1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



09 березня 2021 року

м. Київ

справа № 160/3026/19

адміністративне провадження № К/9901/26821/20



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Шишова О.О.,

суддів - Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,

розглянув у порядку письмового провадження у касаційній інстанції справу



за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістик Юніон" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, провадження в якій відкрито



за касаційною скаргою Офісу великих платників податків ДПС (правонаступник Офісу великих платників податків ДФС) на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року (прийняте у складі головуючого судді- Віхрової В.С.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2020 року (прийняту у складі колегії суддів: головуючого    Лукманової О.М., суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.)



УСТАНОВИВ:



РУХ СПРАВИ



1.                    ТОВ "Логістик Юніон" (далі - Товариство, платник податків, позивач у справі) звернулося в суд із адміністративним позовом до Офісу великих платників податків ДПС (далі - податковий орган, відповідач у справі, правонаступником якого є (правонаступник Офісу великих платників податків ДФС), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 26.12.2018 р. №№ 0010044617, 0010354617, 0010264617, 0010414617, 0010474617.

2.                    Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року, залишеною без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2020 року, адміністративний позов задоволено повністю.

3.                    Ухвалюючи судові рішення, суди попередніх інстанцій зазначили, що податковий кредит позивачем сформований на підставі виданих контрагентами податкових накладних, контрагенти позивача є платниками податків та спроможні здійснювати господарські операції, що підтверджується виконанням договорів поставки. Суди дійшли висновку, що взаємовідносини між позивачем та його контрагентами ПНВП "ВЕСТОР", ПП "ЛАДА-ДОН" є фактичними, мають ознаки реальних господарських відносин та мають на меті отримання прибутку шляхом здійснення господарсько-договірних операцій. Суди вказали на відсутність доказів, які б ставили під сумнів реальність виконання операцій, невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтвердили недобросовісність позивача як платника податків та позбавляли його права на податковий кредит. Суд першої та апеляційної інстанції вказував, що посилання контролюючого органу на наявність кримінальних проваджень щодо посадових осіб контрагентів ПНВП "ВЕСТОР", ПП "ЛАДА-ДОН" за ланцюгом взаємовідносин, є необґрунтованими, оскільки кримінальні провадження стосовно контрагентів ПНВП "ВЕСТОР", ПП "ЛАДА-ДОН" відсутні. Відбулись зміни у структурі активів, зобов`язань та у власному капіталі, що спростовує висновки контролюючого органу про нереальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами, по відносинам з якими сформовано показники прибутку та сплачувався податок на прибуток. Суд першої інстанції вказував, що діючим законодавством не встановлено обов`язкової форми акта списання ПММ, та з 14.08.2011 року подорожні листи (як легкових, так і вантажних авто) не є обов`язковим документом. Відтак, підприємства, які експлуатують автотранспортні засоби, мають право не виписувати їх водіям. Суди вважали правом підприємства встановлювати критерії, за якими визнається достатнім оформлення певного переліку документів для підтвердження належного виконання працівниками своїх трудових обов`язків; витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів враховуються при визначенні фінансового результату для оподаткування згідно правил бухгалтерського обліку у разі їх підтвердження належним чином оформленими первинними документами. При придбанні пального для орендованих транспортних засобів, ТОВ "Логістик Юніон" мав право на податковий кредит без подальшого нарахування податкових зобов`язань, якщо він використовує транспортні засоби у своїй господарській діяльності в оподатковуваних операціях, при цьому в договорі оренди обов`язок із забезпечення транспортних засобів не покладено на орендодавця. Суд першої та апеляційної інстанції вказував, що підставою для віднесення сум до податкового кредиту платником податку є отримана він продавця пального податкова накладна, зареєстрована в ЄРПН. У випадку, коли орендований транспортний засіб, для якого придбане пальне використовується орендарем одночасно в оподатковуваних операціях і в операціях, що не оподатковуються ПДВ, орендар відповідно до п. 199.1 статті 199 Податкового кодексу України зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання, виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 статті 189 Податкового кодексу України та скласти, зареєструвати податкову накладну в ЄРПН. Використане паливо, якими заправляли власні автомобілі працівники підприємства під час виконання трудових обов`язків, було правомірно віднесено до складу витрат підприємства, оскільки транспортні засоби використовувалися в господарській діяльності позивача. Жодних доказів того, що пальне використано для особистих потреб акт перевірки не містить, у зв`язку із чим відсутні підстави для визнання витрат на пальне додатковим благом, донарахування податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Відповідно до п.126.1 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу. Отже, відповідачем не обґрунтовано застосування відповідачем штрафу на підставі статті 127 Податкового кодексу України. Штраф за своєчасну несплату чи несплату податку можливо застосовувати у разі коли склад порушення передбачає, що нарахування, утримання чи сплата податку не відбулися до чи на момент виплати доходу. Позивач сплатив податок на доходи нерезидентів, однак здійснив це раніше ніж сплатив сам дохід. Норми ПК України дозоляють здійснювати сплату податку раніше ніж відбувається сама дія, яка є причиною сплати податку.

