1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



18 лютого 2021 року

м. Київ

справа № 820/2183/17

адміністративне провадження № К/9901/34312/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Юрченко В.П.,

суддів: Васильєвої І.А.,    Пасічник С.С.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29.08.2017 (суддя - Біленський О.О.) та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2018 (колегія суддів:                                          І.С. Чалий, Я.В. П`янова, І.М. Ральченко) у справі № 820/2183/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бріг" до Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,

                                             

ВСТАНОВИВ:



Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Бріг" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС України у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення - рішення від 12.05.2017      №0000361415, №0000371415, №0000381415.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що висновки відповідача про наявність порушень митного законодавства є помилковими, а податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню, зважаючи на те, що митний орган, прийнявши від позивача митні декларації, на думку позивача, втратив в подальшому право здійснювати митний контроль щодо правильності застосування методу визначення митної вартості. У додаткових поясненнях представником позивача зазначено, що при митному оформленні товару, отриманого від Brunger Export в періоді, що перевірявся, позивачем надавались як обов`язкові (інвойс, договір, експортна декларація тощо), так і додаткові документи, зокрема відвантажувальні специфікації. При цьому в договорах та інвойсах зазначена ціна за одиницю товару, загальна вартість партії визначається виходячи з кількості поставленого товару в штуках або метрах. Представником позивача вказано, що загальна вага поставленого товару є ідентичною у всіх без винятку документах, ідентичною є також ціна і кількість поставленого товару. Оскільки під час здійснення митного контролю в момент переміщення товарів через митний кордон України жодних претензій з боку державних органів висловлено не було, позивач вважає, що висновки акта перевірки ґрунтуються виключно на припущеннях.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 29.08.2017, залишеною без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2018 позов задоволено. Скасовані податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС України у Харківській області від 12.05.2017 №0000361415, №0000371415, №0000381415.

Рішення судів обґрунтовано тим, що такий показник як вага одиниці продукції не є визначальним, адже не бере участь в обчисленні договірної ціни і тому жодним чином не може вплинути на митну вартість та розмір митних платежів. При цьому, загальна вага поставленого товару є ідентичною у всіх без винятку документах, ідентичною є також ціна і кількість поставленого товару.

Не погоджуючись з рішенням судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в яких просить їх скасувати, у задоволені позову відмовити. За змістом повторюється висновки акту перевірки та апеляційної скарги.

                    Письмового відзиву на вказану касаційну скаргу від позивача до суду касаційної інстанції не надходило, що не перешкоджає її розгляду по суті.

                    Переглянувши рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Головним управлінням ДФС у Харківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ фірми "Бріг" дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи за фактами митного оформлення товару, отриманого від Brunger Export за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, результати якої оформлені актом від 24.04.2017 №3046/20-40-14-12-07/21174655.

У висновках акту перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 2 частини 2 статті 52 глави 8 розділу III Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-1V (із змінами та доповненнями) щодо заниження бази оподаткування (митної вартості імпортованого товару), на загальну суму 840946,45 грн., частини 1, пункту 5 частини 8 статті 257, статті 278, пункту 1 частини 1 статті 279, частини 1 статті 293, частини 1 статті 295 Митного кодексу України, у зв`язку з чим ТОВ ФІРМА "БРІГ" було занижено податкове зобов`язання з ввізного мита на загальну суму 42518,87 грн.,    частини 1, пункту 5 частини 8 статті 257, статті 278, пункту 1 частини 1 статті 279, частини 1 статті 293, частини 1 статті 295 Митного кодексу України (далі - МК України) та статті 4 Закону України "Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994    " від 28.12.2014 № 73-VIII, у зв`язку з чим було занижено податкове зобов`язання з додаткового імпортного збору загальну суму 17210,47 грн., пункту 187.8 статті 187 та пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України щодо заниження бази оподаткування податком на додану вартість на суму мита, у зв`язку з чим було занижено податкове зобов`язання з ПДВ на загальну суму 180135,16 грн.

За висновками перевірки ТОВ ФІРМА "БРІГ" занижено податкові зобов`язання на суму 239864,49 грн., з них з ввізного мита - 42518,87 грн.; з додаткового імпортного        збору 17210,47 грн.; з податку на додану вартість -180135,16 грн., на підставі чого контролюючим органом ухвалено оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 12.05.2017      №0000361415, №0000371415, №0000381415.

Згідно із частиною першою статті 49 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частини першої статті 51 МК України    митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою (ч.1 ст. 52 МК України).

Статтею 53 МК України визначено, що у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:


................
Перейти до повного тексту