1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

31 березня 2021 року

м.Київ

справа №640/21523/19

провадження №К/9901/13566/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Єзерова А.А. суддів: Кравчука В.М., Шарапи В.М.

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою Антимонопольного комітету України

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2019 року (суддя Добрянська Я.І.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 березня 2020 року (головуючий суддя Шурко О.І., судді Ганечко О.М., Кузьменко В.В.)

у справі №640/21523/19

за позовом Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)

до Антимонопольного комітету України,

треті особи: Комунальне підприємство з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", Комунальне підприємство з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальне підприємство "Інженерний центр" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

І. РУХ СПРАВИ

1. У листопаді 2019 року Департамент будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України, за участі третіх осіб Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", Комунального підприємства з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунального підприємства "Інженерний центр" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині визнання, що підтримка яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання";

- визнати протиправним та скасувати рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині визнання, що державна допомога яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного І соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд - УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою, недопустимою для конкуренції відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання";

- визнати протиправним та скасувати рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині припинення надання незаконної державної допомоги, яка надається Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" для здійснення функцій замовника, відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року №415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки", затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049"

- визнати, що підтримка, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва -і 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року №415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з тримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, - не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

2. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дія Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання" не поширюється на підтримку господарської діяльності, пов`язану з наданням послуг, що становлять загальний економічний інтерес, у частині компенсації обґрунтованих витрат на надання таких послуг та дотримання чотирьох критеріїв Altmark.

3. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 березня 2020 року, позов задоволено:

-визнано протиправним та скасовано рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині визнання, що підтримка, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року№1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання";

-визнано протиправним та скасовано рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині визнання, що державна допомога, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного І соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд - УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою, недопустимою для конкуренції відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання";

-визнано протиправним та скасовано рішення Антимонопольного комітету України від 26 вересня 2019 року в частині припинення надання незаконної державної допомоги, яка надається Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" для здійснення функцій замовника, відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року №415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки", затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049";

-визнано, що підтримка, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

4. Не погодившись з такими судовими рішеннями, відповідач звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить суд скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2019 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 березня 2020 року та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову.

5. Від позивача і третіх осіб надійшли відзиви та пояснення на касаційну скаргу, в яких вони просять суд касаційну скаргу залишити без задоволення, а судові рішення - без змін.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

6. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що на підставі рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік"; Програма економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018-2020 роки, затверджена рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049; рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Департаментом будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Антимонопольного комітету України було направлено повідомлення про нову державну допомогу від 17 січня 2019 року № 056/912-7672/1 (від 18 січня 2019 року вх. № 24-ПДД).

7. Розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 28 березня 2019 року № 08/120-р розпочато розгляд справи про державну допомогу №500-26.15/29-19-ДД для проведення поглибленого аналізу допустимості державної допомоги для конкуренції.

8. 26 вересня 2019 року Антимонопольним комітетом України було прийнято рішення за результатами розгляду справи № 500-26.15/29-19-ДД про державну допомогу Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) комунальним підприємствам з метою здійснення будівництва/реконструкції соціальної інфраструктури міста Києва, згідно якого:

1. Визнано, що підтримка яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", що буде перерахована підрядним організаціям, які визначаються за тендером відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", для проведення капітальних ремонтів /реконструкції/ будівництва закладів освіти, закладів охорони здоров`я, об`єктів благоустрою, житлових будинків з об`єктами соціальної сфери, інженерних мереж, адміністративних будівель, об`єктів спортивної інфраструктури та Київського зоологічного парку не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання". Пункт 178 цього рішення є обов`язковим для виконання.

2. Визнано, що підтримка, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

3. Визнано, що державна допомога, яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року №415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою, недопустимою для конкуренції відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

4. Зобов`язано припинити надання незаконної державної допомоги, яка надається Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" для здійснення функцій замовника, відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки", затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049".

5. Зобов`язано надавача підтримки проінформувати Антимонопольний комітет України про припинення надання незаконної державної допомоги протягом двох місяців з дати офіційного оприлюднення цього рішення.

6. Зобов`язано повернути незаконну державну допомогу, визнану недопустимою для конкуренції.