4.                    19 жовтня 2020 року до Верховного Суду як суду касаційної інстанції надійшла касаційна скарга Офісу великих платників податків ДПС.

5.                    Ухвалою Верховного Суду від 06 листопада 2020 року відкрито провадження за касаційною скаргою податкового органу на Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2020 року у справі №160/3026/19 на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України та витребувано справу з Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

6.                    11 листопада 2020 року справа № 160/3026/19 надійшла до Верховного Суду.



ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



7.                    Підставою для відкриття касаційного провадження у справі № 160/3026/19 є пункт 1 частини четвертої статті 328 КАС України, а саме суди попередніх інстанцій застосували норми пунктів 198.3, 198.6. статті 198, пункту 201.10 статті 201 ПК України без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного в постановах Верховного Суду від 30 січня 2020 року по справі №814/1145/18, від 26 лютого 2019 року по справі №811/748/14 та від 12 березня 2019 року по справі №803/386/14, від 27 березня 2018 року у справі №826/1588/13-а, від 28 серпня 2018 року у справі № 810/3952/16.

8.                    Відповідач просить задовольнити касаційну скаргу, скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2020 року у справі № 160/3026/19, прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог Товариства в повному обсязі.

9.                    Зокрема скаржник зазначає, що суди вирішуючи спірні правовідносини у даній справі, застосували норми пунктів 198.1.,198.2, 198.6. статті 198 ПКУ, всупереч висновку Верховного Суду, висловленого в постанові від 10 квітня 2019 року по справі №804/4434/15, ), "Правові наслідки у вигляді виникнення у покупця права на формування податкового кредиту з ПДВ виникають за наявності сукупності таких обставин та підстав, зокрема: фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій; документального підтвердження реального здійснення господарських операцій сукупністю юридично значимих (дійсних) первинних та інших документів, які зазвичай супроводжують операції певного виду; наявності у сторін спеціальної податкової правосуб`єктності; наявності у покупця належним чином складеної податкової накладної; наявності ділової мети, розумних економічних причин для здійснення господарської операції.

10.                    Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкових вигод.

11.                    Недоведеність наявності вказаних умов позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкового кредиту, а покупця - права на його формування та відображення у бухгалтерському та податковому обліку".

12.                    Таким чином, суд апеляційної інстанції обмежився лише зазначенням норм статті 198 ПКУ, без фактичного їх застосування, натомість Верховний Суд зазначає про необхідність наявності сукупності вищезазначених обставин, які обумовлюють право покупця на формування податкового кредиту. Лише сукупність вищенаведених умов надає покупцю право на формування податкового кредиту, тоді як за відсутності усіх умов навіть за наявності усіх належним чином оформлених первинних документів Позивач втрачає право на формування податкового кредиту. Суд апеляційної інстанції фактично не встановив та не підтвердив наявність усіх вищенаведених умов для формування податкового кредиту Позивачем, лише зазначивши про "наявність первинних документів, які вимагаються правилами ведення податкового та бухгалтерського обліку, на підтвердження виконання робіт/поставки ТМЦ", що свідчить про неправильне застосування норм стаття 198 ПКУ, а конкретно п.п. "а" п.198.1 ст.198 ПКУ, п.198.2 ст.198 ПКУ, п.198.6 ст.198 ПКУ.

