1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2021 року

м. Київ

справа № 160/7382/20

адміністративне провадження № К/9901/851/21

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Хохуляка В.В.,

суддів - Бившевої Л.І., Ханової Р.Ф.,

розглянув в порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АМС ПЛЮС" до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "АМС ПЛЮС" на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 16.12.2020 (головуючий суддя - Малиш Н.І., судді: Баранник Н.П., Щербак А.А.) у справі 160/7382/20.

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АМС ПЛЮС" (далі - ТОВ "АМС ПЛЮС") звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом в якому, з урахуванням уточнень, просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області) від 18.02.2020 № 0004640504.

В обґрунтування своїх вимог позивачем вказано, що відповідно до Порядку нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 489 від 25.11.2016, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності. Так, згідно наведеного нормативно-правового акту, встановлюються коефіцієнти які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), для Розділу секції Е, категорії "Землі рекреаційного призначення", КВЦПЗ 07.02 встановлено коефіцієнт 0,5, що також відповідає інформації що міститься у Державному земельному кадастрі, про що надано відповідний витяг. У період з 2010 року та по цей час до договору оренди землі не укладались додаткові угоди щодо змін цільового призначення та категорії земельної ділянки. Однак, документальна перевірка, а також заперечення на акт перевірки, проведені не на підставі первинних та правовстановлюючих документів, які є підставою для нарахування і сплати податків та зборів, а тому прийняте контролюючим органом податкове повідомлення-рішення є таким, що суперечить чинному законодавству та підлягає скасуванню.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.09.2020 позов задоволено.

Ухвалюючи вказане рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивачем дотримано вимоги податкового законодавства України при обрахунку та сплаті орендної плати за земельну ділянку, зокрема, такі нарахування відповідають мінімальній межі, встановленій Податковим кодексом України, умовам договорів оренди землі, даним Державного земельного кадастру, правовстановлюючим документам та містобудівній документації. Відповідачем, в свою чергу, в силу приписів статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, як суб`єктом владних повноважень, на якого покладено обов`язок доведення правомірності прийнятого ним рішення, не наведено належних доказів на підтвердження обґрунтованості оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Суд визнав безпідставним та необґрунтованим використання контролюючим органом при розрахунку орендної плати витягів від 24.07.2019 №227-4615, від 16.07.2019 №1107-4506 та від 16.07.2019 №1107-4507 за минулі періоди.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 16.12.2020 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким в позові відмовлено.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд апеляційної інстанції виходив з того, що позивач не вказав у позові, яким витягом (даними) Держгеокадастру користувався при поданні податкової звітності. Позивач подав суду витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку землі від 05.02.2010 №428, від 08.02.2016 №03-07/050216/42 та від 13.02.2020. Натомість, а ні у 2017, а ні у 2018, а ні у 2019 роках такий витяг позивачем не отримувався, до земельного управління Дніпропетровської міської ради не подавався. Грошове зобов`язання з плати за землю за 2017, 2018 та 2019 роки не були визначені позивачем на підставі витягу за 2017, 2018, 2019 роки. Таким чином, оскільки позивачем декларувались та сплачувались суми орендної плати без врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки в період 2017-2019 років, цілком обґрунтованим є збільшення контролюючим органом позивачу суми грошового зобов`язання з орендної плати та нарахування штрафних санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.

Не погодившись з висновками суду апеляційної інстанцій ТОВ "АМС ПЛЮС" оскаржило його у касаційному порядку.

У касаційній скарзі позивач просить скасувати постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 16.12.2020 та залишити в силі рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.09.2020.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права а саме - пунктів 286.1, 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, статті 20 Земельного кодексу України.

Так, позивач зазначає, що розрахунок орендної плати за 2017, 2018, 2019 роки здійснено ним на підставі даних Державного земельного кадастру у м. Дніпро з урахуванням цільового призначення земельної ділянки, з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, правовстановлюючими документами та містобудівною документацією.

У відзиві на касаційну скаргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області зазначає, що рішення суду апеляційної інстанції постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правову оцінку обставинам справи судами надано правильно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими. Отже, відповідач просить залишити касаційну скаргу позивача без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Зокрема, вказує, що позивач декларував орендну плату за 2017, 2018, 2019 роки на підставі витягу про нормативну грошову оцінку за 2016 рік, в той час як податковий орган здійснив донарахування орендної плати на підставі нормативної грошової оцінки, яка сформована станом на 2017, 2018, 2019 роки.

Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судом апеляційної інстанції норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено попередніми судовими інстанціями, ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ "АМС ПЛЮС" з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ "АМС ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 35165975) на підставі укладеного договору оренди землі площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), за період з 01.01.2017 по 30.09.2019.

За результатами проведеної перевірки складено акт №18420/04-36-05-04/35165975 від 23.12.2019, в якому відображено висновок про порушення ТОВ "АМС ПЛЮС" підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271, абзацу 1 пункту 284.1 статті 284, пункту 286.1 статті 286, пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території (463) Соборного району м. Дніпро за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 на загальну суму - 20240720,34 грн., в тому числі з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму - 7360261,95 грн., з 01.01.2018 по 31.12.2018 - 7360261,95 грн. та з 01.01.2019 по 30.09.2019 - 5520196,44 грн .

В обґрунтування своєї позиції відповідач посилається на те, що згідно з даними Витягів із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 24.07.2019 №2207-4615, від 16.07.2019 №1107-4506 та від 16.07.2019 №1107-4507 станом на 2017, 2018, 2019 роки, сформованих на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, цільове призначення 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га складає 306677520,08 грн.

При співставленні задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності) з даними Витягів із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 24.07.2019 №2207-4615 від 16.07.2019 №1107-4506 та від 16.07.2019 №1107-4507, за земельну ділянку розташовану на території Соборного району м. Дніпропетровська (нова назва м. Дніпра) площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055) контролюючий орган дійшов висновку, що сума орендної плати, яка повинна бути нарахована ТОВ "АМС ПЛЮС" за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 складає 25300895,40 грн.

Проте, підприємством задекларовано орендну плату за земельну ділянку за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 на суму 5060175,06 грн., а отже встановлено заниження орендної плати на суму 20240720,34 гривень.

На підставі названого акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.02.2020 №0004640504, згідно з яким нараховано суму грошового зобов`язання з орендної плати в розмірі 25000390,43 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 20240720,37 грн. та за штрафними санкціями 5060180,09 грн.

За результатами адміністративного оскарження зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Судами також встановлено та вбачається з матеріалів справи, між Дніпровською міською радою та ТОВ "АМС ПЛЮС" було укладено договір: оренди землі від 05.10.2007 терміном на 2 роки, згідно якого ТОВ "АМС ПЛЮС" прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 10,5700 га, що знаходиться за адресою: уздовж вул. Набережної Перемоги будинків №№1Б - 130 (Жовтневий р-н) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:03149:0055. Згідно УКЦВЗ цільове використання земельної ділянки - 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Додатковою угодою від 21.07.2010 термін дії договору продовжено до 08.10.2032.

Згідно пункту 5.1. розділу 5 "Умови використання земельної ділянки" - земельна ділянка передається в оренду: для проектування, будівництва та експлуатації спортивно-оздоровчого комплексу (без об`єктів торгівельного призначення)".

Згідно п.5.2 розділу 5 "Умови використання земельної ділянки"-цільове призначення земельної ділянки, категорія - землі рекреаційного призначення.

05.02.2010 позивачем було отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №428.

08.02.2016 позивачем було вдруге отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/050216/42.

Вказані витяги містять необхідні відомості про землекористувача ТОВ "АМС", кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:03:149:0055, адреса місця розташування земельної ділянки м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Перемоги, буд. №№1Б-130, дані про призначення земельної ділянки, площу земельної ділянки 10,5700 га, нормативну грошову оцінку 57863636,81 грн., коефіцієнт функціонального використання 0,50 та інше.

Відповідно до пункту 4.3. договору оренди від 05.10.2007, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться внесенням змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України.

У період, що перевірявся зазначені документи не складались та були відсутні.

За змістом підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - є обов`язковим платежем у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з пунктом 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі- орендна плата).

Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з пунктом 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

За змістом підпункту 288.1.5 пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Дані державного земельного кадастру це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (підпункт 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до положень статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Положеннями частини першої статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Таким чином, наведеною нормою закріплено обов`язок платника земельного податку, а відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України й платника орендної плати за землю, подавати дані державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку землі разом із першою декларацією та у разі зміни такої оцінки.

ТОВ "АМС ПЛЮС" за 2017 рік подано до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 16.02.2017 за №170027833, за даними якої

нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);

підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що піддягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 - 1 840 063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2017 року по 153338,64 грн. на місяць та грудень 2017 року - 153338,61 грн.

За 2018 рік ТОВ "АМС ПЛЮС" подано до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 09.02.2018 за №9016053260, за даними якої:

нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5802786,66 грн. - за 1 га);

підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 - 1840063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2018 року по 153338,64 грн. на місяць та грудень 2018 року - 153338,61 грн.

