1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



04 березня 2021 року     

м.Київ

справа №420/5768/18

адміністративне провадження №К/9901/32161/19

                           

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Уханенка С.А.,

суддів -    Радишевської О.Р.,    Шевцової Н.В.,

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу

за позовом Арцизької районної державної адміністрації Одеської області до Арзицького міського голови Міхова Володимира Михайловича про визнання протиправною бездіяльності, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Арцизької районної державної адміністрації на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019    року (головуючий суддя Свида Л.І. )      та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року (головуючий суддя Кравченко К.В., суддів Джабурій О.В., Вербицька Н.В.).

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2018 року Арцизька районна державна адміністрація (далі - Арцизька РДА) звернулась з адміністративним позовом до Арзицького міського голови Міхова Володимира Михайловича про визнання протиправною бездіяльності.

На обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що міський голова протиправно не вирішив питання про скликання позачергової сесії з питання придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області вул. Першотравнева, буд. №10 за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, діяв не в межах наданих законом повноважень та без рішення постійної депутатської комісії або сесії самостійно надав відповідь позивачу, тобто одноосібно прийняв рішення про відмову у внесенні вказаного питання на розгляд ради.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019 року у задоволенні позову відмовлено в повному обсязі.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року залишено без змін рішення Одеського окружного адміністративного суду.

Суд першої інстанції, рішення якого було залишено без змін судом апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, дійшов висновку, що відповідач діяв правомірно, оскільки позивачем разом з пропозицією не було подано проект рішення разом з усіма додатками та документами щодо придбання будинку для дитячого будинку сімейного типу.

Не погоджуючись із судовими рішеннями попередніх інстанцій, позивач подав касаційну скаргу, в якій посилається на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить скасувати суді рішення і ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Зокрема, заявник касаційної скарги зазначає, що суди попередніх інстанцій під час ухвалення судових рішень проігнорували Положення про комісії Арцизької міської ради VII скликання, затверджене рішенням №5-VII від 18 листопада 2015 року.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Судами встановлено, що розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №474/А-2018 від 11 травня 2018 року утворено комісію з питань визначення напрямів та об`єктів, на які буде спрямовано у 2018 році субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа.

Рішенням комісії з питань захисту прав дитини Арцизької районної державної адміністрації №1 від 13 серпня 2018 року "Про придбання будинку для створення дитячого будинку сімейного типу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в м. Арциз", рекомендовано фінансовому управлінню Арцизької районної державної адміністрації видати розпорядження про внесення змін до районного бюджету за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа у сумі 1    400 000 грн. та спрямувати кошти Арцизькій міській раді на придбання двоповерхового будинку, який знаходиться за адресою:        вул. Першотравнева, буд. №10, м. Арциз, Одеської області.

Розпорядженням Арцизької РДА №493/А-2018 від 22 серпня 2018 року "Про внесення змін до планових асигнувань розпису загального фонду районного бюджету на 2018 рік за рахунок субвенції з місцевого (обласного) бюджету на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету", зокрема,        збільшено доходну частину загального фонду районного бюджету за рахунок субвенції з місцевого (обласного) бюджету на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету      у сумі 1    400 000 грн. та спрямовано ці кошти Арцизькій міській раді згідно з рішенням комісії з питань захисту прав дитини Арцизької районної державної адміністрації від 13 серпня 2018 року №1.

Голова Арцизької РДА звернувся до Голови Арцизької міської ради Одеської області Міхова Володимира Михайловича з листом №01-34/1737 від 17 вересня 2018 року щодо вирішення питання про проведення позачергової сесії Арцизької міської ради та внесення до порядку денного питання про придбання будинку в м. Арцизі для створення дитячого будинку сімейного типу за кошти субвенції державного бюджету.

Відповідачем на лист голови Арцизької районної державної адміністрації Одеської області №01-34/1737 від 17 вересня 2018 року надана відповідь №1010 від 17 вересня 2018 року про неможливість внесення до порядку денного позачергової сесії питання про придбання будинку, який знаходиться за адресою: м. Арциз, вул. Першотравнева, буд. 10, оскільки: до заяви не додані супутні матеріали щодо конкретного будинку; дане питання не розглядалось на засіданнях постійних депутатських комісій; згідно    з Постановою Кабінету Міністрів України №564 від 26 квітня 2002 року      питання щодо надання будинку батькам-вихователям вирішується після ухвалення рішення про створення дитячого будинку сімейного типу, яке відсутнє; згідно з статтею 89 Бюджетного Кодексу України      видатки на утримання дитячих будинків сімейного типу здійснюються з районних бюджетів.

Відповідно до положень    статті 19 Конституції України,        частини третьої    статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в України"      (далі - Закон №280/97-ВР)      органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені    Конституцією    та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до пунктів 1, 2, 7, 8, 9 частини четвертої та частини п`ятої статті 42 Закону №280/97-ВР "міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання      Конституції      та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання. Міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень."


................
Перейти до повного тексту