13.                    Відповідач доводить, що суб`єкти господарювання ПНВП "ВЕСТОР", ПП "ЛАДА-ДОН", які є контрагентами позивача, у своїй діяльності не створюють реальних дій по наданню послуг, та метою діяльності яких є проведення фіктивних господарських операцій. Проведеним аналізом ЕРПН та АС "Податковий Блок" встановлено, що ПНВП "ВЕСТОР", ПП "ЛАДА-ДОН" перевиставляють ідентичні послуги на ризикових контрагентів з відсутністю працівників та анульованими свідоцтвами платника ПДВ. У ризикових контрагентів встановлено придбання товару (цукор, масло, цемент) не пов`язаних з наданням послуг з обслуговування принтерів та постачання продукції імпортного походження.

14.                    Скаржник указує, що господарські операції позивача з контрагентами є безтоварними, оскільки не відповідають основній діяльності підприємств, не встановлено дійсність купівлі-продажу товарів, ланцюг придбання товарів самими контрагентами, контрагенти не мають виробничих потужностей, відсутні наймані працівники для здійснення будь-яких дій по виконанню взятих на себе договірних зобов`язань. Апелянт зазначив, що придбані позивачем товарно-матеріальні цінності не були реалізовані та використані у власній господарській діяльності, що свідчить про те, що вони і не були поставлені покупцю. Установлено, що первинні документи, які повинні підтверджувати факт здійснення господарських операцій, складені з порушеннями, інші первинні документи взагалі відсутні.

15.                    Податковий орган зазначає, що ним установлено, що у періоді з 01.01.2015 року по 30.06.2018 року позивач придбав паливо для заправки автомобілів згідно укладених договорів з постачальниками палива. Картка на пальне є товарно-розпорядчим документом на товар, на підставі якого здійснюється відпуск товару з АЗС, проте, товар, отриманий покупцем повинен підтверджуватись чеком касового апарата та вважається повернутим зі зберігання постачальником в момент здійснення заправки авто.

16.                    Крім того, на підтвердження витрат пального, ТОВ "Логістик Юніон" складено акти на списане пальне, які не містять загальні відомості про конкретну фізичну особу, на користь якої було списане пальне. За відсутністю інших документів, які б надавали змогу з`ясувати час роботи водія, мету окремої поїздки, та за умов не підтвердження витрат чеками РРО з АЗС при заправці пального у баки окремих авто не можливо встановити, що списання палива пов`язане з веденням господарської діяльності товариства. Згідно до п.29 П(С)БО 16 до складу інших витрат включаються витрати, які виникають під час діяльності (крім фінансових витрат), але не пов`язані безпосередньо з виробництвом та/або реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг), до яких в тому числі відносяться інші витрати. Складені первинні документи на списання пального не визначають час використання транспорту, не визначають мету транспортної роботи, не містять чіткого маршрутного руху авто з фіксуванням місць перебування автомобіля протягом робочого дня, не містять показників одометрів пробігу автомобілів на початок та кінець кожної окремої поїздки, сума витрат зі списаного пального не підтверджена чеками РРО АЗС, у відповідності до Інструкції 291, для відображення витрат, які не пов`язані з ведення господарської діяльності,

