1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


Перейти до правової позиції


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



12 березня 2021 року

м. Київ

справа № 826/16699/16

адміністративне провадження № К/9901/43831/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів: Шишова О.О.,    Яковенка М.М.,



розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Київської міської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 липня 2017 року у складі головуючого судді Аблова Э.В. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2017 року у складі колегії суддів: Кузьмишиної О.М. (головуючої), Глущенко Я.Б., Шелест С.Б. у справі № 826/16699/16 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛ ГРУП" до Київської міської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів, -

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЛ ГРУП" (далі - ТОВ "ТЛ ГРУП", позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Київської митниці ДФС (далі - митний орган, відповідач), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення митного органу про коригування митної вартості.

1.2. Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 липня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2017 року, позов задоволено.

1.3. Визнано протиправним та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 17.10.2016 №100250003/2016/000065/2.

1.4. Стягнуто на користь ТОВ "ТЛ ГРУП" понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 1378 грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Київської міської митниці ДФС.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено:

2. Між ТОВ "ТЛ ГРУП" та компанією "JNBK CORPORATION PTE LTD" 21.06.2012    укладено дилерський контракт №TL-01/06 (далі - контракт).

2.1. Згідно з розділом 1 контракту продавець передає, а дилер купує товар (автозапчастини) у відповідності до додатку до цього контракту.

2.2. Розділом 3 контракту передбачено, що ціна товару встановлюється в доларах США. Загальна сума контракту складає 1 500 000 доларів США. Ціна кожної партії товару вказана у відпорному додатку (інвойсі) до даного контракту.

2.3. Товар поставляється дилеру партіями на умовах DAP (Incoterms 2010) до складу в Києві, Україна, додаткового узгодженого сторонами в додатку до даного контракту. Вартість кожної партії визначається сторонами в додатку до даного контракту.

2.4. Додатковою угодою до дилерського контракту №TL-01/06 від 21.06.2012, 02.06.2016 сторони домовилися про продовження строку дії останнього до 31.12.2016.

2.5. З метою митного оформлення товару (гальмівні колодки для автомобілів торгової марки NiBK), поставка якого здійснюється відповідно до контракту, позивачем до митного органу було подано наступні документи: електронну митну декларацію №100250003/2016/142379; міжнародну автомобільну накладну CMR №LV-1231145 від 11.10.2016; рахунок фактуру (інвойс) № J16078 від 22.08.2016; пакувальний лист №PL16078 від 22.08.2016; додаткову угоду б/н від 02.06.2016 до дилерського контакту № TL-01/06 від 21.06.2012; дилерський контракт № TL-01/06 від 21.06.2012; інформацію про позитивні результати здійснення радіологічного контролю товару (для товарів і транспортних засобів, що не підлягають екологічному контролю) №2730 від 11.10.2016, декларацію про походження товару (інвойс) № J16078 від 22.08.2016; копію митної декларації країни відправлення 16LTLUB000153F8AC6 від 11.10.2016.

2.6. За наслідком розгляду поданих документів відповідачем скеровано ТОВ "ТЛ ГРУП" електронне повідомлення, яким витребувано у декларанта додаткові документи, а саме: інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару, транспортні (перевізні) документи, а також документи, що містять відомості про перевезення оцінюваних товарів; договір (угоду, контракт) з третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою контрактом); рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних з виконанням умов договору (угоди, контракту); виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товарів; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини; митну декларацію країни відправлення.

2.7. Листом від 17.10.2016 №70 позивач повідомив митний орган про відсутність можливості надати додаткові документи та просив провести процедуру консультації у письмовому вигляді.

2.8. Крім того, у поданому декларантом листі, позивач зазначив, що постачальник продукції JNBK - світовий лідер в даній галузі. Продукція постачається на адресу товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛ ГРУП" по "прямому" контракту, тому висновок ТПП чи ДЗІ носить сугубо інформаційний характер та також не впливає на ціноутворення.

2.9. Натомість, Київська міська митниця ДФС прийняла рішення про коригування митної вартості від 17.10.2016 №100250003/2016/000065/2.

2.10. Підставами для його прийняття зазначено: відсутність поданого декларантом додатку на кожну партію товару (вантажу), складання якого передбачено п. 5.1 контракту; неможливість встановити вартість поставки партії, яка визначається сторонами згідно п. 5 контракту; відсутність зазначення в інвойсі та контракті реквізитів про розрахункові рахунки продавця та покупця.

2.11. Митний орган дійшов висновку, що митна вартість товару не може бути визначена за ціною договору щодо товарів, які імпортується (вартість операції) через заявлення неповних відомостей про митну вартість товарів.

2.12. У зв`язку з незгодою позивача з оскаржуваним рішенням, ним подано відповідачу нову митну декларацію №100250003/2016/142475 від 17.10.2016, за якою товар було розмитнено та випущено у вільний обіг шляхом надання гарантій, відповідно до вимог пункту 7 статті 55 Митного кодексу України при умові сплати митних платежів згідно з митною вартістю цих товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та забезпечення сплати різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів.

2.13. Внаслідок коригування митної вартості зобов`язання ТОВ "ТЛ ГРУП" щодо сплати митних платежів за митне оформлення товару збільшено на 74 217, 30 грн.

2.14. Не погоджуючись зі спірними рішенням митного органу, позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом.

3. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позивачем під час митного оформлення товару було подано всі необхідні документи, які відповідають вимогам частини другої статті 53 МК України та чітко ідентифікують оцінюваний товар, не містять жодних розбіжностей щодо даних, які підлягають обчисленню при визначенні митної вартості, що свідчить про відсутність підстав для коригування митної вартості товару; натомість відповідачем не обґрунтовано, у чому полягали об`єктивні сумніви у заявленій декларантом митній вартості товарів, та не доведено неможливості застосування товариством методу визначення митної вартості за ціною договору.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

4. Київська митниця ДФС, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить касаційну скаргу задовольнити, судові рішення судів попередніх інстанцій скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

4.1. Зазначає, що судами попередніх інстанцій не було взято до уваги докази та не надано правової оцінки документам, які були надано митницею під час судового розгляду справи.

5. Позивач правом подачі відзиву на касаційну скаргу відповідача не скористався.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:

6. Відповідно до частини першої статті 53 Митного Кодексу України (далі - МК України) у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

7. У частині другій цієї статті наведений перелік документів, які підтверджують митну вартість товарів.

8. Частиною третьою статті 53 МК України встановлено обов`язок декларанта або уповноваженої ним особи на письмову вимогу митного органу протягом 10 календарних днів надати (за наявності) додаткові документи, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

9. Відповідно до частини четвертої вказаної статті, у разі якщо митний орган має обґрунтовані підстави вважати, що існуючий взаємозв`язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартість, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу, крім документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, подає (за наявності) визначені в ній документи.

10. За змістом частини першої статті 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

11. Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, але ці повноваження здійснюються у спосіб, визначений законом, зокрема, витребування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце тільки у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей. Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено, і таке інше.

12. Наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості дає можливість витребувати додаткові документи у декларанта, та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.


................
Перейти до повного тексту