дією на фінансово-господарську діяльність платника, а також на посилання на будь-які підтверджуючі документи повноважних органів; факт виникнення у Товариства податкового боргу встановлений судовими рішеннями у справах № 805/2004/16-а та № 805/4810/16-а, що свідчить про відсутність у нього ознак "безнадійності"; питання щодо прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу віднесено до компетенції контролюючого органу та приймається на основі адміністративного розсуду, оскільки встановлення обов`язкових критеріїв та умов, аналіз поданих платником податків документів, необхідних для прийняття такого рішення, і є дискреційними функціями Управління.
У відзиві на касаційну скаргу Товариство просить залишити відмовити у задоволенні касаційної скарги, а рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін, оскільки: статтею 10 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" передбачено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України; з моменту настання форс-мажорних обставин - протиправного захоплення Старобешівської ТЕС, а також усіх інших сторін Багатостороннього договору між учасниками ринка електроенергії (в тому числі і постачальників електроенергії на тимчасово неконтрольованій території), оплата електроенергії, яка була вироблена Старобешівською ТЕС до 21.03.2017, припинилась; податковий борг Товариства набув статусу безнадійного внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), що засвідчила Торгово-промислова палата України сертифікатами від 22.09.2017, після чого у Товариства зникла об`єктивна можливість сплачувати свій податковий борг у зв`язку з втратою джерела для виплат такого податкового боргу; списання безнадійного податкового боргу має економічну цінність і Товариство з урахуванням приписів статті 101 Податкового кодексу України та Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, має законні сподівання на списання податкового боргу; законне очікування Товариства на списання безнадійного податкового боргу захищається статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а відмова контролюючого органу Товариству у списанні податкового боргу є неправомірним втручанням в право останнього на мирне володіння майном, яке не відповідає критеріям законності та пропорційності; норми пункту 3.3 розділу ІІІ Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, не містять положень про обмеження їх застосування, а чітко визначають, що списанню підлягає також розстрочений (відстрочений) податковий борг (у тому числі нараховані на такий борг проценти), який визнано безнадійним відповідно до Кодексу.
У відповідності до положень частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у справі здійснено заміну Управління його процесуальним правонаступником - Головним управлінням ДПС у Донецькій області.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 18.03.2021 призначив справу до розгляду спрощеному провадженні без повідомлення сторін на 06.04.2021.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив наведені у касаційній скарзі доводи та, враховуючи межі касаційної скарги, дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
У справі, що розглядається, суди встановили, що Товариство як платник податків перебуває на обліку в Запорізькому управлінні Офісу великих платників податків ДФС. Згідно з довідкою з ЄДРПОУ основним видом діяльності Товариства за КВЕД є: 35.11 - виробництво електроенергії. Структурна одиниця Товариства - Старобешівська ТЕС до 20.11.2015 перебувала на обліку у ДПІ у Старобешівському районі ГУ ДФС, після реорганізації податкового органу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 № 892 "Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби", станом на 31.12.2015 перебувала на податковому обліку у Волноваській ОДПІ ГУ ДФС у Донецької області, яка відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" була реорганізована шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Донецькій області.
20.11.2014 Департаментом екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації Товариству для його структурної одиниці - Старобешівської ТЕС як водокористувача (Донецька обл., Старобешівський р-н, смт Новий Світ, вул. Станціонна, 3) видано дозвіл на спеціальне водокористування № УКР-ДОН 5888, строк дії - до 01.11.2017.
01.04.2016 Міністерством екології та природних ресурсів України Товариству для його структурної одиниці - Старобешівської ТЕС видано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами №1424555400-36, термін дії - по 01.04.2023, а також з 01.04.2016 анульовано дозвіл на викиди № 1424555400-00134 від 06.10.2014.
14.04.2014 набрав чинності Указ Президента України від 14.04.2014 №405/2014, яким уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України" та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької і Луганської областей.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р був затверджений Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та Перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.
До Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження віднесено, зокрема, населенні пункти Старобешівського району, де перебував на податковому обліку та провадив свою господарську діяльність відокремлений підрозділ Товариства - Старобешівська ТЕС.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону України "Про електроенергетики" (у редакції Закону України № 284-VIII від 07.04.2015, який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) особливості регулювання правових, економічних та організаційних відносин, пов`язаних з продажем електричної енергії з оптового ринку електричної енергії України на тимчасово окуповану територію та на територію, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, а також відносин, пов`язаних з виробництвом, передачею, розподілом, постачанням, купівлею, продажем і використанням електричної енергії на тимчасово окупованій території та на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, встановлюються Кабінетом Міністрів України. Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, визначається Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог частини четвертої статті 23 Закону України "Про електроенергетики" Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 07.05.2015 № 263 "Про особливості регулювання відносин у сфері електроенергетики на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження", відповідно до пункту 5 якої (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) суб`єкти електроенергетики, що одночасно провадять діяльність на контрольованій та неконтрольованій території, ведуть окремий бухгалтерський облік господарської діяльності на неконтрольованій та контрольованій території.
Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 08.05.2015 № 273 був затверджений Перелік виробників електричної енергії, установки (устаткування та/або енергетичного обладнання) яких знаходяться на території, де органи державної влади не здійснюють, або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, до якого включено Старобешівську ТЕС Товариства.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, відповідно до інтегрованих карток платника податків, за період з 1 кварталу 2015 року по 4 квартал 2016 року у Товариства по Старобешівській ТЕС виникла заборгованість з екологічного податку та з рентної плати за спеціальне використання води, частина якої стягнута на підставі судових рішень, та станом на час розгляду справи у суді першої інстанції сума розстроченого податкового боргу за судовими рішеннями складає 180584888,62 грн. (в тому числі: екологічний податок - 164291059,51 грн., рентна плата за спеціальне використання води - 16293829,11 грн.) та податковий борг 72407920,91 грн. за мінусом пені та штрафу, нарахованих після звернення Товариства до суду у розмірі 2597206,84 грн. Всього на загальну суму 250395602,69 грн.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27.10.2016 у справі №805/2004/16-а, яка набрала законної сили, позов Волноваської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області до Товариства про стягнення коштів був задоволений частково: стягнуто з Товариства на користь місцевого бюджету податковий борг: з екологічного податку (за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення) за 1 квартал 2015 року - 2 квартал 2016 року у сумі 144940234,59 грн.; з екологічного податку (за викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти за 1 квартал 2015 року - 2 квартал 2016 року в сумі 428968,56 грн.; з екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах) за 1 квартал 2015 року - 2 квартал 2016 року у сумі 20409647,79 грн.; з рентної плати за спеціальне використання води за 1 квартал 2015 року - 2 квартал 2015 року у сумі 22862224,63 грн. В задоволенні решти позовних вимог було відмовлено. Також вказаною постановою було встановлено спосіб та порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення виконання Товариству постанови суду від 27.10.2016 наступним чином: погашення заборгованості розстрочено строком на 60 місяців у період з листопада 2016 року по жовтень 2021 року, а саме: податковий борг з екологічного податку у сумі 165778850,94 грн. вирішено сплачувати щомісячно у сумі по 300000,00 грн. з листопада 2016 року по січень 2018 року, у сумі по 3583974,47 грн. з лютого 2018 року по вересень 2021 року та у сумі 3583974,26 грн. у жовтні 2021 року; податковий борг з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 22862224,63 грн. - щомісячно у сумі по 200000,00 грн. з листопада 2016 року по січень 2018 року, у сумі по 446049,44 грн. з лютого 2018 року по вересень 2021 року та у жовтні 2021 року у сумі 236049,27 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06.02.2017 у справі №805/4810/16-а, яка набрала законної сили, позов Волноваської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області до Товариства про стягнення заборгованості був задоволений: стягнуто з Товариства на користь місцевого бюджету заборгованість: з екологічного податку (за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення) за 3 квартал 2016 року в сумі 32784249,49 грн.; з екологічного податку (за викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти) за 3 квартал 2016 року в сумі 96067,51 грн.; з екологічного податку (за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах) за 3 квартал 2016 року в сумі 4503687,33 грн. Також вказаною постановою було встановлено спосіб та порядок виконання судового шляхом сплати Товариством податкового боргу з екологічного податку у розмірі 37384004,34 грн. впродовж 60 місяців шляхом щомісячної сплати заборгованості у сумі 300000,00 грн. - з березня 2017 року по січень 2019 року, щомісячної сплати сумі 810105,00 грн. - з січня 2019 року по лютий 2022 року та у сумі 810119,34 грн. у лютому 2022 року.