17.                    Скаржник звертає увагу на те, що придбання палива найманими працівниками за рахунок підприємства для власних потреб уважається додатковим благом для найманого працівника, на суму якого слід нараховувати податок на дохід фізичної особи. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 ПК України. Перевіркою не підтверджено списання пального на господарчі потреби, проте з`ясовані фізичні особи, на користь яких, воно було списано, та ТОВ "Логістик Юніон" в порушення пп. 14.1.180 п. 14.1 статті 14, "а" та "г" пп. 164.2.17 п. 164.2 статті 164 ПКУ не нарахувало, не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб з доходу нарахованому фізичній особі в якості безоплатно отриманого пального. Апелянт указував, що вартість пального, яке придбавається підприємством для експлуатації автомобіля та безкоштовно "передає" працівнику, є об`єктом оподаткування ПДФО та ВЗ на підставі пп. "е" пг 164.2.17 ПКУ (безоплатно отримані товари, роботи, послуги). Також заявником апеляційної скарги вказано, що норми ПК України передбачено, що резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноважене ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національні вал юті ), утримують податок з таких доходів, який сплачується до бюджету під час такої виплати. якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Обов`язковою умовою оподаткування доходів нерезидентів є те, що податок доходів нерезидентів з джерелом їх походження з України має бути нарахований, утриманий, та сплачений до бюджету під час виплати такого доходу нерезидентам. Під час перевірки встановлено, що за Ліцензійною Угодою від 22.03.2011 року при наданні Ліцензії на програмне забезпечення, виплата доходу (роялті) нерезиденту Компані "Manhattan Associates Europe B.V.", Netherlands було здійснено 29.05.2017 на суму 170000,00 дол.США (4478712,56 грн) та 30.06.2017 року на суму 30000,00 дол.США (782969,82грн.). Податок на доходи нерезидента ТОВ "Логістик Юніон" сплатило у повному обсязі за ставкою 15% на загальну суму 928532,32грн., але не під час виплати доходу нерезиденту, з порушенням строку. Сума виплаченого доходу за півріччя 2017 року на користь нерезидента Компанії "Manhattan Associates Europe B.V.", Netherlands (6190215 грн.) та сума податку з такого доходу (928532,00 грн.) задекларовані підприємством у податковій декларації з податку на прибуток №9158171111 від 09.08.2017 за півріччя 2017 року. Сплата податку відбулася раніше (25.05.2017, 31.05.2017, 29.06.2017, 03.07.2017) ніж грошове зобов`язання (928532,00 грн.) стало узгодженим 09.08.2016 року.

18.                    Відповідач зауважує, що за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, накладається штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

19.                    На адресу Верховного Суду надійшов відзив Товариства на касаційну скаргу відповідача, позивач просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.

20.                    Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

21.                    Верховний Суд, переглянувши рішення судів попередніх інстанцій в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.

22.                    Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

23.                    Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

24.                    Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

25.                    З урахуванням змін до КАС України, які набрали чинності 08 лютого 2020 року, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження.



ОБСТАВИНИ СПРАВИ



26.                    Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що у період з 28.09.2018 по 09.11.2018, на підставі наказу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, співробітниками Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, було проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістик Юніон" податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р.

27.                    За результатами перевірки складено Акт від 07.12.2018 р. №97/28-10-46-17/37090215 "Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістик Юніон" (код ЄДРПОУ 37090215) податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р." (надалі Акт перевірки).

28.                    Згідно висновків Акту перевірки встановлені наступні порушення позивачем норм законів:

- з податку на прибуток підприємства: п.5 П(С)БОУ11 "Зобов`язання", п. 5, 7, 21 П(С)БО 15, з урахуванням положень п.п. 14.1.13 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1 ст. 44, пп.134.1.1 ст.134 Податкового кодексу Україні, ст.1, 3, 9, 11, 12 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"; п.1, 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88; розділу І Інструкції про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України, а саме ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р. занижено податок на прибуток у загальній сумі 93802,00 грн. за 2016 рік.;

- з податку на додану вартість: пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п.44.1 ст.44, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.2, п.198.3, пп. "г" п.198 п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено заниження ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" податку на додану вартість на загальну суму 973778,00 грн. З врахуванням норм ст. 102 ПКУ заниження податку на додану вартість складає у загальній сумі 972037,00 грн.;

- з податку на прибуток іноземних юридичних осіб: пп. 141.4.2 п. 141.4 ст.141 Податкового кодексу України, а саме під час виплати доходу нерезиденту ТОВ "Логістик Юніон" не сплатило податок до бюджету з такого доходу по строку 29.05.2017 р. на суму 2062,31 грн., та по строку 30.06.2017 р. на суму 100,00 грн.;

- з податку на доходи фізичних осіб: 5.1 п. 51.1. ст.51 та пп. "б" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та пп.3.1.13 п.3.1 ст. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, в результаті чого підприємством надано податкову звітність про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку ІІІ-IV квартали 2015 року, І квартали 2016 року, ІІ-ІІ квартали 2017 року з недостовірними даними про платника податку, які призвели до зміни платника податку.