6.1. Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):

- у двомісячний строк з дати офіційного оприлюднення рішення забезпечити виконання заходів щодо повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції цим рішенням, в обсязі, наданому на дату офіційного оприлюднення цього рішення;

- негайно після офіційного оприлюднення рішення розпочати його виконання;

- ужити в межах повноважень, визначених законом, вичерпних та ефективних заходів для забезпечення повернення незаконної державної допомоги Комунальним підприємством з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальним підприємством "Інженерний центр", Комунальним підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс";

- у разі порушення провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунального підприємства з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунального підприємства "Інженерний центр", Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" Департамент будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зобов`язаний вступити до судового процесу та вчинити інші відповідні дії, передбачені законодавством, щодо відновлення платоспроможності боржника, у тому числі подати відповідні вимоги кредиторів про повернення незаконної державної допомоги;

- не пізніше останнього дня двомісячного строку з дати офіційного оприлюднення цього рішення повідомити Антимонопольному комітету України про вжиті Департаментом будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальним підприємством з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд- УКБ", Комунальним підприємством "Інженерний центр", Комунальним підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", заходи з повернення незаконної державної допомоги та надати відповідне документальне підтвердження;

- забезпечити повернення незаконної державної допомоги Комунальним підприємством з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальним підприємством "Інженерний центр", комунальним підприємством з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" не пізніше останнього дня шестимісячного строку з дати офіційного оприлюднення цього рішення; - у разі наявності підстав, які унеможливлюють (перешкоджають) виконання (виконанню) цього рішення, надати письмові пояснення щодо наявності перешкод для виконання цього рішення не пізніше двох днів з моменту виявлення таких обставин; надання таких пояснень не звільняє від обов`язку виконати це рішення у повному обсязі;

- надати належні докази виконання цього рішення.

6.2. Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" не пізніше останнього дня шестимісячного строку з дати офіційного оприлюднення цього рішення:

- повернути незаконну державну допомогу, визнану недопустимою для конкуренції, в обсязі наданому на дату офіційного оприлюднення цього рішення, шляхом перерахування у дохід загального фонду бюджету міста Києва;

- вчинити дії, передбачені заходами Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), для забезпечення повернення незаконної державної допомоги;

- інформувати Департамент будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Антимонопольний комітет України про виконання цього рішення;

- надати Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Антимонопольному комітету України докази виконання цього рішення з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, які підтверджують його виконання, що державна допомога яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою, недопустимою для конкуренції відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

9. Позивач, вважаючи відповідні висновки Антимонопольного комітету України необґрунтованими, а рішення протиправним, звернувся з цим позовом до суду.

ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

10. Задовольняючи позов, суди першої та апеляційної інстанції керувалися тим, що оскаржуваним рішенням протиправно встановлено, що підтримка яка надається відповідно до рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 416/6467 "Про бюджет міста Києва на 2019 рік", Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049, рішення Київської міської ради від 13 грудня 2018 року № 415/6466 "Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049", Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд", Комунальному підприємству з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ", Комунальному підприємству "Інженерний центр", Комунальному підприємству з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс", для здійснення функцій замовника, є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання", що така допомога є недопустимою для конкуренції відповідно до Закону та підлягає поверненню. Натомість повернення незаконної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції, призупинить виконання Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2018 - 2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2017 року № 1042/4049.

11. Суди зазначили, що Київська міська державна адміністрація, є повноважним органом, до компетенції якого належить вирішення питання щодо виконання функцій замовника на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об`єктів комунальної власності, шляхом надання цих функцій профільним комунальним підприємствам. Приймаючи рішення про виконання функцій замовника комунальними підприємствами, Київська міська державна адміністрація діяла на підставі і у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, а виконання функцій замовника через комунальні підприємства є саме безпосереднім здійсненням господарської діяльності органу місцевого самоврядування через комунальну установу, про що є пряма вказівка чинного законодавства. А тому, в цьому випадку, для виконання функцій замовника будівництва, реконструкції, капітального ремонту об`єктів соціальної інфраструктури проведення конкурсу не вимагається.

12. У рішенні суду апеляційної інстанції зазначено, що оскільки, будівництво, реконструкція, капітальний ремонт соціальних об`єктів є інвестуванням в об`єкти інфраструктури, а залучення підрядної організації на виконання таких робіт здійснюється за результатами процедур державних закупівель, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, про те що дія Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання" не поширюється на діяльність комунальних підприємств з виконання функцій замовника.

13. Суди також вказали на дотримання чотирьох критеріїв Altmark у цій справі.


................
Перейти до повного тексту