1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



26 лютого 2021 року


м. Київ

справа № 822/2345/16

адміністративне провадження № К/9901/21240/18, К/9901/21244/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.



розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційні скарги Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Пенсійного фонду України

на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.12.2016 (колегія у складі суддів Козачок І.С., Божук Д.А., Матущака В.В.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 (колегія у складі суддів Сторчака В.Ю., Ватаманюка Р.В., Мельник-Томенко Ж.М.)

у справі №822/2345/16

за позовом ОСОБА_1

до Міністерства внутрішніх справ України

треті особи Пенсійний фонд України, Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області

про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.



І. РУХ СПРАВИ



1.                    23.11.2016 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міністерства внутрішніх справ України, треті особи Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Пенсійний фонд України в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо не надіслання інформації про зміни у грошовому утриманні до Головного Управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області для здійснення перерахунку пенсії;

- зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України    повідомити Пенсійний фонд України про зміни в грошовому забезпеченні з метою здійснення перерахунку пенсії з урахуванням вимог Кабінету Міністрів України № 988 від 11.11.2015 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції".

2.                    Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.12.2016, залишеної без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 позов задоволено:

- визнано протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України в частині неподання Пенсійному фонду України інформації про зміни у грошовому забезпеченні ОСОБА_1 для здійснення перерахунку пенсії;

- зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України подати до Пенсійного фонду України інформацію про зміни у грошовому забезпеченні ОСОБА_1 для здійснення перерахунку пенсії.

3.                    20.03.2017 та 22.03.2017 до Вищого адміністративного суду України надійшли касаційні скарги Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Пенсійного фонду України на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.12.2016 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017.

У касаційних скаргах треті особи із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права просили скасувати оскаржувані рішення та відмовити в задоволенні позову.

4.                    Ухвалами Вищого адміністративного суду України від 22.03.2017 та від 23.03.2017 відкрито провадження у справі.

5.                    У зв`язку з ліквідацією Вищого адміністративного суду України справу було передано для розгляду до Верховного Суду.



II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



6.                    Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 є пенсіонером органів внутрішніх справ, якому пенсію призначено відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

7.                    07.09.2016 позивач звернувся до Міністерства внутрішніх справ України з заявою, у якій просив повідомити Пенсійний фонд України про зміни у грошовому забезпеченні з метою здійснення перерахунку пенсії.

8.                    Листом №15/2-М-1874 від 10.10.2016 позивача було повідомлено про відсутність підстав для здійснення перерахунку пенсії пенсіонерам з числа колишніх осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, які отримують пенсію на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

9.                    Позивач з відмовою не погодився і звернувся до суду.



ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН



10.                    В обґрунтування позовних вимог позивач покликався на те, що він, як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ, має право на здійснення перерахунку розміру пенсії згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988.

11.                    Міністерство внутрішніх справ України заперечувало проти задоволення позовних вимог, зазначаючи про те, що постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988, якою збільшено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України, не може бути підставою для перерахунку пенсії позивачу, як пенсіонеру із числа колишніх працівників органів внутрішніх справ, оскільки прийнята до внесення змін до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та до абз.2 п. 15 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні    положення" Закону України "Про Національну поліцію".

12.                    Пенсійним фондом України надано пояснення, в яких зазначено, що постанова Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11.11.2015 № 988 не може бути підставою для перерахунку пенсії колишнім працівникам територіальних органів Міністерства внутрішніх справ.

13.                    Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області надало пояснення, в яких зазначено підстави, аналогічні підставам заперечення, наданого відповідачем.



ІV. ОЦІНКИ СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



14.                    Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що саме постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" встановлено грошове забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, тому таке збільшення є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишнього працівника міліції.

Тому, відповідач зобов`язаний на підставі чинних нормативно-правових актів надавати органам Пенсійного фонду України інформацію про зміни у грошовому забезпечення.



V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



15.                    Касаційна скарга Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області обґрунтована тим, що постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" не може слугувати підставою для подання Міністерством внутрішніх справ України інформації про зміни у грошовому забезпеченні ОСОБА_1 для здійснення перерахунку пенсії.

16.                    Касаційна скарга Пенсійного фонду України обґрунтована тим, що факт прийняття Постанови № 988 не породжує підстав для проведення перерахунку пенсій особам із числа колишніх працівників міліції.

17.                    21.04.2017 ОСОБА_1 були подані заперечення на касаційні скарги, в яких позивач посилаючись на правомірність та обґрунтованість оскаржуваних рішень, просив касаційні скарги залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.12.2016 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 без змін.



VІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ



18.                    Верховний Суд перевірив доводи касаційної скарги, правильність застосування судами норм матеріального права та    вважає за необхідне зазначити наступне.

19.                    Предметом спору є правомірність бездіяльності відповідача щодо не надсилання Пенсійному фонду України інформації про зміни у грошовому забезпеченні для здійснення перерахунку пенсії.

20.                    Верховний Суд вже розглядав справи з таким предметом спору. Зокрема, у постановах від 23.04.2019 у справі № 806/2121/16 та у справі 822/1479/16 обставини яких є подібними, Верховний Суд зазначив:


................
Перейти до повного тексту