п.п.14.1.180 п. 14.1 ст. 14, "а" та "г" пп. 164.2.17 п. 164.2 статті 164 Податкового кодексу України, а саме ТОВ "Логістик Юніон" не нарахувало, не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб з доходу нарахованому фізичній особі в якості безоплатно отриманого пального у загальній сумі 1046950,58 грн. з урахуванням вимог ст.102 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено податок з доходів фізичних осіб на суму у розмірі 681732,78 грн.;

- п.163.1 ст. 163, "а" та "г" пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, пп.1.1 п. 16-1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України, а саме ТОВ "Логістик Юніон" не включило до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівників підприємства у сумі вартості використаного пального та дизельного палива, не пов`язаного з виконанням службових обов`язків, не нарахувало, не утримало та не сплатило до бюджету, внаслідок чого занижено військовий збір у загальній сумі 77094,56 грн. з врахуванням вимог ст. 102 Податкового кодексу України на суму у розмірі 47877,13 грн.

29.                    За наслідками встановлених порушень винесені наступні повідомлення-рішення:

30.                    №0010044617 форми "Р" за платежем "податок на прибуток приватних підприємств", яким збільшено суму грошового зобов`язання за податковими зобов`язаннями на 117252,50 грн., у тому числі: основний платіж 93802,00 грн., штрафна санкція 23450,50 грн.;

31.                    №0010264617 форми "Р" за платежем "податок на додану вартість", яким збільшено суму грошового зобов`язання за податковими зобов`язаннями на суму 1215046,25 грн., у тому числі: основний платіж 972037,00 грн., штрафна санкція 243009,25 грн.;

32.                    №0010414617 форми "Д" за платежем "податок на доходи фізичних осіб", яким збільшено суму грошового зобов`язання за податковими зобов`язаннями на суму 1382534,98 грн. у т.ч.: основний платіж - 681732,78 грн., штрафна санкція - 483849,91 грн., пеня - 216952,29 грн.;

33.                    №0010474617 форми "Д" за платежем "податок на доходи фізичних осіб", яким збільшено суму грошового зобов`язання за податковими зобов`язаннями на суму 98240,97 грн. у т.ч.: основний платіж - 47877,13 грн., штрафна санкція - 34809,85 грн., пеня - 15 553,99 грн.;

34.                    Не погодившись із вказаними донарахуваннями податків та штрафів, ТОВ "Логістик Юніон" подало скаргу до ДФС України на податкові повідомлення-рішення, за наслідками розгляду якої рішенням ДФС України "Про результати розгляду скарги" №11929/6/99-99-11-04-02-25 від 14.03.2019 р., скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення, - без змін.

35.                    Згідно даних податкового органу, в основу оскаржуваних податкових повідомлень-рішень полягли наступні порушення.

36.                    У ході проведення перевірки виявлені суб`єкти господарювання, які є постачальниками ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН", що здійснюють операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру), та реальність проведення господарських операцій по яких підтвердити не можливо.

37.                    По взаємовідносинам з ПНВП "ВЕСТОР" (код ЄДРПОУ 31677802).

38.                    У ході проведення перевірки встановлено, що підприємство ПНВП "ВЕСТОР" (код ЄДРПОУ 31677802) постачало на адресу ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" (код за ЄДРПОУ 37090215) послуги з технічного обслуговування та ремонту належного замовнику друкуючої техніки на підставі Договору №03/06-15 від 03.06.2015 р.