Податковий борг, щодо якого прийняті вказані судові рішення, виник у Товариства по Старобешівській ТЕС.
У вересні 2017 року Товариство звернулось до Торгово-промислової палати України із заявами про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) щодо його структурної одиниці - Старобешівської ТЕС для списання безнадійного податкового боргу (в т.ч. розстроченого) за період з 1 кварталу 2015 року по 4 квартал 2016 року з екологічного податку в сумі 240836321,35 грн., в тому числі пеня 79630,25 грн. (заява від 06.09.2017 № 1-Д), та з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 31507066,79 грн., в тому числі штрафні санкції в сумі 552852,43 грн. і пеня в сумі 1930565,44 грн. (заява від 06.09.2017 № 2-Д) (дата виникнення безнадійного податкового боргу 21.03.2017), в яких, посилаючись на наявність форс-мажорних обставин з 21.03.2017, зазначав про захоплення у березні 2017 року генеруючих потужностей Старобешівської ТЕС, які знаходяться на непідконтрольній українській владі території (смт Новий Світ Старобешівського р-ну Донецької обл.), та протиправні дії третіх осіб, які взяли під контроль та управління цілісні майнові комплекси Старобешівської ТЕС Товариства (будівлю, обладнання, офісну техніку, транспортні засоби, інше майно, документи бухгалтерського обліку, кадрового обліку), що призвело до втрати контролю над управлінням Старобешівської ТЕС з боку Товариства, про що останнє повідомило відповідні органи державної влади.
22.09.2017 Торгово-промислова палата України на підставі статей 14, 141 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" щодо структурної одиниці - Старобешівської ТЕС видала Товариству сертифікати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а саме: сертифікат № 7818, яким засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо обов`язку (зобов`язання) сплати податкового боргу (в тому числі розстроченого) з екологічного податку в частині структурної одиниці Товариства - Старобешівської ТЕС за 1 квартал 2015 року - 4 квартал 2016 року; сертифікат № 7819, яким засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо обов`язку (зобов`язання) сплати податкового боргу (в тому числі розстроченого) з рентної плати за спеціальне використання води в частині структурної одиниці Товариства - Старобешівської ТЕС за 1 квартал 2015 року - 4 квартал 2016 року. Датою настання форс-мажорних обставин відповідно до вказаних сертифікатів є 21.03.2017, форс-мажорні обставини станом на дату видачі сертифікатів тривають.
Листом від 27.08.2018 №2404/05-73 Торгово-промислова палата України повідомила Товариство, що в обох сертифікатах Торгово-промислової палати України була допущена описка щодо номерів судових справ, а саме - помилково вказано постанови Донецького окружного адміністративного суду від 27.10.2016 року та від 06 лютого 2017 за однаковим номером справи № 805/4810/16-а. При цьому, постанова Донецького окружного адміністративного суду від 27.10.2016 приймалась у справі № 805/2004/16-а. Проте зазначена описка не впливає на юридичну силу вказаних сертифікатів.
У жовтні 2017 року Товариство направило на адресу Волноваської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області заяви про списання безнадійного податкового боргу щодо структурної одиниці - Старобешівської ТЕС (за місцем обліку безнадійного податкового боргу): від 03.10.2017 №01-1.1/02494 щодо боргу з екологічного податку за 1 квартал 2015 року - 4 квартал 2016 року в сумі 240836321,35 грн., в тому числі пеня 79630,25 грн.; від 03.10.2017 №01-1.1/02495 щодо боргу з рентної плати за спеціальне використання води за 1 квартал 2015 року - 4 квартал 2016 року в сумі 31507066,79 грн., в тому числі: штрафні санкції в сумі 694852,43 грн., пеня в сумі 1930565,44 грн. До вказаних заяв Товариство додало: сертифікати Торгово-промислової палати України про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 22.09.2017 №7818 та №7819, розрахунок розстроченого податкового боргу, копію звернення до уряду та органів державної влади, копію повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, копію листа заступника начальника Слідчого управління Головного управління Національної поліції України в Донецькій області.
За результатами розгляду вказаних заяв Товариства про списання безнадійного податкового боргу Головне управління ДФС у Донецькій області (яке відповідно до вимог підпункту 191.1.24 пункту Перейти до повного тексту