За 2019 рік ТОВ "АМС ПЛЮС" подано до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 12.02.2019 за №9018273100, за даними якої:

нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5802786,66 грн. - за 1 га);

підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2019 по 30.09.2019 - 1380047,76 грн., у т.ч.: за період з січня по вересень 2019 року по 153338,64 грн. на місяць.

13.02.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області позивачеві було надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:149:0055, адресою місця розташування земельної ділянки м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, категорія 500 Землі рекреаційного призначення, даними про функціональне призначення земельної ділянки 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, площу земельної ділянки 10,5700 га, нормативну грошову оцінку 61335504,01 грн., коефіцієнт Кф:0,50.

Наведені вище відомості також викладені у листі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №8-4-0.38-1713/167-20 від 28.02.2020 року, які були надані на звернення до Центру надання адміністративних послуг м. Дніпра від 21.02.2020 №301003-017564-360-15-2020 про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2018 рік з кадастровим номером 1210100000:03:149:0055.

Згідно вказаного листа від 28.02.2020 вартість нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055, станом на 2018 року, з урахування коефіцієнту індексації, складає 61335504,01 грн., із застосуванням КФ-0,5 (код Класифікації видів цільового призначення земель 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту), згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів" від 25.11.2016 №489, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777.

Зазначеним листом також повідомлено, що Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затвердженими наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів" від 25.11.2016 №489, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 №1647/29777 не передбачено формування витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за минулі роки, тому формування запитуваного витягу суперечить нормам діючого законодавства.

Відповідно до положень статей 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Вказана вище інформація щодо вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055 із застосуванням Кф-0,5 повністю відповідає правовстановлюючим документам на земельну ділянку та містобудівній документації, копії яких наявні в матеріалах справи:

рішенню Дніпропетровської міської ради №203/19 від 19.09.2007, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідно до пункту 2 якого земельну ділянку віднесено до земель рекреаційного призначення;

договору оренди землі від 05.10.2007 та акту приймання-передачі земельної ділянки від 05.10.2007 за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055;

додатковій угоді від 19.03.2010 до договору оренди землі, згідно умов якої зміна цільового призначення земельної ділянки не відбулася;

містобудівній документації - лист Головного архітектурно-планувального управління департаменту по роботі з активами Дніпровської міської від 16.12.2019 №7/20-1083, відповідно до якого згідно з Планом зонування м. Дніпропетровська, затвердженого рішенням міської ради 22.07.2015 №54/66 земельна ділянка знаходиться в рекреаційній зоні активного відпочинку (Р-2).

Відповідно до Порядку нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 489 від 25.11.2016, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Так, згідно наведеного нормативно-правового акту, встановлюються коефіцієнти які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), для Розділу секції Е, категорії "Землі рекреаційного призначення", КВЦПЗ 07.02 встановлено коефіцієнт 0,5, що також відповідає інформації що міститься у Державному земельному кадастрі, про що позивачем надано відповідний витяг.

Встановлені обставини справи свідчать, що розрахунок оренди землі станом на 2019 рік здійснено позивачем на підставі даних Держгеокадастру у м. Дніпро з урахування цільового призначення земельної ділянки та з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

При цьому, між позивачем та орендодавцем Дніпропетровською міською радою до 2019 року додаткові угоди не укладались, умови договору про оренду землі, зокрема і щодо розміру орендної плати, до грудня 2019 року не змінювались.

Отже, розмір нормативно-грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055 із застосуванням Кф-05 (код класифікації видів цільового призначення земель - 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту), що зазначено у відповідності до Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів" від 25.11.2016 №489 за періоди 2017, 2018, 2019 роки становить 61335504,01, що відповідає розміру нормативно-грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки, отриманої на підставі відповідного рішення міської ради та правовстановлюючих документів з урахуванням містобудівної документації, використаної платником при розрахунку розміру орендної плати у 2017, 2018, 2019 роках.

Відповідачем, з урахуванням приписів статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, як суб`єктом владних повноважень, на якого покладено обов`язок доведення правомірності прийнятого ним рішення, не навів належних доказів на підтвердження обґрунтованості оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

За наведених обставин суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про протиправність збільшення грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб згідно оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до статті 352 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.

Оскільки суд апеляційної інстанції не звернув уваги на зазначені обставини і без достатніх підстав скасував обґрунтовану та законну постанову суду першої інстанції, то постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 16.12.2020 підлягає скасуванню із залишенням у силі постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.09.2020.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 352, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -


................
Перейти до повного тексту