39.                    Проведеним аналізом ЕРПН та АС "Податковий Блок" встановлено, що ПНВП "Вестор" перевиставляє ідентичні послуги на ризикових контрагентів з відсутністю ОЗ та працівників та анульованими свідоцтвами платника ПДВ. У ризикових контрагентів встановлено придбання товару (цукор, масло, цемент) не пов`язаних з наданням послуг з обслуговування принтерів згідно схеми по ланцюгу постачання: ТОВ "АЛИТУС"- ТОВ "Глад Офіс Лайф" - ТОВ "ГАСКАН"- ПНВП "ВЕСТОР" - ТОВ "Логістик Юніон").

40.                    Також відповідачем отримано узагальнену податкову інформацію від 28.10.2015 р. №22480/04-67-22-02 щодо ПНВП "ВЕСТОР" (код ЄДРПОУ 31677802) за звітний період декларування, - липень 2015 р., за результатами якої встановлено нереальність продажу ідентифікованого товару покупцям за лютий - серпень 2017 року, у зв`язку з відсутністю кількості спеціалістів, необхідної для реалізації товару у великих обсягах, відсутністю придбання складових та супутніх товарів, матеріалів та послуг для здійснення даної реалізації.

41.                    Відповідно до зареєстрованих податкових накладних на придбання за період липень 2015 року та реалізацію товарів (робіт, послуг) за період липень 2015 року встановлено, що платник податків ТОВ "Глад Офіс Лайф" (код 39662793) реалізовував ПНВП "ВЕСТОР" (код ЄДРПОУ 31677802) одну групу товарів, а придбавав іншу (послуги з тех. обслуг, та ремонту оф. тех. з заміною комплектуючих).

42.                    У ході аналізу інформаційних баз даних ДПІ встановлено, що ТОВ "Глад Офіс Лайф" знаходиться на обліку в ДПІ У ГОЛОСІЇВСЬКОМУ РАЙОНІ ГУ ДФС У М.КИЄВІ, інформація щодо основних фондів, які знаходяться на балансі підприємства та були використані в процесі господарської діяльності за період липень 2015 року відсутня. Звітність з податку на прибуток та додаток "АМ" до декларації за 2014 рік до податкового органу не надавався, так як підприємство зареєстровано в 2015 році, поквартально звітність також не надавалася, таким чином на підприємстві відсутні основні засоби, торгівельне обладнання, складські та матеріальні ресурси, що ставить під сумнів можливість здійснення підприємством задекларованого основного виду діяльності - 46.50 - ОПТОВА ТОРГІВЛЯ КОМП`ЮТЕРАМИ, ПЕРИФЕРІЙНИМ УСТАТКОВАННЯМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ.

43.                    Виходячи з вищенаведеного, операції по ланцюгу постачання постачальники - ПНВП "ВЕСТОР" - покупці за липень 2015 року, спрямовані на здійснення операцій пов`язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.

44.                    По підприємству постачальнику ТОВ "ГЛАД ОФІС ЛАЙФ" у інформаційній системі "Єдиний державний реєстр судових рішень" наявний вирок від 29.06.2017 року (дата набрання законної сили 01.08.2017 року) по справі № 363/2364/17 (ч. 2 ст. 205 КК України).

45.                    По підприємству постачальнику ТОВ "ГАСКАН" у інформаційній системі "Єдиний державний реєстр судових рішень" наявний вирок від 20.02.2017 року (дата набрання законної сили 23.03.2017 року) по справі № 335/13457/16-к (ч.2 ст. 205, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 205 КК України).

46.                    Щодо взаємовідносин з ПП "ЛАДА-ДОН" (код ЄДРПОУ 31615793).

47.                    У ході проведення перевірки встановлено, що підприємство ПП "ЛАДА-ДОН" (код ЄДРПОУ 31615793) постачало на адресу ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" (код за ЄДРПОУ 37090215) товари та послуги з питань роботи систем відеоспостереження на підставі Договорів №41/11-15 від 04.11.2015 р., №;47/11-15 від 27.11.2015 р., №5/03-15ТО від 05.0.2015 р.,№12/02-15ТО від 12.02.2016 р., №15К від 13.05.2016 р.

48.                    Так, у червні 2016 року ПП "ЛАДА-ДОН" постачало на адресу ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" (код за ЄДРПОУ 37090215) продукцію імпортного походження, а саме: монітор Philips 193V5LSB2/62 Black, сканер HP SCANJET 5590, ноутбук Lenovo IdeaPad 100-15IBD (80QQ008AUA), сканер HP Scanjet 300 L2733A, монітор Philips 193V5LSB2/62 Black на суму 21024,00 грн.

49.                    Проведеним аналізом ЕРПН та АС "Податковий Блок" встановлено, що ПП "ЛАДА-ДОН" не є імпортером поставленої продукції. ПП "ЛАДА-ДОН" придбаває поставлену продукцію у ризикового підприємства з відсутністю ОЗ та працівників ТОВ "ЕЛІТ ГЛОБАЛ ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38559196), який не є імпортером поставленої продукції, та відсутнє придбання поставленої продукції, ТОВ "ЕЛІТ ГЛОБАЛ ПЛЮС" придбаває ковбасу, сир плавлений, філе куряче, яйце.

50.                    На підставі вищевикладеного, перевіркою встановлено: недостовірність даних, відображених в паперових носіях, складених ПП "ЛАДА-ДОН", які надано ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" до перевірки; формування фіктивного податкового кредиту за рахунок не ідентифікованого отриманого товару від контрагентів-постачальників; неможливо встановити факт реального походження поставленого товару ПП "ЛАДА-ДОН" (згідно податкової звітності) на ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" та дає змогу стверджувати про неможливість здійснення господарської діяльності в розумінні пп. 14.1.36 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України та частин першої і другої ст.3 Господарського кодексу України.

51.                    Усі факти, встановлені в рамках перевірки взаємовідносин контрагентів -постачальників свідчать про неможливість підтвердження достовірності формування податкового кредиту з ПДВ, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування під час декларування і фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" та контрагентами - постачальниками. За відсутності факту підтвердження надання послуг, придбання товару відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість, навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

52.                    Ураховуючи вищевикладене, а також недостатність та дефектність наданих паперових носіїв, вони не можуть бути визнані в якості первинних документів, що підтверджують реальність настання правових наслідків по господарських операціях в рамках взаємовідносин ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" з контрагентами-постачальниками.

53.                    У порушення п.44.1 ст.44, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" завищено податковий кредит на суму ПДВ 86854,00 грн., по взаємовідносинах з постачальниками, які здійснюють операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) та реальність проведення господарської операції по яких підтвердити не можливо, а саме: ПНВП "ВЕСТОР" (код ЄДРПОУ 31677802) за липень 2015 року на суму 65830,00 грн., ПП "ЛАДА-ДОН" (код ЄДРПОУ 31615793) за червень 2016 року на суму 21024,00 грн.

54.                    Як установлено плановою перевіркою, ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" у періоді з 01.01.2015 по 30.06.2018 за даними бухгалтерського обліку оприбутковано товарно-матеріальні цінності (надалі-ТМЦ) (роботи, послуги), по яких встановлено відсутність реального (законного) джерела походження товару (робіт, послуг), а відтак, неможливість його(їх) руху за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операціях, а їх документальне оформлення застосовано для прикриття фіктивних операцій із залученням контрагентів по ланцюгу постачання, які отримані безоплатно від невстановлених осіб, а в обліку підприємства оприбуткування та розрахунки за отриманими ТМЦ (роботами, послугами) проведено на підставі паперових носіїв інформації, що не відповідають вимогам до первинних бухгалтерських документів, на загальну суму 521124,00 грн. (із урахуванням ПДВ) з наступним використанням у діяльності підприємства про що свідчать відомості аналітичного та синтетичного обліку з оприбуткування активів у вигляді основних засобів, ТМЦ (робіт, послуг).


................
Перейти до повного тексту